Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stink buik

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

stink buik

Ongelezen bericht door Sil »

Nou heb ik dus zo'n mooie (vind ik), super onpraktische Maltezer reu met een vacht tot bijna op de grond. Ik heb er niet eens een hekel aan om hem elke dag te kammen, regelmatig te badderen, elke avond buik schoon te spoelen, bekkie en traanoogjes schoon te maken enz. En toch stinkt zijn buikje na elke uitlaatbeurt sterk naar pies. Ik heb al stukken uit zijn vacht geknipt (onopvallend als hij staat) die onder de pies zaten als we gewandeld hadden, maar het stinkt nog steeds behoorlijk als je hem op tilt (het is nu ook weer niet zo erg dat je hem vanaf de grond ruikt, het is dus als je hem op schoot neemt). Ik heb wel eens op een Amerikaans verzorgings filmpje gezien dat ze een showhond op de buik helemaal kaal scheerden en alleen de buitenkant van de vacht lieten staan, dus datgene waar je tegenaan kijkt als ze lopen. Dat zal wel helpen tegen de lucht, maar doen ze dat hier ook? Of heeft het ook met hormonen te maken? Rikki is nu 9 maanden, dus die hormonen zijn lekker aan het wakker worden. Maakt dat de urine sterker ruikend? Kom maar op met ideeen en tips ajb want dit is niet echt lekker. :ok:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: stink buik

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb geen idee hoe dat komt, wij hebben altijd reuen gehad en ik heb nooit last gehad van stinkende urine. En je schrijft dat je zijn buik schoon houdt dus dat kan het ook niet zijn.
Buikje kaal scheren wordt wel meer gedaan, misschien helpt dat, anders zou ik een keer de urine na laten kijken.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Als jij bij een trimmer aangeeft dat je die hele buik geschoren wilt hebben, zal deze dat heus doen hoor.
Ik heb een reu die steeds over zijn eigen poten pist, die maak ik dan even schoon met een nat doekje, wel een gladhaar overigens
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ha, Ollie heeft nu al een redelijk kale buik en dat ga ik wel zo houden :D
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Kit schreef:Ik heb een reu die steeds over zijn eigen poten pist, die maak ik dan even schoon met een nat doekje, wel een gladhaar overigens
Tjezus, dat doet die van mij ook, wat een gladiool.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

DebbieZ schreef:
Kit schreef:Ik heb een reu die steeds over zijn eigen poten pist, die maak ik dan even schoon met een nat doekje, wel een gladhaar overigens
:LOL: :piew:

Misschien inderdaad de buik wat kaler maken, zodat het niet meer in de vacht gaat zitten
RIP Cena :roos:
    vivke1965
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Ken het....Bunker zeikt ook over zijn pootjes en buik.... :piew: Heeft ook geen geduld om stil te staan tot hij leeg is...grrrr..
    Dus iedere avond mag hij op het aanrecht staan zodat ik zijn onderkant schoon kan maken met een washandje....
    Maar stinken doet het niet gelukkig...
    Groetjes, Viv

Afbeelding
    "Once you have a poodle everything else is a dog"
    "Foefertje...always on my mind"
    grover
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
    Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Die van mij pist juist tegen dat haar aan wat in z'n liezen zit. Borstel ik regelmatig goed uit, stinkt niet, en heeft het ook nooit gedaan :)

Zeker omdat je het erg regelmatig schoonhoudt zou ik toch denken dat je z'n urine eens na zou kunnen laten kijken :)
    Marie-Josée
    Erelid
    Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het haar aan zijn plassertje laten zitten wil ook nog wel eens helpen,dat vormt een soort tuitje waardoor ze minder snel tegen hun buik aan plassen.
    Ik heb vanmorgen nog eens goed gekeken hoe Sancho plast maar die tilt zijn poot bijna boven zijn kop dus dat gaat eigenlijk altijd goed :mrgreen:
    blacky
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Buikje lekker kaal laten maken bij de trimmer. Als je een goede trimmer hebt weet ze ook precies wat ze weg kan scheren zonder dat je er wat van ziet. Ook in de zomer vinden mijn hondjes dat erg fijn. Met hun blote buikjes op de koude grond gaan liggen.
    Afbeelding
    gevni havanezers
    Sil
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Afspraak met de trimster is gemaakt! :ok: Ik zal haar mening ook eens vragen over zijn "luchtje". Anders wordt de DA het volgende bezoek.
    Bedankt voor het meedenken.
    duitse herder
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

DebbieZ schreef:
    Hier ook een reu die nog steeds als een pup piest en dus regelmatig tegen de voorpoten aanpiest. Alleen stinken doet het nooit, maak het dus ook niet schoon
    Perry en Noah

Afbeelding
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Sil schreef:Afspraak met de trimster is gemaakt! :ok: Ik zal haar mening ook eens vragen over zijn "luchtje". Anders wordt de DA het volgende bezoek.
    De DA?
    Waarom?
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    sandra&sammy
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser

Ongelezen bericht door sandra&sammy »

renee-uk schreef:
    Sil schreef:Afspraak met de trimster is gemaakt! :ok: Ik zal haar mening ook eens vragen over zijn "luchtje". Anders wordt de DA het volgende bezoek.
    De DA?
    Waarom?
    Omdat de urine van het hondje van TS zo stinkt hebben een aantal forumers geadviseerd om de urine na te laten kijken bij de DA...
    Afbeelding
    Sammy 31-08-2010
    Pumi
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Nanna schreef:Mijn Puli's knip ik de buik ook helemaal kaal, daar zie je van de buitenkant niks van. Het is veel frisser (je wilt niet weten hoe vilten met pis gaan stinken) . Nu ruik je niks.
    Dit erken ik volledig, vooral als je oude puli van 15/ 16 jaar oud zijn poot niet meer kan optillen, vreselijk. Dus ook wij knipten zijn buik en de binnenkant van zijn achterpoten helemaal kaal :W:

Onze Jimmy pist ook tegen zijn buik/ poten, maar bij hem vind ik kaal knippen geen optie, de arme ziel ziet er dan niet meer uit. Korthouden dus en van tijd tot tijd even op de kraan :F:
    Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
    http://www.floys.nl
    jores
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Onze Chad heeft zo veel beharing dat ook hij stonk, die maak ik ook een landingsbaan, het helpt iets, maar ruiken doet het toch vooral als het nat weer is en hij niet snel droogt. De andere mannen hebben we nauwelijks last van
    groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
    https://www.facebook.com/vdjorishoeve
    Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”