Maar nou bedacht ik me dat ik voor 1 van de katten ooit een luizenkam had aangeschaft bij de DA. Die (ouwe) kat verhaarde ook heel erg, kon het zelf allemaal niet meer goed bijhouden en met die luizenkam kon ik hem aardig onder controle houden qua haar.
Dus ik die luizenkam toch maar weer eens op Jack gezet. Volgens mij had ik dat al eens eerder geprobeerd, maar toen was het effect nihil. Maar je weet maar nooit.
Jezesjozefmaria, ik heb er nu een baal ondervacht uitgehaald van het formaat van een klein hondje. ONDERVACHT!
Volgens mij heeft een goeie podenco helemaal geen ondervacht, bij Lilo krijg ik ook helemaal niks met die kam. Maar ik heb er bij Jack dus echt hele bergen van afgehaald, terwijl hij zo op het zicht op zijn flanken en kont precies hetzelfde haar heeft als Lilo. Nou niet dus, ik kan een klein creme-kleurig angora Jackje breien van wat ik eraf heb gehaald. Ik heb geen idee of dit nou onder 'castratenvacht' valt of dat er opeens kruising-genen gaan opspelen, maar hoe dan ook heeft Jack dus onderwol.
Maar goed, essentie van het verhaal: bij extreem verharen van een korthaar: probeer eens een luizenkam.