Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de kogel is door de kerk

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

de kogel is door de kerk

Ongelezen bericht door blacky »

Zoals de titel al zegt de kogel is door de kerk. Laika gaat weer kort. Hoewel ik haar met lang haar veel mooier vind, heeft ze erg veel last van haar vacht. In tegenstelling tot Spikey. Zit er maar 1 blaadje in dan loopt ze niet verder en dat is vooral in het bos erg vervelend. Ook heeft ze nogsteeds erg makkelijk veel klitten hoewel dat wel al minder is geworden.

Ik ga nu opzoek naar een trimmer die onze Laika een leuk modelletje kan geven.

En zoals mijn man dan leuk kan opmerken. Ze is mooier met die lange vacht maar ze heeft er last van dus laat haar maar mooi kort knippen.
Afbeelding
gevni havanezers
chrico
Zeer actief

Re: de kogel is door de kerk

Ongelezen bericht door chrico »

Heb je al eens geprobeerd haar in te spuiten met staart en manenspray zodat de blaadjes en dingen er vrij snel uitvallen. Aan de andere kant, het is maar haar maar zonde is het wel
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
blacky
Zeer actief

Ja de spray heb ik ook in huis maar daar wordt de vacht erg vet van. Ik weet niet goed hoe ik het uitmoet leggen omdat het niet echt vet is dan. Maar het is erg lelijk.

Ik vind het ook echt zonde. Maar je merkt bij haar aan alles dat ze het niet fijn vindt. Op de trim tafel vindt ze zichzelf het zieligste hondje wat er is. Ze doet niets gromt niet bijt niet in de borstel maar doet zooooo zielig. En ze zal er toch 3 keer per week op moeten.

Gek genoeg vind Spikey het ook niet echt leuk om geborsteld te worden maar hij is niet zielig. Als het hem niet zint bijt hij in de borstel. En als meneer het eigenlijk toch stiekum fijn vindt gaat hij er lekker bij liggen met zijn ogen dicht.
Dit zal onze Laika niet doen. En kwam ze een paar maand geleden nog gewoon als ik haar riep bij de tafel nu gaat ze zo gauw ze kan onder de bank liggen. Om er zelf niet meer onder vandaan te komen. Ben ik haar te vlug af en roep ik haar voordat ze onder de bank ligt dan komt ze wel hoor. Maar zooo zielig.

In het bos is het niet handig omdat ze gaat zitten als er wat in haar vacht zit. En als je dan in een beuken laan loopt wordt het daardoor alleen maar erger.

Misschien dat de trimmer wat weet dat ze niet echt kort hoeft. Maar dat laat ik dan aan haar over.

Ik heb wel vertrouwen in haar kundigheid.
Afbeelding
gevni havanezers
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Wij hebben vroeger een maltezertje gehad, Daisy. Die wilde ik ook graag niet laten knippen want ik vond dat lange haar veel mooier! Maar ze ging mee naar de paarden, crosste graag door de modder en nam het halve bos mee na een wandeling. Zelf leek ze ook echt last te hebben van die vacht, vooral toen ze wat ouder werd. Ze leefde altijd helemaal op als ze weer geknipt was, dan was ze veel energieker en vrolijker ! En met een goede trimmer is van allees aaf te spreken hoor. Toen Daisy de eerste keer geknipt werd heeft de trimster de kop en staart lang gelaten en het haar op het lijfje geknipt. Zo was het praktischer voor mij en de hond maar de charme van een maltezer met lang haar bleef omdat haar koppie niet kort was. Was heel erg mooi gedaan!! En er is verschil tussen kort en kort he, ik wilde haar nooit kaal, daarom hebben ze altijd geknipt ipv geschoren.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Gebruik je staart en manenspray voor paarden of gebruik je echt een antiklitproduct voor honden. Daar zit wel behoorlijk wat verschil in. De manen van een paard verschillen gemiddeld nogal behoorlijk van een maltezer vachtje. De schotse collie die ik momenteel in opvang heb is echt net klitteband. Een hele stugge vacht, waar alles in blijft hangen. Een goede spray (en goede wasbeurt met een goede condiotioner) heeft wonderen verricht.

IS helemaal kort nodig, of zou een stukje korter ook werken? Ik heb een cavia met lang haar die in haar eigen urine gaat zitten. Ik hou de vacht net iets korter, maar nog wel lang.
Afbeelding
blacky
Zeer actief

ik heb beide gebruikt. Die voor paarden slechts een keer.
Ik wil haar helemaal niet kort dus ik vraag de trimster naar een model die goed bij haar gaat passen.

Je merkt eigenlijk aan alles dat ze zich niet prettig voelt.
Overigens was ik haar eens per 4 á 6 weken. Heeft ze geen klitten , ze krijgt ze w el makkelijk maar ik borstel haar regelmatig.
Maar haar vacht verschilt zo van die van onze andere hond terwijl het wel het zelfde ras is. Waar hij kan gaan zwemmen en binnen een kwartier al weer redelijk droog is. Blijft zij heel lang nat. Zij heeft een beetje krul zeg maar spiraal achtig zoals kinderen dat hebben die zijn bewerkt met een wafelijzer. Bij Spikey is zijn haar recht.

Ach en het groeit wel weer aan denk ik dan. En als het goed bevalt blijft ze kort.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”