Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leuk, een droogmachine !
Moderator: moderatorteam
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Re: Leuk, een droogmachine !
En wat wordt het?minhie schreef:Ook mijn droger is er nu!Vanavond ga ik ook maar een poging wagen
Kiki zit nu aan de gedroogde kipsnijsels van de buuv.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Minhie
- Zeer actief
Ik heb het uitgesteld tot morgen vroeg.. want ik durf hem savonds niet aan te laten. (geen brandalarm etc hier, je zult net zien...)
Morgenochtend gaat er kipfilet in en vis
Ik zal wel een foto maken morgen (als ik het niet vergeet hehe)

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Succesminhie schreef:Ik heb het uitgesteld tot morgen vroeg.. want ik durf hem savonds niet aan te laten. (geen brandalarm etc hier, je zult net zien...)

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Ik heb al een tijdje een droogmachine, maar heb hem buiten kipfilet drogen nog weinig gebruikt.
Vorige week mijn bestelling van lotgering binnengekregen en ik had een paar kilo pens besteld, dus ik kwam op het geweldige idee om pens te gaan drogen.
Het was mooi weer, dus de machine kon lekker buiten staan.
Nou dat heb ik geweten... mijn hele tuin stonk verschrikkelijk
en de hele machine was bedolven onder dikke groene strontvliegen.
Een paar huizen verder was een hovenier bezig met een tuin, en toen ik een van die jongens hoorde zeggen
"man, wat stinkt het hier, er ligt hier ergens wat te rotten hoor" heb ik hem uitgezet en iets af laten koelen en de honden heerlijke lauwe pens gegeven.
Ze vonden het een traktatie
Ik hou het voortaan maar bij kipfilet.
Vorige week mijn bestelling van lotgering binnengekregen en ik had een paar kilo pens besteld, dus ik kwam op het geweldige idee om pens te gaan drogen.
Nou dat heb ik geweten... mijn hele tuin stonk verschrikkelijk
Een paar huizen verder was een hovenier bezig met een tuin, en toen ik een van die jongens hoorde zeggen
"man, wat stinkt het hier, er ligt hier ergens wat te rotten hoor" heb ik hem uitgezet en iets af laten koelen en de honden heerlijke lauwe pens gegeven.
Ze vonden het een traktatie
- Minhie
- Zeer actief
Anja schreef:Ik heb al een tijdje een droogmachine, maar heb hem buiten kipfilet drogen nog weinig gebruikt.
Vorige week mijn bestelling van lotgering binnengekregen en ik had een paar kilo pens besteld, dus ik kwam op het geweldige idee om pens te gaan drogen.![]()
Nou dat heb ik geweten... mijn hele tuin stonk verschrikkelijken de hele machine was bedolven onder dikke groene strontvliegen.
![]()
Ze vonden het een traktatie![]()
Ik had me een beetje vergist in het aantal kipfilet wat nog in de vriezer zat, maar goed. Nu zit er dus kipfilet en koolvisfilet in.. Ben benieuwd of het wat wordt

- Minhie
- Zeer actief
Zo goed als het eindresultaat
Ik heb ze er nog even inzitten.. maar ze zijn bijna allemaal droog

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ah ik ben reuzebenieuwd hoe die koolvisfilet in de smaak gaat vallen! Had van de week bedacht dat ik dat ook wel een keer kon proberen maar het is er nog niet van gekomen...
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Anja schreef:Nou dat heb ik geweten... mijn hele tuin stonk verschrikkelijken de hele machine was bedolven onder dikke groene strontvliegen.
![]()
"man, wat stinkt het hier, er ligt hier ergens wat te rotten hoor"

-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik heb ook een droogmachine besteld. Hij is vandaag verstuurd. Kan niet wachten tot het weekend is. Ga ik ook aan de slag. Leuk, leuk, leuk!!
- Minhie
- Zeer actief
Ik ben ook benieuwd, of uberhaubt dit en het vers voeren in de smaak valt.YvetteJ schreef:Ah ik ben reuzebenieuwd hoe die koolvisfilet in de smaak gaat vallen! Had van de week bedacht dat ik dat ook wel een keer kon proberen maar het is er nog niet van gekomen...
Wanneer is iets trouwens droog genoeg.. Ik heb het filet geknipt in stukjes, maar aan de binnenkant zit nog wel een lichter stuk.. Volgens mij moet het dan nog even..

- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ligt er een beetje aan hoe snel je het op wilt voeren, ik droog erg vaak kvv om mee te trainen en dat vinden ze het lekkerst als het van binnen nog een beetje zompig is, dan schimmelt het alleen wel snel.minhie schreef:Ik ben ook benieuwd, of uberhaubt dit en het vers voeren in de smaak valt.YvetteJ schreef:Ah ik ben reuzebenieuwd hoe die koolvisfilet in de smaak gaat vallen! Had van de week bedacht dat ik dat ook wel een keer kon proberen maar het is er nog niet van gekomen...Nog 4 dagen
Wanneer is iets trouwens droog genoeg.. Ik heb het filet geknipt in stukjes, maar aan de binnenkant zit nog wel een lichter stuk.. Volgens mij moet het dan nog even..
Kip doe ik altijd in heel kleine stukjes en door en door droog dan kun je het ook superlang goed houden. Als je erin knijpt en het voelt nog rubberachtig dan zou ik het nog iets langer doen.
Nog 4 daagjes, spannend!!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Minhie
- Zeer actief
Oke bedankt! Dan laat ik hem nog even aan staan.YvetteJ schreef:Ligt er een beetje aan hoe snel je het op wilt voeren, ik droog erg vaak kvv om mee te trainen en dat vinden ze het lekkerst als het van binnen nog een beetje zompig is, dan schimmelt het alleen wel snel.minhie schreef:Ik ben ook benieuwd, of uberhaubt dit en het vers voeren in de smaak valt.YvetteJ schreef:Ah ik ben reuzebenieuwd hoe die koolvisfilet in de smaak gaat vallen! Had van de week bedacht dat ik dat ook wel een keer kon proberen maar het is er nog niet van gekomen...Nog 4 dagen
Kip doe ik altijd in heel kleine stukjes en door en door droog dan kun je het ook superlang goed houden. Als je erin knijpt en het voelt nog rubberachtig dan zou ik het nog iets langer doen.
Nog 4 daagjes, spannend!!

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik heb de droogmachine net binnen.
Vanavond ff kipfilet halen, en dan ga ik beginnen ermee!
Hoe groot kan ik de stukjes het best maken?
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ligt eraan voor wat voor doel die stukjes dienenpetra1 schreef:Ik heb de droogmachine net binnen.
Om te trainen maak ik ze meestel een 1-2 cm, als je ze gewoon als tussendoortje wilt geven kan dat best iets groter of langere reepjes.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
petra1 schreef:Ik heb de droogmachine net binnen.
Dat maakt niet zo veel uit.Ik maak ze wel -om droogtijd te sparen-zo dun mogelijk.En vet droogt heel moeilijk,dus dat kun je er het beste af halen.

- petra1
- Zeer actief
Het is als beloning om te geven tijdens het wandelen, dus ik denk dat 1-2 cm inderdaad een goede maat is.
Het vet zal ik er ook afhalen, bedankt voor de tips!
En ik las ook dat er koolvisfilet in kan, ik neem aan dat dat dan eerst ontdooit moet zijn?
En ik las ook dat er koolvisfilet in kan, ik neem aan dat dat dan eerst ontdooit moet zijn?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja,want anders duurt drogen wel erg lang.petra1 schreef:Het is als beloning om te geven tijdens het wandelen, dus ik denk dat 1-2 cm inderdaad een goede maat is.
Als je het ontdooid hebt even droog maken met een schone doek en dan ook weer dun snijden.Dat scheelt echt droogtijd.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik droog het niet 
Ik laat de blokken vis half ontdooien, snijd ze dan in stukjes en vul de droger.
Ik snijd dunne reepjes.
Gaat prima.
Ik zet 'm 's avonds aan voor ik naar bed ga, dan is het 's morgens klaar.
Ik laat de blokken vis half ontdooien, snijd ze dan in stukjes en vul de droger.
Ik snijd dunne reepjes.
Gaat prima.
Ik zet 'm 's avonds aan voor ik naar bed ga, dan is het 's morgens klaar.
- petra1
- Zeer actief
Ik ga aan de slag met jullie tips, heb er al helemaal zin in!
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Oooh! Als ik weer een grote hond heb, moet ik ook een droogmachine! *zet hem maar vast bij het 'nieuwe huis verlanglijstje'*
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn kleine honden zijn er ook blij mee hoorxAmberx schreef:Oooh! Als ik weer een grote hond heb, moet ik ook een droogmachine! *zet hem maar vast bij het 'nieuwe huis verlanglijstje'*
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Stewie
- Actief
- Mijn ras(sen): Parson russel terriër
Ik heb nadat ik dit topic ben tegengekomen ook een droogmachine aangeschaft en wat een geweldig ding.
Stewie is eigenlijk niet echt voedsel gericht todat er dingen uit de droogmachine kwamen hij doet er echt een moord voor.
Ook bij de katten en vriend lief viel ie in de smaak.
Ik had trainertjes gedroogd voor Stewie voor de puppycursus stonden nog af te koelen was Jeff er al van aan het snoepen en aan de katten aan het voeren "weet je dit is nog lekker ook" zegt ie tegen me na een kwart van m'n bakje leeg gegeten te hebben. Hij draait hier volop maar petje af voor degene die er pens enz in drogen hoor.
Ik heb lever gedaan met de eerste ronde Stewie vond het heerlijk maar wat een lucht zeg.
Momenteel draait ie met bief in de aanbieding en zalm ben beniewd de katten vinden hem in iedergeval erg interessant.
Stewie is eigenlijk niet echt voedsel gericht todat er dingen uit de droogmachine kwamen hij doet er echt een moord voor.
Ook bij de katten en vriend lief viel ie in de smaak.
Ik had trainertjes gedroogd voor Stewie voor de puppycursus stonden nog af te koelen was Jeff er al van aan het snoepen en aan de katten aan het voeren "weet je dit is nog lekker ook" zegt ie tegen me na een kwart van m'n bakje leeg gegeten te hebben. Hij draait hier volop maar petje af voor degene die er pens enz in drogen hoor.
Ik heb lever gedaan met de eerste ronde Stewie vond het heerlijk maar wat een lucht zeg.
Momenteel draait ie met bief in de aanbieding en zalm ben beniewd de katten vinden hem in iedergeval erg interessant.
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Ik heb zo'n droogmachine al jaren ongebruikt in de kast staan, maar na het lezen van dit topic word ik wel weer enthousiast!
Ff een vraag: als de gedroogde stukjes gebruikt worden als trainertjes, zijn ze dan niet erg taai om zo hap slik weg te werken?
Moet er niet eerst uitgebreid op gekauwd worden?
Met clickertraining kan het gebeuren dat je heel vaak en heel snel achtereen een voertje geeft.
Ff een vraag: als de gedroogde stukjes gebruikt worden als trainertjes, zijn ze dan niet erg taai om zo hap slik weg te werken?
Moet er niet eerst uitgebreid op gekauwd worden?
Met clickertraining kan het gebeuren dat je heel vaak en heel snel achtereen een voertje geeft.
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
- Stewie
- Actief
- Mijn ras(sen): Parson russel terriër
Gewoon kleine stukjes maken, ik doe alles in reepjes in de machine en met trainen breek ik altijd kleine stukjes af en dan is het echt hap slik weg.
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
fleurie schreef:Anja schreef:Nou dat heb ik geweten... mijn hele tuin stonk verschrikkelijken de hele machine was bedolven onder dikke groene strontvliegen.
![]()
"man, wat stinkt het hier, er ligt hier ergens wat te rotten hoor"
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- petra1
- Zeer actief
Ik ben begonnen met de kipfilet.
Vorige week hadden we een wandeling met een heleboel beagles en ik had dus een zakje gedroogde kipfilet mee.
Nog nooit heb ik met een wandeling zoveel vriendjes/vriendinnetjes gehad
Het viel dus erg in de smaak!
Morgen ga ik voor het eerst met koolvisfilet aan de slag, dus ik denk dat de honden dan ook weer de hele dag het liefst in de keuken willen blijven.
Vorige week hadden we een wandeling met een heleboel beagles en ik had dus een zakje gedroogde kipfilet mee.
Nog nooit heb ik met een wandeling zoveel vriendjes/vriendinnetjes gehad
Het viel dus erg in de smaak!
Morgen ga ik voor het eerst met koolvisfilet aan de slag, dus ik denk dat de honden dan ook weer de hele dag het liefst in de keuken willen blijven.
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
- petra1
- Zeer actief
Ik heb hem hier besteld:
http://www.aximax.nl/catalog/advanced_s ... ogautomaat
- dagmar88
- Zeer actief
Die heb ik ook, fijn ding.petra1 schreef:Ik heb hem hier besteld:
Van de week voor het eerst gebruikt en toen ik naar buiten keek zag ik opeens een stuk of 10 katten op alle schuurtjes om me heen komen zitten