Als ik mag? Graag!Rosita Compagner schreef:Volgende week heb ik een Duitse herder die nogal als een puinhoop klonk aan de telefoon. Kom je kijken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Furminator
Moderator: moderatorteam
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Furminator
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Miranda
- Erelid
Ik ben er met al mijn shortstockharigen nog nooit zo tegenaan gelopen als nu.
Nooit eerder last gehad. Man, man, man....wat een haar
Maar dat gaat helemaal goed komen. Ik mag afkijken!
Nooit eerder last gehad. Man, man, man....wat een haar
Maar dat gaat helemaal goed komen. Ik mag afkijken!
And few will ever climb
-
Ήυs
Nou, ik moet zeggen Fodor zijn vacht ziet er nog hetzelfde uit, en er lag geen haartje op de grond net.
Daar ben ik dan toch wel positief over. Had hem wel voorzichtig ermee geborsteld want ik kan me niet voorstellen dat 1 borstel goed is voor alle haartype.
Daar ben ik dan toch wel positief over. Had hem wel voorzichtig ermee geborsteld want ik kan me niet voorstellen dat 1 borstel goed is voor alle haartype.
-
LianJ
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Foxhound
Boerenfox
Ik kan niet meer zonder de Furminator!
Wij hebben wel allemaal glad en kort haren.
Mexx verhaart het hele jaar door en die doe ik 1 x in de week kammen en dat scheelt toch een berg haar in huis.
De paarden doe ik er ook mee als ze verharen.
De vacht van Mexx glanst altijd weer zo mooi na het kammen en hij is dan weer lekker zacht.
Wij hebben wel allemaal glad en kort haren.
Mexx verhaart het hele jaar door en die doe ik 1 x in de week kammen en dat scheelt toch een berg haar in huis.
De paarden doe ik er ook mee als ze verharen.
De vacht van Mexx glanst altijd weer zo mooi na het kammen en hij is dan weer lekker zacht.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Jammer dat je hem niet meer gezien hebt toen hij klaar was. Hij blonk als een spiegeltje, was heerlijk aaibaar en er kwam praktisch geen haar meer vanaf. Jij bedankt voor de lekkere koekjes!Miranda schreef:Als ik mag? Graag!Rosita Compagner schreef:Volgende week heb ik een Duitse herder die nogal als een puinhoop klonk aan de telefoon. Kom je kijken?
- Miranda
- Erelid
Ik kan me er iets bij voorstellen, hij was al prachtig na het wassen en blazenRosita Compagner schreef:Jammer dat je hem niet meer gezien hebt toen hij klaar was. Hij blonk als een spiegeltje, was heerlijk aaibaar en er kwam praktisch geen haar meer vanaf. Jij bedankt voor de lekkere koekjes!Miranda schreef:Als ik mag? Graag!Rosita Compagner schreef:Volgende week heb ik een Duitse herder die nogal als een puinhoop klonk aan de telefoon. Kom je kijken?
Skadi heb ik gisteren volgens jouw instructies geborsteld, en er kwám me een vracht haar af, zeg
Van de week toch maar even de trimster bellen, zelf badderen op jouw manier doe ik mijn arme rug maar niet aan.
Bedankt (voor de koffie en) dat ik mocht afkijken
And few will ever climb
-
Dazwa84
Dit weekend een furminator aangeschaft op de zwarte markt (toch wat goedkoper) en moet zeggen dat hij de eerste keer in ieder geval niet tegenviel. Heb hem maar kort gebruikt, maar haar vacht ging wat meer glanzen daarna. Belle verhaard 2 keer per jaar als een tiet en dan lijkt hij me ideaal. Ik verbaas me er elk jaar namelijk weer over hoe veel haar er uit komt. Behalve in de de ruiperiode borstel ik haar verder ook niet.
- Rikoy
- Zeer actief
Er zijn speciaal voor langharige honden furminators.lieke schreef:Op langharige honden kun je het beter niet gebruiken want dan eindigen die als naakthonden (en een tikje bloederige ook nog) maar voor mijn kortharige kat vind ik het ook een geweldige uitvinding.
De Longhair.
Het werkt hier als een tierelier.
De orginele voor langhaar maat L voor weinig geld

- Rikoy
- Zeer actief
Heb je met of zonder de furminator geborsteld?Fafo schreef:Nou, ik moet zeggen Fodor zijn vacht ziet er nog hetzelfde uit, en er lag geen haartje op de grond net.

- BeerBalou
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 1
Ik zie dat het topic van origine door een labrador-houdster is gestart.
Hierboven lees ik iemand van de trimsalon... wat zou je voor de onderwol van een Lab adviseren?
Hierboven lees ik iemand van de trimsalon... wat zou je voor de onderwol van een Lab adviseren?
Greetings Kim & Balou!

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ik vind een furminator alleen handig voor kortharen en kort stokharen en de half langharen (setters, spaniels etc) voornamelijk met castraatvachten.
En dan 1x in de 2 maand ongeveer. Niet te vaak en niet te veel.
Word het al wat langer stokhaar trekt het teveel dekharen mee of breekt ze af.
Labrador is afhankelijk van de dikte van de vacht en of het een castraat is wat ik zou doen. Uiteraard zie ik alles liever
terug bij een prof dan het zelf 'beschadigen'/behandelen van de vachten.
Maar niet laten scheren, schijnt momenteel hot te zijn onder de labradors.
En dan 1x in de 2 maand ongeveer. Niet te vaak en niet te veel.
Word het al wat langer stokhaar trekt het teveel dekharen mee of breekt ze af.
Labrador is afhankelijk van de dikte van de vacht en of het een castraat is wat ik zou doen. Uiteraard zie ik alles liever
terug bij een prof dan het zelf 'beschadigen'/behandelen van de vachten.
Maar niet laten scheren, schijnt momenteel hot te zijn onder de labradors.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Met elke kam hangt of staat hoe je hem gebruikt.
Ik heb voor King altijd een herdershark gebruikt met zo´n rij lange en korte tanden vanwege zijn dikke vacht met slagen en krullen en een dikke ondervacht. Ites anders kwam er echt niet doorheen.
Die kam weas daarentegen niet te gebruiken bij Hayleigh, de tanden waren te lang en deden haar zeer, met haar Rottweiler vacht. Daarvoor had zo´n gebogen kam met van die 3 hoekige tandjes erin. Die werkte juist weer geweldig bij haar, en deed niets bij King.
Als laatste gebruikte ik zo´n borstel met van die korte en kleine gebogen tandjes die in een soort rubber mat stonden, voor de finishing touch zeg maar. Voor de laatste losse haartjes.
Met elke kam of borstel moet je uitkijken hoe je hem gebruikt. Haar op de buik is tenslotte veel dunner als op de rug.
Beter 3 x opnieuw doen zonder je hond pijn te doen, als 1 x te hard waardoor ze wel pijn hebben en er een hekel aan krijgen vind ik.
Ik heb voor King altijd een herdershark gebruikt met zo´n rij lange en korte tanden vanwege zijn dikke vacht met slagen en krullen en een dikke ondervacht. Ites anders kwam er echt niet doorheen.
Die kam weas daarentegen niet te gebruiken bij Hayleigh, de tanden waren te lang en deden haar zeer, met haar Rottweiler vacht. Daarvoor had zo´n gebogen kam met van die 3 hoekige tandjes erin. Die werkte juist weer geweldig bij haar, en deed niets bij King.
Als laatste gebruikte ik zo´n borstel met van die korte en kleine gebogen tandjes die in een soort rubber mat stonden, voor de finishing touch zeg maar. Voor de laatste losse haartjes.
Met elke kam of borstel moet je uitkijken hoe je hem gebruikt. Haar op de buik is tenslotte veel dunner als op de rug.
Beter 3 x opnieuw doen zonder je hond pijn te doen, als 1 x te hard waardoor ze wel pijn hebben en er een hekel aan krijgen vind ik.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Met elke kam hangt of staat hoe je hem gebruikt.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Onze Chihuahua verhaarde nogal en ik moet zeggen: met die furminator kwam er aardig wat haar af! (meer dan met een kam van pethead die ik eerst gebruikte), maar ik heb het die dat er een soort scheermesjes in zitten, je hoort gewoon dat dat ding wat afsnijdt als je hem gebruikt. Ik gebruik hem nu heel af en toe. Voor de kat is hij wel heel makkelijk, vooral als ze van vacht wisselt (scheelt veel haar op de bank
)
-
Ήυs
Met.Rikoy schreef:Heb je met of zonder de furminator geborsteld?Fafo schreef:Nou, ik moet zeggen Fodor zijn vacht ziet er nog hetzelfde uit, en er lag geen haartje op de grond net.
Maar ben er inmiddels achter dat een herdersharktje bij fodor hetzelfde effect geeft
Heb dan ook niet de L voor lang haar.