Gebruik je deze altijd in combinatie met een kam? En zo ja, is er dan een voordeel boven het werken met een schaar?
En wanneer gebruik je een grof of juist een fijn trimmes?
Moderator: moderatorteam

Die trimster waar Koentje niet heen gaat, die heeft dat gezegdbouvierpoedel schreef:Wie heeft je dan vertelt dat je een trimmes nodig hebt op jouw hond.?>??![]()
Goede kam/borstel/rechte schaar en effileer schaar ben je er al.
Nee, dat zeg ik toch! Daar is tie nog te jong voor....Marjoleine schreef:Maar als je je zo goed oriënteert, wat moet je dan in vredesnaam met een trimmes?
Je hebt een kniphond!
Je bent duidelijk nog niet bij een trimster geweest .
Je weet toch dat jouw hond niet geplukt hoeft tte worden en een trimmes gebruik je om te plukken.koentje schreef:Nee, dat zeg ik toch! Daar is tie nog te jong voor....Marjoleine schreef:Maar als je je zo goed oriënteert, wat moet je dan in vredesnaam met een trimmes?
Je hebt een kniphond!
Je bent duidelijk nog niet bij een trimster geweest .![]()
Niemand heeft mij verteld dat ik een trimmes nodig heb. Ik vroeg me af hoe die dingen gebruikt worden en of ik die erbij nodig zou hebben.....
Tjonge... wat reageren jullie shagrijnig zeg!

Nee, daar is ie niet te jong voor.koentje schreef:Nee, dat zeg ik toch! Daar is tie nog te jong voor....Marjoleine schreef:Maar als je je zo goed oriënteert, wat moet je dan in vredesnaam met een trimmes?
Je hebt een kniphond!
Hier gaan de puppen met 8 weken oud al geknipt de deur uit.Marjoleine schreef:Nee, daar is ie niet te jong voor.koentje schreef:Nee, dat zeg ik toch! Daar is tie nog te jong voor....Marjoleine schreef:Maar als je je zo goed oriënteert, wat moet je dan in vredesnaam met een trimmes?
Je hebt een kniphond!
Je had er op 10 weken al kunnen staan voor een uurtje gewenning en leren dat kammen op tafel leuk is.
Dan had je meteen naar dat trimmes kunnen vragen

Maar wel aan het trimmen /borstelen en op tafel staan.koentje schreef:Ja maar ik bedoel dus dat hij geen uitgebreide knipbeurt nog nodig heeft.
Murdy is ook bij de fokster weggegaan na een keurig bad en knipbeurtje.
Ik heb hem tot nu toe zelf kleine beetjes bijgeknipt. Hij hoeft verder helemaal niet naar een trimmer want ik ga het zelf doen. Dus hoeft ie ook niet aan een trimsalon te wennen...

Marjoleine schreef:Nee, daar is ie niet te jong voor.koentje schreef:Nee, dat zeg ik toch! Daar is tie nog te jong voor....Marjoleine schreef:Maar als je je zo goed oriënteert, wat moet je dan in vredesnaam met een trimmes?
Je hebt een kniphond!
Je had er op 10 weken al kunnen staan voor een uurtje gewenning en leren dat kammen op tafel leuk is.
Dan had je meteen naar dat trimmes kunnen vragen
Dit dus.meg1986 schreef: Boomertje heeft ook met 12 weken al een gewenning gehad.. Mocht hij in de badkuip staan en het water ging even aan, maar hij werd niet gewassen, even aan de fohn wennen, nageltjes en tandjes controleren en evt bijwerken, staartje voelen.
Misschien ga je het altidj zelf doen maar dan nog is het wel handig dit te doen. Op die manier went je hond ook aan vreemden die aan hem zitten. Altijd makkelijk, je weet nooit wat er gebeurd of wat nodig is bij bijv de dierenarts.
Dit dus....Marjoleine schreef:Dit dus.meg1986 schreef: Boomertje heeft ook met 12 weken al een gewenning gehad.. Mocht hij in de badkuip staan en het water ging even aan, maar hij werd niet gewassen, even aan de fohn wennen, nageltjes en tandjes controleren en evt bijwerken, staartje voelen.
Misschien ga je het altidj zelf doen maar dan nog is het wel handig dit te doen. Op die manier went je hond ook aan vreemden die aan hem zitten. Altijd makkelijk, je weet nooit wat er gebeurd of wat nodig is bij bijv de dierenarts.
Maar gelukkig heeft Murdy dat allemaal niet nodig
Als je iets beter zou lezen op dit forum zou je weten dat ik nooit dingen zeg om te zieken.koentje schreef:Klopt!!
Je hebt echt alleen maar zin om te zieken he?
Jij bent gewoon altijd bezig met zieken.Marjoleine schreef:Als je iets beter zou lezen op dit forum zou je weten dat ik nooit dingen zeg om te zieken.koentje schreef:Klopt!!
Je hebt echt alleen maar zin om te zieken he?
Maar geloof maar wat je wilt hoor, dat staat je vrij.