Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik loop geregeld met de honden een rondje "stad" dat wil zeggen stadspark,kazamatten en de stadsmuur...een heel mooi stukje Maastricht vol bezienswaardigheden.Voor degene die willen wil ik best wel eens een "rondleiding" geven en dan samen met de honden..In het stadspark is een losloopgebied en bij de kazamatten(vestegingswerken) een groot losloopgebied eventueel kan een stukje st.pitersberg of jekerdal met losloopgebieden erbij gelopen worden..de rest van de wandeling is dan aangelijnd.Terrasjes hebben we in overvloed het woord rondleiding staat tussen aanhalingstekens want ik ben geen gids haha..ik ben geen echte maastrichtenaar (dorp ernaast) en weet wel wat van geschiedenis en de weg weet ik ook ..maar dat is het ook haha..kan wel een boekje meenemen haha...het is ook geweldig voor foto's
park maastricht
Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
Marie-Josée schreef:Ik vind het een enorm leuk idee en baal ervan dat ik met de auto niet zo'n held ben op onbekend terrein want ik ben gek op Maastricht.
het lijkt mij ook erg leuk, en ik woon zelf in cuijk, dus eventueel op weg daarheen zou ik je misschien mee kunnen nemen als je op mijn route woont (of iets erbuiten).
ik zou dan wel doorrijden naar vrienden in Belgie, dus wat dat betreft zou je dan alleen terug even moeten kijken...
Lijkt me erg leuk, maar ligt eraan hoeveel km/uur het is en wanneer.
Een nachtje ergens overblijven lukt altijd wel.
Maak ik er gewoon een wandelweekend van.
Foetsie schreef:Lijkt me erg leuk, maar ligt eraan hoeveel km/uur het is en wanneer.
Een nachtje ergens overblijven lukt altijd wel.
Maak ik er gewoon een wandelweekend van.
hoeveel km...geen idee haha..ik zal het komende week eens lopen met km telller en wanneer ook nog geen idee haha..maar hou het hie in de gaten,..ik zal volgende week met meer info komen
Wat leuk denk dat ik ook mee ga al ben ik wel redelijk bekent in maastricht, ken de plekken wel maar de verhalen minder goed.
Wel grappig trouwens in mijn vakantie heb ik met een vriendin van mij ook zon rondje maastricht gedaan.
Geparkeerd op Sint Pieter bij het losloop gebied , door het stads park met beren kuil, na de mark gelopen ; frietje Reitz , de brug over ijsje bij la russa gehaalt en over de nieuwe brug en het ander stuk van het park weer terug na Sint Pieter. ( was wel nog voor de schoolvakantie en minder goed weer dus was niet druk in stad)
Geloof dat jij nog een uitgebreider tour wil gaan maken, ben benieuwd.
ja ik dacht start bij olv parking (park) door het park langs de beesten naar het jekerdal..daardoor richting st piter..achterom de berg op..via losloopgebied en bergrust weer omlaag bij politieburo over en weer door het park terug
Dat lijkt me idd ook een leuk rondje pak je weer idd een ander stuk stad en kom je niet in de drukte zeker nu in de vakantie periode , maar aangezien je ook het losloopgebied in sintpieter wil meenemen is het niet handiger om dat als start punt te nemen?
Scheelt veel parkeer geld aangezien ik denk dat de meeste met de auto komen als ik zo lees. en als je dan minder bekent parkeer je waarschijnlijk ook daar.
dat kan ook ja geen probleem ...ik kan eventueel wel mensen vanaf de geusselt (waar de autoweg maastricht in rijd bij het mvv stadion)achter me aan laten rijden...is voor mij maar paar minuutjes rijden
hahah ja dat is een goeie haha...even wachten want ik heb nog twee dagen in de weekenden over de komende tijd en een van die ga ik een fotoworkshop doen..dus moet even wachten tot ik die datum weet..zal vandaag of morgen wel zin
Ik wacht wel af. Kampeer spullen zijn gauw genoeg ingepakt. Grootste gedeelte ligt al klaar, omdat ik ws deze maand zo wie zo ga kamperen als het weer goed is.
Foetsie schreef:Ik wacht wel af. Kampeer spullen zijn gauw genoeg ingepakt. Grootste gedeelte ligt al klaar, omdat ik ws deze maand zo wie zo ga kamperen als het weer goed is.
kampeerplaats is ook genoeg hier in de omgeving
Foetsie schreef:Ik wacht wel af. Kampeer spullen zijn gauw genoeg ingepakt. Grootste gedeelte ligt al klaar, omdat ik ws deze maand zo wie zo ga kamperen als het weer goed is.
Klopt. Denk als het weer wat minder is, ik misschien dan een trekkershut reserveer. Scheeld ook weer een hoop spul meeslepen.
Met Pinksteren kampeerde ik in Bemelen. Erg mooie omgeving.
Klopt. Denk als het weer wat minder is, ik misschien dan een trekkershut reserveer. Scheeld ook weer een hoop spul meeslepen.
Met Pinksteren kampeerde ik in Bemelen. Erg mooie omgeving.
daar woon ik vlakbij..en wandel er eigenlijk dagelijks als je in bemelen de berg af gaat richting maastricht kom je bijna bij ons langs
ok dames en heren...zaterdag 13 augustus zou een mogelijke datum zijn om te wandelen..ik stel dan voor in de ochtend uren(start rond 10.30 ofzo?) dan is het niet zo druk in en om maastricht. start op de st.pietersberg parkeren kan helemaal bovenop (langs het losloopgebied aan de linkerkant) het adres voor eventuele tomtom is Luikerweg 71 6212 NH Maastricht (dit adres is van het restaurant halverwege de berg dus hier langs rijden bovenop de berg links parkeren)
de wandeling zal zo rond de 7 km zijn...bij start en finish is een terras en halverwege ook nog eventueel (maar dat is dan in het centrum van maastricht) ..de mogelijkheid is ook nog voor een langere wandeling dan komen de kazamatten (hoge fronten) nog erbij ..maar dit ligt een beetje uit de route van het rondje. het zou dan nog een km of 5 erbij zijn....dus zegt u maar wie mee wil
Laatst gewijzigd door RachelleAmericanBulldog op 20 jul 2011 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Klinkt goed.
Zou wel leuk zijn als de kazematten erbij kunnen.
zaterdag 13 augustus is dus nog geen definitieve datum of wel?
Omdat ik van ver moet komen, moet ik nl. voor of na die tijd wel onderdak zien te reserveren.
Jammer dan zijn wij niet in staat erbij te zijn.. Wij zouden dat weekend als enige weekend van de 8 weken vakantie weggaan... Ik blijf het topic in de gaten houden mocht het nog veranderen... Liefs...
Helaas dat is mijn werk weekend, maar mischien dat ik een klein stukje mee loop en dan terug ga, ben toch bekent in maastricht en wandel idd vaker daar op sint pieter. Dus tel me in maar niet mee.