Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Farm Food Rawhide: effektieve, “smakelijke tandenborstel”
Moderator: moderatorteam
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Re: Farm Food Rawhide: effektieve, “smakelijke tandenborstel”
Van mij krijgen ze zo nu en dan best eens een rawhide bot. Maar wat ik het grote nadeel vind van deze botten is dat ze er hele stukken die zacht zijn er af trekken
om vervolgens door te slikken, wat in de keel vast blijft hangen, en dat ik dat er dus met mijn hand uit mag gaan trekken. Dus als ze alleen zijn krijgen ze dit sowieso niet, omdat ik het idee eng vind dat ze dr in stikken.
Daarnaast blijven er vaak tussen de voortanden witte stukjes zitten, waardoor ze constant zitten te likken (bon en lune hebben dat vooral) en dan kan ik dat er dus ook met mijn nagels er tussen uit frutten. Liever geef ik hier gewoon de buffelhuid botten, die lijken wel goed te gaan.
om vervolgens door te slikken, wat in de keel vast blijft hangen, en dat ik dat er dus met mijn hand uit mag gaan trekken. Dus als ze alleen zijn krijgen ze dit sowieso niet, omdat ik het idee eng vind dat ze dr in stikken.
Daarnaast blijven er vaak tussen de voortanden witte stukjes zitten, waardoor ze constant zitten te likken (bon en lune hebben dat vooral) en dan kan ik dat er dus ook met mijn nagels er tussen uit frutten. Liever geef ik hier gewoon de buffelhuid botten, die lijken wel goed te gaan.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
OMGDat geldt dus ook voor resten van mensenvlees vn bijv. bbq
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Hahahahah ik las m eerst ook zo, maar je moet even 'nog een keer' lezen, dan valt het kwartjeMaryanne schreef:OMGDat geldt dus ook voor resten van mensenvlees vn bijv. bbq
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- Jorda
- Actief
Demcy heeft zeer gevoelige darmen en die hoef ik deze kluif van Farmfood niet te geven want dan schijt ze twee dagen witte diaree. Is dus niet voor alle honden geschikt en gezond...........
Groetjes van Jorda.
Groetjes van Jorda.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn hond eet ze niet eens.. Had en eentje gekocht met zo'n smaakje, het smaakje heeft hij eraf gelinkt.. Vervolgens pakt hij zo'n slecht, goedkoop bot, en kauwt daarop 
-
S@ndr@
- Zeer actief
Van Gils heeft laatst een grote helemaal opgevroten en die had inderdaad witte diarree, was ook niet de bedoeling, maarh ij had hem verstopt in de bench en heeft s nachts zijn best gedaan,Jorda schreef:Demcy heeft zeer gevoelige darmen en die hoef ik deze kluif van Farmfood niet te geven want dan schijt ze twee dagen witte diaree. Is dus niet voor alle honden geschikt en gezond...........
Groetjes van Jorda.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Ik vraag me af, die harde botten zijn slecht voor honden. desondanks worden ze wel verkocht in dierenspeciaalzaken...
In de natuur eten wolven toch ook vlees van harde botten? Of hoe moet ik dat zien.
Hier ook rawhide. Als hij er niks meer aan vindt, smeer ik wat kaas tussen de gaten en dan begint ie gewoon opnieuw! Of rauw vlees, worst wat ook, kan allemaal. Werkt echt goed.
Is rawhide van FF hetzelfde als Primehide kluiven? Die hebben er ook met een streepje vlees in, vindt ie erg lekker!
In de natuur eten wolven toch ook vlees van harde botten? Of hoe moet ik dat zien.
Hier ook rawhide. Als hij er niks meer aan vindt, smeer ik wat kaas tussen de gaten en dan begint ie gewoon opnieuw! Of rauw vlees, worst wat ook, kan allemaal. Werkt echt goed.
Is rawhide van FF hetzelfde als Primehide kluiven? Die hebben er ook met een streepje vlees in, vindt ie erg lekker!
- dagmar88
- Zeer actief
In de natuur eten wolven (vlees van) onbewerkte botten; die zijn veel minder hard dan bewerkte (gerookt, gekookt etc).
In de dierenwinkel verkopen ze meer dan genoeg snoepjes en voer dat echt niet gezond is voor honden en katten.
Ze verkopen gewoon waar vraag naar is.
Charlie vindt die kleiven veel leuker om mee rond te rennen en door de lucht te gooien. Ze heeft liever een lekker lammetjespootje.
In de dierenwinkel verkopen ze meer dan genoeg snoepjes en voer dat echt niet gezond is voor honden en katten.
Ze verkopen gewoon waar vraag naar is.
Charlie vindt die kleiven veel leuker om mee rond te rennen en door de lucht te gooien. Ze heeft liever een lekker lammetjespootje.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Okay ik snap het. Bewerken maakt harder.
Een lamspoot was toch ook te hard?!
Een lamspoot was toch ook te hard?!
- dagmar88
- Zeer actief
Dragende botten van volwassen dieren zijn te hard ja; deze lamspootjes van dogshape komen van hele jonge dieren en daar weet mijn hond wel weg mee 
-
AnneMarie
- Zeer actief
Een wolf eet wel grote dieren. Dat begrijp ik dan weer niet. Wel dat ze gerookt of bewerkt te hard worden.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
waarom is farmfood zwart
is hij geen lid meer
is hij geen lid meer
Fenneke en Baloe

- Arianne
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Standaard ruwharige teckel
Wij hebben goede ervaringen met de botten van farmfood. Onze teckel doet er ongeveer 2 tot 3 maanden mee. Bij de andere botten trekt hij vaak stukken eruit waar hij een keer bijna in gestikt is. Dus deze krijgt Fred niet meer. Met de botten van farmfood wordt het zacht als hij erop kauwt dus ook als hij er een stuk uittrekt en op wil eten kan hij er niet in stikken. Dus goede ervaringen 
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Heeft te maken met de schoning van de ledenlijst, na zoveel tijd gaan alle leden met 0 berichten eruitfenneke schreef:waarom is farmfood zwart![]()
is hij geen lid meer

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Ik vind het een goed en eerlijk produkt om aan mijn honden te geven, wel erg duur;-(((((
Het is des te duurder omdat als de strip voor 3/4 op is, ik ze af moet nemen en weggooien om verstikkingsgevaar te voorkomen.
Omdat ik een poedel/maltezer en een dwergpoedel heb is dit 1 van de weinige kauwproducten die ik kan geven, want het is waar, het plakt niet. Andere soortgelijke producten blijven meestal in de vacht plakken. Farmfood Rawhide dus niet.
Het is des te duurder omdat als de strip voor 3/4 op is, ik ze af moet nemen en weggooien om verstikkingsgevaar te voorkomen.
Omdat ik een poedel/maltezer en een dwergpoedel heb is dit 1 van de weinige kauwproducten die ik kan geven, want het is waar, het plakt niet. Andere soortgelijke producten blijven meestal in de vacht plakken. Farmfood Rawhide dus niet.
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Re: Farm Food Rawhide: effektieve, “smakelijke tandenborstel
Ik heb een tijdje terug zo'n grote rol gekregen voor Daisy. Ze is er een tijd zoet mee geweest tot hij heel klein was toen heb ik hem weggedaan. Ga zeker weer een nieuwe kopen voor haar.

Daisy 12-08-2010
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Die knaagstaven van buffelhuid doen het hier al jaren geweldig en te krijgen in diverse maten en vormen. Daar houden wij het lekker bij, voor een normale prijs. 
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Denk niet dat er hier forumleden zijn die hun honden mensenvlees gevenSuzanne123 schreef:Hoi,Tijgertje schreef:Goede avond Allemaal,
ik geef altijd een middelgroot gerookt bot, dat vinden ze heerlijk. kosten iets van 1.25 tot 1.49 per stuk. Er gaan er hier wel 4 per week doorheen minimaal dan. Ze stinken behoorlijk en geven nogal wat rommel, maar ja ze vinden ze wel superlekker.
groetjes tijgertje
toch nog maar even her-overwegen: gerookte botten zijn veel en veel te hard voor hondentanden. Botten kun je alleen veilig rauw geven en dan nog niet eens alle. Die "gerookte dino-botten" zijn echt en heus niet goed, daar kunnen honden tanden op breken (kan niet alleen, gebeurt ook). Overweeg liever rawhides (toch maar) of buffelhuid of wat ander... maar GEEN bewerkte botten.
Dat geldt dus ook voor resten van mensenvlees vn bijv. bbq. NIET aan de hond geven als er bot in zit. Klinkt allemaal heel mooi, maar juist bewerkte en gegaarde botten kunnen splinteren en worden kei en kei hard!
Suzanne
Had ook wel eens rawhides gehaald maar hij kauwde er eventjes op en liet het toen links liggen
Edith: oeps nog niet helemaal wakker zie ik, merk dat ik een paar pagina's over heb geslagen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite