Als ik haar 3 weken alleen maar aangelijnd uit laat kun je ons allebei na heel korte tijd al opbergen.sjuutje schreef:Hoezo heb je dan geen andere keuze? Je kunt haar dan toch aan de lijn houden. Als Joy loops is dan heb ik vette pech en zij dus ook, dan moet ze aan de lijn blijven en blijf ik zeker weten ook uit de losloopgebieden weg. Dat betekend dus heerlijk wandelen in gebieden waar andere honden OOK aan de lijn zitten... atlhans, dat hoop ik dan! En juist in die periodes baal ik als een stekker van mensen die hun hond los laten lopen in een niet-losloop-gebied... en dan tegen mij uitvallen als mijn hond niet gediend is van al de mannelijke aandachtmarian* schreef:Als Kiki loops is heb ik geen andere keuze dan haar af en toe los te laten in aanlijngebied,ben ik bang.
Ik loop wel met ogen op steeltjes en als ik een andere hond ontwaar gaat ze aan de lijn en waarschuw ik de andere eigenaar.
Bovendien hebben we hier meer dan genoeg bossen waar je als je op bepaalde tijden loopt letterlijk geen hond tegen komt zodat het best kan;ik heb het met Bente 11 jaar gedaan en heb er nog nooit problemen door gehad.
Andere mensen ook niet,want die komen daar bijna niet omdat ze het vaak doodeng vinden om 10 meter in een hen onbekend stukje bos te lopen.
Ik kom in die tijd echt niet op losloopgebieden want dat is wel heel erg de kat op het spek binden dus los ik het zo op.