Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezien bij Cesar, weet iemand wat dit is?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Re: Gezien bij Cesar, weet iemand wat dit is?

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Trekken doen ze ook niet, ze kunnen heel netjes volgen en naast lopen zelfs als we achter een andere hond lopen of voor een andere hond als de andere hond voor een hek zit gaat het ook goed, maar er voorbij lopen is het probleem storm valt uit maar dat is niets nieuws.

maar goed ik vroeg uit intresse wat het voor band was,
ik denk dat ik het nu wel weet,

bedankt voor de info
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

StormenRoxy schreef:maar goed ik vroeg uit intresse wat het voor band was,
ik denk dat ik het nu wel weet,
Google: halsband Cesar Millan :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hanneke2 schreef: Op een moment dat je hond moe maar voldaan netjes naast je blijft lopen alsmaar belonen en het commando (NAAST of VOLG of AANDEVOET of wat dan) ook roepen.
Da's dus nooit :tongue:
asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog

Ongelezen bericht door asja »

Ik heb m ook sinds gisteren, en bevalt mij erg goed. Ik heb hem niet omdat sil trekt maar wel omdat hij heel moeilijk te corrigeren is met een gewone halsband of slipketting. Sil is snel gefixeerd op katten/schapen e.d. en ik gebruik het in combinatie met voer trainen, dus als hij het goed doet en ze negeert krijgt hij een beloning, als hij teveel fixeert een correctie.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

dagmar88 schreef:
Hanneke2 schreef: Op een moment dat je hond moe maar voldaan netjes naast je blijft lopen alsmaar belonen en het commando (NAAST of VOLG of AANDEVOET of wat dan) ook roepen.

Haha, ja, dat is lastig. :D Ik had de mazzel dat ze dat 'vanzelf' ook wel deden, vooral Lilo loopt vaak zonder commando heel braaf naast me en stopt dan zelfs direct als ik stil sta. Dat maakte netjes volgen aanleren dus wel lekker makkelijk. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Maartje schreef:Hoewle ik hoopte dat dat ding lekker in Amerika zou blijven, heb ik twee weken geleden de eerste illusion collar bij een hond gezien in Nederland. En aangezien de baas gewoon voort getrokken werd, denk ik dat er toch iets niet helemaal goed ging.
Bij ons in de buurt loopt ook iemand met zo'n illusion collar. De hond wordt er de godganse tijd mee gecorrigeerd, hij mag niet eens meer een klein beetje om zich heen kijken en dan krijgt hij al een fikse ruk aan die riem :ugh: .
Afbeelding
Iedere dag feest!
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

spike&kyra schreef:Dat is een halsbandje voor luie mensen die het verrotten om hun hond het trekken gewoon af te leren.
:ok:

En het werkt maar tijdelijk ook.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Gajes schreef:
Maartje schreef:Hoewle ik hoopte dat dat ding lekker in Amerika zou blijven, heb ik twee weken geleden de eerste illusion collar bij een hond gezien in Nederland. En aangezien de baas gewoon voort getrokken werd, denk ik dat er toch iets niet helemaal goed ging.
Hmm vreemd dan niet goed om en of vast want ik had, daar met gajes absoluut geen last van haha, en het is een hulpmiddel meer niet je moet er ook wel mee trainen.
Hij is een stuk diervriendelijker dan een halti, antitrektuig en slipketting, dus snap niet waarom mensen er over vallen als ze geneens is weten hoe en wat.....
Wat is er dan zo onvriendelijk aan een halti dan? En wat maakt deze 'illusion' dat het diervriendelijker is?
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Hanneke2 schreef:
dagmar88 schreef:

Haha, ja, dat is lastig. :D Ik had de mazzel dat ze dat 'vanzelf' ook wel deden, vooral Lilo loopt vaak zonder commando heel braaf naast me en stopt dan zelfs direct als ik stil sta. Dat maakte netjes volgen aanleren dus wel lekker makkelijk. :D
roxy doet dat ook dat lekker makkelijk

storm kan ook goed volgen maar wel met commando
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Fafo schreef:
Gajes schreef:
Hmm vreemd dan niet goed om en of vast want ik had, daar met gajes absoluut geen last van haha, en het is een hulpmiddel meer niet je moet er ook wel mee trainen.
Hij is een stuk diervriendelijker dan een halti, antitrektuig en slipketting, dus snap niet waarom mensen er over vallen als ze geneens is weten hoe en wat.....
Wat is er dan zo onvriendelijk aan een halti dan? En wat maakt deze 'illusion' dat het diervriendelijker is?
Fafoi als we binnenkort is een x gaan wandelen dan neem ik hem wel mee kan je het zien, ik ben heel slecht in uitleggen haha
Ik heb ze allemaal in huis maar vind de illusion het diervriendlijkst .
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
StormenRoxy schreef:
spike&kyra schreef:Dat is een halsbandje voor luie mensen die het verrotten om hun hond het trekken gewoon af te leren.
:roll:
Hoe zou jij het benoemen dan? Geen zin in trainen, even snel een hulpmiddel er om en hoppakee. Zoals ook al eerder genoemd, je hond went er aan en dan is het probleem gewoon terug. En dan komt het betere ruk- en trekwerk wat ik ook met halti's zie gebeuren.
Ik heb hem ook gebruikt, welgeteld een weekje .. en toen hoefde het niet meer... ik vond het ideaal!
En zeker zn geld dubbel en dwars waard. Ik heb alles geprobeerd maar alles glijdt naar beneden, dit dus niet... en zoals elk hulpmiddel moet je het ook goed gebruiken wil het werken. Je kunt met het lijntje tussen 2 vingers lopen en hem dus ook zo gebruiken...
ik kan hem iedereen aanraden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fafo schreef:
:ok:

En het werkt maar tijdelijk ook.
heb je er ervaring mee? dan gebruik je hem dus verkeerd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fafo schreef:
Gajes schreef:
ik heb geen behoefte aan een hond met nekproblemen, ooit een hond gehad die dat had en dat wil ik geen enkele hond aandoen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb er aan zitten denken om hem ook even voor Yentle te gebruiken, eerst was ze nog te jong, maar nu is haar nekje te dun..... deze moet minimaal 13 inch (32 cm) zijn en Yentle haalt net de 30 cm......
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dat was teveel priegelwerk voor Illusion denk ik :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:
Jaap* schreef:Dat was teveel priegelwerk voor Illusion denk ik :mrgreen:
Je zou zeggen dat ze met zo'n dwergnicht als man toch wel wat gewend was :mrgreen:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Limbabnees
Actief
Mijn ras(sen): Husky & pups

Ongelezen bericht door Limbabnees »

Duidelijk dat die baas het niet goed aanpakt.
Het is een betere, direktere manier om met korte rukjes je hond te corrigeren, afleiding.
Als de lijn strak is dan heeft het ja ook geen effect.
De rede dat die zo hoog zit is dat, volgens Milan, het kort bij de schedel zit en zo een direkt signaal afgeeft.
Er zijn natuurlijk ook mensen die kopen een dure renfiets en denken dat ze de Tour kunnen winnen :)
Afbeelding
Mojo2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mojo2008 »

Amy schreef:'t ligt ook niet aan de hulpmiddelen maar an de mensen die ze (verkeerd) gebruiken :neenee:
Mee eens!
Ik heb niks tegen hulpmiddelen, maar wel tegen mensen die meteen naar hulpmiddelen grijpen, zonder eerst te trainen en dan verwachten dat zo'n hulpmiddel meteen het gewenste resultaat oplevert (zonder te trainen). Een hulpmiddel zou tijdelijk gebruikt moeten worden om gewenst gedrag aan te leren en daarna moet het zonder hulpmiddel kunnen. Helaas begrijpen veel mensen dat niet. En hulpmiddelen worden vaak verkeerd gebruikt, waardoor het gewenste effect uitblijft.
GROETJES VAN MOJO, HOPE EN MARIEKE

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”