Watvoor borstel kun je beste gebruiken en welke tandpasta is het meest geschikt?
Graag hoor ik wat jullie vinden van gebitsverzorging bij honden en jullie ervaringen
Moderator: moderatorteam

Inderdaad, met goede voeding is het niet snel nodig.Zenith schreef:Ik poets ook geen tanden van mijn honden... voorheen hadden mijn honden nog wel eens last van tandplak maar sinds ik vers vlees voer en karkas met vlees voer hebben mijn honden een spierwit gebit zonder tandplak.
Krijgt ze geen kippenpoten of konijn weg?miekmiek schreef:miah heeft zowel op KVV als op brok veel last van tandsteen. Zo erg dat ze op haar derde jaar al een gebitssanering moest. Nu heb ik geleerd om zelf de tandplak weg te krabben en dat gaat een stuk beter dan iedere dag poetsen.

Helaas gaat dit niet voor alle honden op. Daan loopt met de erfenis van 7 jaar cesar in zijn bekkie. 4 jaar geleden heeft hij nog een gebitsreiniging gehad en is een deel eruit gehaald. Hij is sinds 5 jaar een echt barf hondje en nog blijft zijn gebit een ramp. Hij heeft net weer een kuurtje gehad voor zijn ontstoken tandvlees.ArCee schreef:Dat tanden poetsen is weer iets van de laatste jaren, vroeger hoorde je er niets of niemand over.
Laten we eerlijk zijn, dat MOETEN poetsen hangt of staat met de juiste voeding etc.
Verwende hondjes die alleen maar zacht voer uit blik krijgen etc hebben niet eens tandjes nodig, een rietje erin en zuig het maar naar binnen![]()
King & Hayleigh die met 12 en 13 jaar zijn overleden hadden nog een mooi wit gebid. Wel een beetje aanslag natuurlijk, maar dat mag op die leeftijd ook wel. Zij hebben altijd brokken gehad van Nutro, knaagstaven van buffelhuid, varkensoren etc. Echt spul waar ze hun tanden bij moeten gebruiken. Dan hou je ze op een natuurlijk manier vrij schoon. Ze hebben ook nimmer tandproblemen gehad.

massam schreef:ik weiger de tanden van mijn honden te poetsen

Hier idem, ben erg precies op het gebit om de redenen die Nanna noemt.Nanna schreef: Schone tanden zijn heel belangrijk, niet alleen vanwege het tandvlees maar ook om problemen met lever, nieren en hartklep te voorkomen.
Ik ben dus feller op schone tanden dan op een gekamd kraagje.