Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht honden om te trimmen
Moderator: moderatorteam
- Rani
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): 3 Chihuahua's
Franse Bulldog
Gezocht honden om te trimmen
Hallo,
voor donderdag 22 september & donderdag 29 september zoek ik honden om te trimmen voor school dit kost niks.
ik ben opzoek naar honden met kort stokhaar met weinig of veel ondervacht, stokhaar met ondervacht en langharige stokhaar.
hier zijn enkele voorbeelden rottweiler, mechelse herder, hollandse herder, labrador, beauceron, grote zwitserse sennehond, rhodesian rideback, schipperke, alaska malamute, langharige chow chow, kortharige sint bernard, groenendaeler, keeshond, langharige collie, tervuerense herder,.....
nog wat exstra info:
ik heb al stage gedaan in een trimsalon ik heb al wat ervaring.
er is altijd een leerkracht aanwezig en uw hond laat ik nooit alleen.
de honden mogen niet te jong zijn maar ook niet te oud.
u hond kan u afzetten aan de school en ook terug ophalen of op een andere afgesproken plaats
adres school:
camups tuinbouw
diestersteenweg 146
3800 sint-truiden
voor donderdag 22 september & donderdag 29 september zoek ik honden om te trimmen voor school dit kost niks.
ik ben opzoek naar honden met kort stokhaar met weinig of veel ondervacht, stokhaar met ondervacht en langharige stokhaar.
hier zijn enkele voorbeelden rottweiler, mechelse herder, hollandse herder, labrador, beauceron, grote zwitserse sennehond, rhodesian rideback, schipperke, alaska malamute, langharige chow chow, kortharige sint bernard, groenendaeler, keeshond, langharige collie, tervuerense herder,.....
nog wat exstra info:
ik heb al stage gedaan in een trimsalon ik heb al wat ervaring.
er is altijd een leerkracht aanwezig en uw hond laat ik nooit alleen.
de honden mogen niet te jong zijn maar ook niet te oud.
u hond kan u afzetten aan de school en ook terug ophalen of op een andere afgesproken plaats
adres school:
camups tuinbouw
diestersteenweg 146
3800 sint-truiden
-
koentje
Re: Gezocht honden om te trimmen
en, wat is te jong, en wat is te oud?
Hoef je die niet te leren trimmen?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Mogen mensen erbij blijven? Lijkt me wel essentiele informatie?
Suzanne
Suzanne
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
wat trim je aan een rottweiler?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:wat trim je aan een rottweiler?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
in het sop zetten, tuinslang erop en daarna goed kammen lijkt me genoeg, maar ja ik weet ook niks van trimmen natuurlijkdagmar88 schreef:renee-uk schreef:wat trim je aan een rottweiler?Vind maar eens iemand om zo'n enge joekel 2 x per jaar te wassen en alle dode vacht er uit te halen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
Nou, da's het enige wat ik lastig vind van zo'n grote hond.renee-uk schreef:in het sop zetten, tuinslang erop en daarna goed kammen lijkt me genoeg, maar ja ik weet ook niks van trimmen natuurlijkdagmar88 schreef:renee-uk schreef:wat trim je aan een rottweiler?Vind maar eens iemand om zo'n enge joekel 2 x per jaar te wassen en alle dode vacht er uit te halen.
Op mijn keukenkraan kan geen slang aangesloten worden en dan moet je de hele badkamer ontruimen, 50 kilo onwillige hond de trap op duwen, met 2 man in bedwang houden en zit de badkamer tot aan het plafond vol met drek en haar
Dus ja, als ik het kon vinden in de buurt zou ik de volgende groterd wel 2 x per jaar brengen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
dat kan toch gewoon bij de trimsalon? ik heb Bo ook laatst laten doen, wassen, drogen en ontwollen. OOk een beer van 50+ kgdagmar88 schreef:Nou, da's het enige wat ik lastig vind van zo'n grote hond.renee-uk schreef:in het sop zetten, tuinslang erop en daarna goed kammen lijkt me genoeg, maar ja ik weet ook niks van trimmen natuurlijkdagmar88 schreef:renee-uk schreef:wat trim je aan een rottweiler?Vind maar eens iemand om zo'n enge joekel 2 x per jaar te wassen en alle dode vacht er uit te halen.
Op mijn keukenkraan kan geen slang aangesloten worden en dan moet je de hele badkamer ontruimen, 50 kilo onwillige hond de trap op duwen, met 2 man in bedwang houden en zit de badkamer tot aan het plafond vol met drek en haar![]()
Dus ja, als ik het kon vinden in de buurt zou ik de volgende groterd wel 2 x per jaar brengen.

-
Neeltje
Toen ik de laatste keer bij mijn vorige trimster naar buiten ging, kwam er iemand met een kortharige chihuahua aan............ Ik dacht toch echt dat je die zo in de gootsteen zou plompen, wassen spoelen, keer blazen en klaar.....renee-uk schreef:in het sop zetten, tuinslang erop en daarna goed kammen lijkt me genoeg, maar ja ik weet ook niks van trimmen natuurlijkdagmar88 schreef:renee-uk schreef:wat trim je aan een rottweiler?Vind maar eens iemand om zo'n enge joekel 2 x per jaar te wassen en alle dode vacht er uit te halen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Tsja.. als mensen het zelf niet doen en hun hondje dan naar een trimmer brengen is het ook goed; beter dan vachtverwaarlozing toch?
of misschien om het een keer voor te laten doen?
Suzanne
of misschien om het een keer voor te laten doen?
Suzanne
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Fien is 5,5 kilo, en die breng ik ook af en toe weg.Neeltje schreef: Toen ik de laatste keer bij mijn vorige trimster naar buiten ging, kwam er iemand met een kortharige chihuahua aan............ Ik dacht toch echt dat je die zo in de gootsteen zou plompen, wassen spoelen, keer blazen en klaar.....
Gewoon, voor oortjes, nagels, lekker in het sop en zo.
Gemak dient de mens, een trimmer krijgt er veel meer haar uit dan ik, dus laat ik dat doen.
De stabijs gaan ook en RR mag volgende week ook.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat trim je aN een ridgeback?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Rani
- geregistreerd lid
Franse Bulldog
honden moeten liefst 1 jaar oud zijn.koentje schreef:en, wat is te jong, en wat is te oud?
als je een oudere hond hebt moet deze gewoon nog een goede conditie,.... hebben.
de leerkracht wilt dat we een hondenvacht 'verkennen' een vacht van een pup verschilt altijd van hond tot hond.
- dagmar88
- Zeer actief
Jeannettebo schreef: dat kan toch gewoon bij de trimsalon? ik heb Bo ook laatst laten doen, wassen, drogen en ontwollen. OOk een beer van 50+ kg
- Rani
- geregistreerd lid
Franse Bulldog
de leerkracht laat dit niet toestaan.Suzanne123 schreef:Mogen mensen erbij blijven? Lijkt me wel essentiele informatie?
Suzanne
het stoort ook voor de andere leerlingen en sommige mensen geven commentaar op hoe zij hun hond willen,....
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Kan...Rani schreef:de leerkracht laat dit niet toestaan.Suzanne123 schreef:Mogen mensen erbij blijven? Lijkt me wel essentiele informatie?
Suzanne
het stoort ook voor de andere leerlingen en sommige mensen geven commentaar op hoe zij hun hond willen,....
Ik beredeneer omgekeerd dat ik mijn hond niet afsta aan vreemden.
Suzanne
- Rani
- geregistreerd lid
Franse Bulldog
aan een kortharige hond is er veel meer werk als je denkt.nathalie schreef:Wat trim je aN een ridgeback?
de hond wordt helemaal uitgekamt tot er bijna geen/minder haarverlies is.
- Rani
- geregistreerd lid
Franse Bulldog
als je naar een trimsalon gaat geef je je hond toch ook af aan een vreemde ?Suzanne123 schreef:Kan...Rani schreef:de leerkracht laat dit niet toestaan.Suzanne123 schreef:Mogen mensen erbij blijven? Lijkt me wel essentiele informatie?
Suzanne
Ik beredeneer omgekeerd dat ik mijn hond niet afsta aan vreemden.
Suzanne
je kan natuurlijk wel eens een kijkje komen nemen in het trimsalon en praten met de leerkracht.
oke ik weet dan je in trimsalons wel bij je honden mag blijven maar wij zijn met 5 leerlingen en als de baasjes dan ook nog eens gaan blijven gaan de honden stressen en dat doen ze zo al genoeg.
de honden hebben meestal minder stress als hun baasje er niet is.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Guinnie gaat naar een trimsalon en ik blijf daarbij en help ook (vooral met letterlijk ondersteunen van Guinnie).
Ik zou in bij deze mevrouw Guinnie probleemloos achterlaten omdat ik weet hoe ze met honden is, ik ken haar ook los van het feit dat ze trimmer is.
Bij een onbekende trimmer zou ik er ook (de eerste paar keren hoe dan ook) bij blijven, ongeacht welke hond ik heb. En dan niet in een wachtkamer, maar erbij.
Lijkt MIJ heel logisch, maar ja...
Suzanne
Ik zou in bij deze mevrouw Guinnie probleemloos achterlaten omdat ik weet hoe ze met honden is, ik ken haar ook los van het feit dat ze trimmer is.
Bij een onbekende trimmer zou ik er ook (de eerste paar keren hoe dan ook) bij blijven, ongeacht welke hond ik heb. En dan niet in een wachtkamer, maar erbij.
Suzanne
- Rani
- geregistreerd lid
Franse Bulldog
ik snap dat mensen liever bij hun honden blijven.Suzanne123 schreef:Guinnie gaat naar een trimsalon en ik blijf daarbij en help ook (vooral met letterlijk ondersteunen van Guinnie).
Suzanne
maar hier kan ik niets aan doen als de leerkracht dit niet wil laten toestaan.
-
Melanie 74
Hmm, dat is Dolina niets voor jullie. Zodra ik weg ben kan een vreemde haar niet trimmen. Laat ze niet toe dat vreemden aan haar rondfrummelen.
Wanda wel maar die heeft al geen ondervacht meer, beetje zwemmen in de zee doet ook wonderen
Wanda wel maar die heeft al geen ondervacht meer, beetje zwemmen in de zee doet ook wonderen
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Belgie, beetje te ver vanaf het noorden van Nederland.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
nee daar is heel weinig eer aan te behalen. Maar bijv. een labrador kan je wel behoorlijk veel aan kammen. Ligt er vooral aan hoeveel ondervacht de hond heeft lijkt me?basil schreef:Dit meen je toch niet werkelijk he? Een zeem af en toe over een ridgeback is meer dan zat. Ik heb nog nooit mijn RR hoeven uitkammenRani schreef:aan een kortharige hond is er veel meer werk als je denkt.nathalie schreef:Wat trim je aN een ridgeback?
de hond wordt helemaal uitgekamt tot er bijna geen/minder haarverlies is.Alsof je een RR uberhaupt zou kunnen kammen met dat dunne vachtje
Als je nou echt echt iets wil doen buiten die zeem, dan een zacht borsteltje of een rubber borstel als er erg geruid wordt, maar uitkammen??
![]()
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
oh zie nu dat ie in het lijstje ook stond idd.. nee das enigszins vreemdbasil schreef:Ja natuurlijk. Maar een RR heeft geen ondervachtsbientje schreef: nee daar is heel weinig eer aan te behalen. Maar bijv. een labrador kan je wel behoorlijk veel aan kammen. Ligt er vooral aan hoeveel ondervacht de hond heeft lijkt me?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Precies vanwege dit soort dingen zou ik dus werkelijk NOOIT eeen hond bij een trimmer achterlaten.basil schreef:Dit meen je toch niet werkelijk he? Een zeem af en toe over een ridgeback is meer dan zat. Ik heb nog nooit mijn RR hoeven uitkammenRani schreef:aan een kortharige hond is er veel meer werk als je denkt.nathalie schreef:Wat trim je aN een ridgeback?
de hond wordt helemaal uitgekamt tot er bijna geen/minder haarverlies is.Alsof je een RR uberhaupt zou kunnen kammen met dat dunne vachtje
Als je nou echt echt iets wil doen buiten die zeem, dan een zacht borsteltje of een rubber borstel als er erg geruid wordt, maar uitkammen??
![]()
En natuurlijk omdat ik niet weet wat en hoe het gedrag van alle mensen om hem heen naar de hond zal zijn.
Suzanne
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou inderdaad, ik heb mijn weim denk ik 3 keer met een rubberen borstel gedaan. En niemand die kan zeggen dat ze er niet goed verzorgd uitziet hoorbasil schreef:Dit meen je toch niet werkelijk he? Een zeem af en toe over een ridgeback is meer dan zat. Ik heb nog nooit mijn RR hoeven uitkammenRani schreef:aan een kortharige hond is er veel meer werk als je denkt.nathalie schreef:Wat trim je aN een ridgeback?
![]()

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl