Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond meenemen op vakantie

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Giorgio
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): n.v.t.
Aantal honden: 0

hond meenemen op vakantie

Ongelezen bericht door Giorgio »

Hallo allemaal,
Ik heb mij hier aangemeld omdat ik in het algemeen een groot liefhebber ben van dieren maar ik heb een probleem met mijn vriendin die
kinologe is en sinds kort een poedel heeft die ze voortaan op vakantie wil meenemen maar daaover later meer...
Groetjes,
Giorgio
sads
Actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Old English bulldog/American Pitbull
Aantal honden: 3

Re: hond meenemen op vakantie

Ongelezen bericht door sads »

Wat is daarvan het probleem dan ???? :denken: Wij zijn afgelopen zomer 2 weken naar Zuid Frankrijk geweest met de caravan, 2 kids en 3 honden. :8): Gaat prima hoor :E:
GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Welkom!! Ben benieuwd naar de vakantie-perikelen?
RIP Cena :roos:
    lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

welkom!
    Vlien
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Boomer
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Vlien »

De hond meenemen op vakantie is toch geen probleem! Inderdaad een camper, of zo'n bungalow-huisje doen wij ook wel eens :D
    Mark-Tinny
    Actief
    Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Hier gaan er ook 2 gewoon mee op verlof, af en toe een beetje organiseren maar ik zou niet zonder honden kunnen.
    Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
    Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
    Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
    Vicky: lieve knuffelbeer
    empyree
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
    Aantal honden: 5
    Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Hier gaan er zelfs 5 mee zonder problemen !

Maar toch welkom hoor !
    Sandra
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Het ligt er natuurlijk aan wat voor vakantie je wilt gaan doen. Als ze een reis naar Egypte gepland hebben ofzo, wordt het een ander verhaal!
    RIP Cena :roos:
      Luckyday
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): kruising border collie
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Welkom
      Afbeelding
      True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
      Bed and Breakfast Angelbeeck
      Romy Smink Photography
      ~Suzanne~
      Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Giorgio schreef:Hallo allemaal,
      Ik heb mij hier aangemeld omdat ik in het algemeen een groot liefhebber ben van dieren maar ik heb een probleem met mijn vriendin die
      kinologe is en sinds kort een poedel heeft die ze voortaan op vakantie wil meenemen maar daaover later meer...
      Groetjes,
      Giorgio
      Hoi, welkom.
      Dan ben je waarschijnlijk zelf niet zo'n hondenliefhebber? Of je ziet een heel ander soort vakantie dan je vriendin? Maar dan had je dat verschil / probleem ook gehad als ze de hond niet zou hebben, toch?
      Kijk, boek je een strandvakantie dan is een hond "lastig" maar verder?
      Ik zou niet zonder hond op vakantie willen.. eigenlijk...

Suzanne
      djee01
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door djee01 »

ligt er natuurlijk wel aan waar je op vakantie wil gaan. Als je buiten europa gaat wordt het wel lastig om je hond mee op vakantie te nemen. Als je je hond meeneemt heb je wel een heel ander soort vakantie als zonder hond, daar moet wel rekening mee gehouden worden
      Giorgio
      geregistreerd lid

sads schreef:Wat is daarvan het probleem dan ???? :denken: Wij zijn afgelopen zomer 2 weken naar Zuid Frankrijk geweest met de caravan, 2 kids en 3 honden. :8): Gaat prima hoor :E:
      Ik neem direkt aan dat het bij jullie met zo'n gezelschap prima is gegaan maar ik heb nou eenmaal niet zo veee op met honden en al helemaal niet als die de nodige aandacht en zorg vragen en verder voel ik mij door de aanwezigheid van een hond, zeer beperkt in mijn bewegingsvrijheid... :( Het argument van mijn vriendin dat zij haar poedel niet 3 weken wil missen vind ik zwak want ze ziet het beest elke dag als ze uit haar werk komt en ook nog elk week-end en verder vind zij het wèl normaal om die poedel elke werkdag alleen in haar huis te laten en dàt vind IK nou zielig...
      Tamara.
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Hovawart
      Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Giorgio schreef:
      sads schreef:Wat is daarvan het probleem dan ???? :denken: Wij zijn afgelopen zomer 2 weken naar Zuid Frankrijk geweest met de caravan, 2 kids en 3 honden. :8): Gaat prima hoor :E:
      Ik neem direkt aan dat het bij jullie met zo'n gezelschap prima is gegaan maar ik heb nou eenmaal niet zo veee op met honden en al helemaal niet als die de nodige aandacht en zorg vragen en verder voel ik mij door de aanwezigheid van een hond, zeer beperkt in mijn bewegingsvrijheid... :( Het argument van mijn vriendin dat zij haar poedel niet 3 weken wil missen vind ik zwak want ze ziet het beest elke dag als ze uit haar werk komt en ook nog elk week-end en verder vind zij het wèl normaal om die poedel elke werkdag alleen in haar huis te laten en dàt vind IK nou zielig...
      Ik wens jullie veel succes met jullie relatie :schrik: :ok:

Ik wil nog wel toevoegen dat ik het ook niet normaal vind als een hond 5 dagen in de week, 8 uur lang alleen zit.
      Laatst gewijzigd door Tamara. op 12 sep 2011 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
      nusca
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Welkom, maar verwacht je nou dat mensen hier op een hondenforum het met je eens zullen zijn?
      Giorgio
      geregistreerd lid

Mark-Tinny schreef:Hier gaan er ook 2 gewoon mee op verlof, af en toe een beetje organiseren maar ik zou niet zonder honden kunnen.
      Een beetje organiseren? Ik voel mij op vakantie heel beperkt in mijn bewegingsvrijheid als mijn vriendin haar poedel zou meenemen
      (laat staan twee.... :roll: ) maar het zal dan wel liggen aan het feit dat ik veel meer een katten liefhebber ben en ik nooit een hond mee op vakantie heb gehad en als het aan mij ligt, zal dan ook nooit gaan gebeurenl ... :neenee:
      Jaap*
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Welkom :ok:
      Giorgio schreef:Ik neem direkt aan dat het bij jullie met zo'n gezelschap prima is gegaan maar ik heb nou eenmaal niet zo veee op met honden en al helemaal niet als die de nodige aandacht en zorg vragen en verder voel ik mij door de aanwezigheid van een hond, zeer beperkt in mijn bewegingsvrijheid... :(
      Op een kattenforum heb je meer kans op medestanders denk ik :mrgreen: :wink:
      Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
      Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
      Giorgio
      geregistreerd lid

empyree schreef:Hier gaan er zelfs 5 mee zonder problemen !

Maar toch welkom hoor !
      Ik moet er echt niet aan denken dat ik 5 honden mee op vakantie zou nemen want ik voel mij door één poedel (van mijn vriendin) al heel beperkt in mijn bewegingsvrijheid en daar komt bij dat ik veel meer om katten geef en ik nooit een hond mee op vakantie heb gehad en als het aan mij ligt zal dat ook nooit gebeuren dus dat wordt nog een harde strijd tussen mij en mijn vriendin...... :boos:
      Giorgio
      geregistreerd lid

Suzanne123 schreef:
      Groetjes,
      Giorgio
      Hoi, welkom.
      Dan ben je waarschijnlijk zelf niet zo'n hondenliefhebber? Of je ziet een heel ander soort vakantie dan je vriendin? Maar dan had je dat verschil / probleem ook gehad als ze de hond niet zou hebben, toch?

Suzanne
      Hallo Suzanne,
      Ik ben inderdaad geen uitgesproken hondeliefhebber maar eerder een "kattenman" en ik weet niet wat je bedoelt met een ander soort vakantie als mijn vriendin maar ik voel mij nu eenmaal erg beperkt in mijn bewegingsvrijheid met de aanwezigheid van een hond. Vorig jaar heb ik een klein hondje in opleiding (ook van mijn vriendin) voor een weekje meegenomen naar een camping in zuid Limburg waar we met de caravan naar toe waren gegaan en dat was voor mij al voldoende maar 3 weken een grote poedel op de achterbank van mij auto en die ik ook nog eens elke dag en nacht om mij heen heb gaat mij echt te ver... :neenee:
      Giorgio
      geregistreerd lid

djee01 schreef:ligt er natuurlijk wel aan waar je op vakantie wil gaan. Als je buiten europa gaat wordt het wel lastig om je hond mee op vakantie te nemen. Als je je hond meeneemt heb je wel een heel ander soort vakantie als zonder hond, daar moet wel rekening mee gehouden worden
      Mijn vriendin weet ook wel dat ze haar poedel niet kan meenemen als we b.v. een vliegvakantie naar Kreta zouden boeken maar aan de andere kant is het inderdaad wel zo dat ik een heel ander soort vakantie zal hebben als die poedel mee zou gaan bij een auto-vakantie naar b.v. Frankrijk en Spanje en in dat geval zou ik mij heel beperkt voelen in mijn bewegingsvrijheid, te meer daar ik nog nooit met een hond
      op vakantie ben geweest en voor mij hoeft dat ook echt niet... :neenee:
      Giorgio
      geregistreerd lid

nusca schreef:Welkom, maar verwacht je nou dat mensen hier op een hondenforum het met je eens zullen zijn?
      Het is geen kwestie van het met mij eens zijn maar een beetje begrip opbrengen kan toch wel?
      Of begrijpen hondenliefhebbers niet dat er ook mensen zijn die van KATTEN houden?
      Tamara.
      Zeer actief

Giorgio schreef:
      Mark-Tinny schreef:Hier gaan er ook 2 gewoon mee op verlof, af en toe een beetje organiseren maar ik zou niet zonder honden kunnen.
      Een beetje organiseren? Ik voel mij op vakantie heel beperkt in mijn bewegingsvrijheid als mijn vriendin haar poedel zou meenemen
      (laat staan twee.... :roll: ) maar het zal dan wel liggen aan het feit dat ik veel meer een katten liefhebber ben en ik nooit een hond mee op vakantie heb gehad en als het aan mij ligt, zal dan ook nooit gaan gebeurenl ... :neenee:
      Als je nog nooit een hond hebt meegenomen op vakantie, hoe kun je er dan over oordelen? :denken:
      Giorgio
      geregistreerd lid

Tamara. schreef:
      Giorgio schreef:
      Ik wens jullie veel succes met jullie relatie :schrik: :ok:

Ik wil nog wel toevoegen dat ik het ook niet normaal vind als een hond 5 dagen in de week, 8 uur lang alleen zit.
      Dat bedoel mik nou en daarom vind ik het een zwak argument van mijn vriendin dat zij de volgende keer haar poedel op vakantie wil meenemen omdat ze die, door haar eigen afwezigheid, het hele jaar zo veel mist. Neem dan verdomme geen hond!!
      Jeannettebo
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik heb meelij met je vriendin geloof ik, bij mij had je al op straat gestaan.

Of je hond je belemmerd hangt er natuurlijk van af wat je in een vakantie wil doen.
      Ik vind het heerlijk om te wandelen in de bergen, dat is prima te combineren. Een dagje in het appartement is overigens ook geen probleem, na 2 dagen wandelen ziet Bo me liever gaan dan komen :wink:

Bij een vliegvakantie heb ik opvang voor hem. Maar een vent die zoveel problemen heeft met mijn hond, zou mijn vent niet meer zijn. Je kiest voor je vriendin en daar zit een hond bij, dat weet je, dat zit in het pakketje inbegrepen
      Afbeelding
      Giorgio
      geregistreerd lid

Jaap* schreef:Welkom :ok:
      Giorgio schreef:Ik neem direkt aan dat het bij jullie met zo'n gezelschap prima is gegaan maar ik heb nou eenmaal niet zo veee op met honden en al helemaal niet als die de nodige aandacht en zorg vragen en verder voel ik mij door de aanwezigheid van een hond, zeer beperkt in mijn bewegingsvrijheid... :(
      Wat een onzin..., kunnen hondeliefhebbers dan geen begrip opbrengen voor het feit dat de aanwezigheid van een hond hoe dan ook een belemmering is voor je bewegingsvrijheid? Of offeren zij zich dan helemaal op voor hun viervoeter?
      Tamara.
      Zeer actief

Giorgio schreef: Of offeren zij zich dan helemaal op voor hun viervoeter?
      :lol1: :lol1: bestaat er dan nog iets anders in het leven dan honden? :denken:
      ~Suzanne~
      Zeer actief

Giorgio schreef:
      Suzanne123 schreef:
      Groetjes,
      Giorgio
      Hoi, welkom.

Suzanne
      Hallo Suzanne,
      Ik ben inderdaad geen uitgesproken hondeliefhebber maar eerder een "kattenman" en ik weet niet wat je bedoelt met een ander soort vakantie als mijn vriendin maar ik voel mij nu eenmaal erg beperkt in mijn bewegingsvrijheid met de aanwezigheid van een hond. Vorig jaar heb ik een klein hondje in opleiding (ook van mijn vriendin) voor een weekje meegenomen naar een camping in zuid Limburg waar we met de caravan naar toe waren gegaan en dat was voor mij al voldoende maar 3 weken een grote poedel op de achterbank van mij auto en die ik ook nog eens elke dag en nacht om mij heen heb gaat mij echt te ver... :neenee:
      Ik vreesde al zoiets ;-)
      In de basis bedoelde ik dat als je vriendin graag in een bungalow op vakantie gaat en jij in een hotelkamer wilt, je zowiezo, los van de hond, al een verschil van inzicht hebt over hoe een vakantie het leukst is. Nu komt daar een hond bij en wordt het "verschil" tussen jullie pijnlijk duidelijk.

Het lijkt me het beste een goed gesprek met je vriendin aan te gaan. Ik weet niet wie er eerder was, jij of de hond en NEE, ik bedoel niet dan een van beiden eruit moet ;-) maar als jij en je vriendin een duurzamel relatie willen zul je toch met elkaar in overleg moeten over "Fikkie". Zij zal wellicht prijs stellen op een vakantie met en rondom "Fikkie" terwijl jij een heel ander soort vakantie voor ogen hebt.

Overleg dan maar?

Suzanne
      dagmar88
      Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Giorgio schreef:
      Tamara. schreef: Ik wens jullie veel succes met jullie relatie :schrik: :ok:

Dat bedoel mik nou en daarom vind ik het een zwak argument van mijn vriendin dat zij de volgende keer haar poedel op vakantie wil meenemen omdat ze die, door haar eigen afwezigheid, het hele jaar zo veel mist. Neem dan verdomme geen hond!!
      :wink: Bij mij is het heel simpel. Vriend kan niet meeleven en mee helpen (indien nodig) met iets wat voor mij heel belangrijk is?

:zwaai
      Wanneer hij het zonder enige emotie over 'dat beest' zou hebben ging meneer aan zijn oorlelletje naar buiten.

:cool2: Als ik mijn schoonmoeder een oude kraai had gevonden en dat had geuit waren we ook niet meer samen geweest :W:
      Jeannettebo
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Giorgio schreef:
      Wat een onzin..., kunnen hondeliefhebbers dan geen begrip opbrengen voor het feit dat de aanwezigheid van een hond hoe dan ook een belemmering is voor je bewegingsvrijheid? Of offeren zij zich dan helemaal op voor hun viervoeter?
      voor hondenmensen zoals hier is het geen opoffering. Ik denk dat wat jij opofferingen noemt, wij juist de reden vinden van het hebben van een hond.
      Ik ga liever een lange wandeling met de hond maken dan een avondje stappen. Tuurlijk ben je wel gebonden, maar ik zie het niet als een opoffering. Trouwens er is altijd oppas te vinden voor mijn viervoeter. Heb je er wel eens bij stil gestaan dat het voor je vriendin pas vakantie is, juist als de hond mee is?
      Ik denk dat je een middenweg moet zien te vinden
      Afbeelding
      dagmar88
      Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:LOL: Zijn jullie er al uit of er voortplanting plaats gaat vinden? :mrgreen:
      als een hond al een vreselijke opoffering en beperking is...
      ~Suzanne~
      Zeer actief

Giorgio schreef:
      Eh.. dat laatste dus.
      Ik (nou ja, wij..) hebben gekozen voor een hond en voor de verantwoordelijkheid die daarbij hoort.
      Voor ons houdt dat ook in dat wij onze vakantie daaraan aanpassen. Maar wij zijn zowiezo niet van de vliegreizen naar Canada ;-)
      Voor mij is een vakantie zonder hond geen optie.
      Een belemmering? Neuh. Niet lastiger dan thuis ;-) al is het zoeken naar een accomodatie net ff lastiger met 3 "van die dingen" maar een belemmering? Nee.

Dat gezegd hebbende... jij bent duidelijk niet een hondenmens. Dat maakt je geen slecht mens!!! maar niet meteen een meest geschikt mens om een relatie met een hondenmens te hebben ;-)
      Dus zul je samen met je vriendin naar een modus daarin moeten zoeken ... als je tenminste met haar verder wilt.. de hond krijg je er gratis bij, dat is idd het "totaalpakketje".

Suzanne
      Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”