Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ben op zoek naar een lijn van zacht leer, zwart. Liefst niet te duur (hoeft geen speciale lijn te zijn), maar in ieder geval die zacht in de hand ligt.
1.00-1.20m is lang genoeg. Ik vind ze bijna alleen maar van 40-50 euro...en dat gaat me net een beetje ver voor een lijn.
Die politielijnen van Trixie enzo kom ik genoeg tegen, maar die vallen niet in de categorie zacht.
crutz schreef:http://www.apport.nl/ niet duur & heerlijk soepel in gebruik (wat stug in t begin, maar dat is leer eigen)
Inderdaad niet duur! Klopt het dat ik geen enkele afbeelding zie van de lijnen? Of staan die ergens anders?
is ook niet veel aan te zien, net als het andere linkje, de aansluiting aan de musketon gevlochten & handvat gevlochten (of zonder handvat), breedte van de lijn kan je ook zelf aangeven
halsbanden geldt t zelfde voor, mooi dubbelgestikt & breedte kan je zelf aangeven...
Bedenk wel dat die gevlochten plekken een zwakke plek is in de lijn. Ook in de lijn welke ik aangaf is de gesp een zwakke plek. Gaat sneller los/kapot.
Valerie schreef:Bedenk wel dat die gevlochten plekken een zwakke plek is in de lijn. Ook in de lijn welke ik aangaf is de gesp een zwakke plek. Gaat sneller los/kapot.
dus niet, heb echt veel liever een gevlochte dan een gestikte lijn...
Valerie schreef:Bedenk wel dat die gevlochten plekken een zwakke plek is in de lijn. Ook in de lijn welke ik aangaf is de gesp een zwakke plek. Gaat sneller los/kapot.
ik heb ook die van apport en al jaren trouwens, zijn echt heel sterk die lijnen en van fijn leer ook
en anders staat er op de winner vaak een duitse standhouder die de riemen zelf maakt, die heeft ook hele fijne, maar ik weet niet meer of die ook duur waren
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ik heb ook die van apport en al jaren trouwens, zijn echt heel sterk die lijnen en van fijn leer ook
en anders staat er op de winner vaak een duitse standhouder die de riemen zelf maakt, die heeft ook hele fijne, maar ik weet niet meer of die ook duur waren
in Leeuwarden was dat een Tjech, een vriend van ons heeft zo een hele mooie ronde leren lijn van 10m voor 35 euro, lengte is terplekke van rol afgehaald.
Welke heb je dan precies als ik vragen mag?
Helaas ben ik dit jaar waarschijnlijk niet op de winner, dus ga ze toch via internet bestellen. Die van Apport klinken goed.
Irisz schreef:
Welke heb je dan precies als ik vragen mag?
Helaas ben ik dit jaar waarschijnlijk niet op de winner, dus ga ze toch via internet bestellen. Die van Apport klinken goed.
oh jee Iris dat weet ik niet precies
Apport stond vroeger altijd op dh clubmatches en bij wedstrijden en ik heb ze gewoon in de stand gekocht.
Ik heb voor allebei de honden 1 meter en 1.5 meter lijnen zonder handvat omdat ik die het fijnste vind, maar welke dat precies zijn op de website weet ik echt niet.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love