Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kosten trimster

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Re: kosten trimster

Ongelezen bericht door patricia »

bouvierpoedel schreef:
Xtine schreef:Als eens even uurloon van schilder, electrieker, loodgieter
reparateur wasmachine, computer enz bekeken ?

Dan vind ik in vergelijking trimsters eigenlijk heel goedkoop hoor.
Geloof dat een mensenkapper minimaal een 15 euro per kwartier per stoel rekent.
Dus een 60 euro per stoel per uur x het aantal stoelen.
Dan valt een hondentrimmer nog wel mee qua prijsbeleid en nog redelijk geodkoop.
en vergeet niet dat de kapsalon maar 6% btw afdraagt en de trimsalons 19% btw.
Groetjes Patries
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Nanna schreef:Als je wèl kiest voor een onderhoudsintensief ras dan moet je ook niet zeiken over de prijzen, vind ik. Je wist dat toen je je die hond aanschafte dus kop dicht en betalen. :hmmm:
ja ma, je hebt gelijk :engel: ik ben blij dat ik mijn eigen honden doe scheelt me een slok op een borrel.
ellen
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Zo fijn die nakers... beetje olie er op en klaar :pffff:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

irish26 schreef:5 uur is wel erg lang idd...

ik werk gemiddeld 1,5-2 uur op een hondje.. en dat is dus wassen-fohnen-knippen

grote honden zijn erg veel werk.. een newfoundlander of een golden retriever die in de klit word afgeleverd daar ben je uren zoet mee...

en de amerikaanse en engelse cockers zijn ook niet mijn favoriete klanten... de vachten van deze rassen is echt waarbij je eindeloos moet fohnen voordat ze droog zijn.

de prijzen zijn erg varierend per trimsalon... maar ik vraag voor een klein boemertje. of shih tzu , malthezer etc. 30 euro...
is miss niet veel... maar zoals ik al zei in mijn regio vragen de meeste trimsalons deze prijs en kan ik moeilijk vanafwijken, want ze gaan zo op een ander over.
Ik lever mijn Newfoundlander nooit in de klit af. Ik zou mij de ogen uit mijn kop schamen als ik dat doe. En toch is de trimmer wel een paar uur bezig met onze hond (temninste met wassen en drogen als ik dat laat doen).

Maar even over die kosten. Als je een goede trimmer bent die wit werkt en zichzelf regelmatig laat bijscholen op trimgebied dan ben je over het algemeen een vaktrimmer die weet wat die doet. Daar mag je best geld voor vragen. Meer dan iemand die voor de lol bijbeunt en er niks van kan. Kwaliteit verloochent zich niet. Iedereen die zijn / haar hond wel eens heeft laten trimmen door een prutser (want dat is lekker goedkoop) zal wel bereid zijn om meer te betalen. Als ik met mijn hond loop, dan moet het er wel goed uitzien. Een newfoundlander die hakkerig geknipt is (knippen hoort niet, laat staan hakkerig) en slecht ontwold is, is geen gezicht.

@Nanna
Ik heb gehoord dat Whera heel goed poedels in model kan knippen. :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Muk schreef:
irish26 schreef:5 uur is wel erg lang idd...

ik werk gemiddeld 1,5-2 uur op een hondje.. en dat is dus wassen-fohnen-knippen

grote honden zijn erg veel werk.. een newfoundlander of een golden retriever die in de klit word afgeleverd daar ben je uren zoet mee...

en de amerikaanse en engelse cockers zijn ook niet mijn favoriete klanten... de vachten van deze rassen is echt waarbij je eindeloos moet fohnen voordat ze droog zijn.

de prijzen zijn erg varierend per trimsalon... maar ik vraag voor een klein boemertje. of shih tzu , malthezer etc. 30 euro...
is miss niet veel... maar zoals ik al zei in mijn regio vragen de meeste trimsalons deze prijs en kan ik moeilijk vanafwijken, want ze gaan zo op een ander over.
Ik lever mijn Newfoundlander nooit in de klit af. Ik zou mij de ogen uit mijn kop schamen als ik dat doe. En toch is de trimmer wel een paar uur bezig met onze hond (temninste met wassen en drogen als ik dat laat doen).

Maar even over die kosten. Als je een goede trimmer bent die wit werkt en zichzelf regelmatig laat bijscholen op trimgebied dan ben je over het algemeen een vaktrimmer die weet wat die doet. Daar mag je best geld voor vragen. Meer dan iemand die voor de lol bijbeunt en er niks van kan. Kwaliteit verloochent zich niet. Iedereen die zijn / haar hond wel eens heeft laten trimmen door een prutser (want dat is lekker goedkoop) zal wel bereid zijn om meer te betalen. Als ik met mijn hond loop, dan moet het er wel goed uitzien. Een newfoundlander die hakkerig geknipt is (knippen hoort niet, laat staan hakkerig) en slecht ontwold is, is geen gezicht.

@Nanna
Ik heb gehoord dat Whera heel goed poedels in model kan knippen. :mrgreen:
:E: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Nanna schreef:
tollerlover schreef:
Nanna schreef:Als je wèl kiest voor een onderhoudsintensief ras dan moet je ook niet zeiken over de prijzen, vind ik. Je wist dat toen je je die hond aanschafte dus kop dicht en betalen. :hmmm:
ja ma, je hebt gelijk :engel: ik ben blij dat ik mijn eigen honden doe scheelt me een slok op een borrel.
ellen
Ja, zelf doen kan natuurlijk ook ;-) Ik breng ook geen Puli of Collie naar de trimsalon, dat kan ik best zelf.
Maar ja, een Bedlington knippen of een Kerry Blue, daar ben ik niet voor in de wieg gelegd.....laat staan voor die bollen op een Poedel :pffff:
ik vind een poedel leuk maar bollen krijgt hij niet :neenee: gewoon een makkelijke coupe die voor mij makkelijk te onderhouden is.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”