mag ik stellen dat ik denk dat die kans ernstig aanwezig is, gezien het eisenpakket, de verwachtingen en de uiteindelijke raskeuze?Marjoleine schreef:Niet als het betekent dat er hondjes verkloot worden vanwege verregaande eigenwijsheid van kortzichtige baasjes.foxalert schreef:Volgens mij houden jullie daar toch zo van? Ben de beroerdste niet.Maylala schreef: Jij zou mensen toch niet meer vertellen wat ze moesten doen? Je hebt het wel moeilijk met consequent zijn, he? Misschien een puntje om vast een beetje op te oefenen, anders neemt die Viszla je straks net zo serieus als de gemiddelde hondenforummer, en dan komen we pas écht om in de popcorntopics hier.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hallo allen
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Hallo allen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- foxalert
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi
- Aantal honden: 2
Slaap lekker!Maylala schreef:foxalert schreef:Volgens mij houden jullie daar toch zo van? Ben de beroerdste niet.Maylala schreef:
Jij zou mensen toch niet meer vertellen wat ze moesten doen? Je hebt het wel moeilijk met consequent zijn, he? Misschien een puntje om vast een beetje op te oefenen, anders neemt die Viszla je straks net zo serieus als de gemiddelde hondenforummer, en dan komen we pas écht om in de popcorntopics hier.
Zoals je hebt gezien doen niet-hond-gerelateerde popcorntopics het minstens net zo goed.
Maar goed, ik heb mijn portie entertainment wel weer aan je gehad voor vandaag. Ik ga m'n bed in. Ajuu!
- foxalert
- Zeer actief
Jij mag alles stellen wat jij denkt. Wie let je?renee-uk schreef: mag ik stellen dat ik denk dat die kans ernstig aanwezig is, gezien het eisenpakket, de verwachtingen en de uiteindelijke raskeuze?
- renee-uk
- Zeer actief
niemand, ik denk ik verpak het eens een keer netjesfoxalert schreef:Jij mag alles stellen wat jij denkt. Wie let je?renee-uk schreef: mag ik stellen dat ik denk dat die kans ernstig aanwezig is, gezien het eisenpakket, de verwachtingen en de uiteindelijke raskeuze?
weer niet goed dus?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- foxalert
- Zeer actief
Wie wat wo waar?Machie schreef:Ah, ik weet wie je bent
*rook even mee*
- foxalert
- Zeer actief
niemand, ik denk ik verpak het eens een keer netjesrenee-uk schreef: Jij mag alles stellen wat jij denkt. Wie let je?
weer niet goed dus?[/quote]
Nee want jij hebt het over een eisen pakket.
Ik heb het als een wensenlijst geformuleerd. Dat lijkt me een wereld van verschil.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Volgensmij heb je zelfs foto's gemaakt door mij op je site staan. ander forum, zelfde naam.foxalert schreef:Wie wat wo waar?Machie schreef:Ah, ik weet wie je bent
*rook even mee*
-
Wilm@
Machie, nou word ik nieuwgierig. Hebbie linkjes?Machie schreef:Volgensmij heb je zelfs foto's gemaakt door mij op je site staan. ander forum, zelfde naam.foxalert schreef:Wie wat wo waar?Machie schreef:Ah, ik weet wie je bent
*rook even mee*
- renee-uk
- Zeer actief
en net zeg je nog dat ik alles mag stellen wat ik denkfoxalert schreef:Nee want jij hebt het over een eisen pakket.renee-uk schreef:niemand, ik denk ik verpak het eens een keer netjesfoxalert schreef: Jij mag alles stellen wat jij denkt. Wie let je?
weer niet goed dus?
Ik heb het als een wensenlijst geformuleerd. Dat lijkt me een wereld van verschil.
standvastig ben je ook niet erg he, maar goed dat was al wel duidelijk bij de raskeuze
oh ik heb even de quotes gerepareerd.
blijven oefenen hoor op deze manier wordt het natuurlijk nooit iets

-
Muk
Hij jat dus jouw foto's en zet die op zijn eigen website? Of begrijp ik het niet goed?Machie schreef:Volgensmij heb je zelfs foto's gemaakt door mij op je site staan. ander forum, zelfde naam.foxalert schreef:Wie wat wo waar?Machie schreef:Ah, ik weet wie je bent
*rook even mee*
- foxalert
- Zeer actief
Ik heb geen site met een forum maar heb wel overal dezelfde forumnaam.Machie schreef:Volgensmij heb je zelfs foto's gemaakt door mij op je site staan. ander forum, zelfde naam.foxalert schreef:Wie wat wo waar?Machie schreef:Ah, ik weet wie je bent
*rook even mee*
Neem aan dat je het over voetbal foto's hebt? Of van het stadion?
- foxalert
- Zeer actief
Heerlijk conclusies trekken of niet?Muk schreef:
Hij jat dus jouw foto's en zet die op zijn eigen website? Of begrijp ik het niet goed?
Wees niet bang, ik jat niks. Ik maak ze zelf.
Edit: Koop ze soms ook en krijg ze zelfs aangeboden.
Laatst gewijzigd door foxalert op 13 okt 2011 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Foto's van het uitzwaaien. Ajax uit dacht ik. Ander forum, niet de jouwe.foxalert schreef:Ik heb geen site met een forum maar heb wel overal dezelfde forumnaam.Machie schreef:Volgensmij heb je zelfs foto's gemaakt door mij op je site staan. ander forum, zelfde naam.foxalert schreef:Wie wat wo waar?Machie schreef:Ah, ik weet wie je bent
*rook even mee*
Neem aan dat je het over voetbal foto's hebt? Of van het stadion?
Wilma, nee, geen gejatte foto's joh. Die heb ik zelf gemailt
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik zeg: prettige wedstijdfoxalert schreef:Klopt helemaal wat je zegt. Kan ik niet sanders van maken.Madelief schreef: Geeft niks hoor, maar het maakte wel meteen duidelijk dat jullie een lijstje hebben op uiterlijk en met geen flauw benul van wat de rassen die je bij naam noemt zijn. Een Corgi is bijvoorbeeld ook beslist geen schattig hondje (overigens ook een herder), wel een laagpoter.
Maar los daarvan veel geluk met jullie toekomstige vizsla! Wel bekend hopelijk met het feit dat dat een jachthond is?? En dus misschien niet zo waaks en misschien wel wat moeilijker loslopen?
Nu trouwens niet doen alsof we hebben gekozen door een lootje te trekken. Beetje kinderachtig.![]()
We hebben ons goed ingelezen en vooral ik aangezien ik degene ben met weinig tot geen hondenervaring. Vizsla is in onze familie bekend (vriendin is Hongaars) bij zowel jagers als gewoon bij mensen thuis. Daarbij was het al één van de favorieten van mijn vriendin die er vroeger ook al één heeft gehad evenals een Puli Comondor en twee Beagles.
Als we dan gaan kijken naar het lijstje waar we mee zijn begonnen dan klopt zo ongeveer alles wel toch?
- kortharige hond
- middelgroot tot max. de grootte van een Labrador
- hond die goed in de omgang met anderen is maar ook waaks is Dit dan niet maar was ook geen must
- goed te trainen is en goed luistert en dus ook los kan lopen kwestie van goed trainen mag ik dan even mijn basset hound brengen?
- liefst 2 baasjes kan hebben. Niet eenkennig naar alleen mij of mijn vriendin toe
- met kinderen kan met het oog op de toekomst
- kan alleen zijn zonder het hele huis te slopen Ook training en het zit ook niet in het karakter dit mag je ook tegen de basset hound (meutehonden) in het algemeen zeggen, die weten dat niet.
- houdt van wandelen en spelen
Ik zeg aan de hand van dit wensenlijstje dat de Vizsla zeer maar dan ook zeer dichtbij komt. Daarbij is de hond ook nog aanhankelijk dus wat willen we nog meer?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou,
maar weer 
- renee-uk
- Zeer actief
ik had er nog een gevonden:

tot zover dus absoluut geen eisen- maar een wensenpakketfoxalert schreef:Hond is een herder en ik wil absoluut geen herder.

-
Wilm@
De tranen lopen hier echt over mijn wangen! Is 'het' vakantietopic door foxalert nog niet gevonden.Hutsje schreef:ik zeg: prettige wedstijdfoxalert schreef:Klopt helemaal wat je zegt. Kan ik niet sanders van maken.Madelief schreef: Geeft niks hoor, maar het maakte wel meteen duidelijk dat jullie een lijstje hebben op uiterlijk en met geen flauw benul van wat de rassen die je bij naam noemt zijn. Een Corgi is bijvoorbeeld ook beslist geen schattig hondje (overigens ook een herder), wel een laagpoter.
Maar los daarvan veel geluk met jullie toekomstige vizsla! Wel bekend hopelijk met het feit dat dat een jachthond is?? En dus misschien niet zo waaks en misschien wel wat moeilijker loslopen?
Nu trouwens niet doen alsof we hebben gekozen door een lootje te trekken. Beetje kinderachtig.![]()
We hebben ons goed ingelezen en vooral ik aangezien ik degene ben met weinig tot geen hondenervaring. Vizsla is in onze familie bekend (vriendin is Hongaars) bij zowel jagers als gewoon bij mensen thuis. Daarbij was het al één van de favorieten van mijn vriendin die er vroeger ook al één heeft gehad evenals een Puli Comondor en twee Beagles.
Als we dan gaan kijken naar het lijstje waar we mee zijn begonnen dan klopt zo ongeveer alles wel toch?
- kortharige hond
- middelgroot tot max. de grootte van een Labrador
- hond die goed in de omgang met anderen is maar ook waaks is Dit dan niet maar was ook geen must
- goed te trainen is en goed luistert en dus ook los kan lopen kwestie van goed trainen mag ik dan even mijn basset hound brengen?
- liefst 2 baasjes kan hebben. Niet eenkennig naar alleen mij of mijn vriendin toe
- met kinderen kan met het oog op de toekomst
- kan alleen zijn zonder het hele huis te slopen Ook training en het zit ook niet in het karakter dit mag je ook tegen de basset hound (meutehonden) in het algemeen zeggen, die weten dat niet.
- houdt van wandelen en spelen
Ik zeg aan de hand van dit wensenlijstje dat de Vizsla zeer maar dan ook zeer dichtbij komt. Daarbij is de hond ook nog aanhankelijk dus wat willen we nog meer?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee.Wilm@ schreef: De tranen lopen hier echt over mijn wangen! Is 'het' vakantietopic door foxalert nog niet gevonden.![]()
Want foxalert zoekt niet zo goed, dat kan ie niet.
Dat hád je kunnen weten natuurlijk
- foxalert
- Zeer actief
Hm als ik het goed zie heb ik die foto's en m'n eigen foto's nooit online gezet......Machie schreef:
Foto's van het uitzwaaien. Ajax uit dacht ik. Ander forum, niet de jouwe.
Snap niet zo goed waarom niet. Naja heb ik weer wat te doen voor den ouden doosch
BTW kan je mail niet terug vinden in de .nu mailbox....
-
Wilm@
Ik neem er ook eentje.Marjoleine schreef:Nou,maar weer
Heeft iemand van het uberteam nog een glaasje over?
- foxalert
- Zeer actief
Haha dat is makkelijk scoren. Dit stond niet in het lijstje.renee-uk schreef:ik had er nog een gevonden:tot zover dus absoluut geen eisen- maar een wensenpakketfoxalert schreef:Hond is een herder en ik wil absoluut geen herder.
En dat ik zo'n hond niet wil heeft een reden. En nee dat gaat jou niets aan.
- renee-uk
- Zeer actief
yup bier of whisky?

- foxalert
- Zeer actief
Overgevoelig of zwakke traanbuisjes?Wilm@ schreef:
De tranen lopen hier echt over mijn wangen! Is 'het' vakantietopic door foxalert nog niet gevonden.![]()
- foxalert
- Zeer actief
Cola jeager of omgekeerd?Wilm@ schreef:Ik neem er ook eentje.Marjoleine schreef:Nou,maar weer
![]()
![]()
Heeft iemand van het uberteam nog een glaasje over?
- foxalert
- Zeer actief
Waarschijnlijk omdat ik er simpelweg niet naar zoek?Marjoleine schreef:Nee.Wilm@ schreef: De tranen lopen hier echt over mijn wangen! Is 'het' vakantietopic door foxalert nog niet gevonden.![]()
Want foxalert zoekt niet zo goed, dat kan ie niet.
Dat hád je kunnen weten natuurlijk
Maar bedankt voor de tip.
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Poepoeh.. Kom net van mn stage.. kom ik hier terecht..
Buikpijn van het lachen!
Iemand een tonijnhapje?
Buikpijn van het lachen!
Iemand een tonijnhapje?
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
-
Wilm@
Je leest niet goed! Ik heb nooit geopperd dat jij foto's jat.foxalert schreef:Hm als ik het goed zie heb ik die foto's en m'n eigen foto's nooit online gezet......Machie schreef:
Foto's van het uitzwaaien. Ajax uit dacht ik. Ander forum, niet de jouwe.
Snap niet zo goed waarom niet. Naja heb ik weer wat te doen voor den ouden doosch
BTW kan je mail niet terug vinden in de .nu mailbox....
- renee-uk
- Zeer actief
denk je werkelijk dat mij dat iets kan schelen?foxalert schreef:Haha dat is makkelijk scoren. Dit stond niet in het lijstje.renee-uk schreef:ik had er nog een gevonden:tot zover dus absoluut geen eisen- maar een wensenpakketfoxalert schreef:Hond is een herder en ik wil absoluut geen herder.
En dat ik zo'n hond niet wil heeft een reden. En nee dat gaat jou niets aan.
ik zie een herder ook echt niet goed komen bij je, dus kan het alleen maar toejuichen dat besluit.
het stond ter verklaring van het feit dat de beauceron opeens verdwenen was uit je lijst, je wist niet dat dat een herder was totdat de buurman je het licht deed zien
Dus sorry, maar het ging wel degelijk over je wensenpakket

- renee-uk
- Zeer actief
als jij dat gemaakt hebt graag, wel 2 ookYaika schreef:Poepoeh.. Kom net van mn stage.. kom ik hier terecht..
Buikpijn van het lachen!
Iemand een tonijnhapje?

- Machie
- Zeer actief
Niet elke herder is hetzelfde. Mijn puli is ook een herder, alleen geloofd niemand dat