Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Marjoleine schreef:@marion, volgens mij bedoelt Vosse dat de mensen met vlooienhonden betalen?
Blijkbaar, maar zo zei ze het niet. "Iedere hond gaat hier linea recta in een vlooienbad" oid. Verkeerde reclame, Vosse
Zo las ik het niet echt Het topic gaat over honden met vlooien. Dus die gaan linea recta in een bad met vlooienshampoo. Doen wij ook zo trouwens. Bij mn vorige stagebedrijf waren er vaste kosten aan verbonden, afhankelijk van de grootte van de hond. Bij mn huidige stagebedrijf zijn we daar iets milder mee. Komen sowieso niet heel vaak honden met vlooien tegen dus als dat wel zo is, bellen we eerst voor overleg. Meestal hebben mensen dan zelf al een pipet gegeven dus dan vind ik die vlooienshampoo erbij iets te veel van het goede. Zijn ze nog niet behandelt, dan worden ze wel gewassen met vlooienshampoo en word daarvoor een prijs afgesproken met de klant. Die kan dan tegelijkertijd de omgeving behandelen, mandjes in de was etc.
Ik heb 2 jaar gelopen met een hond die zich een olifantenhuid krabte (achteraf door de Frontline). Ik zou er dus niet heel blij mee zijn als een trimsalon haar een pipet Frontline (of wat voor derrie dan ook) zou geven. Daar over bellen is dan wel zo netjes.
Andersom snap ik ook prima dat je een vlooienhond niet in je salon wilt. Ik heb zelfs uitgebreid overleg met de trimster, omdat ik het zelf rot vind om loopse dames te brengen
Ik had vosse ook goed begrepen hoor. De trimster hier zei van tevoren dat ze Bo in een vlooienbad zou doen, mocht ze een vlo vinden én dat ik daar iets extra voor moest betalen. Gelukkig was het niet nodig. En ik heb inderdaad geen katten, Marjoleine. Volgens mij scheelt dat inderdaad!
Ik heb idd geen katten en heb het nut (wellicht mede daarom) niet gezien om op voorhand vlooienspul te gebruiken.
Het idee dat ene hond met vlooien bij een timmer direct een bad in moet (verplicht) vind ik terecht..
Kijk, als het 1 vlo is wellicht niet, maar "vlooienbalen".. ja hoor!
Maar ik denk dan weer. Met 1 vlo op de hond ben je ook al te laat.
Voor die ene vlo op je dier wil je niet weten wat er al in je omgeving ligt.
Wel moet ik zeggen dat ik in de ene trimsalon meer vlooien honden
krijg dan in de andere.
Maarja ik zit niet te wachten op zelf een vlooienplaag dus dat is die mensen hun eigen probleem dat ze vlooien hebben en ik handel daar naar vind ik.
En dat begrijpen ze ook zeker.
Als je 1 vlo op een dier ziet moet je denk ik wel behandelen, maar dan vind ik dat niet zeg maar "achterstallig". 1 vlo is denk ik prima te missen en dat vind ik niet dat je tegen iemand moet gebruiken.
Zeker niet als je die vlo in een trimsalon ziet... wie zegt dat die vlo niet van een andere hond op de tafel stond te wachten en nu op de volgende hond klautert
Het is wel een aandachtspunt maar ik vind niet dat de eigenaar van die hond-met-1-vlo direct iets te verwijten valt.