Nanna schreef:Heb je je hond van kennel van de Malpieheide?
Ja dat klopt !
Zal meteen maar even uitleggen hoe onze Yuki in ons leven is gekomen...
Mijn man is al heel wat jaren fan van Sint Bernards, heeft er in het verleden ook één gehad, en is jaren bezig geweest om mij warm te draaien voor dit ras.
Mijn grootste weerstand was de grootte van het ras, de eigenzinnigheid en ... last but not least... had ik niet veel zin om in m'n regenpak op de bank te moeten zitten

( welbekende kwijlprobleempje )
ja ja, ik weet 't, onbekend maakt onbemind, giga vooroordelen dus over deze prachtige dieren.
Na 8 jaar heeft ie me toch zover gekregen... onder het mom van " ik denk dat ik je dit jaar -weer- een hond voor je verjaardag geef " is het bloed bij mij weer gaan kriebelen. ( Dat "geven" van een hond is voor hem puur eigenbelang hoor, hij is gek van honden, ik ook trouwens, we hebben de ruimte en de tijd om voor het beestenspul te zorgen )
Dus ikke ging op zoek... met als resultaat dat we nu op de wachtlijst staan bij de Barry Foundation in Zwitserland.
( Dus die Sint Bernard komt er over een paar jaar ! )
Maar ja... das nog zooooooo lang wachten he....
Via marktplaats ( ja ik weet 't... heel heel erg fout

) ben ik over mijn mooie lieve Yuki gestruikeld

en t was liefde op t eerste gezicht !
Met zoekwoord "Sint Bernard" kwam ik op de advertentie van kennel de Malpieheide, zij adverteren normaal nooit op marktplaats ed, maar het plaatsen van drie Moskovitische waakhond pups lukte niet via de normale kanalen.
Ben gaan kijken, heb me verdiept in het ras en samen met mijn man heb ik besloten het avontuur aan te gaan met dit prachtige ras. En werkelijk, ze verbaast me iedere dag weer.
Foto's komen zeer binnenkort, ik moet eerst even uitvogelen hoe dat werkt hier !