Maarja, hoe. Ik heb dus het lumineuze idee gekregen om gewoon iets met een vieze smaak erop te doen, maar dat moet wel praktisch en bij voorkeur
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vies smaakje
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Vies smaakje
Sinds Cara dr tandjes getrokken zijn, en dr pootje dus kort was geschoren voor het infuus, vindt ze het leuk om aan de bovenkant van haar voorpootje te knagen. Hierdoor is er een plek op dr pootje waar het haar erg kort is. Aangezien ze verder aardig lang in de vacht staat ziet dat er dus niet uit... DA heeft ernaar gekeken en gaf aan dat het waarschijnlijk gewoon aangeleerd gedrag is, aangezien er geen bultjes, roodheid, irritatie, of wat dan ook te zien is, en ze verder ook geen last heeft van jeuk waar dan ook op haar lijf. Zij gokte erop dat het na het scheren wat gejeukt heeft, ze is gaan knabbelen, en het toen een gewoonte is geworden. Een gewoonte waarvan het duidelijk mag zijn dat ik die graag wil doorbreken.
Maarja, hoe. Ik heb dus het lumineuze idee gekregen om gewoon iets met een vieze smaak erop te doen, maar dat moet wel praktisch en bij voorkeur
ook niet giftig zijn... Iemand een goed idee wat ik kan gebruiken? Of een ander idee om dit op te lossen?

You'll be in my heart... Always...
- NelBowie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder - Aantal honden: 2
Re: Vies smaakje
Misschien is het een idee om er een verbandje oid om te doen? Als ze er dan aan gaat zitten plukken ff verbaal corrigeren met een duidelijk NEE of wat je ook gebruikt, en in de gaten houden? Doet ze het tóch, desnoods een lampekap. Lijkt wat rigoreus, maar ik ken gevallen van neurotische bijtertjes die zichzelf wèl tot bloedens toe kapot hebben geknaagd
Als ze doorheeft dat het echt niet mag is het nu misschien nog makkelijk af te leren. Je weet niet of ze echt een ernstige neurose gaat ontwikkelen...
Succes 
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Hier zo een, tot bloedens toe. Ik heb nu de kap eindelijk af.NelBowie schreef:Misschien is het een idee om er een verbandje oid om te doen? Als ze er dan aan gaat zitten plukken ff verbaal corrigeren met een duidelijk NEE of wat je ook gebruikt, en in de gaten houden? Doet ze het tóch, desnoods een lampekap. Lijkt wat rigoreus, maar ik ken gevallen van neurotische bijtertjes die zichzelf wèl tot bloedens toe kapot hebben geknaagdAls ze doorheeft dat het echt niet mag is het nu misschien nog makkelijk af te leren. Je weet niet of ze echt een ernstige neurose gaat ontwikkelen...
Succes
Nou had het hier wel een medische oorzaak, geen gewoonte.
Ik zag heel erg op tegen die kap, ik weet nog dat mijn vorige kat er helemaal gek van werd. Rondjes draaien enzo..
Maar de pup hier gaf er niet veel om. Wij deden alsof het de normaalste zaak v.d wereld was. Maar hij vond het ( gelukkig ) ook al snel best.
Het is niet leuk, maar als het je beessie kan helpen..misschien toch een optie.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
We onderbreken het gedrag zodra we het zien, door een zetje te geven, in de handen te klappen, enz. Helpt allemaal niet echt. Ik ben bang dat een verbandje het knabbelen alleen maar erger zal maken, want da's natuurlijk mega interessant. Daarom zat ik te denken om iets vies erop te doen, dan straft het zichzelf natuurlijk af...

You'll be in my heart... Always...
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
gewoon sambal
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Je hebt toch ook voor kinderen bij de drogist of aphoteek zo'n spul anti-duimzuigen, nagelbijten.
Probeer dat eens en anders ja sambal of zo, succes.
Probeer dat eens en anders ja sambal of zo, succes.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
fes/lou schreef:gewoon sambal
Dat werkt voor sommige honden niet... En volgens mij reageert dat hete spul met onze speeksel (papegaaien kunnen pepers daarom ook gewoon zo opeten, zij proeven die scherpte niet) en of het dan ook bij honden werkt geen idee, maar ik weet van honden die het gewoon lekker vinden...
Er is bij de da ook bitter spray te verkrijgen (of in de dierenwinkel bij de frettenspulletjes). Dat spuit je op de plek in kwestie, dat kan geen kwaad maar het verspreidt een onaangename bittere geur en smaak.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
after shave??? werkt vaak prima.
tja zal bij sommige honden ook wel niet werken
dus smeer iets op de poot wat de hond vies vind ruiken.
denk dat als je je keukenkast of in de badkamer kijkt er genoeg te vinden is.
kost niets.
tja zal bij sommige honden ook wel niet werken
denk dat als je je keukenkast of in de badkamer kijkt er genoeg te vinden is.
kost niets.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Onze DA heeft verband met een vieze smaak: Petflex No ChewJacksel schreef:Ik ben bang dat een verbandje het knabbelen alleen maar erger zal maken, want da's natuurlijk mega interessant. Daarom zat ik te denken om iets vies erop te doen, dan straft het zichzelf natuurlijk af...

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Sam heeft het ook gehad op de plek waar z'n poot was geschoren voor een infuus. Ik doorbrak het ook door een krachtig 'euh...........' Sam is nl. ook wel iemand, die het dan echt kapot kan bijten en een soort hotspot kan ontwikkelen...... Nu had ik ook de kans om er bovenop te zitten, omdat ik in die periode altijd bij hem was....... Verder zou ik er, omdat je er natuurlijk niet altijd bovenop zit, iets op smeren wat idd vies is. Weet alleen zo niet wat......