Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

autotuig

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Janie
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Aantal honden: 1

autotuig

Ongelezen bericht door Janie »

Daar ik mijn hond op de achterbank wil vervoeren in de auto ben ik op zoek naar een goed autotuig.
Nu is er een legio aan autotuigen.

- Clix Carsafe
- Hunter
- Roadie
- Bij petsplace iets van Furgo tuig
- Karlie

Enzovoort.

Zijn ze nu allemaal even goed/sterk?
Wellicht ervaringen van forummers met bovenstaande tuigen?
yvonne dl
Zeer actief

Re: autotuig

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Ik had er 2 gekocht bij euroland geloof ik voor 3,euro per stuk.
die klikken wel vast,maar met een hond die erg snel de auto uit wil,klikt hij gewoon los.
Dus als ik jou was zou ik wel betrouwbare kopen.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik heb eerst een standaard tuig gekocht met een verbinding naar de gordelhouder. Dat tuig was van gewoon kaal nylon en vond ik niet prettig voor Izzy. Nu heb ik een Envy tuig en daar klik ik nu dat verbindingsriempje aan. Izzy is nog nooit losgeschoten als ze er in hing.
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

ik heb hier een gewoon tuig van Karlie (geen idee welk model je in gedachten had) en dat gaat hier nu toch al een 2 jaar mee terwijl dit het enige is dat hier gebruikt wordt, zowel in de auto als om te wandelen, zwemmen, ... Nu begint er slijtage te komen op de stukjes die je kan verzetten omdat Sanka de gekke gewoonte heeft om regelmatig tegen een muur te gaan schuren :piew: dus dat stuk zit dan tussen muur en hond...
Ik heb een gelijkaardig model gehad van Ferplast maar dat was na een dik half jaar aan vervanging toe...
De andere merken geen ervaring mee
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik gebruik gewoon een hurtta tuig en daaraan een verbindingsstuk die je in de gordel klikt.
Werkt perfect, schiet niet los als Bumba erin hangt als hij de auto uit wil.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Je kan inderdaad beter gewoon een goed tuig voor altijd nemen (of je moet al een tuig hebben), en dan alleen het verbindings stuk los kopen.
Ik vind de autotuig ook niet ideaal, maar ik moet hem hebben i.v.m. vakantie in Duitsland. Ik ga voor Dana een gewoon tuig aanschaffen en dan een verbindings stuk.
Afbeelding
abmiS
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door abmiS »

Eigenlijk gebruiken wij nooit een autotuig,
daarmee bedoel je toch een soort van gordel voor de hond ? of niet haha ?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb een autotuig van volgens mij Karlie, met 2 grote klikkers met oranje knopje om op slot te zetten. Hieraan zit vast een lust die je om de gordel heen schuift. Tuig is nu 2 jaar oud. Eentje ging snel op de naad los, nieuwe gehaal nooit problemen mee gehad. Ik heb ook nog een verbindingstuk, maar die is voor de langdurige logee(die ik dan koppel aan een omgekeer u-lead tuig), maar daar ben ik dan weer wat minder tevreden over. Ging ook al keer stuk en klikt makkelijk los bij een dikke 20 kilo hangen.
Afbeelding
Janie
Actief

Bedankt voor de reacties.
Ik ga mijn hond niet vervoeren met een normaal tuig, want bij een botsing met 50 km per uur heb je een flink projectiel (600 kilo) in de auto die geen enkel normaal tuig zomaar zou houden, best wel link.(tenzij je een chihuahua hebt, die zal vast wel een standaard tuig houden)
Vandaar dat ik echt voor veiligheid kies, en een tuig speciaal voor in de auto gemaakt wil aanschaffen.

Ik hoorde inderdaad dat een speciaal autotuig zelfs verplicht is in Duitsland, goede zaak!

Vanmiddag die Carclix gepast, en ik denk dat die hem gaat worden, ik vind verder niet echt veel ervaringen op Internet.
Mooi stevig autogordelmateriaal, onderlegd met neopreen.
Laatst gewijzigd door Janie op 17 sep 2011 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb mijn tweetal in een autobench in de auto. Bij mijn ouders zitten ze aan hun gewone tuigjes (Jamey Hurtta, Cara Rogz) vast. Cara aan zo'n speciaal stuk, Jamey knutsel ik dan iets van haar politielijn en de gewone gordel, wat hetzelfde effect heeft.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Henriette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso

Ongelezen bericht door Henriette »

Ik heb deze plus een extra verbindingsstuk,omdat ik dacht dat ze hem door zou knagen...is haar niet gelukt.
Hij zit prima bij haar,ook om te wandelen.
Heb er pas nog een tweede bij gekocht voor de aankomende hond.
Hij klikt ook heel goed vast in de autogordel sluiting.
Zonder de gordel komt ze niet in de auto,moet er niet aan denken dat ze als een projectiel door de auto vliegt bij een botsing.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... dels/19968
Afbeelding
Shooting Star
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door Shooting Star »

Ik zou je willen aanraden om deze te kopen: http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... dels/52797

Die heeft namelijk metalen sluitingen, die niet snel stuk zullen gaan bij een botsing, in tegenstelling tot de gebruikelijke kunststof sluitingen. Ook is het borststuk breder, waardoor de krachten beter verdeeld worden over de borstkas.

Ik heb 'm vorige week pas zelf gekocht (bij een andere winkel, omdat ze bij deze webshop geen maat S meer hadden) en hij bevalt heel goed. Hiervoor heb ik twee jaar gewone tuigjes gebruikt, met kunststof sluitingen, maar dit tuigje geeft mij toch een beter gevoel. Het kost wat, maar dan heb je ook wat (hoop ik dan maar) :wink:

Belangrijk is ook om het verbindingsstuk zo kort mogelijk te houden, aangezien de hond anders toch nog tegen de stoel aan kan klappen!
Janie
Actief

Shooting Star schreef:Ik zou je willen aanraden om deze te kopen: http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... dels/52797

Die heeft namelijk metalen sluitingen, die niet snel stuk zullen gaan bij een botsing, in tegenstelling tot de gebruikelijke kunststof sluitingen. Ook is het borststuk breder, waardoor de krachten beter verdeeld worden over de borstkas.

Ik heb 'm vorige week pas zelf gekocht (bij een andere winkel, omdat ze bij deze webshop geen maat S meer hadden) en hij bevalt heel goed. Hiervoor heb ik twee jaar gewone tuigjes gebruikt, met kunststof sluitingen, maar dit tuigje geeft mij toch een beter gevoel. Het kost wat, maar dan heb je ook wat (hoop ik dan maar) :wink:

Belangrijk is ook om het verbindingsstuk zo kort mogelijk te houden, aangezien de hond anders toch nog tegen de stoel aan kan klappen!
Hoe bevalt hij nog steeds?

Ik had dus die carclix gekocht, maar hij hangt immens in zijn oksels.
Echt heel vervelend, en de gespen om de buikriem te verstellen gaat vanzelf losser.

Dus ben langzaam aan weer op zoek.
Shooting Star
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door Shooting Star »

Hij bevalt nog steeds heel goed :ok: Gelukkig nog geen echte noodstop moeten maken, maar dat zou ook vast wel goed komen. Het zit ook goed, geen enkel probleem.
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Haddock heeft een karlie tuig voor in de auto maar vaak gebruik ik zijn K9 tuig, als hij die toch aan heeft klik ik het bevestigsstukje daaraan vast. Heeft hij geen tuig aan dan krijgt hij zijn autotuig aan. ben er erg tevreden over
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Even deze omhoog halen. Door een ander topic kwam ik erop dat we nog niks hebben bedacht voor in de auto en het is toch wel veilig om iets van een tuig te hebben. Ik vraag me alleen af vanaf wanneer jullie zo'n autotuig gebruiken. Als we er nu een gaan kopen als ze pup is, dan kunnen we telkens een nieuwe maat aanschaffen. Hoe deden jullie dat?

Ik las over de roadie (http://webwinkel.dierinbalans.nl/roadie ... p-143.html)
Die leek me wel goed en is ook betaalbaar. Wie heeft ervaring met de roadie? Of zijn andere merken net zo goed (of beter?)

En deze is erg goedkoop, maar is die dan ook goed? Lees namelijk dat de L ook versteld kan worden naar klein, dus die kan mooi op de groei dan. (http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... dels/19968)
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik heb een autotuigje, maar vaak ook een gewoon K9 tuigje. Dan heb ik een los tussenstukje, waar al over gesproken is.

Maar nu heb ik een auto, waarbij achterin geen autogordels zijn, bij mijn 'oude' auto en type, was gordels achterin niet verplicht. (of is niet verplicht)

Toen ging ik kijken van 'wat nu'.......... eerder had ik altijd een rek in de auto, maar dat heb ik ook niet meer.

Toen kwam ik op deze; Altra veiligheidsgordel voor honden - als beste getest-
(bij Happy Pets gekocht)

Die heb ik dus achterin de auto laten maken, het functioneert net als een mensengordel, dus de hond heeft daardoor wat bewegingsvrijheid, maar bij een schok, door bijv. een aanrijding, schiet de gordel ook op de rem, net als bij een mensengordel.

Hij bevalt me prima.
Afbeelding
Boink
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Koningspoedel

Ongelezen bericht door Boink »

Saar2012 schreef:Even deze omhoog halen. Door een ander topic kwam ik erop dat we nog niks hebben bedacht voor in de auto en het is toch wel veilig om iets van een tuig te hebben. Ik vraag me alleen af vanaf wanneer jullie zo'n autotuig gebruiken. Als we er nu een gaan kopen als ze pup is, dan kunnen we telkens een nieuwe maat aanschaffen. Hoe deden jullie dat?

Ik las over de roadie (http://webwinkel.dierinbalans.nl/roadie ... p-143.html)
Die leek me wel goed en is ook betaalbaar. Wie heeft ervaring met de roadie? Of zijn andere merken net zo goed (of beter?)

En deze is erg goedkoop, maar is die dan ook goed? Lees namelijk dat de L ook versteld kan worden naar klein, dus die kan mooi op de groei dan. (http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... dels/19968)
Ik heb die goedkope variant aangeschaft voor mijn hond, maar over het tuig ben ik niet tevreden. het kruipt helemaal naar 1 kant toe (hond is beweeglijk achterin) en ik kan me niet voorstellen dat het lekker zit. Ik heb het tuig 1 keer gebruikt om met hem te lopen tijdens een tussenstop, toen heeft hij zichzelf uit de voorkant getrokken (gelukkig bleef de achterkant zitten en kon ik hem dus nog pakken).
Het verbindingsstuk blijft wel goed zitten. Ik hem inmiddels een k9-tuig voor hem aangeschaft en wil die in vervolg gaan gebruiken in plaats van het tuig dat erbij zit. Heb nog geen kans gehad om dat uit te proberen. Maar voor dat geld vind ik het ook prima als ik alleen het verbindingsstuk gebruik.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Ik heb al jaren die van roadie...absoluut veilig omdat er helemaal geen sluitingen aan zitten het is een geheel ik heb er pas ook een gekocht voor Pfaff.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Ik heb de goedkope van trixie aangeschaft en denk dat ik naar een roadie of k9 ga als ze groot is. Vind het zonde om elke keer een nieuwe maat te moeten kopen nu en deze kan flink afgesteld worden en gebruiken we nu al, werkt prima trouwens en erg makkelijk. Ze vind het ook niet erg gelukkig om hem om te hebben :)
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

ZaZa heeft een K9-tuig met verbindingsstuk en dat gaat prima!

Bijkomend voordeel is dat Zaas met tuig aan veel rustig is in de auto (lees: niet alles bij elkaar gilt van de stress).
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”