Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
minhie schreef:Ehh is het nou een losloop wandeling of gaan we ook stukken aangelijnd?
Ik zou namelijk best graag mee willen maar ik weet niet of ik wel zo goed durf.. aangezien ik het gebied niet ken en Kaiyou (vooral met Morris ) wel eens niet kan luisteren.. en daarnaast kan Kaiyou niet met alle reuen maar op wandelingen is het tot zover altijd goed gegaan...
Je gaat gewoon mee, sleep ik Nen ook mee, dan houden we Kaiyou met z'n allen wel in de gaten
Dat zou wel ontzettend fijn zijn. Ik denk dat ik maar zon handige tuig bestel met zon handvat zodat hij makkelijker vast te grijpen is.
En dan nog een vraag gaat er iemand langs/vanaf Groningenstad? of Hoogeveen? of iets in die buurt?
Bedoel je een Juliustuig? Als die nog niet hebt gil je maar even, dan neem ik die van Zen wel mee, past Kaiyou ook wel
minhie schreef:Ehh is het nou een losloop wandeling of gaan we ook stukken aangelijnd?
Ik zou namelijk best graag mee willen maar ik weet niet of ik wel zo goed durf.. aangezien ik het gebied niet ken en Kaiyou (vooral met Morris ) wel eens niet kan luisteren.. en daarnaast kan Kaiyou niet met alle reuen maar op wandelingen is het tot zover altijd goed gegaan...
Je gaat gewoon mee, sleep ik Nen ook mee, dan houden we Kaiyou met z'n allen wel in de gaten
Dat zou wel ontzettend fijn zijn. Ik denk dat ik maar zon handige tuig bestel met zon handvat zodat hij makkelijker vast te grijpen is.
En dan nog een vraag gaat er iemand langs/vanaf Groningenstad? of Hoogeveen? of iets in die buurt?
Ik rijd vanaf Beilen is dat ook goed?
Heb geen idee wat mijn lieftallige reu gaat doen trouwens zit nog te twijvelen welke het handigst is mee te nemen.
degene die niet aangelijnd kan of degene die niet altijd ff lief is naar andere honden nog een favoriet?
Ik kom vanaf de stad Groningen............. ik kan dat adres wel aanhouden en dan bordje speelweide. Kan ik van iemand evt. via pb het 06 nummer krijgen, stel dat ik verdwaal?
En met mij kan wel iemand mee in de auto vanaf Groningen of ergens oppikken........... Sam vindt een auto delen met een reu w.s. wel lastig, maar Sam kan evt. dan wel voorin en de andere hond achterin......
Hier staat ook wel een kaartje.
Ik kan vanuit beilen ook wel iemand mee, en als mensen het niet weten te vinden dan kunnen mensen vanaf de carpool in beilen ook
wel achter mij aan rijden
Maris88 schreef:Gaan de honden los tijdens deze wandeling?
Dat is wel de bedoeling, tenminste, de mijne. Denk dat ik mijn handen stuk heb als ik Luna een hele wandeling moet aanlijnen, terwijl er allemaal o zo leuke hondjes zijn om mee te spelen
Sam kan ook niet met alle reuen, dus als hij vervelend is, dan loop ik evt. een andere route. Vorige keer in Appelbergen ging het wel goed, maar ik blijf er dus wel alert op, hij houdt gewoon niet van teveel polonaise bij hem in de buurt of als honden op hem gaan. Ik ging eerder de wandelingen in gezelschap dan uit de weg (ook vanwege z'n blessure), maar goed, hij moet het ook leren en trainen erin, vandaar dat ik me wel opgeef en als het niet gaat, dan ga ik gewoon mijn eigen route lopen.....
Hier staat ook wel een kaartje.
Ik kan vanuit beilen ook wel iemand mee, en als mensen het niet weten te vinden dan kunnen mensen vanaf de carpool in beilen ook
wel achter mij aan rijden
Hilly45 schreef:Sam kan ook niet met alle reuen, dus als hij vervelend is, dan loop ik evt. een andere route. Vorige keer in Appelbergen ging het wel goed, maar ik blijf er dus wel alert op, hij houdt gewoon niet van teveel polonaise bij hem in de buurt of als honden op hem gaan. Ik ging eerder de wandelingen in gezelschap dan uit de weg (ook vanwege z'n blessure), maar goed, hij moet het ook leren en trainen erin, vandaar dat ik me wel opgeef en als het niet gaat, dan ga ik gewoon mijn eigen route lopen.....
Zelfde hier, het is de eerste keer voor mijn hond dattie met meerdere honden wat gaat doen dus ik vind het ook wel spannend
gaat het niet dan ben ik zo weer weg, wil het natuurlijk niet voor de rest verpesten.
Volgens mij is het roze gebied losloop toch? Kunnen we dan niet beter richting de koekangerveldweg lopen? Dus aan de andere kant van de weg? Volgens mij is dat losloopgebied groter. Ik heb er in ieder geval al eens twee uur rondgedwaald
luna2906 schreef:Volgens mij is het roze gebied losloop toch? Kunnen we dan niet beter richting de koekangerveldweg lopen? Dus aan de andere kant van de weg? Volgens mij is dat losloopgebied groter. Ik heb er in ieder geval al eens twee uur rondgedwaald
Roze gebied is normaal toch heide op zulke kaarten
luna2906 schreef:Volgens mij is het roze gebied losloop toch? Kunnen we dan niet beter richting de koekangerveldweg lopen? Dus aan de andere kant van de weg? Volgens mij is dat losloopgebied groter. Ik heb er in ieder geval al eens twee uur rondgedwaald
Uhhhhm... ik dacht dat het wel redelijk correspondeerde met het losloopgebied, maar ik ben heel, heel slecht in kaarten lezen
Edit: daarom zocht ik ook een kaartje waar het losloopgebied op aangegeven stond
Uhhhhm... ik dacht dat het wel redelijk correspondeerde met het losloopgebied, maar ik ben heel, heel slecht in kaarten lezen
Haah geen idee, ik heb daar vaker gelopen maar zonder hond. Lijkt me vreemd want heide is normaal graasgebied en daar mag je juist de honde niet los. (of mijn hond wil zich vermaken en schapen gaan drijven ook prima maar liever niet)
Op zich hartstikke leuk maar er loopt zo ontzettend veel wild in dit bos dus ik sla over paar weken geleden weer eens geweest na lange tijd en de reeën steken over waar je bij staat op 10m afstand
Het zal vast aan mij liggen Maar ik las ergens dat je bij het kantoortje folders kunt halen waarin de losloopgebieden aangegeven staan, dus ik rij er morgen wel even langs!
@Tamara: ik ben nog nooit wild tegen gekomen in dit bos en loop er toch vrij regelmatig. Alleen als ik 's nachts van het werk terug rijd (kom ik over de weg door 't bos), zie ik wel reeën in de weilanden ernaast grazen.
luna2906 schreef:Het zal vast aan mij liggen Maar ik las ergens dat je bij het kantoortje folders kunt halen waarin de losloopgebieden aangegeven staan, dus ik rij er morgen wel even langs!
@Tamara: ik ben nog nooit wild tegen gekomen in dit bos en loop er toch vrij regelmatig. Alleen als ik 's nachts van het werk terug rijd (kom ik over de weg door 't bos), zie ik wel reeën in de weilanden ernaast grazen.
Echt?? Nou ja, het kan ook aan mij liggen hoor want ik "tref" het altijd en kom altijd wel wild tegen. Bijna elke wandeling daar, op normale tijden, dus niet in de ochtend of einde middag, ik kom er minimaal wel 1 tegen
Dan doe ik Morris ook zijn tuig om. Als iedereen dan even oplet dat Kaiyou en Morris samen niet het hele bos op stelten gaan zetten . Wat voor maat tuigje moet Kaiyou? Ik heb hier eventueel nog wel een maat drie liggen van de K9 tuigen. Die zou je ook best even mogen lenen!
Hilly, het ging in appelbergen supergoed met Sam! Hij laat duidelijk merken wanneer hij het eng vind of te druk en de andere honden reageerden daar ook prima op! Dat komt vast weer goed met hem.
Dan doe ik Morris ook zijn tuig om. Als iedereen dan even oplet dat Kaiyou en Morris samen niet het hele bos op stelten gaan zetten . Wat voor maat tuigje moet Kaiyou? Ik heb hier eventueel nog wel een maat drie liggen van de K9 tuigen. Die zou je ook best even mogen lenen!
Hilly, het ging in appelbergen supergoed met Sam! Hij laat duidelijk merken wanneer hij het eng vind of te druk en de andere honden reageerden daar ook prima op! Dat komt vast weer goed met hem.
Meestal gaat dat goed hoor met zo'n losloop wandeling, ze hebben ruimte genoeg om afstand te bewaren van anderen als ze dat zouden willen
Hoi allen ik ga ook mee met Torros heb net de sms ontvangen van anouk ..leuk ..Ik kijk wel regelmatig op het forum maar torros is heel erg ziek geweest en daarna loops ..Verder loop ik regelmatig met beestenboelmona..Ik zal haar een mail sturen of zij die zaterdag ook kan..
klopt het adres voor mijn navigatie Ruinerweg 12 echten en dan bordje speelweide volgen..
Hartelijke groet marion en Torros
luna2906 schreef:Oh kaiyou is van het kaliber morris? Dan wordt het vast nog gezellig met luna erbij :lol:
Tamara, het kan natuurlijk ook aan mij liggen, misschien schrik ik ze wel af
Eh... laat ik het zo zeggen... Kaiyou en Morris halen het slechtste (qua luisteren en kattenkwaad uithalen) bij elkaar naar boven. Met z'n 2en weten ze de leukste streken te bedenken partners in crime
marion nijboer schreef:Hoi allen ik ga ook mee met Torros heb net de sms ontvangen van anouk ..leuk ..Ik kijk wel regelmatig op het forum maar torros is heel erg ziek geweest en daarna loops ..Verder loop ik regelmatig met beestenboelmona..Ik zal haar een mail sturen of zij die zaterdag ook kan..
klopt het adres voor mijn navigatie Ruinerweg 12 echten en dan bordje speelweide volgen..
Hartelijke groet marion en Torros
Zo navigeer ik er wel heen. Zolang je op de ruinerweg zit kan je eigelijk moeilijk misrijden. ik kan het ook altijd weer vinden
en anders ga ik wel als een gek aan de weg lopen zwaaien dan ziet iedereen het wel