Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie is *~*ROCCO*~*

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Wie is *~*ROCCO*~*

Ongelezen bericht door Pemba »

Als je lang zoekt kun je ook gewoon naar een fokker gaan, dan zie je de pups ook vaker dan 1 keer.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Pemba schreef:Als je lang zoekt kun je ook gewoon naar een fokker gaan, dan zie je de pups ook vaker dan 1 keer.
Dat wou ik net typen. :ok:
Volgende keer.. als die er komt dus nog veel kritischer zijn..
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

*~*ROCCO*~* schreef:Als je telefonisch contact hebt waarin al mijn vragen werden beantwoord, zij mij het hemd van mijn lijf vragen omdat ze willen dat hij goed terecht komt en niet ondoordacht wordt gekocht, ga ik er vanuit dat het iemand is die geeft om zijn honden/pups.
Toen we daar waren hebben we dingen gezien (die ik niet openbaar wil zetten, die dit wel weten wil stuur even een pb) die niet specifiek negatief waren bedoeld op hun gedrag naar Rocco of de moeder, maar wat mij wel het gevoel gaf dat Rocco bij ons beter af was. Mocht ik niet met eigen ogen hebben gezien dat Rocco totaal geen interesse had in zijn moeder (? en zij niet in hem) had ik hem echt never nooit niet zo vroeg weg gehaald.

Voordat wij het besluit hadden genomen voor Rocco te gaan hebben wij zoveel andere advertenties bekeken en zoveel te schattige pups gezien. En als we over 1 nacht ijs waren gegaan hadden we dus inderdaad al eerder een pup van een broodfokker gehad. Maar als je een telefoonnummer/naam en/of adres op google intikt krijg je een hele waslijst met recensies. Tevens als je bij marktplaats op meerdere advertenties klikt zie je een hele waslijst aan pups, van verschillende rassen van 1 en dezelfde persoon.

Van deze mensen konden wij niets vinden en op dat moment hadden ze ook nog niet de advertentie van de X pups staan. Daarnaast de interesse die ze toonde in ons om te weten waar hij terecht zou komen gaf ons het gevoel dat we daar goed zouden zitten.

Het is dus niet zo dat wij in een opwelling zomaar ergens een pup zijn gaan kopen en nu twijfel ik inderdaad wel of het misschien een broodfokker is geweest. Toch heb ik geen seconde spijt van Rocco en zou hem voor geen goud meer willen missen. Zeggen dat ik hiermee de broodfok weer in stand heb gehouden vind ik dus een beetje kort door de bocht.... :ugh: we hebben er echt lang naar gezocht en dachten eerlijk niet zomaar met iemand in zee te zijn gegaan.... :U:
je zegt zelf dat je bij het bezoek dingen zijn opgevallen waar je vraagtekens bij had, waarom zijn jullie toen niet opgestapt dan?
wat is er overigens mis met een rashond bij een bonafide rashondenfokker te kopen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*~*ROCCO*~*
Actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door *~*ROCCO*~* »

Pemba schreef:Als je lang zoekt kun je ook gewoon naar een fokker gaan, dan zie je de pups ook vaker dan 1 keer.
Een gewoon "huis, tuin en keuken"nestje moet als de mensen er echt goed mee bezig zijn niks mis mee zijn (dus waar ze de teef niet iedere loopsheid laten dekken, maar zoals ik begrepen heb 1x in de 2 jaar ongeveer).

Maar goed mensen, ik heb me hier eigenlijk aangemeld om gezellig mee te praten over onze vriendelijke, speelse viervoeter, mijn vragen te kunnen stellen, antwoorden te vinden e.d. en niet om mezelf te verdedigen dat we hem hebben gekocht :(: Het is nu eenmaal gebeurd en daar heb ik geen seconde spijt van :wink: het is echt een schat van een beestje :I:
*~* ANGELA*~* EN *~*ROCCO*~*
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Die bijtrem wordt ontwikkeld in het spelen met de nestgenoten en de sterkste ontwikkeling daarvan is tussen 5 en 8 weken. Daarvan heeft dit hondje dus een groot deel gemist.
Dat is jammer, want zoals hij het van nestgenoten en moeder aanleert (dat snauwen dat teven doen is opvoeden tenslotte), zo kunnen wij dat nooit.

Maar goed, hij is er nu.
Veel plezier met hem!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*~*ROCCO*~*
Actief

Dankjewel Marjoleine we hebben al heel veel plezier van hem en gaan nog veel meer plezier beleven. Gaat helemaal goed komen :E:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

*~*ROCCO*~* schreef:
Een gewoon "huis, tuin en keuken"nestje moet als de mensen er echt goed mee bezig zijn niks mis mee zijn (dus waar ze de teef niet iedere loopsheid laten dekken, maar zoals ik begrepen heb 1x in de 2 jaar ongeveer).

Maar goed mensen, ik heb me hier eigenlijk aangemeld om gezellig mee te praten over onze vriendelijke, speelse viervoeter, mijn vragen te kunnen stellen, antwoorden te vinden e.d. en niet om mezelf te verdedigen dat we hem hebben gekocht :(: Het is nu eenmaal gebeurd en daar heb ik geen seconde spijt van :wink: het is echt een schat van een beestje :I:
het probleem met look-a-likes is dat je er vaak de rasspecifieke gebreken gratis bij krijgt, maar omdat je er een stuk minder voor betaalt dan voor bonafide gefokte honden is dat ook wel logisch.
dat je uiteindelijk qua (DA)kosten hoger uitkomt dan met een goedgefokte hond is een tweede :?
ik hoop dat dat bij rocco niet het geval zal zijn, veel plezier met en van hem :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

*~*ROCCO*~* schreef:

Niks mis met huis tuin en keuken nestjes; echter ik vind niet dat die mensen goed bezig waren aangezien de meeste puppies al weg waren bij 6 weken. Zo'n puppy heeft enorm veel baat bij de aanwezigheid/spelen met broertjes/zusjes/moeder.

Daarnaast laten fokkers echt niet hun teef elke loopsheid dekken. En ik vind het nogal een risico om te fokken met een teef elke 2 jaar waarvan er geen gezondheidstesten worden gedaan. Dit wordt wél gedaan bij een goede fokker.

Maar goed; volgende keer dus extra kritisch zijn en goed opletten. Heel veel succes en plezier met Rocco. :ok:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Met 6 weken een hond verkopen is gewoon strafbaar. Jammer dat je je niet beter hebt voorbereid op de aanschaf van de hond. Met een beetje google had je binnen een paar minuten kunnen achterhalen wat het verschil tussen een broodfokker en een goede fokker is. En had je zeker daar geen pup gehaald. Dat je het toch hebt gedaan (ondanks je gevoel dat het niet helemaal klopte) is helemaal te stom voor woorden. Je houdt met deze acties de broodfok in stand, daar kun je trots op zijn.
Google maar eens op foto's van broodfokpraktijken en teefjes, dan weet je precies waar jij aan mee hebt gewerkt. Of als je de gevolgen wel eens in de praktijk hebt gezien, dan weet je ook al genoeg.
Maar goed, het zal wel een stuk goedkoper zijn dan een rashond met stamboom van een goede fokker. En goedkoper + makkelijker dan bij een fokker die met liefde een pretnest zonder stamboom fokt.

Ich habe ess nicht gewüsst vind ik in dit soort gevallen te gemakkelijk. Zeker ook omdat dit standaard bij de voorbereiding hoort als je een pup koopt.

Maar goed, veel plezier met Rocco, hopelijk heb je niet de medische kosten (ivm zwakke gezondheid, niet enten enz.) als vele anderen die een broodfokpup hebben gekocht.
*~*ROCCO*~*
Actief

*~*ROCCO*~* schreef:Als je telefonisch contact hebt waarin al mijn vragen werden beantwoord, zij mij het hemd van mijn lijf vragen omdat ze willen dat hij goed terecht komt en niet ondoordacht wordt gekocht, ga ik er vanuit dat het iemand is die geeft om zijn honden/pups.
Toen we daar waren hebben we dingen gezien (die ik niet openbaar wil zetten, die dit wel weten wil stuur even een pb) die niet specifiek negatief waren bedoeld op hun gedrag naar Rocco of de moeder, maar wat mij wel het gevoel gaf dat Rocco bij ons beter af was. Mocht ik niet met eigen ogen hebben gezien dat Rocco totaal geen interesse had in zijn moeder (? en zij niet in hem) had ik hem echt never nooit niet zo vroeg weg gehaald.

Voordat wij het besluit hadden genomen voor Rocco te gaan hebben wij zoveel andere advertenties bekeken en zoveel te schattige pups gezien. En als we over 1 nacht ijs waren gegaan hadden we dus inderdaad al eerder een pup van een broodfokker gehad. Maar als je een telefoonnummer/naam en/of adres op google intikt krijg je een hele waslijst met recensies. Tevens als je bij marktplaats op meerdere advertenties klikt zie je een hele waslijst aan pups, van verschillende rassen van 1 en dezelfde persoon.

Van deze mensen konden wij niets vinden en op dat moment hadden ze ook nog niet de advertentie van de X pups staan. Daarnaast de interesse die ze toonde in ons om te weten waar hij terecht zou komen gaf ons het gevoel dat we daar goed zouden zitten.

Het is dus niet zo dat wij in een opwelling zomaar ergens een pup zijn gaan kopen en nu twijfel ik inderdaad wel of het misschien een broodfokker is geweest. Toch heb ik geen seconde spijt van Rocco en zou hem voor geen goud meer willen missen. Zeggen dat ik hiermee de broodfok weer in stand heb gehouden vind ik dus een beetje kort door de bocht.... :ugh: we hebben er echt lang naar gezocht en dachten eerlijk niet zomaar met iemand in zee te zijn gegaan.... :U:

Nogmaals maar eens plaatsen. Wij hebben ons dus wel voorbereid, we weten de verschillen tussen broodfok en een goede fokker als ook de mens die eens een nestje heeft. Wat we daar gezien hebben had niets te maken met Rocco zoals ik al aangaf. Ik heb nooit geschreven dat mijn gevoel zei dat t daar niet klopte, wel dat ik het gevoel had dat hij bij ons beter af zou zijn zover ik me herinner.
Om nu met een wijzende vinger te gaan zitten dat ik de broodfok in stand houdt en het te stom voor woorden is dat ik Rocco toch gekocht heb....sorry maar dat gaat mij echt veel te ver. Dus omdat hij dan misschien goedkoper was dan een hond met stamboom is hij standaard van een broodfokker en dus niks waard?? Correct me if i'm wrong, maar zo komt het op mij over nu.

Jammer hoor hoe gereageerd wordt, had echt gehoopt een gezellig plekje te vinden, maar omdat Rocco geen stamboom heeft en "goedkoop" was lijkt het wel of we al meteen zijn afgeschreven :80: heel jammer. Kleine kerel hier blaakt van gezondheid en is een genot om in huis te hebben, niet meer of minder dan iedere andere hond. Ga mezelf of hem dan nu ook niet meer verdedigen, maar hoop we het zonder stamboom net zo gezellig kunnen hebben hier als met stamboom :W:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

*~*ROCCO*~* schreef:Dankjewel Rebble en Mirella :ok:
Ik weet inderdaad dat het erg vroeg was, we waren er dan ook absoluut nog niet echt op voorbereid. We gingen alleen kijken naar het nestje, maar er viel niet meer veel te kijken, Rocco was nog maar de enige die er was :80: alle andere pups waren al weg.
We zijn een poos bij die mensen geweest aangezien ze zeiden dat Rocco geheel zelfstandig was en hij ook niet meer bij zijn moeder wou. Dit wilden we met eigen ogen zien en vroegen dus of ze hun moeder erbij wilde laten. Dit hebben ze gedaan en zij wou (althans op dat moment) niets van hem weten en hij liet haar ook links liggen.
Toen we vroegen wanneer we hem mochten komen halen zeiden zij dat hij nu meteen mee kon, toen ik vroeg of dat niet wat erg vroeg was werd ons gezegd omdat moeder en zoon elkaar zo negeerde hij toch geen meerwaarde haalde uit het daar blijven. Hij was meer in huis bij de kinderen dan bij zijn moeder, die voornamelijk buiten was.
Tja en dan heb je zo'n heerlijk beestje aan je voeten en dan bezwijk je...... :ugh:
Achteraf kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan :oohja: maar ik moet zeggen hij doet het echt super goed. Ik had achteraf spijt omdat ik bang zou zijn dat hij nog niet tegen het alleen zijn zou kunnen, maar waarschijnlijk klopt het gewoon dat zijn moeder hem al vroeg links liet liggen, want zolang ik nog in de gang sta piept hij even, maar zodra ik de deur achter me dicht trek stopt hij en gaat hij slapen of spelen en is hij stil.
Nu ben ik er eerlijk gezegd echt van overtuigd dat hij het nu beter heeft hier dan dat hij het daar had (meerdere oorzaken die we daar helaas zagen, zet ik liever even niet openbaar).
dan quote ik deze ook nog maar even.
je geeft hierin wel degelijk aan dat er dingen waren die niet goed voelden, want waarom zou je anders achteraf spijt hebben en jezelf voor je kop willen slaan?

het gaat er trouwens niet om of je al dan niet veel betaald hebt voor een hondje en een stamboom is voor velen hier ook niet belangrijk.
waar het mij om gaat is dat je beter een totaal onherleidbare kruising kunt kopen dan een look-a-like, aangezien je bij de eerste nauwelijks en bij de tweede een grote kans hebt op gratis meegeleverde rasspecifieke gebreken cq problemen.
bonafide fokkers testen natuurlijk niet voor niks.

verder wens ik je nogmaals veel plezier met en van rocco en hoop ik dat hij uitgroeit tot een gezonde hond zonder problemen.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 12 jan 2012 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Muk

*~*ROCCO*~* schreef:Jammer hoor hoe gereageerd wordt, had echt gehoopt een gezellig plekje te vinden, maar omdat Rocco geen stamboom heeft en "goedkoop" was lijkt het wel of we al meteen zijn afgeschreven :80: heel jammer. Kleine kerel hier blaakt van gezondheid en is een genot om in huis te hebben, niet meer of minder dan iedere andere hond. Ga mezelf of hem dan nu ook niet meer verdedigen, maar hoop we het zonder stamboom net zo gezellig kunnen hebben hier als met stamboom :W:
Zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord en er is ook niemand die dat heeft beweerd. :neenee:

Ik heb de broodfok in de praktijk gezien en de gevolgen daarvan meegemaakt (dat kwam je weleens tegen bij het werk wat ik deed). Dus ja, ik word dan ook pissig dat mensen anno nu nog steeds bewust bij een broodfokker kopen. En als je echt je huiswerk goed had gedaan, dan had jij ook geweten dat dit een broodfokker is. Of je wilde het niet weten, dat kan ook nog.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Welkom hier.
Rocco is een mooie hond om te zien.
Ik kan wel een beetje mee gaan met de reacties hier, maar mij lijkt dat het TS nu wel duidelijk is wat er wordt geschreven. Ik zou me als TS niet verder meer druk maken en genieten van het hondje en lekker verder op het forum kijken en vragen stellen wat ze zou willen weten.

Veel lees en schrijf plezier..
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

Het lijkt me ook niet nodig om nog verder in te gaan op het broodfok verhaal. Ze heeft haar best gedaan en ik kan me heel goed in haar verplaatsen.
Geniet maar heerlijk van die kleine wolbaal en ik zou het leuk vinden om een beetje op de hoogte te blijven hoe het ermee gaat.
opvoeding enzo. Kan ik straks weer een hoop van leren haha.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
Muk

mirretje schreef:Het lijkt me ook niet nodig om nog verder in te gaan op het broodfok verhaal. Ze heeft haar best gedaan en ik kan me heel goed in haar verplaatsen.
Geniet maar heerlijk van die kleine wolbaal en ik zou het leuk vinden om een beetje op de hoogte te blijven hoe het ermee gaat.
Zo erg haar best heeft zij nu ook niet gedaan. Zij had voorgevoelens en koopt dan willens en wetens toch een pup bij een broodfokker. Tsja, dat noem ik niet je best doen. :19:

Overigens denk ik dat er niet genoeg aandacht aan het broodfokken gegeven kan worden. Want er zijn nog altijd mensen die erin trappen en bewust of onbewust pups bij broodfokkers kopen. En zolang er nog pups bij broodfokkers gekocht worden, hou je de broodfok in stand.
*~*ROCCO*~*
Actief

Enige wat ik hier schrijf is dat ik spijt heb hem toen al mee te hebben genomen, had spijt achteraf omdat ik niet wist hoe het alleen zijn zou gaan gezien hij dan zo vroeg bij zijn moeder was weggehaald. Doordat hij het juist uitstekend doet denk ik ook echt wel dat moeders hem heel veel alleen liet.
En ik schrijf dat ik dingen heb gezien waardoor ik ervan overtuigd ben dat hij hier beter af is, ook in de quote die je plaatst schrijf ik niet dat het niet goed voelde :U:

Ik begrijp jullie standpunt wel hoor, absoluut, maar wij hebben ons echt goed voorbereid en er was tot nu toe geen enkele aanwijzing waardoor wij ook maar t idee kregen dat dit broodfok was. Enige waar ik niet bij stil gestaan had was het feit dat het heel misschien zijn moeder niet is geweest.

@Muk ik schrijf er ook bij het lijkt wel, ben alleen maar blij te horen als dat niet zo is :ok: Daarbij heb ik wel mijn huiswerk gedaan en wil ik me er ook voor behoeden te zeggen dat zij broodfokkers zijn. De mensen hebben misschien de beste bedoelingen gehad, maar is het niet gelopen zoals ze hadden gedacht. Ik heb helemaal niets over hun kunnen vinden en als het broodfokkers waren had iemand hier toch al eens ervaring/aanvaring mee hebben gehad en had je dat kunnen terug vinden. Men plaats namelijk eerder een negatieve ervaring online dan een goede. Als ik ook maar iets negatiefs had gevonden was ik niet eens gaan kijken.
Nogmaals had ik geen voorgevoelens van broodfok, had wel t gevoel dat hij beter af was bij ons dan bij hun.

Dankjewel Devel en mirretje.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Maar als je je huiswerk hebt gedaan, zoals je zelf zegt, dan weet je toch ook dat pups niet met 6 weken al bij de teef worden weggehaald?
En het feit dat de teef 'ergens anders' vandaan werd gehaald en niets van de pup wilde weten, moet je dan toch ook aan het denken zetten?
Wat mij betreft hoort dit wel degelijk bij je huiswerk.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Helemaal mee eens!!!
Twijfel hebben en dan toch meenemen? Op het eerste gezicht is de advertentie al dubieus, maar zeker dat er een teef van buiten wordt gehaald... van buiten?????

Hard wegrennen had het enige geweest...

Pup meekrijgen met 6 weken??? Natuurlijk heeft een teefje dan minder belangstelling voor de pups, daar is niets raars aan.
Het is gewoon strafbaar wat er hier is gebeurd!!

Dat TS daar willens en wetens aan meewerkt vind ik stom. Enig voorwerk had opgeleverd dat je hier dus geen pup moet kopen.

Suzanne
Muk schreef:
mirretje schreef:Het lijkt me ook niet nodig om nog verder in te gaan op het broodfok verhaal. Ze heeft haar best gedaan en ik kan me heel goed in haar verplaatsen.
Zo erg haar best heeft zij nu ook niet gedaan. Zij had voorgevoelens en koopt dan willens en wetens toch een pup bij een broodfokker. Tsja, dat noem ik niet je best doen. :19:

Overigens denk ik dat er niet genoeg aandacht aan het broodfokken gegeven kan worden. Want er zijn nog altijd mensen die erin trappen en bewust of onbewust pups bij broodfokkers kopen. En zolang er nog pups bij broodfokkers gekocht worden, hou je de broodfok in stand.
*~*ROCCO*~*
Actief

Tja i rest my case.....ik heb een heerlijke hond waar het hele gezin volop van geniet. Rocco doet het prima en geniet ook net zoveel van ons. Meer hebben we niet te wensen.
Afbeelding
Muk

*~*ROCCO*~* schreef:Tja i rest my case.....ik heb een heerlijke hond waar het hele gezin volop van geniet. Rocco doet het prima en geniet ook net zoveel van ons. Meer hebben we niet te wensen.
Dat je een fijne hond aan Rocco hebt, geloof ik direct.
Maar als je je huiswerk had gedaan, dan had je daar geen hond gehaald. En al helemaal geen hond gehaald met 6 weken, aangezien dat strafbaar is.
renee-uk
Zeer actief

*~*ROCCO*~* schreef:Tja i rest my case.....ik heb een heerlijke hond waar het hele gezin volop van geniet. Rocco doet het prima en geniet ook net zoveel van ons. Meer hebben we niet te wensen.
nee dat kan ik me voorstellen
het zou mij ook niet kunnen boeien als de moeder van mijn hond nest op nest kreeg en op haar 4e afgeschreven werd en een klap met een hamer kreeg om plaats te maken voor de volgende teef die hetzelfde lot onderging.
ik bedoel, wat maakt dat nou uit :roll:
*~*ROCCO*~* schreef:Het is dus niet zo dat wij in een opwelling zomaar ergens een pup zijn gaan kopen en nu twijfel ik inderdaad wel of het misschien een broodfokker is geweest.
ja sorry hoor, dat je rocco meegenomen hebt kan ik nog wel begrijpen alhoewel het niet slim is, maar om nou te ontkennen dat er een luchtje aan dit hele verhaal zit en voorbij te gaan aan alle narigheden van de broodfok gaat me echt een beetje te ver, daar word ik nogal pissig van eerlijk gezegd.
zou zeggen zoek eens op broodfok en dan op afbeeldingen en zeg dan nog eens dat je niks meer te wensen hebt!
Afbeelding

Muk

renee-uk schreef:het zou mij ook niet kunnen boeien als de moeder van mijn hond nest op nest kreeg en op haar 4e afgeschreven werd en een klap met een hamer kreeg om plaats te maken voor de volgende teef die hetzelfde lot onderging.
Dat bedoel ik.
Je kunt er trots op zijn dat je de broodfok zo in stand houdt. Want het boeit jou echt niet dat de moederhond bij elke loopsheid gedekt wordt en in een klein, smerig kuthok in haar eigen uitwerpselen leeft. Want uitgelaten worden, daar doen broodfukkers niet aan. Laat staan dat de moederteef de juiste medische begeleiding krijgt of gewoon de liefde en verzorging die een hond nodig heeft. En voldoet moeder niet meer, dan wordt zij simpel afgemaakt om plaats te maken voor de volgende teef. Want het geld moet wel blijven binnenstromen.

Ik snap echt niet dat iemand daar trots op is en bewust een hond vandaan durft te halen. En dan die houding ook nog. Lekker boeien dat de fokteven uitgewoond worden, zolang zij maar lekker goedkoop en snel haar pup in huis heeft kunnen halen. Want dat is natuurlijk veel belangrijker dan een pup uit een weloverwogen nest.
Rami
Zeer actief

Nou ja, het zou je, wat mij betreft, wel sieren als je toe had toe gegeven dat je je huiswerk niet goed gedaan had. Maar goed, dat leg je naast je neer. Jammer.
Verder ben ik, net als mijn voorgangers, oprecht blij dat het goed met Rocco gaat. Ik hoop dat jullie nog jaren lang heel gelukkig met elkaar zullen zijn.
Afbeelding
*~*ROCCO*~*
Actief

renee-uk schreef:
nee dat kan ik me voorstellen
het zou mij ook niet kunnen boeien als de moeder van mijn hond nest op nest kreeg en op haar 4e afgeschreven werd en een klap met een hamer kreeg om plaats te maken voor de volgende teef die hetzelfde lot onderging.
Pardon??? Sorry maar dit vind ik toch wel een zeer trieste opmerking! Ik had gehoopt met mijn opmerking dat we een heerlijke hond hebben waar we van genieten dat mijn "welkom" welkom kon blijven, maar er wordt alleen nog maar meer olie op het vuur gegooid.
Zoals ik al eerder heb geprobeerd ga ik mezelf als ook Rocco niet meer verdedigen, hopelijk zitten hier ook nog mensen die het wel leuk kunnen houden..... :lol1:
Afbeelding
*~*ROCCO*~*
Actief

Rami schreef: Verder ben ik, net als mijn voorgangers, oprecht blij dat het goed met Rocco gaat. Ik hoop dat jullie nog jaren lang heel gelukkig met elkaar zullen zijn.
Dankjewel Rami!
Afbeelding
Rami
Zeer actief

*~*ROCCO*~* schreef:
Rami schreef: Verder ben ik, net als mijn voorgangers, oprecht blij dat het goed met Rocco gaat. Ik hoop dat jullie nog jaren lang heel gelukkig met elkaar zullen zijn.
Dankjewel Rami!
Maarre... je hebt de eerste zinnen in mijn reactie toch ook wel gelezen, hè? :hmmm:
Afbeelding
*~*ROCCO*~*
Actief

Rami schreef:
*~*ROCCO*~* schreef:
Dankjewel Rami!
Maarre... je hebt de eerste zinnen in mijn reactie toch ook wel gelezen, hè? :hmmm:
Die heb ik gelezen ja, en ik wil best toegeven dat ik hem niet meteen had moeten meenemen, maar het verbaast me dat iedereen vol vooroordelen zit en ik al heb aangegeven dat ik best via pb toelichting wil geven op het waarom ik denk dat hij beter af is bij ons, maar dat is blijkbaar niet zo belangrijk :U:
Helaas bij ieder reactie die ik geef wordt het vuur alleen maar hoger en persoonlijker (en dat terwijl niemand mij kent of de mensen waar Rocco vandaan komt) en daar pas ik voor en kan dan dus beter niet meer reageren op zulke reacties. Hopelijk brengt dat de gemoederen een beetje tot rust :D
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Kolere zeg :ugh: Worden het weer 25 paginas van :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: waarin TS keer op keer dingen verweten wordt :cheer: :cheer: :cheer:

Hier en elders vaak genoeg gelezen dat een teef niks meer van de pup wil weten of dat een pup om andere reden niet meer bij de moeder verblijft, zelf gespeend wordt of wat dan ook en/of eerder dan normaal en standaard is bij de moeder vandaag wordt gehaald cq aan de nieuwe eigenaar meegegeven.

Ze heeft de moeder en pups gezien. Althans zo werd het overgebracht door de fokker. En daar kreeg ze niet direct het idee/gevoel dat het om een broodfokker ging. Dat dat misschien toch wel zo is dat het een broodfokker betreft, is dan al triest genoeg. Misschien had ze hard weg moeten rennen ja, maar dat heeft ze niet gedaan omdat ze niet dacht dat het hier om een broodfokker ging en heeft ze (heel menselijk overigens) toen ze "overvallen" werd haar hart gevolgd en de pup meegenomen :19:

Geloof dat de boodschap nu onderhand wel duidelijk is aangekomen hoor :roll:

TS welkom hier. Succes en veel plezier met Rocco :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

*~*ROCCO*~* schreef: Die heb ik gelezen ja, en ik wil best toegeven dat ik hem niet meteen had moeten meenemen, maar het verbaast me dat iedereen vol vooroordelen zit en ik al heb aangegeven dat ik best via pb toelichting wil geven op het waarom ik denk dat hij beter af is bij ons, maar dat is blijkbaar niet zo belangrijk :U: Helaas bij ieder reactie die ik geef wordt het vuur alleen maar hoger en persoonlijker (en dat terwijl niemand mij kent of de mensen waar Rocco vandaan komt) en daar pas ik voor en kan dan dus beter niet meer reageren op zulke reacties. Hopelijk brengt dat de gemoederen een beetje tot rust :D

Maar DAT is het punt ook niet!
Dat geloof ik meteen wel.

Maar je gaat volledig voorbij aan het verbodene EN aan leed wat je de moederhond aandoet en alle toekomstige pups. DAT is the issue hier voornamelijk.
Dat leed bagatellisseer je zelfs door te stellen dat je deze pup gered hebt. Dat vind ik in het licht van het toekomstig leed dus zelfs twijfelachtig ;-(

Ik vind dat het "in stand houden van toekomstig leed" zwaarder zou moeten wegen dat het "redden van die ene pup".

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 12 jan 2012 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.
*~*ROCCO*~*
Actief

smoekie schreef:Kolere zeg :ugh: Worden het weer 25 paginas van :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: waarin TS keer op keer dingen verweten wordt :cheer: :cheer: :cheer:

Hier en elders vaak genoeg gelezen dat een teef niks meer van de pup wil weten of dat een pup om andere reden niet meer bij de moeder verblijft, zelf gespeend wordt of wat dan ook en/of eerder dan normaal en standaard is bij de moeder vandaag wordt gehaald cq aan de nieuwe eigenaar meegegeven.

Ze heeft de moeder en pups gezien. Althans zo werd het overgebracht door de fokker. En daar kreeg ze niet direct het idee/gevoel dat het om een broodfokker ging. Dat dat misschien toch wel zo is dat het een broodfokker betreft, is dan al triest genoeg. Misschien had ze hard weg moeten rennen ja, maar dat heeft ze niet gedaan omdat ze niet dacht dat het hier om een broodfokker ging en heeft ze (heel menselijk overigens) toen ze "overvallen" werd haar hart gevolgd en de pup meegenomen :19:

Geloof dat de boodschap nu onderhand wel duidelijk is aangekomen hoor :roll:

TS welkom hier. Succes en veel plezier met Rocco :ok:
:flower: Dankjewel smoekie!!! :flower:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”