Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aloha!
Moderator: moderatorteam
-
Rafka
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford
Aloha!
Even voorstellen, mijn naam is Hester.
Ik ben 41 jaar oud en woon samen met een man, twee kinderen, twee katten, een konijn en sinds kort ook een hond.
Rafka is een kruising van voornamelijk amerikaanse stafford, een hart van goud, en oren die alleen maar voor de sier zijn (ze is doof).
Door te surfen ben ik op dit forum terecht gekomen.
Nog vragen?
Schroom niet!
Ik ben 41 jaar oud en woon samen met een man, twee kinderen, twee katten, een konijn en sinds kort ook een hond.
Rafka is een kruising van voornamelijk amerikaanse stafford, een hart van goud, en oren die alleen maar voor de sier zijn (ze is doof).
Door te surfen ben ik op dit forum terecht gekomen.
Nog vragen?
Schroom niet!
- Isis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
- Aantal honden: 2
Re: Aloha!
Welkom hier Hester!!
- Hayleycopter
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Greyhound x Whippet , Swiffer
- Aantal honden: 1
Aloha!
Welkom!!
'Dogs are our link to paradise. They don't know evil or jealousy or discontent. To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring - it was peace.' - Milan Kundera
Groetjes Nen, en een poot van Falera.
Rust zacht mijn allerliefste Hayley..
26-05-2007 - 12-03-2018
Groetjes Nen, en een poot van Falera.
Rust zacht mijn allerliefste Hayley..
26-05-2007 - 12-03-2018
-
Rafka
- nieuw lid
Dank voor jullie welkom!
-
wanneske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse bulldog, chinese naakthond en shih- tzu
- Aantal honden: 5
welkom op het forum
heel veel leesplezier
foto's mag zenne
heel veel leesplezier
foto's mag zenne
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Welkom hier
Als Rafka doof is is het dovehondenforum misschien ook iets voor je?
Als Rafka doof is is het dovehondenforum misschien ook iets voor je?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Rafka
- nieuw lid
Dank marian, ik zit al op het dove honden forum, maar is niet zo'n heel actief forum (al heb ik daar wel altijd snel antwoord op mijn vragen).
Rafka, het hele verhaal!
Rafka is geboren uit een gelegenheidsnestje. Ze heeft nog een broertje en een zusje. (broer en zus zijn wel horend).
het heeft een hele tijd geduurd voor Rafka een nieuwe baas kreeg want ze verliet haar moeder pas toen ze drie maanden oud was.
haar nieuwe baasje kwam er na 1.5 maand achter dat Rafka doof was. Dit was de nieuwe eigenaar teveel werk om Rafka op te voeden met haar handicap. Dus een hond die niet aan jouw verwachtingen voldoet stop te gewoon in een assiel. Een hond is natuurlijk net zoiets als een nieuwe spijkerbroek die je koopt...... als die niet aan jouw verwachtingen voldoet leg je hem in de kast en kijk je er vervolgens niet meer naar om.
In het assiel kwam er lange tijd niemand naar haar kijken. Als je ze dan toch voor het uitkiezen hebt kies je natuurlijk niet voor een hond met gebruiksaanwijzing.
Toen Rafka bijna een jaar oud was zagen we haar foto op dierenasiels.com, we waren direct verkocht. een lief koppie, maar wel met een handicap. en ook nog een hond die meer dan de helft van haar leventje in het assiel heeft doorgebracht.
We hebben een afspraak gemaakt om te gaan kijken (vooral kijken naar hoe Rafka zou zijn in de interactie met mijn kinderen). Opgelucht constateerden we dat dit geen probleem was. Rafka bleek een hond die alles leuk/lief vind met alleen maar een klein minpuntje...... ze komt niet als je haar roept, simpel omdat ze je niet hoort. Maar verder een sociale, vriendelijke hond.
Ik ben me gaan verdiepen in gebarentaal en wat blijkt....... als je de blik van Rafka hebt voert ze mijn commando's klakkeloos uit. Een dove hond dus die graag luistert.
Rafka is nu inmiddels 5 maanden bij ons en we hebben nog geen dag spijt gehad dat we haar in huis haalden, we willen haar voor geen goud meer missen.
Ongetwijfeld zijn er nu onder jullie mensen die gaan roepen dat je een hond alleen moet halen bij een erkende fokker in verband met testen die op ouderdieren worden gedaan of het gedeelte voorgeschiedenis dat je mist enz enz.
ik op mijn beurt zeg nu..... Waarom een hond van een fokker terwijl er nog zoveel lieve goede honden in assiels schreeuwen om een thuis, een warm nestje met hun eigen roedel erbij. De mensen in assiels hebben doorgaans genoeg ervaring om een hond redelijk te kunnen inschatten denk ik.
Begrijp me niet verkeerd. Het is goed dat er assiels zijn, de mensen die in een assiel werken doen zonder meer goed werk, ik neem voor alle vrijwilligers in de verschillende assiels zonder meer mijn petje af!
Maar een hond hoort niet in een assiel thuis, die hoort een roedel om zich heen te hebben.
Rafka, het hele verhaal!
Rafka is geboren uit een gelegenheidsnestje. Ze heeft nog een broertje en een zusje. (broer en zus zijn wel horend).
het heeft een hele tijd geduurd voor Rafka een nieuwe baas kreeg want ze verliet haar moeder pas toen ze drie maanden oud was.
haar nieuwe baasje kwam er na 1.5 maand achter dat Rafka doof was. Dit was de nieuwe eigenaar teveel werk om Rafka op te voeden met haar handicap. Dus een hond die niet aan jouw verwachtingen voldoet stop te gewoon in een assiel. Een hond is natuurlijk net zoiets als een nieuwe spijkerbroek die je koopt...... als die niet aan jouw verwachtingen voldoet leg je hem in de kast en kijk je er vervolgens niet meer naar om.
In het assiel kwam er lange tijd niemand naar haar kijken. Als je ze dan toch voor het uitkiezen hebt kies je natuurlijk niet voor een hond met gebruiksaanwijzing.
Toen Rafka bijna een jaar oud was zagen we haar foto op dierenasiels.com, we waren direct verkocht. een lief koppie, maar wel met een handicap. en ook nog een hond die meer dan de helft van haar leventje in het assiel heeft doorgebracht.
We hebben een afspraak gemaakt om te gaan kijken (vooral kijken naar hoe Rafka zou zijn in de interactie met mijn kinderen). Opgelucht constateerden we dat dit geen probleem was. Rafka bleek een hond die alles leuk/lief vind met alleen maar een klein minpuntje...... ze komt niet als je haar roept, simpel omdat ze je niet hoort. Maar verder een sociale, vriendelijke hond.
Ik ben me gaan verdiepen in gebarentaal en wat blijkt....... als je de blik van Rafka hebt voert ze mijn commando's klakkeloos uit. Een dove hond dus die graag luistert.
Rafka is nu inmiddels 5 maanden bij ons en we hebben nog geen dag spijt gehad dat we haar in huis haalden, we willen haar voor geen goud meer missen.
Ongetwijfeld zijn er nu onder jullie mensen die gaan roepen dat je een hond alleen moet halen bij een erkende fokker in verband met testen die op ouderdieren worden gedaan of het gedeelte voorgeschiedenis dat je mist enz enz.
ik op mijn beurt zeg nu..... Waarom een hond van een fokker terwijl er nog zoveel lieve goede honden in assiels schreeuwen om een thuis, een warm nestje met hun eigen roedel erbij. De mensen in assiels hebben doorgaans genoeg ervaring om een hond redelijk te kunnen inschatten denk ik.
Begrijp me niet verkeerd. Het is goed dat er assiels zijn, de mensen die in een assiel werken doen zonder meer goed werk, ik neem voor alle vrijwilligers in de verschillende assiels zonder meer mijn petje af!
Maar een hond hoort niet in een assiel thuis, die hoort een roedel om zich heen te hebben.
- *~*ROCCO*~*
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische Husky
- Mirella
- Zeer actief
van harte welkom en veel plezier hier!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Welkom hier 
-
Rafka
- nieuw lid
Thanks!
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
welkom hier! En er is niks mis met een asiel hondje nemen hoor. Juist niet, ik heb alleen maar veel respect voor wat je gedaan heb
Ik hoop op veel foto's
Ik hoop op veel foto's
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

-
Rafka
- nieuw lid
foto's moeten via bijvoorbeeld een photobucket worden geplaatst hier? zie ff zo gauw de mogelijkheid niet....
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
je moet ze zelf online hebben staan ergens, en dan kun je de url in je post plakken met de juiste tags er omheen!
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Ja via fotobucket kan. Ik doe het via mijnalbum. nl en zo zal je er vast nog wel meer hebben.Rafka schreef:foto's moeten via bijvoorbeeld een photobucket worden geplaatst hier? zie ff zo gauw de mogelijkheid niet....
Als je de url van de foto kopieert en tussen img zet dan krijg je een foto te zien dus zo; [img]....url....[/img]
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi