Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HaddockandFriends schreef:Waar halen jullie Long? Dat is hier zo favoriet maar ik koop het nu nog bij de dierenwinkel.
Ik heb sinds 4 jaar drogers (4 in totaal) en ik gebruik ze nog steeds elke week.
Ik droog voornamelijk long. Ik kan iedere vrijdag bij het slachthuis twee runderlongen ophalen.
Aan die longen zitten de luchtpijp en de slokdarm nog vast. Ook die worden gedroogd. Honden vinden het heerlijk!
Wellicht een tip om bij een slachthuis in de buurt eens na te vragen.
HaddockandFriends schreef:Waar halen jullie Long? Dat is hier zo favoriet maar ik koop het nu nog bij de dierenwinkel.
Ik heb sinds 4 jaar drogers (4 in totaal) en ik gebruik ze nog steeds elke week.
Ik droog voornamelijk long. Ik kan iedere vrijdag bij het slachthuis twee runderlongen ophalen.
Aan die longen zitten de luchtpijp en de slokdarm nog vast. Ook die worden gedroogd. Honden vinden het heerlijk!
Oh gats! Dat zie ik mezelf dan dus weer niet doen.....En dan kom je bij een slachthuis hoe brengen je zoiets?
Uuhm goh Hebben jullie toevallig nog longen liggen?
Oh gats! Dat zie ik mezelf dan dus weer niet doen.....En dan kom je bij een slachthuis hoe brengen je zoiets?
Uuhm goh Hebben jullie toevallig nog longen liggen?
Nou, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er de eerste keren ook van heb gegruweld hoor! Heb plastic handschoenen aangedaan omdat ik het niet wilde voelen
Ik heb ze gebeld met de vraag of ik bij hen ook long kon bestellen. Ik bestelde het eerst bij de slager maar daar moest ik € 4,00 per kg! betalen. Iemand gaf me de tip om bij het slachthuis om long te vragen.
Ik krijg het niet netjes in stukken gesneden, maar als één groot geheel. Daarom krijg ik het gratis.
Een collega van mij laat het door hen snijden en invriezen en moet er dus wel voor betalen.
Hier ligt er nu hert in, dat droogt ook goed. Maar een vraagje: Ruikt hert altijd zo "sterk"? Ik heb het gisteren ontdooid en gesneden, maar niet alles paste er in dus de helft vannacht in de koelkast geweest(erg koud, die van ons vriest bijna) en dan vandaag weer in de droger. Gisteren rook het ook al zo sterk.. het ruikt niet bedorven of zurig verder, maar een hele zware bijna weeïge geur, net boter ofzo..
dancingdaydream schreef:Hier ligt er nu hert in, dat droogt ook goed. Maar een vraagje: Ruikt hert altijd zo "sterk"? Ik heb het gisteren ontdooid en gesneden, maar niet alles paste er in dus de helft vannacht in de koelkast geweest(erg koud, die van ons vriest bijna) en dan vandaag weer in de droger. Gisteren rook het ook al zo sterk.. het ruikt niet bedorven of zurig verder, maar een hele zware bijna weeïge geur, net boter ofzo..
Ik vind hert altijd sterker ruiken dan andere vleessoorten.
dancingdaydream schreef:Hier ligt er nu hert in, dat droogt ook goed. Maar een vraagje: Ruikt hert altijd zo "sterk"? Ik heb het gisteren ontdooid en gesneden, maar niet alles paste er in dus de helft vannacht in de koelkast geweest(erg koud, die van ons vriest bijna) en dan vandaag weer in de droger. Gisteren rook het ook al zo sterk.. het ruikt niet bedorven of zurig verder, maar een hele zware bijna weeïge geur, net boter ofzo..
Ik vind hert altijd sterker ruiken dan andere vleessoorten.
Ja, het hert ruikt inderdaad sterk, maar des te lekker volgens yuna. Als je alleen maar het bakje met gedroogde vleesjes pakt komt ze al aangesprint.. Maargoed, orgaan en dergelijke ruikt ook niet altijd even "lekker".
Gisteren langsgeweest bij de hondenschool, met mn zelfgedroogde vleesjes voor Yuna, en de trainster zelf was ook helemaal enthousiast, had haar de link van de webwinkel gestuurd op verzoek, ze heeft er ook meteen een besteld!
Waar halen jullie dat vlees allemaal ?
Ik wil namelijk ook fazant etc gaan drogen
maar bij de poelier kost het erg duur.
Islamiet geit etc maar de rest dan?
Bestellen via een site zit je met zoveel bezorgkosten.
Zo ik heb net weer een berg vlees binnen gekregen en had ook spiering besteld.... Spiering?? Nou ja, zal wel haha, geen idee hoe ik dat nu weer verzonnen had want ik bedoelde sprotjes!
Maar het zit in de droger, een halve kilo, vijf verdiepingen vol, een huis vol wilde honden die het niet met me eens zijn dat het in die toverdoos moet
Ben benieuwd hoe lang het duurt want deze zijn nog kleiner als de sprotjes of sardientjes die ik vorige keer had!
wenmart20 schreef:Waar halen jullie dat vlees allemaal ?
Ik bestel altijd via http://www.versvoer.nl/oscommerce/, de verzendkosten kun je gelijk linksonderin zien maar vallen zat mee, vijf euro, ik heb ze zelf nog nooit betaald trouwens omdat ik altijd over die minimum bedragen heen zit maar dat is afhankelijk van de grootte van je vriezer natuurlijk.
YvetteJ schreef:Zo ik heb net weer een berg vlees binnen gekregen en had ook spiering besteld.... Spiering?? Nou ja, zal wel haha, geen idee hoe ik dat nu weer verzonnen had want ik bedoelde sprotjes!
Maar het zit in de droger, een halve kilo, vijf verdiepingen vol, een huis vol wilde honden die het niet met me eens zijn dat het in die toverdoos moet
Ben benieuwd hoe lang het duurt want deze zijn nog kleiner als de sprotjes of sardientjes die ik vorige keer had!
YvetteJ schreef:Zo ik heb net weer een berg vlees binnen gekregen en had ook spiering besteld.... Spiering?? Nou ja, zal wel haha, geen idee hoe ik dat nu weer verzonnen had want ik bedoelde sprotjes!
Hoeveel betaal jij voor die halve kilo sprotjes?
Ik heb nu 1 kilo spiering voor 3 euro, voor die sprotjes moet je ff op de site hierboven kijken, beetje zelfde koers denk ik...
Ik heb nu 1 kilo spiering voor 3 euro, voor die sprotjes moet je ff op de site hierboven kijken, beetje zelfde koers denk ik...
Ah dan is het me niet echt waard denk ik, plus bestelkosten nog. Bij zooplus haal ik namelijk gedroogde voor 12 euro per kilo
Ah dan is het me niet echt waard denk ik, plus bestelkosten nog. Bij zooplus haal ik namelijk gedroogde voor 12 euro per kilo
wenmart20 schreef:Waar halen jullie dat vlees allemaal ?
Via www.caroba.nl kan je goedkoop bestellen, ik weet niet welk postcodegebied jij valt maar als je tussen 2000 en 2999 zit is het gratis, en daarbuiten gratis vanaf 25,-
Edit: Het bezorgen dan he En je hebt geen minimum bestelbedrag, dat is ook weer lekker.
Voor de mensen die hun energierekening vrezen na aanschaf van een droogmachine, die kan ik nu écht geruststellen want wij krijgen ook dit jaar weer een leuk bedrag terug van de Eneco, je kunt er een puppie van kopen Of nou ja, van sommige rassen dan, van andere een halve
ik ben aangestoken door jullie enthousiasme en ik heb gister een droogmachine besteld. kipfilet genoeg in de vriezer, morgen even naar de haagse markt voor kippen maagjes en nekken.
ellen