Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waterblazer voor langharige hond

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Waterblazer voor langharige hond

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Met dit regenachtige weer is Mi-Lan zeiknat na een wandeling. Normaal gesproken trouwens ook, Mi-Lan houdt namelijk van een dagelijks modderbad.
Ik maak hem thuis zoveel mogelijk droog met een handdoek, en dan mag hij in de gang eerst een beetje opdrogen, voordat hij weer in de kamer mag. Voordat hij echt droog is, zijn we uren verder, en is er ondertussen heel wat zand uit zijn vacht gevallen. Ik wil dit drogen eigenlijk verkorten, en het zand zoveel mogelijk uit de vacht hebben.
Ik heb wel een grote föhn, die gebruik ik na het wassen (een Simpsons Supajet). Staat alleen in de gangkast, niet makkelijk te pakken, en dan duurt het nog een half uur voordat hij een beetje droog is. En volgens mij is het zand er dan nog niet echt uit.
Is een waterblazer de oplossing? Hoe lang ben je bezig een langharige hond droog te krijgen en heb je dan ook al het zand eruit?
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Waterblazer voor langharige hond

Ongelezen bericht door Pemba »

Volgens mij mag je dat dan wel buiten doen anders heb je het zand overal zitten :wink:
Afbeelding
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Een waterblazer blaast het water uit de vacht. Hierbij dus ook veel van het zand, maar alles krijg je er niet mee uit.
Het nadeel is, dat je sneller klitten krijgt in de lange vacht, dus houd dan wel een borstel bij de hand.

Er zijn ook waterblazers met verwarming, hiermee wordt de duur van het drogen verkort.
Maar hoe lang het precies duurt weet ik niet.

Wil ik Terre redelijk droog krijgen na een wasbeurt ben ik toch al gauw en kwartier tot halfuur bezig.
Maar dat is dan ook een hond van 50kg :wink:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik ben voor Cara steeds serieuzer naar deze aan het kijken: http://www.koopgoedkoop.nl/dieren/honde ... lazer.html . Voor een nieuwe waterblazer absoluut niet duur, en het lijkt me ook een redelijke kwaliteit voor die prijs...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb voor Yentle ook een waterblazer, maar gebruik die alleen als ik haar gewassen heb. Met de regen moet ze maar opdrogen. Ik föhn bij Yentle 3 kwartier en dan is het behoorlijk droog, maar nog niet helemaal. Maar goed, het schijnt dat Yentle ook wel een hele dikke vacht heeft (van haar vader geërfd).

Ik vind het wel 'zielig' dat ze in de hal moet blijven om op te drogen??
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Laat Marion maar een ruime badjas maken, daar heb je denk ik meer aan. als je klitten in die vacht blaast ben je helemaal zuur
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Regenjasje kopen. Stukken goedkoper en zelfde effect. :ok:
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Pemba schreef:Volgens mij mag je dat dan wel buiten doen anders heb je het zand overal zitten :wink:
Haha, ja, ik had bedacht dat ik dat dan in de gang doen, richting de open voordeur.
Terre schreef:Een waterblazer blaast het water uit de vacht. Hierbij dus ook veel van het zand, maar alles krijg je er niet mee uit.
Het nadeel is, dat je sneller klitten krijgt in de lange vacht, dus houd dan wel een borstel bij de hand.

Er zijn ook waterblazers met verwarming, hiermee wordt de duur van het drogen verkort.
Maar hoe lang het precies duurt weet ik niet.

Wil ik Terre redelijk droog krijgen na een wasbeurt ben ik toch al gauw en kwartier tot halfuur bezig.
Maar dat is dan ook een hond van 50kg :wink:
Ja, die klitten ben ik dus ook bang voor. En bij Mi-Lan zit het zand ook minder los in de vacht als bij mijn Golden Retriever.
Jacksel schreef:Ik ben voor Cara steeds serieuzer naar deze aan het kijken: http://www.koopgoedkoop.nl/dieren/honde ... lazer.html . Voor een nieuwe waterblazer absoluut niet duur, en het lijkt me ook een redelijke kwaliteit voor die prijs...
Zeker niet duur!

Neeltje schreef:Ik heb voor Yentle ook een waterblazer, maar gebruik die alleen als ik haar gewassen heb. Met de regen moet ze maar opdrogen. Ik föhn bij Yentle 3 kwartier en dan is het behoorlijk droog, maar nog niet helemaal. Maar goed, het schijnt dat Yentle ook wel een hele dikke vacht heeft (van haar vader geërfd).

Ik vind het wel 'zielig' dat ze in de hal moet blijven om op te drogen??
Met de föhn ben ik dik een uur bezig na een bad. Maar na een modderbad en regen is hij natuurlijk niet bovenop zijn rug tot op de huid nat.

Waarom is dat zielig?
Rosita Compagner schreef:Laat Marion maar een ruime badjas maken, daar heb je denk ik meer aan. als je klitten in die vacht blaast ben je helemaal zuur
Inclusief poten bedoel je? Want op internet zie ik alleen badjassen excl. poten. Terwijl bij Mi-Lan de poten altijd zo lang duren met drogen.
Heb jij ervaring met een waterblazer en klitten met een Tibetanenvacht? Want dat is ook het punt waarover ik twijfel.
lieke schreef:Regenjasje kopen. Stukken goedkoper en zelfde effect. :ok:
Nu je het zegt, ik heb na vorige winter (met al die sneeuw) een regenjas met poten eraan gekocht voor Mi-Lan, voor als er weer zoveel sneeuw lag (die arme hond kon niet meer lopen door de sneeuwballen in zijn vacht). Die kan ik natuurlijk ook gaan gebruiken als het erg regent. Punt is alleen dat ik denk dat hij daarmee in zijn bewegingsvrijheid belemmert wordt.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik gebruik een jackje voor Fien. Dan heeft ze natte voeten en haar achterpoten zijn nat, maar de buik grotendeels niet en haar lijfje ook niet.
Dat scheelt al ontzettend veel!
Zij heeft totaal geen last van dat jasje. En dat heeft voor dus lange mouwen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik zou voor een badjas gaan. Volgens mij is t haast niet op te brengen dagelijks meerdere malen te blazen, en de vacht zal er ook wel onder lijden...Of inderdaad een jasje aan bij t naar buiten gaan.
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Hier ook een waterblazer,ik zou niet meer zonder willen en kunnen.
Ideaal,water en zand en losse haren vliegen er uit.
Hier hebben ze geen last van dat er klitten door komen.
Als ze echt door nat zijn door het zwemmen heb ik ze met een half uurtje helemaal droog.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

tervueren milo schreef:Hier ook een waterblazer,ik zou niet meer zonder willen en kunnen.
Als ze echt door nat zijn door het zwemmen heb ik ze met een half uurtje helemaal droog.
Maar de vacht van een Tervuerense is totaal anders dan de vacht van een Tibetaan.
Dat is echt niet te vergelijken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Marjoleine wat voor jasje heb jij voor Fien (welk merk)? Zit er ook over na te denken om er eentje aan te schaffen voor Miura. Ze wil nu ze ouder wordt 's avonds op bed slapen en als het tijdens het laatste rondje uit giet van de regen ligt ze dus zeiknat op bed (heb dan echt geen zin meer om haar droog te fohnen dan).
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik had toen ik Kai pas had een waterblazer gekocht, met pup vacht ging dat nog tot zijn vacht lang werd. Een hele hoop klitten was het gevolg. :schrik: :schrik:

Als ze hier heel nat zijn dan dep ik ze droog met een dik badlaken (eerst enkele malen wassen om het absorberend te krijgen als je het pas hebt gekocht) en dan nadien nog droog deppen met een grote echte zeemvel, vacht droogknijpen tussen de zeemvel En een spray om vuil en water tegen de houden helpt ook veel als je het geregeld gebruikt.
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Voor khyra hebben wij ook een regenjasje (dekje met een borststuk) gekocht, op dagen als vandaag kan ze heerlijk hollen zonder dat ze kletsnat wordt. alleen haar poten zijn dan nat en er zit veel zand tussen maar als ze moe is ligt ze in haar mand en ligt al het zand in haar mand dus niet door het hele huis heen (wat mijn moeder dan weer heel fijn vind) we moeten dr wel kammen na een regenbui, als ze weer droog is (vooral haar poten natuurlijk) maar dat moet toch al vaak genoeg :wink:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Hier 2 jasjes met mouwen en de buik ingepakt, waterdicht...vooral voor de laatste wandeling in de regen.
Ik heb ze van ZOOplus.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Linsey schreef:Ik had toen ik Kai pas had een waterblazer gekocht, met pup vacht ging dat nog tot zijn vacht lang werd. Een hele hoop klitten was het gevolg. :schrik: :schrik:

Als ze hier heel nat zijn dan dep ik ze droog met een dik badlaken (eerst enkele malen wassen om het absorberend te krijgen als je het pas hebt gekocht) en dan nadien nog droog deppen met een grote echte zeemvel, vacht droogknijpen tussen de zeemvel En een spray om vuil en water tegen de houden helpt ook veel als je het geregeld gebruikt.
Dan heb ik hier uren zo niet twee dagen een natte hond rondlopen.

Ze wordt eerst helemaal uitgekamd, dan gewassen en conditioner. Dan eerst droog gedept met een handdoek en dan rustig met de waterblazer en zorgen dat de haren de goede kant worden uitgeblazen. Ze zit daarna echt niet vol met klitten. Föhnen/kammen/föhnen/kammen.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Neeltje schreef:
Linsey schreef:Ik had toen ik Kai pas had een waterblazer gekocht, met pup vacht ging dat nog tot zijn vacht lang werd. Een hele hoop klitten was het gevolg. :schrik: :schrik:

Dan heb ik hier uren zo niet twee dagen een natte hond rondlopen.

Ze wordt eerst helemaal uitgekamd, dan gewassen en conditioner. Dan eerst droog gedept met een handdoek en dan rustig met de waterblazer en zorgen dat de haren de goede kant worden uitgeblazen. Ze zit daarna echt niet vol met klitten. Föhnen/kammen/föhnen/kammen.
Dan zal ze een andere vacht hebben dan Kai, bij Kai werkt dat absoluut niet :wink:
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Marjoleine schreef:
tervueren milo schreef:Hier ook een waterblazer,ik zou niet meer zonder willen en kunnen.
Maar de vacht van een Tervuerense is totaal anders dan de vacht van een Tibetaan.
Dat is echt niet te vergelijken.
Ik gebruik het dus ook het meeste voor de newfoundlanders.
Blijft natuurlijk een andere vacht dan een tibetaan :wink:
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik heb een Hurtta outdoor regenjas. Met deze jas heb je heel veel mogelijkheden. Ik bedoel de jas met pootjesbescherming.

Als je de jas alleen wilt gebruiken om je hond zo droog mogelijk te houden tijdens een plensbui, dan de juiste maat kiezen. Wil je er ook een winterjas van maken, dan 1 maat groter kiezen zodat je een binnenvoering apart erbij kan bestellen. Meestal is dit van een goede kwaliteit fleece. Voor Barça is dit niet nodig maar ook niet te doen. Door die fleece krijgt hij heel veel klitten. Ik hou het dus op de Hurrta outdoor regenjas.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”