Mooi weer hoe een vaag krantenartikel weer de gemoederen bezig kan houden.
Nanna schreef:
Maar goed, je zult wel van een bepaald slag moeten zijn om wel stoerrrr met een pikverlenger te lopen maar je snel uit de voeten te maken als ie brokken maakt.
Lijkt mij sterk dat het hier om een pikverlenger gaat omdat er in het artikel staat dat volgens mij Eigenaresse??
Ik neem Floor ook wel eens mee naar het winkelcentrum hier. Dit omdat ze soms angstig en door haar wat aan de drukte te laten wennen ze minder schrikkerig is. Soms loop ik dan de bloemenwinkel in en laat haar in zicht even buiten wachten. Ik zal daar nu misschien wel beter over denken.
Over het weglopen van het baasje, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat denk ik ook gedaan had. Met alle stress en actie om ons heen, een huilend kind en een opgefokte hond om wat voor reden dan ook. Waarschijnlijk was ze zelf ook vreselijk geschrokken en we doen dan allemaal iets anders.Ik neem toch aan ( laat mij dan maar een naieve doos zijn) dat de eigenaar van de hond niet gedacht heeft dat zijn hond dit zou doen, misschien is er ook aanleiding toe geweest om dat te denken. Meeste van dit soort "pikverlenger-rassen" zijn namelijk erg kindvriendelijk.
Daarbij ervaar ik zelf wel eens lastigheden met kinderen, en vind het dan ook wel eens lastig daar goed mee om te gaan. Kinderen in de buurt willen Floor wel eens aaien, maar helaas hebben dezelfde kinderen regelmatig tegen de schutting etc getrapt( om Floor te laten blaffen en dus op te fokken) waardoor Floor weinig met ze wil knuffelen of laten aaien. Als ik antwoord dat ze niet mogen aaien moet ik eerst een soort derdegraads-verhoor ondergaan waarom niet, onderwijl de kinderen alsnog proberen een aai te geven.
Wel moet hierbij gemeld worden dat Floor de kinderen die ze kent allemaal helemaal superlief vind en altijd enthousiast tegemoet treed