Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

autoveiligheidsnet... bevestigingsmanier??

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

autoveiligheidsnet... bevestigingsmanier??

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,

Ik zag bij "de huisdiersuper" dit:

Afbeelding

En dat zou wel 's heel fijn kunnen zijn ;-)

Ik heb in mijn auto echter geen bevestigingspunten maar ik kan het WEL aan die "armgrepen" vastmaken die bovenin zitten bij de achterbank. Maar, zou dat systeem daarvoor geschikt zijn?
Of, zou ik perse een bevestigingspunt moeten (laten) maken / boren?

Heeft iemand dit net of een vergelijkbaar net?

Suzanne
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: autoveiligheidsnet... bevestigingsmanier??

Ongelezen bericht door dre »

ik heb zo'n soortgelijk net.

Degene die ik heb heeft in de hoeken extra elastiek met een soort haak erin (zo'n rondje wat net niet rond loopt snap je nog?)
ik dacht hem eerst ook "even" aan de armgrepen te bevestigen. Dit werd hem dus helemaal niet (stonden veel te ver naar voren ten opzichte van de achterbank). Ik heb ze nu vastgemaakt aan de armen die je klep subtiel open en dicht doet.

Het is een kwestie van puzzelen en meten maar ik vind het wel makkelijk, voorheen wilde Zoro nogal eens op de achterbank springen, dat doet hij sinds dit net niet meer :wink:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ja, die armgrepen zitten wat naar voren, maar op zich is dat het probleem niet; als het net "het maar haalt" maar ik snap niet goed waar jij ze dan aan vast hebt gemaakt?

Mijn doel is wellicht anders ;-)
Ik heb de honden o de achterbank en wil ze daar graag houden; middels zo'n net loop ik geen/minder kans ze in de achterklep te krijgen.
En, als ik op vakantie ga, dan kan ik, als ik ze aan die armgrepen vastmaak, nog net wat tussen "achterklep en net" frotten... wat lichte spullen uiteraard; een extra hondendeken bijvoorbeeld of een extra jas.

Ik heb overigens een Mazda 2
http://link.marktplaats.nl/523569070

Dit is niet mijn auto, maar je ziet op de laatste foto wel goed hoe die achterklep zit. Het net zou dan bij mij van beneden aan tot de hoofdsteunen lopen en dan "schuin naar voeren" naar die armgrepen.
Desnoods maak ik het net vast met eigen koordjes / tiraps (of hoe schrijf je dat?). Zou dat werken?
Doordat het dan schuin naar voren loopt ontstaat een ruimte waar ik dus lichte spulletjes kan bergen tijdens vakantie. Het net raakt de honden dan niet!

Suzanne
dre schreef:ik heb zo'n soortgelijk net.

Degene die ik heb heeft in de hoeken extra elastiek met een soort haak erin (zo'n rondje wat net niet rond loopt snap je nog?)
ik dacht hem eerst ook "even" aan de armgrepen te bevestigen. Dit werd hem dus helemaal niet (stonden veel te ver naar voren ten opzichte van de achterbank). Ik heb ze nu vastgemaakt aan de armen die je klep subtiel open en dicht doet.

Het is een kwestie van puzzelen en meten maar ik vind het wel makkelijk, voorheen wilde Zoro nogal eens op de achterbank springen, dat doet hij sinds dit net niet meer :wink:
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

ik had er een die had ik aan de armgrepen vastgemaakt, maar bij mijn kwamen
ze er aan de zijkant van het net langs, als het moest. dus heb het net eruit gehaald.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”