Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Handige vervanging voor 'lampenkap' na castratie?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Re: Handige vervanging voor 'lampenkap' na castratie?

Ongelezen bericht door kimmeke »

Jaap* schreef:Ik zou deze tijd benutten om hem aan een kap te laten wennen. Met voertjes.
Felix vind een kap zodoende bijzonder leuk. Hij propt zelf z'n kop erin en heeft ook in de gaten dat je er rommel in mee kunt nemen zonder dat je het vast hoeft te houden :mrgreen:
Hij is er heel handig mee, maar daar moet je dan even wat tijd aan besteden.
Ik vind het zelf erg handig dat we daar ooit aan gedacht hebben, en ik doe dat met een volgende hond beslist wéér :ok:
Het probleem zit hem niet bij het onwennig zijn met die kap, ik ben er zo goed als zeker van dat als ik haar er morgen een aan doe dat ze dat 2 sec bekijkt en dan verder doet alsof er niets aan de hand is. Maar Sanka is, laat ik het zacht uitdrukken, niet bepaald de handigste... Zonder kap loopt ze meerdere malen per dag wel ergens tegen, zowel binnen als buiten. Als ik dit dan in gedachten combineer met een kap om, dan zie ik spontaan al mijn hele woonkamer heringericht worden :schrik:

Ik ga het gewoon bekijken en nu al rondkijken waar ik het snelst zo'n shirt kan halen, moest het dan toch nodig zijn dan moet ik daar al niet langer achter zoeken
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kimmeke »

Cleva schreef:Ik hoef niet "even weg" bij een hond met een verse buikwond. Dat regel ik.
Net zoals ik een hond met zo'n toeter niet alleen zou laten. Teveel gevraagd.

En een t-shirt zal bij sommige honden heus werken maar mijn honden rukken dat ding binnen een snik aan stukken.
Niet als ik er bij zit om te zeggen dat het niet mag natuurlijk maar dat kan ik ook wel over die buikwond zeggen.

Persoonlijk vind ik er even bij blijven tot de boel een beetje geheeld is vrij minimaal.
Vandaar dat ik ook verlof heb geregeld op het werk, dan kan ik thuis zijn. Maar je weet maar nooit waarvoor je eventjes dringend 5 min weg moet. En ik weet niet hoe jij dat doet maar ik ga ook graag zonder hond naar het toilet en onder de douche hoor :wink:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Cleva schreef:Dat interesseert me geen fluit. In ieder geval niet genoeg om er iets voor te kopen of gepluk aan verse operatiewonden te riskeren. Die paar dagen.
Minimaal 10 dagen. Je kan zelf niet slapen omdat je niet weet wat de hond doet tijdens een dutje van jou, onhaalbare kaart dunkt mij.

In geval van castratie en overige buik- of rugwonden pleit ik ook voor een medical-shirt.
Toen Queen haar kruisband had gescheurd, heb ik een moonwalker geprobeerd. Ze wist er echter toch nog aan te komen en daarna is haar haar hele poot in het gips gezet.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Cleva schreef:10 dagen? Na een castratie? Welnee.
Na 10 dagen mogen de hechtingen eruit, dus ja. Zolang mag hij niet aan de wond zitten
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Cleva schreef:
HillieS schreef:
Cleva schreef:10 dagen? Na een castratie? Welnee.
Na 10 dagen mogen de hechtingen eruit, dus ja. Zolang mag hij niet aan de wond zitten

De hechtingen gaan er uit omdat ze geen functie meer hebben.
Wat dat met niet aanzitten te maken heeft ontgaat me.
hij mag er niet aanzitten, dus de hechtingen er niet uit halen.
Als hij erbij kan, kan dat, met een kap op momenten dat ik niet kan kijken voorkom ik dat.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”