Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen & gelijk een vraag over mijn ziek hondje
Moderator: moderatorteam
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Voorstellen & gelijk een vraag over mijn ziek hondje
Welkom hier en sterkte met het verlies van je hondje.
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
- Aantal honden: 1
heel veel sterkte met het verlies van Tommie
Tommie rust zacht
Tommie rust zacht
- Doggie2
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 0
Meg1986: Ik heb je gelijk even een PB gestuurd hoor. Bedankt voor je lieve reactie hier. 
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
graag gedaan.. alle hulp en stuen is fijn kan ik uit ervaring zeggen.. vergeet alleen alle andere lieve reacties hier niet...Doggie2 schreef:Meg1986: Ik heb je gelijk even een PB gestuurd hoor. Bedankt voor je lieve reactie hier.
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
O wat een verdriet. Ik wens je heel veel sterkte. 

Neeltje
- Doggie2
- geregistreerd lid
Dankjewel lieve allemaal voor jullie steun
Nét precies mijn kleine schat in de tuin begraven
Het was een werkje voor mijn vader om 'n mooi grafje te graven door de vorst, maar het is gelukt. Nu ligt hij in een dekentje gewikkeld in z'n grafje.
Woensdag gaan we een mooi lantaarn of iets dergelijks kopen, zodat we dat op z'n grafje kunnen leggen.
Hij ligt begraven naast onze oude hond, dus ze liggen lekker naast elkaar, ook wel een "fijn" idee.
Nu wordt het wennen aan een huis zonder kleine trippelende voetjes.
Nogmaals bedankt voor jullie lieve steun!
Ik wacht nogsteeds totdat ik op de rest van het forum kan postten. Nog even geduld dus maar
Nét precies mijn kleine schat in de tuin begraven
Het was een werkje voor mijn vader om 'n mooi grafje te graven door de vorst, maar het is gelukt. Nu ligt hij in een dekentje gewikkeld in z'n grafje.
Woensdag gaan we een mooi lantaarn of iets dergelijks kopen, zodat we dat op z'n grafje kunnen leggen.
Hij ligt begraven naast onze oude hond, dus ze liggen lekker naast elkaar, ook wel een "fijn" idee.
Nu wordt het wennen aan een huis zonder kleine trippelende voetjes.
Ik wacht nogsteeds totdat ik op de rest van het forum kan postten. Nog even geduld dus maar
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Hier kan je nog even lezen hoe de aanmeldprocedure verloopt. Ik denk wel dat je snel kan posten op het forum
:
Bij "algemeen": aanmeldprocedure.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Doggie2
- geregistreerd lid
Whoeps..freskin schreef:Hier kan je nog even lezen hoe de aanmeldprocedure verloopt. Ik denk wel dat je snel kan posten op het forum:
Haha bedankt voor de tip, heb de stappen opgevolgd, en wacht nu op een mailtje!
Bedankt!!
*Edit: en ik kan al postten! Dankje!!!
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Brrr ik heb dit bijna 4 weken geleden meegemaakt, wat heet, mijn hondje had een nekhernia. Ook heel pijn. 's nachts bij me op bed, kroop helemaal op me.
Ik heb gejankt, vreselijk.
Dit moeten aanzien en meevoelen was voor mij ook ondraaglijk en ik heb mijn lieve lieve schat toen vrij snel laten inslapen....
Die dag zat ik in een roes. De week erna was ik stuk. Daarna draad wat opgepakt en drie en een halve week later, herbeleef ik het en lijk te beseffen dat ie er ECHT niet meer is en is er nog veel en groots verdriet. Gelukkig wisselt dit af.
Morfine helpt niet volledig tegen de pijn blijkt maar weer....
Het is akelig om zoiets mee te maken als je zielsveel van je hond houdt
Mijn hondje was zo zielig, kwetsbaar, kreunde, was verlamd en had een heel stijf nekje en keek me aan met die grote ogen van 'help help'

Ik heb gejankt, vreselijk.
Dit moeten aanzien en meevoelen was voor mij ook ondraaglijk en ik heb mijn lieve lieve schat toen vrij snel laten inslapen....
Die dag zat ik in een roes. De week erna was ik stuk. Daarna draad wat opgepakt en drie en een halve week later, herbeleef ik het en lijk te beseffen dat ie er ECHT niet meer is en is er nog veel en groots verdriet. Gelukkig wisselt dit af.
Morfine helpt niet volledig tegen de pijn blijkt maar weer....
Het is akelig om zoiets mee te maken als je zielsveel van je hond houdt
Mijn hondje was zo zielig, kwetsbaar, kreunde, was verlamd en had een heel stijf nekje en keek me aan met die grote ogen van 'help help'
- Doggie2
- geregistreerd lid
Lieve Annemarie: Wat vreselijk van jou hondje
jij ook heel veel sterkte met het verwerken.
Ja dat verdriet gaat echt niet zo 1,2,3 over hoor! Je blijft je beseffen hoe erg je je maatje moet missen. Neem gewoon rustig de tijd om het verdriet beetje bij beetje te verwerken. Het gemis blijft altijd natuurlijk, maar het wordt beetje bij beetje wat draagelijker.
Ik dacht ook dat Morfine alle pijn kon weghalen, maar mijn ervaring met mijn allerliefste schatje is dat hij er alleen maar zieker van werd. Hij kende me gewoon niet meer leek het wel! Dat vond ik nog het ergste.
Hier zijn de dagen vreselijk, aangezien m'n ouders geen nieuwe hond willen is het afzien. Thuiskomen zonder enthousiast begroet te worden. Niet meer uit het werk gelijk gaan wandelen. Niet meer lekker knuffelen. Pff dat is het zwaarste.
Ja dat verdriet gaat echt niet zo 1,2,3 over hoor! Je blijft je beseffen hoe erg je je maatje moet missen. Neem gewoon rustig de tijd om het verdriet beetje bij beetje te verwerken. Het gemis blijft altijd natuurlijk, maar het wordt beetje bij beetje wat draagelijker.
Ik dacht ook dat Morfine alle pijn kon weghalen, maar mijn ervaring met mijn allerliefste schatje is dat hij er alleen maar zieker van werd. Hij kende me gewoon niet meer leek het wel! Dat vond ik nog het ergste.
Hier zijn de dagen vreselijk, aangezien m'n ouders geen nieuwe hond willen is het afzien. Thuiskomen zonder enthousiast begroet te worden. Niet meer uit het werk gelijk gaan wandelen. Niet meer lekker knuffelen. Pff dat is het zwaarste.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Klopt ja, lekker thuis weten dat ie er is, dat je hem kunt knuffelen, dat lekkere lijfje naast je. Dat mis ik heel erg.
Terwijl hij buiten toch overal mee naar toe ging, daar is het ook akelig maar binnen is het rauw verdriet...
Heel veel sterkte jij ook
Was bij de dierenarts, die zei me al, 'goed dat je zo snel hem uit zijn lijden hebt verlost. Dat zie ik wel eens anders'
Als de pijn zo groot is bij je lieverd vind ik dat niet zo moeilijk....
Terwijl hij buiten toch overal mee naar toe ging, daar is het ook akelig maar binnen is het rauw verdriet...
Heel veel sterkte jij ook
Was bij de dierenarts, die zei me al, 'goed dat je zo snel hem uit zijn lijden hebt verlost. Dat zie ik wel eens anders'
Als de pijn zo groot is bij je lieverd vind ik dat niet zo moeilijk....
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
welkom.. en heel veel sterkte nu je kameraad er niet meer is.. wat zal het stil zijn zonder hem..
- Doggie2
- geregistreerd lid
Weer wat gehoord vandaag....
We zijn vandaag naar de nieuwe dierenarts geweest om de openstaande rekening te betalen. En daar nog wat nagepraat over het drama van mijn kleine schat.
Toen kwamen zij met het verhaal (toen ze hoorde wie onze oude dierenarts was) dat ze meerdere hondjes hadden binnengekregen die enorm ziek waren, van HEN!! Die mensen hebben dus ook een second opinion laten doen, omdat ze bij die oude dierenarts zeiden dat er niks aan de hand was.
1 van die honden heeft aan het infuus gelegen, en overleefd (godzijdank!).
Duss lekkere dierenarts zeg
We zijn vandaag naar de nieuwe dierenarts geweest om de openstaande rekening te betalen. En daar nog wat nagepraat over het drama van mijn kleine schat.
Toen kwamen zij met het verhaal (toen ze hoorde wie onze oude dierenarts was) dat ze meerdere hondjes hadden binnengekregen die enorm ziek waren, van HEN!! Die mensen hebben dus ook een second opinion laten doen, omdat ze bij die oude dierenarts zeiden dat er niks aan de hand was.
1 van die honden heeft aan het infuus gelegen, en overleefd (godzijdank!).
Duss lekkere dierenarts zeg
-
AnneMarie
- Zeer actief
....heel vervelend.
Lastig, er zijn genoeg matige dierenartsen...
Wat niet wil zeggen dat de dierenarts die jouw hondje behandeld heeft, verkeerd gehandeld heeft...
Lastig, er zijn genoeg matige dierenartsen...
Wat niet wil zeggen dat de dierenarts die jouw hondje behandeld heeft, verkeerd gehandeld heeft...
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
mmm...een over collega`s roddelende dierenarts geeft mij ook niet zo veel vertrouwen maar goed.
Veel sterkte!
Veel sterkte!

- Doggie2
- geregistreerd lid
Nou..ik vind persoonlijk wel dat mijn oude dierenarts nalatig is geweest.
Al die tijd zijn we naar huis gestuurd met hetzelfde verhaal. Er is nooit bloedgeprikt of foto's gemaakt o.i.d.
Er werd gelijk vanuit gegaan van een voedselallergie. Ik vertrouwde hun daarop, hun hebben er immers voor gestudeerd neem ik aan.
Maar als je zo'n schokerende bloeduitslagen te horen krijgt, ga je je wel bedenken waarom de vorige dierenarts nooit bloedgeprikt heeft, nooit heeft verder gekeken, en ons eigenlijk met een stervende hond naar huis gestuurd hebben.
Ik snap er niks van, echt niet. Ik kan nogsteeds niet begrijpen allemaal.
Al die tijd zijn we naar huis gestuurd met hetzelfde verhaal. Er is nooit bloedgeprikt of foto's gemaakt o.i.d.
Er werd gelijk vanuit gegaan van een voedselallergie. Ik vertrouwde hun daarop, hun hebben er immers voor gestudeerd neem ik aan.
Maar als je zo'n schokerende bloeduitslagen te horen krijgt, ga je je wel bedenken waarom de vorige dierenarts nooit bloedgeprikt heeft, nooit heeft verder gekeken, en ons eigenlijk met een stervende hond naar huis gestuurd hebben.
Ik snap er niks van, echt niet. Ik kan nogsteeds niet begrijpen allemaal.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Doggie2 schreef:Nou..ik vind persoonlijk wel dat mijn oude dierenarts nalatig is geweest....
Oh maar dat wil ik ook zeker niet ontkrachten, vind alleen dat collega dierenartsen (nou ja, concullega`s dan) niet openlijk zo over elkaar moeten spreken, dat bedoel ik.

-
AnneMarie
- Zeer actief
Hier een dierenarts waar iedereen over roept dat ie goed is, en ik kan er geen één keer komen of hij zegt dat een andere dierenarts verkeerd gehandeld heeft.Sas schreef:Doggie2 schreef:Nou..ik vind persoonlijk wel dat mijn oude dierenarts nalatig is geweest....
Oh maar dat wil ik ook zeker niet ontkrachten, vind alleen dat collega dierenartsen (nou ja, concullega`s dan) niet openlijk zo over elkaar moeten spreken, dat bedoel ik.
Dat geeft mij inderdaad ook geen vertrouwen. Juist de dierenartsen die heel goed zijn, is mijn ervaring, doen dat niet.
Wat niet tegenspreekt dat het wel erg slecht is als een dierenarts meteen een zogenaamde diagnose klaar heeft en geen nader onderzoek doet.
Ik zou die 'oude' dierenarts erop aanspreken.
- Doggie2
- geregistreerd lid
Nee het klopt, ze moeten niet zo openlijk over elkaar spreken, daar geef ik je gelijk in!AnneMarie schreef:Hier een dierenarts waar iedereen over roept dat ie goed is, en ik kan er geen één keer komen of hij zegt dat een andere dierenarts verkeerd gehandeld heeft.Sas schreef:Doggie2 schreef:Nou..ik vind persoonlijk wel dat mijn oude dierenarts nalatig is geweest....
Dat geeft mij inderdaad ook geen vertrouwen. Juist de dierenartsen die heel goed zijn, is mijn ervaring, doen dat niet.
Wat niet tegenspreekt dat het wel erg slecht is als een dierenarts meteen een zogenaamde diagnose klaar heeft en geen nader onderzoek doet.
Ik zou die 'oude' dierenarts erop aanspreken.
En ik heb mijn oude dierenarts 7-02-2012 gebeld (1 dag nadat we erachter kwamen hoe ziek mijn hondje was), maar hun beweren dat ze ons naar de internist wilden sturen. Waarop ik zei dat ik bij hen in de praktijk nog nooit het woord "Internist" heb horen vallen! Ze gaven ons alleen maar Rimadyl tegen de pijn, en Hypoallergenic Moderate Energie (calorie-arme brok) voor een hond die in 2 maanden 1kg was afgevallen.
We hebben die brok meegekregen zonder verder onderzoek.
Kortom, na het telefoontje na mijn oude dierenarts lostte niks op, ze gaven ons de schuld...terwijl ik 1000x heb doorgevraagd of het niet wat anders kon zijn. En dat was het niet volgens hen.
Nalatigheid. En daardoor is mijn allerliefste maatje overleden