Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Xander Chantal en Uggs

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
DogoCanario
nieuw lid
Mijn ras(sen): Dogo Canario
Aantal honden: 1

Xander Chantal en Uggs

Ongelezen bericht door DogoCanario »

Hoi allemaal . Bij deze gaan we ons dan ook maar even voorstellen en zal meteen het verhaal van Uggs hier neer zetten want misschien dat iemand ons kan helpen .

Wij zijn dus Xander en Chantal wonen in de regio Rotterdam en hebben nu net sinds een klein jaartje een Dogo Canario ( Uggs ). Uggs is een Teefje van 3 jaar en Toen we haar vorig jaar uit et asiel haalde was het eigenlijk alleen maar een vel over been en sterk vermagerd en ontzettend bang.

We hadden bijde nog nooit gehoord van een Dogo Canario gehoord maar na ons wat er in verdiept te hebben wisten we het zeker . En na een week wandelen kregen we van het asiel de toestemming haar mee te nemen waar we heel gelukkig mee zijn .
Inmiddels zijn we nu dus bijna een jaar verder en hebben we Uggs dagelijks zien veranderen in de hond die ze echt is . Ze is nu mooi op gewicht , eet en drinkt goed en die angst is er nog wel maar in veel en veel minderen mate dan het was . Het zal wel duidelijk zijn dat Uggs door haar vorige eigenaar niet zo goed behandeld is , wat daar precies is gebeurd weten we niet en doet er voor de rest ook niet toe , bij ons heeft ze het nu goed en kan ze echt de hond zijn die ze is en voor ons is ze echt geweldig . Ze kan niet met andere honden overweg en is verschrikkelijk waaks . We zouden nooit geen andere hond meer willen dan een Dogo Canario , wat zijn dat een geweldige honden zeg !!!!!!!

Nu het volgende , In het asiel werd ons verteld dat Uggs wel een stamboom heeft en die op een bepaalde manier wel te achterhalen is . Nu hebben we al contact gehad met raad van beheer en RCA ( waar ze ingeschreven staat ) en is alles in gang gezet om de stamboom te kunnen achterhalen . Nu zijn er in Nederland niet zoveel DC kennels of Fokkers en misschien dat iemand ons daar wel mee op weg kan helpen , Uggs staat onder het chipnummer vermeld dat ze geboren is op of omstreeks 25 - 11 - 2008 en haar vorige eigenaar had haar Ninja genoemd . Ik zal er een foto bij plaatsen .

Groetjes en een high five van Uggs

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DogoCanario op 16 feb 2012 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Re: Xander Chantal en Uggs

Ongelezen bericht door Zilla »

Leuk een DC! En welkom natuurlijk.

Hier op het forum zit een DC fokker, wellicht kan zei je helpen maar ze zal vast reageren.

Je foto doet het niet, ik ben wel benieuwd namelijk :engel:
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Leuk hoor een DC.
Ik ben helemaal fan sinds we in 2010 2 DC in ons asiel kregen.
"helaas" had ik zelf al een hond anders was er een zeker hier komen wonen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik ben al jaren fan van de DC, Ik heb ook een aantal jaar op DC's gepast maar het is er nog niet van gekomen om er 1 aan te schaffen :wink: ik heb alleen geen idee waar ze vandaan kan komen, ben wel benieuwd naar een foto :W: succes met uggs, leuke naam :mrgreen: als ze zo is als mijn oppas DC was ook nog eens passend, haar bijnaam was pantoffel :F:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
DogoCanario
nieuw lid

Leuk die reacties ....

Ik hoop dat de fotos nu wel zichtbaar zijn .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

de fokker hier op het forum heet vania, misschien kan je haar een berichtje sturen :)
DogoCanario
nieuw lid

Thkx , ik zal het is proberen
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat heeft die een mooi kleurtje :ok:

Welkom!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Welkom hier :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
monky555
Zeer actief

mooi meisje zeg :I:
Alleen die kleur vind ik niet typisch DC, althans die heb ik nog niet gezien bij een DC, ik vraag me ook af of die kleur is toegestaan? Bij de cou de bou volgens mij wel, maar daar lijkt ze niet echt op :denken:
Als ik haar zo zou zien zou ik vragen of er misschien geen rottweiler door heen zit? ↲
Maar goed ik kijk via een klein telefoon schermpje en dat geeft misschien een vertekend beeld :wink:
iig wat maakt het uit, ze is leuk :W:
Afbeelding

DogoCanario
nieuw lid

Dankje Monky 555 :D Het is echter wel een echte DC :wink:
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Welkom.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

De kleur is wel bijzonder inderdaad.
Ik zal je niet meteen lastig vallen met ingewikkelde genetische verhalen, maar ik ben benieuwd wat Vania ervan denkt en of ze weet welke combinatie dit kan zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Welkom,

ik hoop dat je wat wijzer wordt hier. Ik vind haar erg mooi.
DogoCanario
nieuw lid

Wat ik wel weet is het volgende rasstandaard van de Dogo Canario en volgens mij is het dan een Atigrada

IDEALE RASKENMERKEN
Schofthoogte: reuen 61 tot 66 cm, teven 57 tot 62 cm, met een gewicht van 50 tot 70 kg voor de reu en 40 tot 55 kg voor de teef.
Uiterlijk: vierkant, harmonieus, zeer gespierd lichaam; krachtig gangwerk. Vacht : ruw, kort en dik, zonder ondervacht.
Zwarte huid!
Krachtige diepe blaf.
Achterhand hoger dan schofthoogte.
Kleur:
Zandkleur: Leonado Reu en Leonada Teef of Brindle/Gestroomd ook wel atigrado bij Reu en Atigrada bij Teef genoemd is geen kleur maar een patroon, de toegestaande kleuren zijn alle bruine,rood of gele varianten.
Er word ook wel eens grijs genoemd maar dit is echter een zeer lichte gele kleur want GRIJS is een serieuze Fout en absoluut ongewenst!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mooie hond, :ok: en leuke naam ook :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Het is geen brindle volgens mij.
Het lijkt een seal te zijn, maar de foto's zijn niet duidelijk.
Dat zou wel kunnen maar daarvoor zou ik toch eerst willen weten wie de ouders zijn.
Ik ga Vania eens op dit topic wijzen want ze heeft nog niet gereageerd zie ik ;)

Afbeelding

Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Welkom! Wat een mooie hond! Wat een mooi kleurtje! En leuk zo'n originele naam.
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Welkom en alvast veel plezier
monky555 schreef:mooi meisje zeg :I:
Alleen die kleur vind ik niet typisch DC, althans die heb ik nog niet gezien bij een DC, ik vraag me ook af of die kleur is toegestaan?
de kleur is een dik vraag teken, ooit zijn er DC geboren die deze kleur hadden, mits het normaal fawn (zandkleurig) is, maar redelijk donker op bepaalde plekken, maar bij hen zijn meestal alleen de "bovenste punten" zwart en het stuk daar onder is gewoon fawn, maar dat kan ik niet zien vanaf de foto

quote="DogoCanario"]Wat ik wel weet is het volgende rasstandaard van de Dogo Canario en volgens mij is het dan een Atigrada

IDEALE RASKENMERKEN
Schofthoogte: reuen 61 tot 66 cm, teven 57 tot 62 cm, met een gewicht van 50 tot 70 kg voor de reu en 40 tot 55 kg voor de teef.
Uiterlijk: vierkant, harmonieus, zeer gespierd lichaam; krachtig gangwerk. Vacht : ruw, kort en dik, zonder ondervacht.
Zwarte huid!
Krachtige diepe blaf.
Achterhand hoger dan schofthoogte.
Kleur:
Zandkleur: Leonado Reu en Leonada Teef of Brindle/Gestroomd ook wel atigrado bij Reu en Atigrada bij Teef genoemd is geen kleur maar een patroon, de toegestaande kleuren zijn alle bruine,rood of gele varianten.
Er word ook wel eens grijs genoemd maar dit is echter een zeer lichte gele kleur want GRIJS is een serieuze Fout en absoluut ongewenst!
[/quote]

atigado is ze zeker niet, omdat atigado gewoon brindle is en zij is op veel plekken fawn en de andere zwart??

het handigste zou inderdaad zijn om te weten te komen wie haar ouders zijn, verder is ze een hele mooie hond, maar het lastige bij de DC is dat er zo enorm veel verschillende types zijn, dat het altijd heel lastig is om zonder stamboom er achter te komen of ze inderdaad raszuiver is of niet

Ik persoonlijk denk dat ze niet raszuiver is, ze heeft een vrij korte snuit, een redelijk hoge borst (terwijl die tot de ellebogen zou mogen zijn) en ik vind ze nogal redelijk hoog op de poten staan voor een teef van 3, ze mist "massa" in mijn ogen
Heb je enig idee waar ze geboren is? meestal is dat net iets gemakkelijker om het terug te vinden, omdat er inderdaad niet heel veel DC fokkers of DC's zelf in NL en België rondlopen
Afbeelding
monky555
Zeer actief

leonada is egaal zand tot rood, en die andere is idd gestroomd, en allebij horen een zwart masker te hebben. Deze kleur hoort/mag niet bij DC (dacht ik hoor) maar in het verleden en nog word/werd er nog wel eens geknoeid met de CC en daar komt deze kleur wel voor (dacht ik). Daarom denk ik dat ze niet geheel raszuiver is, en ik vind er ook niet 100% lijken eigenlijk :wink: maar nogmaals wat maakt het uit :W:
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

DogoCanario schreef: Nu hebben we al contact gehad met raad van beheer en RCA ( waar ze ingeschreven staat ) en is alles in gang gezet om de stamboom te kunnen achterhalen .
Wat is RCA?

Ik loop toch al even mee maar van deze organisatie heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegd.

Afbeelding

vania
Zeer actief

monky555 schreef:leonada is egaal zand tot rood, en die andere is idd gestroomd, en allebij horen een zwart masker te hebben. Deze kleur hoort/mag niet bij DC (dacht ik hoor) maar in het verleden en nog word/werd er nog wel eens geknoeid met de CC en daar komt deze kleur wel voor (dacht ik). Daarom denk ik dat ze niet geheel raszuiver is, en ik vind er ook niet 100% lijken eigenlijk :wink: maar nogmaals wat maakt het uit :W:
als het effectief seal is zoals Marjoleine denkt, denk ik inderdaad dat er iets anders door zit
maar in principe als het gewoon fawn (leonada) is maar een heel donkere variant, komt dat wel gewoon voor bij de DC
HIer zie je alleen redelijk duidelijk (vind ik he :engel: ) dat de hond niet zwart is, maar heel donker fawn
Afbeelding
en ze horen inderdaad een zwart masker te hebben, maar er zijn heel veel raszuivere (dus met stamboom) DC's die maar een masker van een halve cm hebben, terwijl het ongeveer minstens 2 vingers dik zou moeten zijn, bij de hond hierboven zie je ook dat hij maar een heel klein masker heeft
bij heel veel brindles zie je het masker heel slecht als je goed kijkt, op foto lijkt het redelijk "groot" maar als je dan beter kijkt is het eigenlijk maar heel klein, maar maskers daar doen ze nogal raar over, want te kort mag niet, maar bv een masker dat tot over de ogen komt, mag ook weer niet :piew:
deze zijn masker is bv "te groot " (heeft hij van zijn vader, die heeft ook zo een zwarte kop)
Afbeelding
Afbeelding
monky555
Zeer actief

RCA is een databank voor chipnummers, volgens mij die van de dierenbescherming. Als dat zo is heeft ze geen fci chip, heeft ze anders een tattoo? Komt ze trouwens uit het rotterdamse asiel? Hun maken nog wel eens een lul verhaal ergens van, ik kan het weten ik heb daar gewerkt :wink:
Afbeelding

vania
Zeer actief

monky555 schreef:RCA is een databank voor chipnummers, volgens mij die van de dierenbescherming. Als dat zo is heeft ze geen fci chip, heeft ze anders een tattoo? Komt ze trouwens uit het rotterdamse asiel? Hun maken nog wel eens een lul verhaal ergens van, ik kan het weten ik heb daar gewerkt :wink:
moest dit echt zo zijn (RCA database voor chipnummers) ga je er volgens mij nooit niet achter komen of Uggs wel een raszuivere DC is, ik heb al wel ff rondgemaild, maar ben nog op antwoord aan het wachten
Afbeelding
monky555
Zeer actief

nou vania, we komen wel een beetje overeen, ik ben inmiddels al zolang uit de DC'S dat ik niet alles meer weet. Ik ga me ooit wel weer eens verdiepen want er komt er ooit echt nog 1 :I:
weet jij trouwens waar viva de barnacanbull zit en of ze nog leeft, ik heb haar nog een tijdje kunnen volgen maar ik ben haar helaas uit het oog verloren, zij was 1 van mijn oppas DC'S, en ik denk nog heel veel aan haar. ↲
sorry voor het afdwalen :flower:
Afbeelding

meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Welkom, jullie hebben een mooie hond, maar ik vraag me af of ze een echte DC is. Het is wel een mooie hond.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”