Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Siberische Husky/Alaska Malamute pup

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

ad-lonn
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising collie x golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Siberische Husky/Alaska Malamute pup

Ongelezen bericht door ad-lonn »

Welkom hier en wat een prachtig pupje!! :I:
Afbeelding
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Proficiat, knappe dame daar.
Die van mij is nu 10 maanden, ook huskly/mal en ze doet t prima, rustig karakter, het eigenwijze begint nu pas :mrgreen:
Xhermes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhermes »

Ben benieuwd ! Jouwe is ook een vrouwtje?
Eigenaar van Dex! Een Siberische Husky pup. Meer info? Check mijn blog : http://my-365.com/
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Xhermes schreef:Ben benieuwd ! Jouwe is ook een vrouwtje?
ook een vrouwtje idd
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Welkom :F:

wat een heerlijk droppie!
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Welkom op het forum.
Heel veel plezier met je pup.

Het is een prachtig hondje om te zien.

Groetjes Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Xhermes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nou, over 2 weken is het dan zover. Dan komt ze eindelijk bij ons. Alles is al in huis en we kunnen haast niet wachten. DA is geregeld, verzekering is bepaald en de mailtjes van de fokker komen goed over.

Iemand nog tips qua speeltjes voor een pup? We hebben nu een rode kong, een Kong Wubba Bubba, trektouw, touwbal en ook alvast een frisbee gescoord ( niet dat ze daar ook maar enigzins mee mag vangen/springen). Verder een assortiment aan kluiven, kauwstaafjes, snoepjes en beloningen. Fokker Junior L, water/voerbak. Riem/halsband, kleed voor in de auto, bench, kussen en ongetwijfeld nog het een en ander :)
Eigenaar van Dex! Een Siberische Husky pup. Meer info? Check mijn blog : http://my-365.com/
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Welkom! Wat een leuke fotos
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ow het wordt nu echt spannend.

Puppypakket uitbreidingen:
- dweil
- veel oude kranten
- poepzakjes
- koffie (voor jezelf na slapeloze/ gebroken nachten)
- joggingpak en pantoffels om snel aan te kunnen trekken om 's nachts naar buiten te rennen
Favoriete speeltjes hier zijn piepkippen/ knorvarkens etc. Daar moet je wel bij blijven, maar hebben ze vaak reuze lol in.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat een leuk vooruitzicht!
Xhermes schreef:Nou ze hoeft van mij niet op commando twister te kunnen spelen of iets dergelijks. Als ze maar gewoon goed luistert, en rustig en braaf reageert als ze bijvoorbeeld bij de dierenarts is. Ik heb wel een aantal cursussen ingedachte die ik met haar wil doen. Zowel om gewoon lekker samen ergens naartoe te werken, als een stukje gehoorzaamheid bijbrengen. Maar in eerste instantie om met een doel lekker buiten samen bezig te zijn.

Wat me ook onwijs leuk lijkt om met haar te gaan frisbeeën op het strand. Maar daar zal ze nog even mee moeten wachten tot ze wat groter is :)
Je beseft je hopelijk wel dat goed luisteren en frisbeeën (of ballen ed) niet echt iets is waar deze honden bekend om staan hè ?
Heerlijk wandelen en samen bezig zijn gaat wel lukken natuurlijk maar als je lekker wil gaan ballen met je hond en een zeer goede gehoorzaamheid verwacht in een losloopgebied bv zul je van een koude kermis thuis kunnen komen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lief
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Je beseft je hopelijk wel dat goed luisteren en frisbeeën (of ballen ed) niet echt iets is waar deze honden bekend om staan hè ?
Ik heb afgelopen weekend de frisbee nog meegenomen....hij was na twee keer gooien en terugbrengen al in twee stukken :blauwoog:

Maar idd wat Sonja zegt, apporteren is niet echt iets wat ze spontaan zullen doen/ leuk vinden. Ergens achter aan rennen nog wel, maar terugbrengen hoogstwaarschijnlijk niet. Je kan al blij zijn met terugkomen....
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

sirene schreef:Wat een leuk vooruitzicht!
Xhermes schreef:Nou ze hoeft van mij niet op commando twister te kunnen spelen of iets dergelijks. Als ze maar gewoon goed luistert, en rustig en braaf reageert als ze bijvoorbeeld bij de dierenarts is. Ik heb wel een aantal cursussen ingedachte die ik met haar wil doen. Zowel om gewoon lekker samen ergens naartoe te werken, als een stukje gehoorzaamheid bijbrengen. Maar in eerste instantie om met een doel lekker buiten samen bezig te zijn.

Wat me ook onwijs leuk lijkt om met haar te gaan frisbeeën op het strand. Maar daar zal ze nog even mee moeten wachten tot ze wat groter is :)
Je beseft je hopelijk wel dat goed luisteren en frisbeeën (of ballen ed) niet echt iets is waar deze honden bekend om staan hè ?
Heerlijk wandelen en samen bezig zijn gaat wel lukken natuurlijk maar als je lekker wil gaan ballen met je hond en een zeer goede gehoorzaamheid verwacht in een losloopgebied bv zul je van een koude kermis thuis kunnen komen.
Dat hangt er vanaf hoe zij dit ziet he. Als ik met Sanka naar de omheinde losloopweide ga om te ballen dan hebben we ook de grootste lol. Kleine verschil met de doorsnee border collie die dat ook doet: de bal komt niet samen met de hond mee terug... Maar dat wil niet zeggen dat we ons dan niet kunnen amuseren he
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Xhermes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ach zolang we lekker bezig zijn zit het wel snor :)

Overigens was gisteren de grote dag! 3 dagen eerder dan geplanned maar we konden niet meer wachten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vannacht de eerste nacht in de bench geslapen. Ze was doodmoe, erin gelokt met een paar koekjes en na 5 minuten gepiept te hebben heeft ze heerlijk geslapen tot een uur of 3 s'nachts ( we gingen er rond 11'en in ). Om 3 uur snachts rondje gelopen, heeft ze niks gedaan buiten, en toen we vanochtend om 6 uur weer beneden kwamen heeft ze gepiest en gepoept in de bench :oohja: . Achja niks aan te doen, joggingbroek aangetrokken en lekker rondje met haar gelopen waar ze weer niks moest doen. Daarna beetje gespeeld en wat dingetjes in huis gedaan ( vaatwasser vind ze heel interessant). En daarna haar eten in de bench gegeven. Nou dat vond ze wel lekker. Daarna nog een rondje gelopen ( dat word haar vaste rondje na het eten ongeveer kwartiertje nadat ze klaar is ) maar hoefde ze weer niks te doen. Daarna lekker nog even gespeeld en met een gepofte varkensoor in de bench terwijl ik me omkleedde om naar mijn werk te gaan. Nou ze vind ze lekker maar ze vond het maar niks dat ik naar boven ging. Na even gepiept te hebben stopte ze wel weer gelukkig en toen ik beneden kwam had ze de varkensoor al bijna op.

Toen is ze een half uurtje alleen geweest tot mijn vriendin terug kwam van der werk. En had ze helaas weer in der bench gepoept. Dus weer alles eruit ( gelukkig hebben we genoeg kleden, handdoeken etc liggen ) en weer alles schoongemaakt.

En nu kreeg ik net een smsje dat ze zoet in der bench ligt terwijl mijn vriendin aan het eten is.

Mijn vraag. Hoe doen we het zo ver :) Het valt me misschien toch iets zwaarder dan verwacht. Al had ik me wel al een beetje ingesteld op dit scenario. Wat zijn de absolute do's en don'ts?
Lief
Zeer actief
Contacteer:

O ze is er al! Wat leuk!

Ja, het is even over met de rust. Je leven bestaat nu even uit opletten, poetsen en gebroken nachten...
Zeker de eerste week gewoon niets verwachten van haar, lekker knuffelen & spelen, veel naar buiten en op gepaste tijden rust.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Misschien een idee om niet te wandelen buiten maar daadwerkelijk op 1 plek stil te staan zodat ze de tijd krijgt om eerst te wennen aan de prikkels en dan haar behoefte te doen?
De wereld is zo indrukwekkend voor een pup dat ze daardoor vergeten hun behoefte te doen. Als ze thuis komen (=bekende omgeving) komen ze opeens tot de conclusie dat ze een volle blaas hebben
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

als het voor jullie al wennen is is het dat voor de pup natuurlijk ook.
ik zou één plek houden voor de poepjes en plasjes en dat niet van het wandelen af laten hangen.
de hele wereld is nieuw voor je pupje en er is zoveel te zien dat ze vast op die wandelingen niet aan plassen en poepen toekomt.
als je dat plassen en poepen afhandelt voordat je gaat wandelen is de wandeling ook een stuk leuker.

pupjes moeten vaak plassen: na het eten, na het slapen, na het spelen en 85 keer per dag daartussendoor.
dan is het een stuk makkelijker als je daarvoor een vaste plek hebt: plas doen, blij zijn (jullie) en weer naar binnen ;)
wandelen kun je dan gewoon doen wanneer het je uitkomt.
en plassen en poepen tijdens de wandeling leren ze echt wel, maar voorlopig is het belangrijker dat ze leert het niet binnen te doen.

veel plezier met je pupke :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Xhermes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wat we nu doen is zodra we buiten komen stil staan bij een plek en even een paar minuten wachten. Dan snuffelt ze wel wat maar verder niks. Dan gaan we even rondje lopen en bij terugkomst weer op dezelfde plek wat langer wachten. Ze is dan niet opgefokt ofzo maar staart ze je een beetje aan.

Overigens heeft ze net wel buiten gepoept :) Tis wel diarree maar dat is normaal. Eventjes in de gaten houden. Ze is in iedergeval actief en leuk zat! Ze ligt nu uitgeteld in der bench..

Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

prijs je haar wel de hemel in als ze wat heeft gedaan buiten?

Maar hoezo is diaree normaal eigenlijk?
Afbeelding
Xhermes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nou normaal... Het is gezegd dat ze daar wat last van kan hebben na zo'n verhuizing en alle stress die er bij komt kijken. Uiteraard word ze de hemel ingeprijsd. Misschien nog wel iets verder :D
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Het zou idd van de stress kunnen komen.

Je bent goed bezig met het zindelijk maken en het geluk is wel dat het beter weer is waardoor het ook niet vervelend is om even een tijdje buiten te staan.
Onthoudt dat er vanzelf een bepaald soort regelmaat in komt die je leer kennen, vanaf dan gaat het een stukje makkelijker
Afbeelding
Xhermes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Het komt ook wel goed :) Ze was al zindelijk bij de vorige mensen maar kan me voorstellen dat ze daar ook vooral meelifte op het ritme van de ouders. Die zijn er nu niet meer dus moet ze het zelf bepalen + de stress die erbij komt en dat alles nieuw is.

We hadden ons er ook wel op ingesteld hoor dat het een paar dagen kon duren :)
Isis
Zeer actief
Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate

Ongelezen bericht door Isis »

Wat een schitterende pup hebben jullie!! :D

Mij is verteld om (zeker in 't begin) alleen maar runderoren te geven, van varkensoren gaan ze snel aan de diarree...
Xhermes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Kijk en dat wist ik dan weer niet! Nou is het niet dat ze een zak per dag krijgt maar alles helpt natuurlijk in het begin. Overigens vond ze runder kauwstaafjes weer geen moer aan...
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Xhermes schreef:Het komt ook wel goed :) Ze was al zindelijk bij de vorige mensen maar kan me voorstellen dat ze daar ook vooral meelifte op het ritme van de ouders. Die zijn er nu niet meer dus moet ze het zelf bepalen + de stress die erbij komt en dat alles nieuw is.

Weet niet hoe oud de pup is maar dat helemaal zindelijk worden kan wel wat langer dan een
paar dagen gaan duren hoor!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Wat leuk!
Ik ben eigenlijk niet zo tevreden over Martin gaus.
Heb op een ander forum veel klachten gehoord.
Zelf heb ik filmpjes gekeken over hun trainingen.
Ze belonen de hond terwijl ze niks gedaan hebben.
En laten de hond als eerst door de deur heen gaan.
Ik heb mijn bedenkingen er over. Maarja..
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Xhermes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Suske schreef:
Xhermes schreef:Het komt ook wel goed :) Ze was al zindelijk bij de vorige mensen maar kan me voorstellen dat ze daar ook vooral meelifte op het ritme van de ouders. Die zijn er nu niet meer dus moet ze het zelf bepalen + de stress die erbij komt en dat alles nieuw is.

Weet niet hoe oud de pup is maar dat helemaal zindelijk worden kan wel wat langer dan een
paar dagen gaan duren hoor!
Ik had ook niet verwacht dat ze helemaal zindelijk zou zijn hoor! Dat verwachte ik ook niet. Ik zeg alleen dat ze bij de vorige mensen dat wel was :).

We zijn er in gegaan dat ze nog helemaal niks kan. Dan valt het alleen maar mee. De pup is overigens bijna 12 weken nu.

Over Martin Gaus. Tsja, Mevrouw de Vries was vol en ik wil toch echt wel de puppycursus achter de rug hebben. We hebben een informatieavond gehad en dat klonk allemaal heel logisch. We gaan dus sowieso de puppycursus doen en dan zien we wel verder. Overigens heb ik zelf ook wel bepaalde ideeën over hoe de hond moet opgevoed worden. De hond als eerste door de deur laten gaan is er daar niet 1 van. En dat doen we dus ook gewoon bij de cursus niet. Ik zie een cursus als een manier om je hond in een gecontroleerde omgeving en met ideeën van een hondenschool dingen bij te leren. Maar je hoeft het niet altijd klakkeloos eens te zijn met die ideeën.

Een hond belonen als hij niks doet en dus gewoon kalm en rustig is vind ik nog geeneens zo slecht. Je beloond namelijk het kalme en rustige gedrag dat hij vertoond en geeft dus aan dat dat wenselijk gedrag is. Hetzelfde als dat je tijdens een wandeling goed en rustig volgen zou belonen.
Xhermes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Na een nacht op de bank te hebben doorgebracht gisteren toch maar een bench naast het bed gezet en dit ging best goed op schema. Iedere 3 uur ongeveer eruit en toen ging ze ook echt plassen. Verder nog wel wat ongelukjes in huis maar ik begin haar nu een beetje te lezen en het word wel minder. Ze gaat nu elk uur sowieso naar buiten, en na het eten en flink drinken en slapen.

Verder is het echt een snoes, niet super bang aangelegd al duikt ze voor grote honden wel wat in elkaar. Terwijl die Deense Dog van gisteren na 1x piepen toch wel der " grootste " vriend was :) Verder zit ze al als een gek, als je het roept en bij elke deur/stoeprand en is het een lekkere kroeldoos!
Xhermes
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nog wat foto's van afgelopen weekend!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”