Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op zoek naar leuke hond, even voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
Miki
- nieuw lid
Op zoek naar leuke hond, even voorstellen
Hallo allemaal, mijn naam is Jannemieke en tot aan afgelopen winter hadden wij een prachtige en superlieve kruising husky x witte herder, Tim. Helaas is hij aan een agressieve anaalklierkanker op 7-jarige leeftijd overleden. Al sinds mijn jeugd heb ik honden. Eerst een stabij, toen een heidewachtel, daarna een husky (uit asiel) en als laatste dus Tim (herplaatser). Ik praat graag mee op dit forum en zoek vooral tips voor een leuke pup, want we willen heel graag weer in de lente of zomer een leuk speelmaatje in huis. Ik zal onze ideeën daarover op het betreffende stukje forum zetten. Ohja, nog even over ons. Ik heb twee dochters van 5 en 7 jaar, allebei dierengek, we hebben een poes en verder nog vijf guppies
. We wonen in Haarlem.
---
Timmie, 16/07/2004 - 28/12/2012

- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
- Aantal honden: 1
Re: Op zoek naar leuke hond, even voorstellen
Welkom hier, en veel succes naar het zoeken van een leuke pup....
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
Miki
- nieuw lid
Misschien een rare vraag, maar hoe plaats in nou een berichtje bij een van de onderwerpen? Ik wil bij 'Hondenrassen' een onderwerpje starten over onze zoektocht naar een pup, maar ik zie daar de button 'nieuw onderwerp' niet staan...
Hellup??
Hellup??
---

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Welkom!!
Wat rot dat Tim is overleden op zo'n jonge leeftijd
Je kan pas nieuwe onderwerpen plaatsen in andere subfora als de moderators je daar toegelaten hebben, dat duurt soms een paar dagen.
Succes met jullie zoektocht naar een leuke pup!
Wat rot dat Tim is overleden op zo'n jonge leeftijd
Je kan pas nieuwe onderwerpen plaatsen in andere subfora als de moderators je daar toegelaten hebben, dat duurt soms een paar dagen.
Succes met jullie zoektocht naar een leuke pup!
RIP Cena
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
welkom
mijn vorige witte herder --amos-- is ook overleden toen hij 7 jaar was
een maand later hebben we buster uit het asiel gehaald
hij was toen anderhalf jaar oud
buster is onze 4e herplaatser bartho was de eerste--een drenth , daarna basco --een boeren fox kruising, , toen dus amos en nu buster
mijn vorige witte herder --amos-- is ook overleden toen hij 7 jaar was
een maand later hebben we buster uit het asiel gehaald
buster is onze 4e herplaatser bartho was de eerste--een drenth , daarna basco --een boeren fox kruising, , toen dus amos en nu buster
Fenneke en Baloe

- Carpie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising Harley, Konijn Abby.
Hallo Jannemieke,
Erg sneu dat jullie hond zo jong is overleden.
Ik zou deze site in de gaten houden: http://www.pupplace.net/index.html.
Onze pup komt daar ook vandaan.
Erg sneu dat jullie hond zo jong is overleden.
Ik zou deze site in de gaten houden: http://www.pupplace.net/index.html.
Onze pup komt daar ook vandaan.
meedenker, geen jaknikker, funmaker, en een rustig persoon die af en toe even moet uitrazen. Van mier tot mens, ik laat alles in zijn waarde.

- LiaDoggy
- Actief
- Mijn ras(sen): Mijn hond komt 20 maart 2012
Kruising amerikaanse bulldog en stafford - Aantal honden: 1
Miki schreef:Misschien een rare vraag, maar hoe plaats in nou een berichtje bij een van de onderwerpen? Ik wil bij 'Hondenrassen' een onderwerpje starten over onze zoektocht naar een pup, maar ik zie daar de button 'nieuw onderwerp' niet staan...
Hellup??
Deze vraag heb ik net ook geplaatst. want ook ik kan nergens reageren
- dagmar88
- Zeer actief
LiaDoggy schreef:Miki schreef:Misschien een rare vraag, maar hoe plaats in nou een berichtje bij een van de onderwerpen? Ik wil bij 'Hondenrassen' een onderwerpje starten over onze zoektocht naar een pup, maar ik zie daar de button 'nieuw onderwerp' niet staan...
Hellup??
Deze vraag heb ik net ook geplaatst. want ook ik kan nergens reageren
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =5&t=30911SannePP schreef: Je kan pas nieuwe onderwerpen plaatsen in andere subfora als de moderators je daar toegelaten hebben, dat duurt soms een paar dagen.
Welkom en succes met het vinden van een pup.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Welkom hier en veel succes met de zoektocht naar een nieuwe pup 
-
Miki
- nieuw lid
He wat leuk al die reacties. Pupplace ziet er ook goed uit. Ik houd ook Mirtos Animal Projects in de gaten, daar komt onze kat vandaan en dat beviel heel goed. Witte herders zijn geweldig, maar deze keer wil ik graag iets kleiners. Dat heeft een heel praktische reden, namelijk dat ik een formaatje wil dat in een krat/mand voorop de fiets kan. Met twee jonge kinderen (eentje achterop en eentje naast mij fietsend) kan ik namelijk niet ook nog een hond naast de fiets hebben. Een gezamenlijke fietstocht met Tim of Tim bijv. meenemen bij het wegbrengen naar school enzo was daardoor uitgesloten. Dus ik denk dat het een hondje met schofthoogte van max. 35-40 cm moet worden (help me even, schat ik dit goed in?).
De pups van organisaties als Pupplace en Mirtos spreken me wel aan, maar aan de andere kant zou ik ook iets meer zekerheid over de achtergrond en karakter van het diertje willen. Niet te veel jachtpassie bijvoorbeeld, en geneigd om bij ons in de buurt te blijven. Onze witte herder bleef wel dicht in de buurt maar had ook veel jachtpassie, dat was denk ik vooral de husky in hem. De akkefietjes met schapen en koeien die ik met hem heb meegemaakt, wil ik echt niet nog eens. Onze stabij en heidewachtel gingen vooral achter eenden en hazen aan en waren dan uren verdwenen. Ook niet handig.
Maar dat zal allemaal met een klein hondje misschien ook minder snel gebeuren. Hoewel, met eenden en vogels...
Ik zag ergens een kruising Sheltie x Keeshond, dat spreekt mij wel aan. En de buurvrouw van mijn moeder heeft een Markiesje, dat is ook een erg leuk hondje vind ik. Maar daarvoor is de wachtlijst 2 jaar.. (heb me wel al aangemeld). En eigenlijk hoef ik ook niet per se een rashond. En een (kruising) Kooiker lijkt me ook wel leuk. Al zie ik veel kooikers die erg gereserveerd naar vreemden zijn, dat vind ik wel jammer. Maar misschien is dat ook een kwestie van opvoeding.
Affijn, toch alweer hier het verhaal verteld, ik wacht nog even af tot ik van de moderator toestemming krijg om op de juiste plek mijn vragen te stellen.
Groetjes, Jannemieke
De pups van organisaties als Pupplace en Mirtos spreken me wel aan, maar aan de andere kant zou ik ook iets meer zekerheid over de achtergrond en karakter van het diertje willen. Niet te veel jachtpassie bijvoorbeeld, en geneigd om bij ons in de buurt te blijven. Onze witte herder bleef wel dicht in de buurt maar had ook veel jachtpassie, dat was denk ik vooral de husky in hem. De akkefietjes met schapen en koeien die ik met hem heb meegemaakt, wil ik echt niet nog eens. Onze stabij en heidewachtel gingen vooral achter eenden en hazen aan en waren dan uren verdwenen. Ook niet handig.
Maar dat zal allemaal met een klein hondje misschien ook minder snel gebeuren. Hoewel, met eenden en vogels...
Ik zag ergens een kruising Sheltie x Keeshond, dat spreekt mij wel aan. En de buurvrouw van mijn moeder heeft een Markiesje, dat is ook een erg leuk hondje vind ik. Maar daarvoor is de wachtlijst 2 jaar.. (heb me wel al aangemeld). En eigenlijk hoef ik ook niet per se een rashond. En een (kruising) Kooiker lijkt me ook wel leuk. Al zie ik veel kooikers die erg gereserveerd naar vreemden zijn, dat vind ik wel jammer. Maar misschien is dat ook een kwestie van opvoeding.
Affijn, toch alweer hier het verhaal verteld, ik wacht nog even af tot ik van de moderator toestemming krijg om op de juiste plek mijn vragen te stellen.
Groetjes, Jannemieke
---

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Welkom welkom. Veel plezier hier op het forum. Ik herken wel dat je eigenlijk meer over een hond wil weten dan een stichting kan vertellen. Dat probleem had ik zelf ook namelijk, ik wilde per se een hond waarvan bekend was dat ie met katten samen kon. En dat lukt niet als ze niet eerst in Nederland in een pleeggezin hebben gewoond. Zo'n pleeggezin heeft ook niet altijd een kat dus dan weet je nog niks.
Ik ben toen overgegaan op zoeken op marktplaats naar een herplaatser gewoon van een gezin. Die kunnen je namelijk wel van alles over de hond vertellen. De hond moet daar toch weg, ik zie marktplaats als een vervanger van het asiel, waarom zou je een hond daar stoppen als je hem ook meteen kunt herplaatsen. Veel mailcontact gehad eerst en toen kwam Shelly in ons leven. Heel tevreden over hoe het gegaan is, al zou ik ook best een hondje uit het buitenland willen, hier in Nederland hebben er ook genoeg een warme mand nodig. Mijn tweede herplaatser, Bruno, heb ik op dezelfde manier gedaan. Is ook prima gegaan.
Ik vind pups persoonlijk zoveel werk en pfff zoveel geduld moet je hebben. Het zit nooit eens stil. Om de twee uur naar buiten, alles is nog eng, overal kleine tandjes. Ik vind een volwassen hond veel fijner. Maar dat is ieders eigen smaak natuurlijk. Wat prooidrift betreft, kleinere honden hebben dat over het algemeen wat minder omdat ze er niet voor gefokt zijn. Kooiker hondjes jagen volgens mij wel op eenden. Gewoon even op wikipedia checken waar het hondje oorspronkelijk voor gefokt werd, daar kun je wel vanuit gaan vaak. Een schofthoogte van 40 cm komt net onder je knie he, is nog best fors voor in een mandje voor op de fiets. Dan moet het wel een kleintje worden hoor, want met veel meer dan 10 kilo wordt het ook weer gevaarlijk. Dus ik zou gewoon zo'n schattige boomer kiezen, geen terriër soort als je niet wilt dat hij jaagt en niet bij je komt, want dan kun je beter een zachter soort hondje kiezen. Hebben markiesjes niet gezondheidsproblemen, er staat me bij dat die het vaak aan hun hart hebben? Of was dat een ander ras. Nou ja, in ieder geval succes met zoeken en veel plezier!
Ik ben toen overgegaan op zoeken op marktplaats naar een herplaatser gewoon van een gezin. Die kunnen je namelijk wel van alles over de hond vertellen. De hond moet daar toch weg, ik zie marktplaats als een vervanger van het asiel, waarom zou je een hond daar stoppen als je hem ook meteen kunt herplaatsen. Veel mailcontact gehad eerst en toen kwam Shelly in ons leven. Heel tevreden over hoe het gegaan is, al zou ik ook best een hondje uit het buitenland willen, hier in Nederland hebben er ook genoeg een warme mand nodig. Mijn tweede herplaatser, Bruno, heb ik op dezelfde manier gedaan. Is ook prima gegaan.
Ik vind pups persoonlijk zoveel werk en pfff zoveel geduld moet je hebben. Het zit nooit eens stil. Om de twee uur naar buiten, alles is nog eng, overal kleine tandjes. Ik vind een volwassen hond veel fijner. Maar dat is ieders eigen smaak natuurlijk. Wat prooidrift betreft, kleinere honden hebben dat over het algemeen wat minder omdat ze er niet voor gefokt zijn. Kooiker hondjes jagen volgens mij wel op eenden. Gewoon even op wikipedia checken waar het hondje oorspronkelijk voor gefokt werd, daar kun je wel vanuit gaan vaak. Een schofthoogte van 40 cm komt net onder je knie he, is nog best fors voor in een mandje voor op de fiets. Dan moet het wel een kleintje worden hoor, want met veel meer dan 10 kilo wordt het ook weer gevaarlijk. Dus ik zou gewoon zo'n schattige boomer kiezen, geen terriër soort als je niet wilt dat hij jaagt en niet bij je komt, want dan kun je beter een zachter soort hondje kiezen. Hebben markiesjes niet gezondheidsproblemen, er staat me bij dat die het vaak aan hun hart hebben? Of was dat een ander ras. Nou ja, in ieder geval succes met zoeken en veel plezier!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Welkom op het forum!
Ik zou om het probleem van je hond meenemen als je op de fiets bent, en ook 2 kinderen te omzeilen gewoon een doggyride achter je fiets hangen. Daar kan ook een grotere hond in, dus dan beperk je je voor het fietsen alleen niet tot een kleinere groep honden.
Ik zou om het probleem van je hond meenemen als je op de fiets bent, en ook 2 kinderen te omzeilen gewoon een doggyride achter je fiets hangen. Daar kan ook een grotere hond in, dus dan beperk je je voor het fietsen alleen niet tot een kleinere groep honden.
-
Miki
- nieuw lid
Een pup lijkt me voor 1x nou wel leuk, en de kinderen natuurlijk ook. Ik ben eigen baas dus ik kan een tijdje intensief voor het kleintje zorgen. Maar een iets ouder hondje is ook welkom wat mij betreft. Als ik denk dat het de ideale match is, dan mag hij (zij? heb altijd reuen gehad) ook wel wat ouder zijn, maar liefst wel onder de 1 jaar.
De doggyride heb ik aan gedacht, maar er zijn nog twee redenen waarom ik deze keer een kleiner typje wil. Ten eerste kan mijn oudste (bijna
het hondje dan zelf uitlaten. Onze lieve Timmie luisterde ook wel naar haar, maar áls hij dan eens aan de lijn trok sleurde hij haar natuurlijk gewoon mee. En mijn moeder zou dan ook wel op het hondje willen passen. Zij heeft verstand van honden, maar vond Tim bijvoorbeeld te groot om te logeren te hebben. Boomertjes spreken me op het eerste gezicht niet zo aan, maar dat is op basis van de foto's, ik heb er nog nooit eentje in het echt ontmoet. De kinderen vinden een boortje vast geweldig. Overigens heb ik een transportfiets met een vrij royale krat voorop, dus het hoeft geen mini-hondje te zijn 
De doggyride heb ik aan gedacht, maar er zijn nog twee redenen waarom ik deze keer een kleiner typje wil. Ten eerste kan mijn oudste (bijna
---

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Welkom Jannemieke,
zo je krijgt meteen van forumleden reacties. Leuk he? Veel succes bij je zoektocht.
Zelf 4x een asiel/herplaatser gehad en nu dus een pup groot gebracht. Bijna 4 jaar nu. Was een heel leerrijke periode.
Zelf 4x een asiel/herplaatser gehad en nu dus een pup groot gebracht. Bijna 4 jaar nu. Was een heel leerrijke periode.

Neeltje
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Geen haar op mijn hoofd die een achtjarige met een hond de straat op zou willen sturen. Dan kan je kind zelf nog zo verantwoordelijk lijken en weten hoe om te gaan met het hondje, je kunt niet voorkomen dat er anderen met hun hond op straat lopen die het je kind erg moeilijk kunnen maken.
Je kind met de hond laten lopen als je er zelf bij bent om in te grijpen kan natuurlijk prima, maar alleen op straat zonder begeleiding zou ik zelf bij een achtjarige niet zo snel toestaan.
Je kind met de hond laten lopen als je er zelf bij bent om in te grijpen kan natuurlijk prima, maar alleen op straat zonder begeleiding zou ik zelf bij een achtjarige niet zo snel toestaan.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou ja, je weet niet waar TS woont, misschien wel in zo'n duplex wijk met allemaal erfjes waar geen auto's komen. Ik vind 8 ook wel erg jong, ik weet nog dat ik pas echt alleen naar school mocht fietsen toen ik 10 was. Tien jaar, dan worden ze wel wat wijzer en krijgen ze ook verkeersles op school bijvoorbeeld. Maar het is natuurlijk niet mijn kind.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Welkom hier een veel suc6 met het vinden van een geschikt hondje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Miki
- nieuw lid
Het rondje dat mijn achtjarige mag lopen is het rondje op ons plein
Ze weet heel goed dat ze andere honden (als ze die al tegenkomt) dan moet ontwijken. Met onze witte herder mocht ze overigens niet alleen lopen van mij omdat hij zo sterk was. Ze loopt nu soms een rondje met het oude teckeltje van de buurvrouw. En ik was heus niet van plan om haar dagelijks de uitlaatrondjes te laten doen hoor.
Dus eh, echt wel een verstandige moeder hier (en overigens ook een verstandige dochter).
Dus eh, echt wel een verstandige moeder hier (en overigens ook een verstandige dochter).
---

- Barbara1972
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
welkom en succes met je zoektocht naar een nieuwe hond

-
Muk
Mijn kind zou op die leeftijd nog lang geen hond mogen uitlaten. Een kind snapt niks van hondentaal en weet niets van hondengedrag af op die leeftijd. Veel volwassenen ook niet, maar dat terzijde. En dan kan zelfs een kleine hond heel lastig zijn. Hier hebben wij in wij ook kinderen die hun boomer uitlaten. Die hond gaat aan de flex en vliegt overal op af. En maar lekker andere honden aanblaffen. Terwijl niet alle honden daarvan gediend zijn. En als het misgaat kan zo'n kind dat nooit voorkomen of oplossen. Ook niet bij een kleine hond.Fizgig schreef:Nou ja, je weet niet waar TS woont, misschien wel in zo'n duplex wijk met allemaal erfjes waar geen auto's komen. Ik vind 8 ook wel erg jong, ik weet nog dat ik pas echt alleen naar school mocht fietsen toen ik 10 was. Tien jaar, dan worden ze wel wat wijzer en krijgen ze ook verkeersles op school bijvoorbeeld. Maar het is natuurlijk niet mijn kind.
-
Lillith
- Zeer actief
Welkom hier!! Even op de hoogte cq grote van je toekomstige hondje terugkomend...
ik heb hier een Tibetaanse terrier en een X Lhasa apso die beide (apart)goed in de grootste fietsmand passen.
TT is 40cm hoog en weegt 10kg..de andere is wat lager maar even volumineus.
Een eindje ernaast lopen wil mijn TT'tje ook nog wel eens doen, goed voor haar lijn
.
ik heb hier een Tibetaanse terrier en een X Lhasa apso die beide (apart)goed in de grootste fietsmand passen.
TT is 40cm hoog en weegt 10kg..de andere is wat lager maar even volumineus.
Een eindje ernaast lopen wil mijn TT'tje ook nog wel eens doen, goed voor haar lijn
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nee, dat lijkt me idd geen goed idee.LongFields schreef:Geen haar op mijn hoofd die een achtjarige met een hond de straat op zou willen sturen. Dan kan je kind zelf nog zo verantwoordelijk lijken en weten hoe om te gaan met het hondje, je kunt niet voorkomen dat er anderen met hun hond op straat lopen die het je kind erg moeilijk kunnen maken.
Er is ook nog zoiets als wettelijke verantwoordelijkheid he? Kinderen kunnen de diverse situaties niet (goed) inschatten en de kans dat het fout gaat is te groot aanwezig.
Het is niet voor niets dat de meeste mensen op het forum een hond die door een kind wordt uitgelaten mijden!
NIET doen; geen kind van deze jonge leeftijd met je hond erop uit sturen; nog niet voor een blokje om; het gaat namelijk niet om de eigen hond, maar om de interaktie met andere, vreemde honden!
(en omgekeerd)
Mocht het misgaan kan het ook zomaar zijn dat schade niet door je verzekeringsmaatschappij wordt bepaald omdat je "beter hoort te weten" dan een zo jong kind met de hond op pad sturen!
Suzanne
- dagmar88
- Zeer actief
Die hele verzekering zou me aan me reet kunnen roesten.Suzanne123 schreef: Mocht het misgaan kan het ook zomaar zijn dat schade niet door je verzekeringsmaatschappij wordt bepaald omdat je "beter hoort te weten" dan een zo jong kind met de hond op pad sturen!
Suzanne
Dat je kind er hulpeloos bij staat wanneer er iets gebeurd vind ik veel erger.
Ik zie zo veel kinderen die gewoon lekker aan het spelen zijn terwijl er een hondje achter bungelt, dat lijkt me al niet ideaal.
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
Welkom !
Je kunt ook hier kijken : http://www.spaanseviervoeter.nl/
Je kunt ook hier kijken : http://www.spaanseviervoeter.nl/
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Welkom hier en succes met het vinden van een hond!
Misschien overbodig, maar toch:
mijn mening: het aanschaffen van een pup stimuleert de broodfokkerij waar ik een
verschrikkelijke hekel aan heb en er zijn al meer dan genoeg honden die een baas zoeken.
mijn mening: het aanschaffen van een pup stimuleert de broodfokkerij waar ik een
verschrikkelijke hekel aan heb en er zijn al meer dan genoeg honden die een baas zoeken.
- dagmar88
- Zeer actief
h a n s schreef:Welkom hier en succes met het vinden van een hond!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Nou ja ik denk ook niet dat je van een serieuze fokker een pup krijgt als je verteld dat je 8 jarige dochter de hond moet uitlaten.
-
Muk
h a n s schreef:Welkom hier en succes met het vinden van een hond!
Niet mee eens, al moet je je pup wel bij een goede fokker halen. Broodfok blijft juist bestaan doordat er altijd mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en wel NU een pup willen zonder gedoe met een fokker (een goede fokker geeft namelijk geen pup mee aan iemand die er bv niet goed voor kan zorgen) en uiteraard voor de laagste prijs. Zolang die mensen er zijn, blijft de broodfok bestaan. Niet omdat iemand toevallig een pup van een goede fokker koopt.
Maar het klopt dat er ook meer dan genoeg leuke herplaatsers zijn. Het is net wat je zoekt eigenlijk. Hier zullen altijd herplaatsers rondlopen (vooral de oudere honden
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Okay, maar doe toch maar niet.Miki schreef:Het rondje dat mijn achtjarige mag lopen is het rondje op ons pleinZe weet heel goed dat ze andere honden (als ze die al tegenkomt) dan moet ontwijken. Met onze witte herder mocht ze overigens niet alleen lopen van mij omdat hij zo sterk was. Ze loopt nu soms een rondje met het oude teckeltje van de buurvrouw. En ik was heus niet van plan om haar dagelijks de uitlaatrondjes te laten doen hoor.
Jonge kinderen hebben niet de kennis en ervaring om op onverwachte situaties (bijvoorbeeld loslopende honden) te reageren. Het gaat 'm dan niet alleen om de eigen hond, maar JUIST om "de andere hond" en "de situatie". kinderen kunnen dat niet inschatten met alle mogelijke ellende van dien.
Suzanne
-
Muk
Helemaal mee eens. Je dochter kun je nog zo goed instrueren, op onverwachte situaties kan zij nooit goed anticiperen.Suzanne123 schreef:Okay, maar doe toch maar niet.Miki schreef:Het rondje dat mijn achtjarige mag lopen is het rondje op ons pleinZe weet heel goed dat ze andere honden (als ze die al tegenkomt) dan moet ontwijken. Met onze witte herder mocht ze overigens niet alleen lopen van mij omdat hij zo sterk was. Ze loopt nu soms een rondje met het oude teckeltje van de buurvrouw. En ik was heus niet van plan om haar dagelijks de uitlaatrondjes te laten doen hoor.
Jonge kinderen hebben niet de kennis en ervaring om op onverwachte situaties (bijvoorbeeld loslopende honden) te reageren. Het gaat 'm dan niet alleen om de eigen hond, maar JUIST om "de andere hond" en "de situatie". kinderen kunnen dat niet inschatten met alle mogelijke ellende van dien.
Suzanne