Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Medisch darmen en urine

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

djody
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Berner
Aantal honden: 1

Medisch darmen en urine

Ongelezen bericht door djody »

Ik kan dus niet vinden hoe ik onder medisch iets aan moet maken dus ik stel mijn vraag hier

Mijn berner Djody is 6 jaar sinds januari 2012 ze zou eind januari al loops moeten worden maar was ruim 2 weken over tijd, nu gebeurt dit wel eens vaker dat het niet exact volgens datum loopt dus ik maak(te) me daar geen zorgen over

Sinds vorige week dinsdag is ze dan toch eindelijk loops geworden maar ze was best van slag moet ik zeggen, begon wat meer te drinken en slechter te eten. ook dit heeft ze vaker met haar eerste dagen van haar loopsheid dus daar zoek ik ook niet direct iets achter

Dinsdag kwam ik thuis van het werk en ze piepte nogal ik heb haar nagekeken en zag dat haar anus rood en verwond was ze is dus overduidelijk aan het schuren geweest maart moest ze eigenlijk haar wormenkuur hebben maar op aanraden van de dierenarts heb ik haar die nu toch eerder gegeven namelijk meteen dinsdag
Ze heeft even diaree gehad en dat was vrij snel duidelijk dat ze dus toch wat last van wormen heeft het leek beter te gaan tot ik woensdag thuis kwam van het werk (ik werk de ochtenden alleen maar ze is dus nooit lang alleen) was ze aan het piepen en heeft ze obstipatie en had ze in huis geplast enorm veel zelfs maar ze drinkt ook heel veel.

Haar anus heb ik behandeld met baby zinkzalf en die is nu zo goed als weer heel alleen durft ze niet te poepen, gaat ze niet zitten met plassen maar laat het gewoon lopen en piept ze hijgt ze en is ze onrustig het lijkt of ze nu niet durft ze poepen en te plassen

herkent iemand dit en wat kan het zijn heb de dierenarts al gebeld die gaf aan dat darmen van slag zijn door wormenkuur en dat ik haar even op rijst met kip moet zetten dat advies volg ik op maar heb zo met mijn meissie te doen ze piept zo en is zo onrustig vannacht ben ik er 6x uit geweest kan het niet aanhoren en ga dan naar haar toe elke 5 minuten wil ze of naar binnen of naar buiten als ze wil gaan zitten denk ik ja meissie toe maar maar ze rent dan snel weer weg en heen en weer ik mag overigens wel met vinger anus naar binnen om ontlasting die vast zit te verwijderen

ze loopt overigens goed geen hernia dus, urine is heel blank (door het vele drinken denk ik), ontlasting is dikke korrels wat ik er uit haal en ze laat haar staart hangen en kwispelt niet meer

Kan iemand me helpen????????

merk net overigens dat Djody enorm veel haren bij ontlasting heeft het komt nog niet zelf op gang maar ik voel via haar anus dat er veel ontlasting zit voor de ingang haar anus is nog wel beetje rood en ruw zeg maar

anaalklierontsteking heeft ze absoluut niet dat herken ik meteen van mijn vorige hond
Een hond houdt oprecht van je, zal je nooit veroordelen en kun je altijd vertrouwen kortom we kunnen allen een voorbeeld nemen aan onze hondenvrienden
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Medisch darmen en urine

Ongelezen bericht door samantha! »

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =5&t=30911
Hier staat de procedure die je moet doorlopen om in de rest van het forum te kunnen posten.
Ik zou de vraag daar nog eens stellen bij medisch, daar lezen meer mensen en heb je meer kans op antwoorden :ok:

Om op je post te reageren:
Zover ik begrijp ben je nog niet met haar bij de dierenarts geweest maar heb je alleen telefonisch contact gehad?
Ik vind het niet goed klinken en zou toch even met haar langs de dierenarts gaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Mogelijk verstopt?
Ik zou vandaag zeker naar de DA gaan; hier niet het weekend mee in!

Suzanne
djody
Vaste gebruiker

Ben er al wel geweest hoor afgelopen woensdag en verder idd telefonisch contact gehad da gaf toen aan dat ze last heeft van haar anus en daardoor niet durft te poepen en te plassen ik moest het even aanzien...........ze heeft vannacht gelukkig doorgeslapen en heeft urine niet meer zomaar laten lopen ik kijk het tot vanmiddag aan en anders dan ga ik wederom naar de dierenarts toe
Een hond houdt oprecht van je, zal je nooit veroordelen en kun je altijd vertrouwen kortom we kunnen allen een voorbeeld nemen aan onze hondenvrienden
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ja, zeker naar de dierenarts, en voor het weekend! De verstopping kan komen door een kluwen wormen die vast blijft zitten en die verstopping kan overal in de darmen zitten. Ik weet wel een truuk voor de onderkant. Neem een flesje met een tuitje, zo'n frisdrank flesje met zo'n dikke riet zeg maar, en maak die grondig schoon. Vul het met koud water, en zet de tuit goed tegen de anus aan, en spuit het water dan naar binnen, da's een huis- tuin- en keuken klysma. Zorg wel dat het niet lekt, je kunt ook de tuit glad maken met vaseline en een beetje naar binnen duwen. Voor een berner zou ik eerst 100 ml water proberen. Het water maakt de ontlasting los in de endeldarm en omdat het koud is, prikkelt het de darm een beetje waardoor je weer wat peristaltiek krijgt, stuwing dus. Wel voorzichtig zijn met die anus natuurlijk. Dit kan geen kwaad verder, misschien dat het helpt, je weet maar nooit.
djody
Vaste gebruiker

ooooooooooooooo dankjewel ik ga het straks meteen proberen ze gedraagd zich nu trouwens wel heel goed, plassen gaat weer goed en wondje bij anus is zo goed als dicht alleen ontlasting komt idd niet op gang ondanks dat heeft ze nu wel minder krampen

ik laat weten hoe het allemaal is gegaan ze heeft overigens geen koorts daar ben ik al heel blij om en ze slaapt nu ten minste
heb haar net uitgelaten even wat langer stuk zodat darmen in beweging komen ik ontzag haar met korter rondje maar dacht later nee darmen moeten in beweging komen
ze is nu wel moe maar ze piept niet meer zo

heel erg bedankt voor de tip
Fizgig
Zeer actief

Je kunt ook wat olie door het eten doen, normaal zou je een theelepel geven voor een mooie vacht, maar je kunt een eetlepel proberen, kijken of dat nog wat laxeert. Maar ik vind evengoed dat een dierenarts ernaar zou moeten kijken hoor. Het is natuurlijk net weer vrijdagmiddag. Maar goed, sterkte in ieder geval en beterschap!
djody
Vaste gebruiker

Heb dierenarts gebeld en die geeft aan dat nu er verbetering in zit het alleen maar goed kan gaan heb haar net de natuurlijke klisma voorgesteld en ze gaf aan dit te kunnen doen en anders moet ik het weekend langs komen een hond heeft vaker obstipatie en meestal niet echt om zorgen over te maken maar mocht ik het niet vertrouwen eigen da heeft weekenddienst dan mag ik altijd bellen of langskomen

ik heb voor nu in ieder geval als het om 16 uur nog niet los is gekomen dat ik dan langs mag komen ook al heb ik geen afspraak

merk wel dat djody al heel erg opknapt ondanks de verstopping, ik ga nu flesje maken en dat proberen

olijfolie heb ik al door eten gedaan maar komt nog niet los da geeft aan dat ik daar voorzichtig mee moet zijn want als het los komt kan ze weer heel erg last krijgen van diaree en dat doet ook weer pijn
Fizgig
Zeer actief

Okee nou mooi dat je het overlegt hebt en fijn dat je vanmiddag nog terecht kunt, als het nog nodig is dan. Hoop dat het helpt!
djody
Vaste gebruiker

nou heb het net gedaan, misschien vreemd hoor haha ik heb zo'n vaginale douche die heb ik gebruikt geen centje pijn ze accepteerde het volledig en ze is nu buiten ben dus benieuwd, weet jij ongeveer hoe lang dat duurt dat er wat los kan komen????
djody
Vaste gebruiker

heb toch maar echt vast een afspraak gemaakt kan altijd nog afbellen toch als het wel los komt 15:40 uur moet ze heen
djody
Vaste gebruiker

heb toch maar echt vast een afspraak gemaakt kan altijd nog afbellen toch als het wel los komt 15:40 uur moet ze heen
Fizgig
Zeer actief

Okee, nou de anus is een kringspier dus ze kan het water even vasthouden maar als ze de spier ontspant, loopt het water eruit, hopelijk met medenemen van de ontlasting. Het is het best om het eventjes te laten zitten dat water, maar goed, een hond kun je dat niet uitleggen natuurlijk. Als er niks gebeurt, ga je toch gewoon om 1540 naar de dierenarts. Of je herhaalt het en laat haar tien minuten wachten voor ze naar buiten gaat.
djody
Vaste gebruiker

ooooooooooooooo meid ik hou van je (je bent wel een vrouw toch hahah) Djody is aan het poepen en de ontlasting ziet er normaal uit heb net meteen de da gebeld en die is ook zo blij ik voel dat er nog meer uit moet komen maar het eerste gedeelte is op gang gekomen en de ontlasting ziet er goed uit

ben zo blij voor mijn meissie he
Fizgig
Zeer actief

Hee wat goed! Nou dat vind ik echt leuk om te horen, hihi, lekker poepen hoor. Nou hopen op meer van die hopen, haha.
djody
Vaste gebruiker

hahahah idd ooooooooooo ben zo blij he echt waar thnks voor de beste tip ever
djody
Vaste gebruiker

Zo sneu meissie heeft nu ietsjes ontlasting maar geef haar ook nog geen zwaar voedsel maar ze laat weer urine lopen vannacht heeft ze blijkbaar lekker op de bank geslapen en de bank was helemaal nat ook had ze op het tapijt de urine laten lopen

kan dit zijn omdat ik haar te veel water heb laten drinken of is er iets anders aan de hand

morgen ga ik weer met haar naar de da hoor maar wilde graag al weten of iemand hier ervaring mee heeft
djody
Vaste gebruiker

O mensen het is heel erg met Djody ze konden geen foto maken omdat apparatuur het begaf maar alle klachten en na voelen is het duidelijk dat Djody een tumor heeft aan haar ruggenmerg die drukt op de zenuwen die naar blaas en darmen lopen vanmiddag met haar uitlaten viel opeens haar rechterachterkant uit en viel ze om meteen de dierenarts gebeld en ik moest meteen komen

ze hebben met een naald haar blaas nu leeggehaald en morgenvroeg moet ik eigen arts bellen voor een afspraak om een foto te maken en n.a.v. foto maar grote kans haar in laten slapen

wat begon met obstipatie blijkt nu dus een heel ernstige aandoening te zijn

duimen allemaal please al is er nog weinig te duimen diegene die bidden bid voor mijn meissie dat het goed komt
Fizgig
Zeer actief

Wat erg, ik schrik me dood! Ik bid met je mee dat ze er iets aan kunnen doen. Wat een ellende zeg. Vandaar dat ze eerder ook haar urine had laten lopen, dat klopte niet met verstopping. Vreselijk voor je! Ik kan alleen maar zeggen, sterkte morgen, en ik hoop echt dat het niet meteen het einde is.
djody
Vaste gebruiker

Dankjewel lief van je ik hoop het ook niet maar moet zeggen de dierenarts was heel eerlijk heb ik ook gevraagd of ze dat wilde doen en die gaf aan zelf geen hoop te hebben
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, dat is schrikken :80: weet je in ieder geval waar het vandaan komt, voor wat het waard is :(:
sterkte, met alles wat komen gaat
djody
Vaste gebruiker

dankjewel en ja weet nu hoe het zit en zo maar pffffffff wat gaat het opeens hard met het meissie gisteren knapte ze nog zo op en nu is ze al aan een kant achterzijde verlamd en haar lieve kwispelstaartje hangt nu slap en verlamd naar beneden zo sneu
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Jeetje zeg :(
Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat een rot nieuws, heel veel sterkte de komende tijd :roos:
Afbeelding
djody
Vaste gebruiker

Vannacht weer bij de dierenarts gezeten ze heeft nu verlamming aan achterzijde en rechtervoorkant begint het ook op te geven, straks om 11 uur weer heen maar als ik eerlijk ben denk ik dat ik helaas afscheid moet nemen van mijn lieve meissie, ze heeft pretnison gehad en haar blaas is weer leeggehaald met naald en gelukkig redelijk geslapen maar o o meissie toch wat heeft ze het moeilijk ze beweegt nu helemaal niet meer

dankjulliewel allemaal voor jullie steun
djody
Vaste gebruiker

Vannacht weer bij de dierenarts gezeten ze heeft nu verlamming aan achterzijde en rechtervoorkant begint het ook op te geven, straks om 11 uur weer heen maar als ik eerlijk ben denk ik dat ik helaas afscheid moet nemen van mijn lieve meissie, ze heeft pretnison gehad en haar blaas is weer leeggehaald met naald en gelukkig redelijk geslapen maar o o meissie toch wat heeft ze het moeilijk ze beweegt nu helemaal niet meer

dankjulliewel allemaal voor jullie steun
djody
Vaste gebruiker

heb mijn lieve djody afgelopen maandag moeten in laten slapen ze ging zo hard achteruit dat we zondagnacht dus nog bij da zijn geweest ze had pretnison gekregen als opkikker om het zo te zeggen ik vondt het eigenlijk al te ver gaan maar de da hoopte nog op een wonder en wilde niet eerder opgeven dan dat ze de foto kon zien

zondag heeft ze wel doorgeslapen heb een kruikje bij haar in de mand gelegd ze werd daar rustig van, maandagochtend meteen da gebeld voor afspraak foto maar toen sleepte ze haar achterkant al mee ze kon helemaal niet meer lopen
eenmaal bij de da was het al duidelijk dit was mijn eigen arts en zelf eigenaresse van al jaren berners voor haar was het meteen duidelijk een tumor in haar ruggenmerg die enorm zat te drukken op de zenuwen wat dus resluteerde in uitval van allerlei functies en zo ook haar achterband...........

het is zwaar haar zo plots te moeten laten gaan maar voor haar was het genoeg ze heeft niet lang hoeven lijden gelukkig maar naar mijn idee wel te lang elke minuut dat je trouwe maatje moet lijden is te lang

het is leeg hier in huis en het doet zo'n pijn gisteren om uur is ze gecremeerd en vandaag heb ik haar urn op gehaald ze is nu weer thuis.........naast de urn van haar broertje die ik krap jaar geleden ook heb moeten in laten slapen

iedereen heel erg bedankt voor de steun en tips die ik heb mogen krijgen wie had daar aan kunnen denken wat lijkt op een normale verstopping bleek een tumor te zijn die de ontlasting functie volledig uitschakelde
Fizgig
Zeer actief

Heel veel sterkte nogmaals, ik was er al bang voor dat het zo zou lopen naar wat je vertelde. Echt zo rot hoe snel zoiets kan gaan. Ook wel fijn dat ze niet zo lang geleden heeft, dubbel zeg. En dan heb je vorig jaar haar broertje ook al moeten laten inslapen, zo triest! Je kunt trouwens nog iets plaatsen in "in memoriam" als je wilt, maar ik weet niet of je overal al kunt posten? Anders wil ik het wel voor je doen. Heb je nog een mooie foto van haar? En nu heb je geen honden meer? Dan zal het huis wel heel leeg zijn, ik heb het vorig jaar meegemaakt. Misschien kun je op het forum nog wat troost vinden, ik weet nog dat ik de dagen na het overlijden van mijn honden steeds hier zat. Sterkte.
djody
Vaste gebruiker

heb net een bericht op memoriam geplaats ik kan idd geen foto plaatsen maar een bericht met gedicht is goed zo

ik heb nu inderdaad geen honden meer het is stil en leeg in huis maar ik zal hier doorheen moeten hoe zwaar het ook is want echt zelfs tijdens typen nu vloeien de tranen weer over mijn wangen.......ze was mijn kracht mijn maatje mijn alles en niet alleen van mij zelfs in de buurt was iedereen idolaat van haar zelfs de mensen die niets met honden hadden hielden van haar

of ik ooit weer een hond neem ik weet het niet in 2 jaar tijd 2 honden 2 maatjes in moeten laten slapen is zwaar het zal een leegte op vullen tuurlijk je hebt weer een nieuw maatje maar het verdriet zal er niet minder om zijn.............ik neem mijn tijd ik neem mijn rust voor altijd zijn zij bij me al is het niet in levende lijve

x
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”