Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gezond en goedkoop?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Nero'tje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

gezond en goedkoop?

Ongelezen bericht door Nero'tje »

Hallo,

Ik koop voor mijn mechelse herder pup van 7 maanden nu voer bij een klein bedrijfje die hondenvoer, katten,en veedieren voer maakt. Nu hij dit voer krijgt valt het me op dat hij veel plast en ik vul zijn waterbak ongeveer 2 a 3 keer per dag. (volgens mij is dit niet teveel ofzo). Ik denk dus dat het aan het voer ligt ik, ik ben dus op zoek naar niet duur voer maar wat wel gezond is. Ik heb op internet het een en ander bekeken en ik schrik me kapot wat voor prijzen ik zie voor bijvoorbeeld Royal Canin, Eukanuba, Hills etc. Ik betaal nu voor 10 kilo 9,95. Nu is dit natuurlijk spotgoedkoop. Maar ik ben wel opzoek naar goed voer wat wel in deze prijsklasse valt, voor een 10 kg ga ik echt geen 40euro neerleggen. Hij is nu 33 kilo en moet dus aardig wat eten hebben. Ik wil wel het beste voor onze hond maar wij hebben geen geld om zo'n dure zak voer te kopen voor hem. Helaas. Hoop dat iemand mij kan helpen!:)
Groetjes Denise:D
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Re: gezond en goedkoop?

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

wil je persé brok blijven geven? Of is vers ook goed
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Cavom 20 kg voor een +- 33 euro.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Vers Rodi is goedkoop en te kopen in de supermarkt , maar 10 euro voor 10 kilo , denk dat iedereen dat wel wil voor goed voer , maar ik wens je veel suc6.

Mijn royal canin brok zijn 32.50 voor 3,5 kilo en dat naast canibest of Farmfood.
Echt goed voer is gewoon best duur.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

je kan ook op smuldier overstappen als je vers wil geven
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Prins procare geperste brok 15 kg 31,50 euro.
Bevalt erg goed.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Nero'tje
Vaste gebruiker

Ja ik weet het, ik schrok me echt kapot had op de site van royal canin een test gedaan welk voer geschikt zou zijn voor mijn hond, kwam maxi junior uit. Ik kijken op i-net voor 15 kg 60 euro!! dat tikt wel aan... En geloof wel dat het voer goed is maar je betaald toch ook wel voor de naam... En nee het hoeft niet per se brok te zijn liefst wel maar wil het ook wel combineren smorgens brokken en savonds vers vlees ofzo... Pens kan hij alleen niet tegen dat heeft hij er een keer uitgekotst...
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Zoals dan is gezegd. Prins, Cavom zijn goede brokken voor een 'zacht' prijsje. En smuldier is om en nabij de 60 cent per 400 gram.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als hij iets een keer heeft uitgekotst betekent dat iet meteen dat hij er niet tegen kan, hoor.
Smuldier is goed en niet duur. Ik zou het eens overwegen.
Dan voer je hem voor een euro per dag, dat lijkt me te doen ;)

Als je op de brok wilt blijven is Cavom een goede optie.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Nero'tje
Vaste gebruiker

oke super bedankt en dan nog even een vraagje weten jullie ook of het noodzakelijk is of hij nog puppybrokken moet hebben? Hij is 7 maanden 33 kilo en groot voor zijn leeftijd. weet niet of dat er iets toe doet.. maar voor de zekerheid:)
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik ben geen fan van smuldier, wel van rodi dat is 89 cent voor 500 gram

en de brok weet ik weinig van. maar Royal canin word van gezecht dat je voor de naam betaald.
zo heb ik voor de katten bijv Purina One. is goedkoper maar eigenlijk het zelfde. zo zul je dat ook voor honden hebben.

Maar ik heb een klein Hondje dus koop juist liever wat kleinere verpakkingen en dan loopt het ook niet zo op.

Ik denk dat brok smorgens en vlees savonds wel goed zou zijn.

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou bij de grote honden soorten moet je wel nadenken over groeispurts. Ik heb me daar nooit in verdiept eigenlijk, misschien dat iemand anders dat weet. Maar eh..vers vlees! vers vlees! vers vlees! Vinden ze ook erg lekker trouwens. In de compleet versies (soms totaal genoemd) zit alles wat je hond nodig heeft. Dus smuldier pens compleet en vlees compleet bijvoorbeeld.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Nero'tje schreef:oke super bedankt en dan nog even een vraagje weten jullie ook of het noodzakelijk is of hij nog puppybrokken moet hebben? Hij is 7 maanden 33 kilo en groot voor zijn leeftijd. weet niet of dat er iets toe doet.. maar voor de zekerheid:)
Gewoon voer voor een volwassen hond geven.
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Wij voeren Caro Croc, iets van 30 euro voor 15 kg.
Ik ben dit gaan voeren, omdat we het op het dierenasiel, na heel veel verschillende merken en soorten te hebben geprobeerd, ook gebruikte. Zeer tevreden!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik had toen ik Oor kreeg ook dezelfde vraag als TS. Je wilt niet goedkoop supermarktspul dat vol granen zit, maar je kunt ook geen miljoenen neertellen voor het allerbeste voer. Uiteindelijk kwam ik uit bij Prins en Cavom. Ik voer nu zelf Cavom en dat bevalt goed. Voordeel van geperste brokken is ook nog eens dat ze er minder van hoeven te poepen. En sinds deze week ben ik overgestapt op Cavom compleet volwassen brok, want wat blijkt? De samenstelling daarvan is precies eender aan de puppybrok, alleen zijn de brokken groter en is het goedkoper (nouja, verschilt 1 euro per 5 gram ofzo). Als je al een grote hond hebt (en dat heb je), dan is dat dus hartstikke prima!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

toots schreef:Ik ben geen fan van smuldier, wel van rodi dat is 89 cent voor 500 gram
Smuldier is beter qua ingrediënten dan Rodi, ongeacht of je er fan van bent of niet. Zelf heb ik overigens geen ervaring met beide merken, ik voer Carnibest (2,90 per kilo) en dat is wat duurder.

Prins ProCare is goed en zo zijn er nog wel goedkopere en goede brokkenmerken.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Nero'tje schreef:oke super bedankt en dan nog even een vraagje weten jullie ook of het noodzakelijk is of hij nog puppybrokken moet hebben? Hij is 7 maanden 33 kilo en groot voor zijn leeftijd. weet niet of dat er iets toe doet.. maar voor de zekerheid:)
Je kan hem gewoon voeding voor volwassen honden geven. Als je vers wilt geven zou ik wel een complete versie doen. Bijvoorbeeld smuldier pens/vlees compleet of vlees/compleet. Daar zitten alle voedingsstoffen in.
Mijn hond van 38 kg. krijgt 800 gram smuldier (= 2pakjes) per dag. Mijn andere hond van 24 kg. krijgt 400 gr. per dag(=1 pakje) Ze vinden het heerlijk en doen het er goed op. Het is niet duur en is in veel supermarkten te koop.

Ik wissel het af met zo nu en dan Cavom diner. Mijn collie heeft erg gevoelige darmen en verdraagt deze voeding goed.
Een paar keer per week krijgen ze nog wat eendennekken tussendoor of wart andere barfhapjes zoals kipkarkas of lamsrib.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Chihuahua-paws
Zeer actief

Muk schreef:
toots schreef:Ik ben geen fan van smuldier, wel van rodi dat is 89 cent voor 500 gram
Smuldier is beter qua ingrediënten dan Rodi, ongeacht of je er fan van bent of niet. Zelf heb ik overigens geen ervaring met beide merken, ik voer Carnibest (2,90 per kilo) en dat is wat duurder.

ik voerde ook carnibest. Nu farm food omdat ze er kleinere worstjes van hebben.

Ben ook voor echt goed voer.

En Smuldier daar kijkt toots niet eens naar om.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

toots schreef:
Muk schreef:

ik voerde ook carnibest. Nu farm food omdat ze er kleinere worstjes van hebben.

Ben ook voor echt goed voer.

En Smuldier daar kijkt toots niet eens naar om.
tja maar dat is verwend zijn waarschijnlijk...
hier eten ze alles... en hier een mechel die geheel op smuldier alleen opgegroeid is vanaf dat ie 3 weken was... ik ben er uitermate tevreden over dus...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Shelly wil ook geen smuldier, ik voer Lotgering. Dat is toch niet meteen verwend zeg, honden hebben ook smaakpapillen. Smuldier is erg waterig vind ik, misschien vriezen ze anders in ofzo. Als je het zo verwend vindt, waarom voer je je honden dan geen aangereden dode dieren. Is een stuk goedkoper dan smuldier hoor.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

De brokken die je nu geeft lijken mij erg zout afgaande op het feit dat je zijn waterbak zo vaak bij moet vullen, ik vind het namelijk wel héél erg vaak 2 a 3 keer per dag vulllen. Ik geef Izzy naar volle tevredenheid smuldier. Kwalitatief goed voer en goed betaalbaar. Izzy drinkt 1-3 keer per dag een paar slokken water, ik zou haar waterbak nog niet eens elke dag te hoeven vullen.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Fizgig schreef:Shelly wil ook geen smuldier, ik voer Lotgering. Dat is toch niet meteen verwend zeg, honden hebben ook smaakpapillen. Smuldier is erg waterig vind ik, misschien vriezen ze anders in ofzo. Als je het zo verwend vindt, waarom voer je je honden dan geen aangereden dode dieren. Is een stuk goedkoper dan smuldier hoor.
Hihi, ik heb nog wat road-kill konijn in de diepvries voor de honden :mrgreen: . Hartstikke mooi konijntje met alleen een kapotte schedel. Overigens niet door mij doodgereden, maar nog wel warm, toen ik hem/haar vond.
De hondjes zijn er 'wild' van.

Edit: Luuk hier wordt ziek van Lotgering, er zit teveel pens in voor hem. Smuldier doen ze het allebei juist behoorlijk goed op.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 23 feb 2012 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Muk schreef:

Ik vind Smuldier ook beter dan Rodi. Carnibest vind ik nog beter, maar is voor mij te duur geworden. Ik heb dus ervaring met alle 3.
Lotgering en Tammenga zijn ook wat goedkoper dan Carnibest en die heb ik ook gegeven.
Als ik ga kijken naar de goedkopere kvv's, dan doen mijn honden het toch het best op Smuldier (45 cent per 400 gram).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

prins is zeker een goede optie gewoon voor de volwassen hond.
er zitten natuurlijke stoffen in en niet chemisch.
een geperste brok valt beter uit elkaar minder kans op maartorsie. je kan het goed afwisselen met vlees.
als je je aanmeld op de site kan je een vriendenpas krijgen en krijg je de 11 de zak gratis.

soms lijkt een voer duurder maar als je dan kijkt dat je van een goedkoop voer veel meer moet geven om aan de voedingswaarde te komen is hij toch weer niet zo duur. dus je moet er wel op letten hoeveel je moet geven om het goed te vergelijken. die brok die je nu hebt zou is snel niet meer geven.

royal canin zou ik niet eens geven chemische toevoegingen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn Mechelse Herder pup (inmiddels 9 maanden oud, 67cm schoft en zo'n 33 kilo gok ik) heeft sinds ik hem opehaald heb met bijna 7 weken nooit meer puppiebrok gehad. Alleen de kilo die ik meegekregen had heb ik vermengd met zijn vlees en als beloningen opgevoerd.
Dus nee, pupbrok is niet nodig.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn andere 2 honden eten trouwens Fokker L brok. Ik betaal 30 euro voor 20 kilo (kennelverpakking via de club).
Numa eet dus eigenlijk nog volledig vers. Kivo en nu sinds enkele weken Smuldier.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Wij zijn goedkoper uit met vers dan toendertijd (6 jaar terug) met brokken.
Als je een beetje handig bent met inkopen kan je met vers gezond, goed en voordelig voeren.
Ik betaal voor vers gemiddeld 1,00 per kilo.
Bvb kippennekken zijn 50 cent per kilo, voor pens ook 50 ct per kilo kwijt, eend en konijn een euro per kilo, af en toe een roadkill ree via via, en verder groot bestellen als er iets in de aanbieding is. Dan kan er dus ook wat bij zitten van 3,00 per kilo.
Beetje goede brok kost toch meer dan euro per kilo...
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

malinois schreef:
tja maar dat is verwend zijn waarschijnlijk...
hier eten ze alles... en hier een mechel die geheel op smuldier alleen opgegroeid is vanaf dat ie 3 weken was... ik ben er uitermate tevreden over dus...
Hoeft niet.
Mijn hond eet alleen Carnibest natuur (geen andere variant) en pens, iets anders hoef je hem niet eens voor te schotelen (uiteraard wel geprobeerd), hij eet het niet. Nu kan ik wel dagenlang volhouden, maar dat vind ik niet nodig. Als meneer iets niet lust of blieft dan krijgt hij het niet. Ik ga ook niet tegen heug en meug dingen eten die ik niet lekker vind.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Fizgig schreef:Shelly wil ook geen smuldier, ik voer Lotgering. Dat is toch niet meteen verwend zeg, honden hebben ook smaakpapillen. Smuldier is erg waterig vind ik, misschien vriezen ze anders in ofzo. Als je het zo verwend vindt, waarom voer je je honden dan geen aangereden dode dieren. Is een stuk goedkoper dan smuldier hoor.
Vind je het erg als ik bij jou helemaal twijfel over verwend zijn en niet? Dat op basis van eerdere stukjes van je waar je elke dag wat anders geeft of er iets bij in mikt omdat ze het niet meer eten na een paar keer?
Waarom moet ik aangereden dieren voeren? Mijn honden zijn niet verwend hoor, die vreten alles wat ze voorgeschoteld krijgen, van tomaten tot komkommer van manderijntjes tot smuldier en bijna weglopend vlees (omdat ik het vergeten ben in de vriezer te zetten hartje zomer en daar na een paar dagen pas achter kom.)... Daarnast nog eens per 2 weken penslappen en de andere week eendennekken.
Ze hebben laatst konijnenkoppen gehad van Bea hier van het forum, waar die vandaan kwamen geen idee maar met huid en haar hoor, daar maken ze geen probleem van.
Hap slik weg, hier proeven ze niet wat ze eten hoor.. dat is met een paar happen weg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”