Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen
Moderator: moderatorteam
- Boink
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Koningspoedel
- Aantal honden: 1
Voorstellen
Hallo,
Ik heb me aangemeld omdat ik sinds kort weer een hond heb.
Ik heb op mijn 13e mijn eerste hond gekregen. Dit was een kruising Friese Stabij/Wetterhound (en nog wat rassen) en het was mijn grote vriend. We hebben hem uit het asiel gehaald toen hij bijna 2,5 was. Jarenlang heb ik hem gehad en toen ik uit huis ging ging hij mee. Uiteindelijk heb ik hem met 15,5 jaar laten inslapen omdat het op was. Dat is nu 1,5 jaar geleden.
Het gemis van een hond is nooit gestopt en 4 weken geleden heb ik besloten voor een nieuwe hond te gaan. En 3 weken geleden is de hond gekomen, een gelukje in het asiel.
Ik zag hem op de asielsite als nieuw binnengekomen, heb een dag later gebeld en toen ik nog een dag later ging kijken had iemand anders er al een optie op als ik hem niet nam. Maar het was liefde en ik heb hem mee naar huis genomen.
Mijn hond heb ik Cody genoemd (ik vond zijn asielnaam niet bij hem passen), het is een zwarte koningspoedel-reu en hij is 1,5 jaar oud. Cody is een lieverd en begint steeds beter te wennen. Hij heeft niet veel geleerd, hij kende geen enkel commando (alleen zit als er een koekje voor z'n neus werd gehouden), trok aan de lijn en sprong tegen iedereen op die hij zag. Ik weet helaas niets van zijn verleden, alleen dat hij is weggedaan in verband met ziekte van zijn eigenaar. Cody blijkt gelukkig leergierig en trekt nu al nauwelijks meer aan de lijn, springt minder tegen mensen op en begrijpt al wanneer ik wil dat hij gaat liggen. Een slimme hond dus, ik kijk ernaar uit om met hem aan de slag te gaan, hem veel meer te leren en hopelijk een vriendje in hem te vinden zoals mijn vorige hond was.
Omdat Cody wel heel anders is dan mijn andere hond heb ik me hier aangemeld, zodat ik hopelijk ervaringen kan uitwisselen over zijn gedrag.
Ik heb me aangemeld omdat ik sinds kort weer een hond heb.
Ik heb op mijn 13e mijn eerste hond gekregen. Dit was een kruising Friese Stabij/Wetterhound (en nog wat rassen) en het was mijn grote vriend. We hebben hem uit het asiel gehaald toen hij bijna 2,5 was. Jarenlang heb ik hem gehad en toen ik uit huis ging ging hij mee. Uiteindelijk heb ik hem met 15,5 jaar laten inslapen omdat het op was. Dat is nu 1,5 jaar geleden.
Het gemis van een hond is nooit gestopt en 4 weken geleden heb ik besloten voor een nieuwe hond te gaan. En 3 weken geleden is de hond gekomen, een gelukje in het asiel.
Ik zag hem op de asielsite als nieuw binnengekomen, heb een dag later gebeld en toen ik nog een dag later ging kijken had iemand anders er al een optie op als ik hem niet nam. Maar het was liefde en ik heb hem mee naar huis genomen.
Mijn hond heb ik Cody genoemd (ik vond zijn asielnaam niet bij hem passen), het is een zwarte koningspoedel-reu en hij is 1,5 jaar oud. Cody is een lieverd en begint steeds beter te wennen. Hij heeft niet veel geleerd, hij kende geen enkel commando (alleen zit als er een koekje voor z'n neus werd gehouden), trok aan de lijn en sprong tegen iedereen op die hij zag. Ik weet helaas niets van zijn verleden, alleen dat hij is weggedaan in verband met ziekte van zijn eigenaar. Cody blijkt gelukkig leergierig en trekt nu al nauwelijks meer aan de lijn, springt minder tegen mensen op en begrijpt al wanneer ik wil dat hij gaat liggen. Een slimme hond dus, ik kijk ernaar uit om met hem aan de slag te gaan, hem veel meer te leren en hopelijk een vriendje in hem te vinden zoals mijn vorige hond was.
Omdat Cody wel heel anders is dan mijn andere hond heb ik me hier aangemeld, zodat ik hopelijk ervaringen kan uitwisselen over zijn gedrag.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Re: Voorstellen
Welkom hier. Leuke naam Codi. Wat fijn dat Codi snel leert. Wil je een foto van hem plaatsen..... 

Neeltje
- Boink
- Vaste gebruiker
Dit is Cody

En helemaal:

En om te bewijzen dat hij nu op commando kan liggen (nou ja, commando nog niet, groot gebaar wel):

En helemaal:

En om te bewijzen dat hij nu op commando kan liggen (nou ja, commando nog niet, groot gebaar wel):

- Isis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
- Aantal honden: 2
Welkom baasje en Cody!!
Plaats je wat foto's van Cody?
Plaats je wat foto's van Cody?
- nelleke
- Zeer actief
- nelleke
- Zeer actief
Er zijn hier mensen die ook koningspoedels hebben. Echte kenners dus waar je zeker support van kan krijgen. Gewoon even een topic openen. Succes Boink. hij heeft een heel lief koppie!

Neeltje
- Boink
- Vaste gebruiker
Ik heb rond zitten lezen en het gezien!nelleke schreef:Er zijn hier mensen die ook koningspoedels hebben. Echte kenners dus waar je zeker support van kan krijgen. Gewoon even een topic openen. Succes Boink. hij heeft een heel lief koppie!
Voor mij verbazend, want hier in de omgeving komen ze heel weinig voor. Sterker nog, ik krijg continu opmerkingen als ik hem uitlaat
Erg grappig en zelfs mijn dierenarts was verbaasd dat ik er zo één in het asiel heb kunnen vinden.
Maar ik vind het leuk om te zien dat hij toch echt niet de enige in het land is
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Welkom! Mooie hond hoor!
- krullie
- Zeer actief
wow, cody is mooi zeg.
welkom
welkom
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Welkom op het forum! 

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.