hier vast wat ik heb gesneden en de kleine balletjes voor de katten

Moderator: moderatorteam

Bij Carnibest betaal je voor dezelfde hoeveelheid lamslong als ik net gemaakt heb 2,15. Ik heb het gedroogd voor 1,55 inclusief de stroom.Pienenirsa schreef:Ik heb zo eens wat in deze topic zitten te lezen. Het lijkt mij ook wel wat zo'n droogmachine. Maar is het inclusief stroomverbruik nu ook veel voordeliger dan dat je het kant en klaar bij carnibest besteld?
Dat scheelt nogal wat.Tallie schreef:Bij Carnibest betaal je voor dezelfde hoeveelheid lamslong als ik net gemaakt heb 2,15. Ik heb het gedroogd voor 1,55 inclusief de stroom.Pienenirsa schreef:Ik heb zo eens wat in deze topic zitten te lezen. Het lijkt mij ook wel wat zo'n droogmachine. Maar is het inclusief stroomverbruik nu ook veel voordeliger dan dat je het kant en klaar bij carnibest besteld?
Hier dus ook weer een verse ladingLong dus, en paard. Ook een paar eendennekken, deels gedroogd vindt ze ze heerlijk en anders niet

Welke ga jij aanschaffen? En waar bestel je hem?Kit schreef:Ik ben om, ik ga er ook een aanschaffen!

Pienenirsa schreef:Welke ga jij aanschaffen? En waar bestel je hem?Kit schreef:Ik ben om, ik ga er ook een aanschaffen!
lááángMachie schreef:Kippennekken he, die kan je toch ook drogen?
Hoelang moeten die ongeveer?
Ik heb een kilo klaar liggen om erin te doen maar wel handig om te weten hoelang ze ongeveer moeten
Ik heb 'm aanstaanYvetteJ schreef:lááángMachie schreef:Kippennekken he, die kan je toch ook drogen?
Hoelang moeten die ongeveer?
Ik heb een kilo klaar liggen om erin te doen maar wel handig om te weten hoelang ze ongeveer moetenmaar als ik die droog dan doe ik ze twee nachten ofzo, dan zijn ze wel een paar dagen houdbaar maar niet echt lang... wél superlekker volgens de hondjes!

Je haalt al het vocht eruit waardoor het lang houdbaar is.Pienenirsa schreef:Ik heb nog even een vraag. Hoe zit het eigenlijk met de bacteriën als je kip droogt? Vooral als het warm weer is lijkt mij dat de kip gaat bederven. Of zie ik het verkeerd?

Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Ik haal wat ik ga drogen uit de vriezer. Laat het een klein beetje ontdooien zodat het te snijden is en leg het dan op de droger die ik direct aan zet.Pienenirsa schreef:Ik bedoel meer dat de het vlees voordat het droog is lang buiten de koeling ligt. 's Winters zal dat in de garage geen probleem zijn, maar hoe gaat dat bij hogere temperaturen?
Ik heb nu nog maar 1 hond, is het dan wel rendabel?
Ik zit in dubio nl of ik hem aan ga schaffen of niet.

Ja inderdaadminhie schreef:Het is in ieder geval leuk om te doen en de honden vinden het erg, erg lekker.

Of even kijken op de markt of bij andere webwinkels (caroba, lupa, gelukkigdier)DoortjeDartel schreef:Je kunt bij Versvoer of Herby kleine visjes kopen die heel makkelijk te drogen zijn.
Wellicht kun je deze visjes ook bij een visboer kopen, op de markt bijvoorbeeld.
Pens haal ik bij het slachthuis.