Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stijve poot

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Stijve poot

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Mijn teefje Bella viert over een paar weekjes haar 10de verjaardag. En dat ze die leeftijd bereikt is zo langzamerhand ook lichamelijk te merken.
1 van haar achterpootjes is al jaren wat stijfjes, maar met voldoende beweging bleef dit acceptabel en ondervond ze er geen echte hinder van. Nu ze ouder wordt wil dr lijfje niet meer zo soepel bewegen....ze loopt nog steeds dezelfde afstanden maar het gaat allemaal minder hard en soms moet ik even en rustpauze inlassen. Nu merk ik de laatste tijd dat dat achterpootje steeds stijver wordt. Met name rond het kniegewricht waardoor een opstapje soms lastig is. Vooral als ze net geslapen heeft of als ze toch iets teveel gegeven heeft in het bos.

Nu masseer ik het dagelijks en daarbij rek en strek ik het pootje ook. Elke dag krijgt ze glucosamine ter ondersteuning. Is er nog iets wat ik zou kunnen doen?
Zwemmen kan ze niet en bovendien vind madam natte tenen al genoeg viezigheid aan dr lijf.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Stijve poot

Ongelezen bericht door annemick »

De ongemakken van het ouder worden :ugh:
Hier krijgt Mickey voor haar artrose, carporal (pijnstiller/ontstekingsremmer) ze heeft ook een glucosamine/chrondotine supplement in de vorm van poeder n.l. Sasha's Blend (ook wel Trovet Mobility bij de DA) en ze krijgt ook omega 3 capsules. Ik heb ook van anderen gehoord dat Doils voor gewrichten goed zou helpen.
Succes :ok:
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Omega 3 kan ik ook wel gaan geven, wie weet helpt het. Of het artose is weet ik niet, al vermoed ik het wel. Bella is bij de da verre van makkelijk wat onderzoeken haast onmogelijk maakt.

De laatste tijd lijkt het ouder worden ineens hard te gaan. De koude temperaturen lijken toch weleen aanslag op haar lijf gedaan te hebben, ondanks een jasje etc.
Het heeft ook wel iets aandoenlijks hoor....s'ochtends zit dat grijze bekkie zo verfrommeld dat ik altijd vraag of ik dr gebitje even in moet doen... :D En als we in het bos even rusten komt ze altijd naast mij zitten en kan ze intents genieten van eendjes kijken en even kroelen of buikje kriebelen.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Ze zijn inderdaad zo aandoenlijk als ze ouder worden :I:

Vaak is het wel artrose als er opstart problemen zijn, dat steeds stijver worden herken ik ook wel en het kan pijnlijk zijn, ze zijn vaak hard voor zichzelf vandaar ook de pijnstilling dat helpt behoorlijk waardoor ze weer goed mee kan.
Afbeelding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ach de lieverd...Doils Joint of de oudere honden versie :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”