Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fijne mand/kussen oid gezocht, welke hebben jullie?
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Fijne mand/kussen oid gezocht, welke hebben jullie?
Lotus is nu 10 maanden en de bench is al even de deur uit.Ze ligt nu op een oud groot speelkussen van de kinderen (en vindt dat ook prima) met een vetbed eronder, maar ik vind dat ze een mooie mand of iets in die trant verdient. Iets dat ook wat makkelijker schoon te maken is, want het kussen zit nu onder verwassen loopsheidvlekken.
Wat hebben jullie oor de hond(en) en bevalt het? Tips?
Wat hebben jullie oor de hond(en) en bevalt het? Tips?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: Fijne mand/kussen oid gezocht, welke hebben jullie?
Wij hebben deze. ( god wat is ie daar nog leuk klein
)
Absoluut geen aanrader.
Ik had deze gekozen omdat ik hem mooi vond en belangrijk, hij is te wassen. Maar schoon krijg ik hem echt niet meer.
Ben zo'n drie kwartier bezig met het ding uitzuigen
Niet te veel stof, zou ik dus aanraden, ook al is het wasbaar

Absoluut geen aanrader.
Ik had deze gekozen omdat ik hem mooi vond en belangrijk, hij is te wassen. Maar schoon krijg ik hem echt niet meer.
Ben zo'n drie kwartier bezig met het ding uitzuigen
Niet te veel stof, zou ik dus aanraden, ook al is het wasbaar

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kiki heeft sinds een maand of wat ook een nep-Biabed (ze heeft ook zo'n kunststof mand) en dat bevalt goed.Is goed schoon te maken en heel erg licht.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
een nep biabed met dekens eromheen, dat ligt lekker en is makkeijk te wassen

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Bed en de bank is het hier...
Verder heb ik vetbedden en een slaapzak liggen. Kussens wilden ze niet...
Verder heb ik vetbedden en een slaapzak liggen. Kussens wilden ze niet...
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Wij hebben hier een grote mand van steigerhout met daarin meerdere kussens. Kyra vind het namelijk lekker om zich ergens in te graven.
Verder ligt ze vooral veel op de bank of op de stoel.
Verder ligt ze vooral veel op de bank of op de stoel.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Een goedkope matras van een kinder meegroeibed (Ikea) 1 van de 2 losse stukken matras gebruik ik als hoofdsteun. Ik heb er in een leuk kleurtje (Zeeman) een hoeslaken overheen.
De hoes is heel makkelijk te wassen en het matras vervang ik wel als het echt te vies is geworden. Kostte 15 of 20 euro geloof ik.
De hoes is heel makkelijk te wassen en het matras vervang ik wel als het echt te vies is geworden. Kostte 15 of 20 euro geloof ik.
-
Loraine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Rodan heeft een kunstofmand met 2 fleecedekens erin. Dit staat in bijkeuken, voor de nacht en wanneer we weg zijn. Dekens makkelijk wassen en mand ook goed schoon te houden. In woonkamer ligt ie op een kussen die we kunnen afritsen. Makkelijk wassen dus. Ooit bij Gamma gekocht.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ongeveer zoiets:

meestal een goedkoop mandje van de action ofzo aangevuld met dekentjes. lola maakt holletjes dus die weigert op een glad ding te liggen.
oh en ze hebben een eigen stoel

meestal een goedkoop mandje van de action ofzo aangevuld met dekentjes. lola maakt holletjes dus die weigert op een glad ding te liggen.
oh en ze hebben een eigen stoel

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Wij hebben 2 plastic manden met een oud dekbed en oud dekbed overtrek erom heen in liggen.
En in de woonkamer hebben we 1 fatboy voor honden (beetje duur) en 1 nep fatboy
Moet toegeven dat als honden niet bang zijn voor het geluid/gevoel van de fatboy en je kortharige honden hebt het wel errrrrg makkelijk is
En in de woonkamer hebben we 1 fatboy voor honden (beetje duur) en 1 nep fatboy
Moet toegeven dat als honden niet bang zijn voor het geluid/gevoel van de fatboy en je kortharige honden hebt het wel errrrrg makkelijk is

-
S@ndr@
- Zeer actief
gil heeft een mand van Jolly paws, prachtig,heel degelijk, doekje erover en schoon maar ook wel redelijk duur 
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Dat probleem had ik ook een beetje, dat de kussens platter worden. Maar ik had een andere kussen gekocht, maar het was een vervelend plat kussen. Dus heb ik deze bij die fatboy erin gedaan dus die is nu weer dikTara schreef:Ik heb hier een bolletjeskussen liggen, maar dat bevalt me toch niet zo.
De honden liggen er wel echt heel erg lekker op/in, maar het valt me tegen hoe vaak ik er bolletjes bij moet doen.
Die gaat er dus nog wel een keertje uit.
Verder heb ik zelfmaakmandjes liggen, bij de xenos had ik een paar van die tempurmatrasjes gekocht, die heb ik in de lengte dubbelgevouwen en heb van kunstleer hoezen genaaid.
Die vind ik ook wel erg fijn in het gebruik, alleen kunnen de honden zich daar niet zo lekker in opkrullen.
En bij de andere heb ik 2 oude verfrommelde fleecedekens erin gedaan.

- dagmar88
- Zeer actief
Dat doet ie, maar is ook stevig genoeg om op te hangen/kop wat hoger te leggen. Het is gewoon schuim met stevig nep leer er om.Tara schreef:Ik heb toen die foto's gezien, en VanGils heeft daar inderdaad een heel fijn mandje van jou gekregen!S@ndr@ schreef:gil heeft een mand van Jolly paws, prachtig,heel degelijk, doekje erover en schoon maar ook wel redelijk duur![]()
Misschien schaf ik ook nog wel een keer zoiets aan, ik denk dat onze honden het ook wel erg gaan waarderen.
Hoe is de rand? Is die heel hard?
Enige flexibiliteit zou wel fijn zijn, want onze honden liggen vaak samen in de mand, en als dan de rand iets meegeeft is dat wel prettig denk ik.

En zeker geschikt voor twee, ik wil echt niet anders meer
- dagmar88
- Zeer actief
De maat zou ik gewoon even navragen, Marion weet dat vast wel en denkt graag meeTara schreef: Kijk, dát zijn de reacties!![]()
Even ergens een hoofd op kunnen leggen wordt hier altijd hogelijk gewaardeerd, maar een hoekje om lekker even krang in te liggen en op te krullen vinden ze ook wel heel fijn.
Volgens mij zijn jouw honden vrij groot Dagmar, en die liggen er dus ook samen in.
Welke maat heb jij? Mijn honden zijn niet zo heel groot, en als ik foto's zie van twee labradors in een mand van 1,00 x 1,20 m, dan denk ik dat die maat voor ons hier ook wel goed is.
Zijn ze zwaar? Of kun je ze eenvoudig even optillen als je wilt stofzuigen? En zitten er antislipgripribbels of iets dergelijks onder?
Deze maat is op alleen Charlie gekocht, binnenmaat 60 x 80 en buitenmaat 80 x 100.
Optillen is goed te doen en de onderkant is van zwart, vrij stroef kunstleer.
Hij schuift wel wanneer ze er weer eens in aan het rouwdouwen zijn.
Normaal gesproken blijft hij aardig staan. Je zou er eventueel zo'n antislip matje onder kunnen leggen...
- krullie
- Zeer actief
hier heb ik kindermatrasjes en een wasbaar dek erop.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ze zijn best te tillen hoor, het binnen kussen ligt er los in en is om te draaien.
maar schuiven over de vloer doet het niet.
Je kunt de mand op maat laten maken, of naar wens, net wat je wilt
ik ben echt helemaal tevreden over dat ding, en dat ben ik niet snel hoor

maar schuiven over de vloer doet het niet.
Je kunt de mand op maat laten maken, of naar wens, net wat je wilt
ik ben echt helemaal tevreden over dat ding, en dat ben ik niet snel hoor
- Hutsje
- Zeer actief
die heb ik dus ook (maar dan nep), dat zie je niet zo goed door de dekens die erop liggenTara schreef:Kijk, dát zijn de reacties!dagmar88 schreef:Dat doet ie, maar is ook stevig genoeg om op te hangen/kop wat hoger te leggen. Het is gewoon schuim met stevig nep leer er om.Tara schreef:Ik heb toen die foto's gezien, en VanGils heeft daar inderdaad een heel fijn mandje van jou gekregen!S@ndr@ schreef:gil heeft een mand van Jolly paws, prachtig,heel degelijk, doekje erover en schoon maar ook wel redelijk duur![]()
Misschien schaf ik ook nog wel een keer zoiets aan, ik denk dat onze honden het ook wel erg gaan waarderen.
Hoe is de rand? Is die heel hard?
Enige flexibiliteit zou wel fijn zijn, want onze honden liggen vaak samen in de mand, en als dan de rand iets meegeeft is dat wel prettig denk ik.
En zeker geschikt voor twee, ik wil echt niet anders meer![]()
Even ergens een hoofd op kunnen leggen wordt hier altijd hogelijk gewaardeerd, maar een hoekje om lekker even krang in te liggen en op te krullen vinden ze ook wel heel fijn.
Volgens mij zijn jouw honden vrij groot Dagmar, en die liggen er dus ook samen in.
Welke maat heb jij? Mijn honden zijn niet zo heel groot, en als ik foto's zie van twee labradors in een mand van 1,00 x 1,20 m, dan denk ik dat die maat voor ons hier ook wel goed is.
Zijn ze zwaar? Of kun je ze eenvoudig even optillen als je wilt stofzuigen? En zitten er antislipgripribbels of iets dergelijks onder?

- Hutsje
- Zeer actief
ik meet het even voor je. ik heb er die bruine deken omheen gedaan, als eerste omdat mijn honden niet graag op kunststof liggen (ook niet op de bank, daar moet ook een deken op) en ten tweede omdat ze nog wel eens graven en dan gaat het wel stuk. hij zit aan de onderkant vastgemaakt met veiligheidsspelden.

- Hutsje
- Zeer actief
volgens mij is hij 1 meter bij 85. hier kun je hem beter zien:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9369_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7104_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1916_n.jpg
ik heb er volgens mij 40 of 50 euro voor betaald.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9369_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7104_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1916_n.jpg
ik heb er volgens mij 40 of 50 euro voor betaald.

- la_buuf
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Am. Stafford - Aantal honden: 2
Momenteel hebben we een oud dekbed dubbelgevouwen in een hoes. Deze hoes wisselen we regelmatig (hebben er 3) om te wassen. De manden zijn van Ferplast. Van die plastic bakken. Een grote grijze kost +/- 30 euro, maar de honden liggen er heerlijk in!
Ook hebben we een oud speelkleed voor kinderen met een paar wollen dekens in een hoes. Die lag bij de dump voor 2 euro, dus meteen meegenomen!
Ook hebben we een oud speelkleed voor kinderen met een paar wollen dekens in een hoes. Die lag bij de dump voor 2 euro, dus meteen meegenomen!
Gr. la_buuf
"Wat wij samen beleefden, pakt niemand ons nog af"
"Wat wij samen beleefden, pakt niemand ons nog af"
- dagmar88
- Zeer actief
Tara schreef:Okee, dat klinkt allemaal wel heel goed.dagmar88 schreef: Deze maat is op alleen Charlie gekocht, binnenmaat 60 x 80 en buitenmaat 80 x 100.
Alleen bleek er dus ruim 60 kilo hond in te passen, heb ik me een beetje op verkeken.
Optillen is goed te doen en de onderkant is van zwart, vrij stroef kunstleer.
Hij schuift wel wanneer ze er weer eens in aan het rouwdouwen zijn.
Normaal gesproken blijft hij aardig staan. Je zou er eventueel zo'n antislip matje onder kunnen leggen...
Met 1,00 x 1,20 m zou ik voor mijn honden denk ik wel genoeg hebben.
Dat glijden vind ik nog niet eens het allerbelangrijkst, een antislipgripribbelsysteempje er onder is zo geregeld natuurlijk.
En trouwens, onder ons bolletjeskussen ligt ook niks.![]()
Volgens mij ga ik dit wel een geschikt mandje vinden, ik heb echt al zoveel geprobeerd, en het was het allemaal niet.
Daarbij vind ik deze er ook nog wel kek uitzien, heel flauw misschien, maar iets wat zo pontificaal in de woonkamer ligt mag er ook wel een beetje knap uitzien vind ik.
Voorheen ging er iedere paar maanden een mand doorheen en dan zag het er al tijden niet meer uit.
Deze staat 2 jaar; ze vinden het grappig om de ander aan de flos met mand en al door de kamer te keilen, er wordt in gegraven, zijn al heel wat ongelukjes in gebeurd en hij ziet er nog prima uit.
Heb er alleen een gaatje in gebrand
Nu gaat deze naar schoonmama en laat ik er één op maat maken voor de nis in de kamer.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweiler (03-07-2013 overleden)
Jack Russell - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb al vanalles gehad voor de honden. Eerst een vetbed, toen een ander nep leer kussen (ging scheuren), daarna een Doggy Bag extreme voor beide honden 1. Voor de kleine beviel die wel maar in die van de grote hond moest ik iedere maand een zak vulling doen. Op een gegeven moment ging ook deze scheuren en heb ik ze weggedaan. Nu hebben ze een matras met hoeslaken en bijpassende kleur dekens. Dan heb ik nog 2 kunststoffen manden staan met bijbehorend kussen en vetbed.
Het scheelt dat we een grote kamer hebben, anders hadden al die manden niet handig geweest.
En het liefst liggen ze eigenlijk op de bank
dat mag alleen als ik het zeg 
Het scheelt dat we een grote kamer hebben, anders hadden al die manden niet handig geweest.
En het liefst liggen ze eigenlijk op de bank
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Tuana op Noah haar mat. ooit gekocht voor 15 euro bij de Ranzijn, ik heb hem nu ruim 2 jaar. Om de dag een schone oude dekbed erop en hij blijft nog schoon ook. Ze liggen er erggg graag op, Noah en zelfs Tuana gaat erop liggen.
ik heb ook een kleintje bij de action gekocht voor 8 euro:

Links waar Noah opligt is zo een kleine bij de action. Ideaal voor logeetjes en tijdens wedstrijden als het koud is, kan deze mooi in de bench
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik heb niet zo veel foto's van Prana in de mand (maak meestal buiten foto's, dan is de mand niet mee). Deze zijn van na haar castratie vandaar het petshirt.

Het is een middenmaat Karlie Hondenbed "OrthoBed" - antraciet. Het is een orthopedisch hondenbed met memory foam. Ik vind hem mooi en hij past mooi bij onze bank. Prana vind hem lekker liggen en hij blijft mooi dik. De hond van mijn ouders wil hier het liefste op liggen als we samen op vakantie zijn (ondanks dat haar eigen kussen ook mee is, en ze daar wel op past, deze is te klein), dus die heeft nu een eigen gekregen (een maat groter). Ik vind hem erg fijn.

Het is een middenmaat Karlie Hondenbed "OrthoBed" - antraciet. Het is een orthopedisch hondenbed met memory foam. Ik vind hem mooi en hij past mooi bij onze bank. Prana vind hem lekker liggen en hij blijft mooi dik. De hond van mijn ouders wil hier het liefste op liggen als we samen op vakantie zijn (ondanks dat haar eigen kussen ook mee is, en ze daar wel op past, deze is te klein), dus die heeft nu een eigen gekregen (een maat groter). Ik vind hem erg fijn.

------Groetjes Prana-----
- dagmar88
- Zeer actief
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Hier ook niet denk ik haha, al vind hem wel mooi Ik ga meestal wandelen met een golden en kom terug met een soort flatcoateddagmar88 schreef:Da's het voordeel van een poedel, zoiets zou er hier al snel niet meer uit zien.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ja dat zou heel goed kunnen. Hier ziet hij er nog steeds haast als nieuw uit, is zo'n 2 jaar oud, maar dat is met wel meer dingen zo. Bij andere honden blijkt het dan toch een stuk minder makkelijk schoon en heel te blijvendagmar88 schreef:Da's het voordeel van een poedel, zoiets zou er hier al snel niet meer uit zien.

------Groetjes Prana-----
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
Wij hebben zo'n kussen beneden.. De sloop gaat 2x per maand in de was..

En boven heeft ie een vetbed met daaronder een kussen van 100x70.. Was ooit in de aanbieding bij de Intratuin..

En verder is het bed ook favoriet!

En boven heeft ie een vetbed met daaronder een kussen van 100x70.. Was ooit in de aanbieding bij de Intratuin..

En verder is het bed ook favoriet!
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer: