Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ontvlooien? hoe vaak doen jullie het? en welk middel?
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Ontvlooien? hoe vaak doen jullie het? en welk middel?
Vier van mijn vijf katten hebben last van vlooienallergie, dat is niet zo vreemd want het zijn moeders met haar drie kids. Ik ontkomt niet aan ontvlooien eens per 2 maanden. Anders zit Sam binnen no time onder de hotspots.
De honden ontvlooi ik ook zo vaak, want ja, die lopen steeds buiten waar ze de eitjes meenemen. En het beschermt tegen teken en dus de ziekte van Lyme, ik loop vaak in gebieden waar veel teken zitten. Ik wissel merken vlooienmiddelen af, en dan alleen de contactgifsoorten, die de vlo dus meteen doden en niet pas als die al gebeten heeft. Dus advantage, bolfo (die is pet trouwens), exil (dacht ik) en nog een paar. Ik vraag altijd bij de dierenarts gewoon even welke soorten gif contactgif zijn en daar kies ik er dan eentje uit, een andere dan de vorige. Dit omdat ik al jaren ervaring heb met vlooiengif en afwisselen is het devies, anders krijg je ze niet uitgeroeid.
Ik stofzuig niet vaker maar spray wel eens de plinten in met omgevingsspray tegen vlooien, daar zitten ze erg graag. Ook spray ik dan de stofzak van de stofzuiger met gif, maar ik heb nu een nieuwe stofzuiger zonder zak. Eens per twee maanden ontvlooien is al erg veel, dus ik heb eigenlijk nooit vlooien. Kleden waar de katten/honden op hebben gelegen en hoezen van manden was ik op 60 graden, dan zijn de eitjes ook dood. Ik moet wel rigoureus zijn want anders loop ik met vier katten die overal kale plekken hebben en zich een bult krabben de hele dag. Mijn konijnen ontvlooi ik niet, die reageren vaak slecht op gifsoorten en met de katten en honden te behandelen, krijgen zij ze ook niet, vlooien hebben namelijk een voorkeur voor katten en honden.
De honden ontvlooi ik ook zo vaak, want ja, die lopen steeds buiten waar ze de eitjes meenemen. En het beschermt tegen teken en dus de ziekte van Lyme, ik loop vaak in gebieden waar veel teken zitten. Ik wissel merken vlooienmiddelen af, en dan alleen de contactgifsoorten, die de vlo dus meteen doden en niet pas als die al gebeten heeft. Dus advantage, bolfo (die is pet trouwens), exil (dacht ik) en nog een paar. Ik vraag altijd bij de dierenarts gewoon even welke soorten gif contactgif zijn en daar kies ik er dan eentje uit, een andere dan de vorige. Dit omdat ik al jaren ervaring heb met vlooiengif en afwisselen is het devies, anders krijg je ze niet uitgeroeid.
Ik stofzuig niet vaker maar spray wel eens de plinten in met omgevingsspray tegen vlooien, daar zitten ze erg graag. Ook spray ik dan de stofzak van de stofzuiger met gif, maar ik heb nu een nieuwe stofzuiger zonder zak. Eens per twee maanden ontvlooien is al erg veel, dus ik heb eigenlijk nooit vlooien. Kleden waar de katten/honden op hebben gelegen en hoezen van manden was ik op 60 graden, dan zijn de eitjes ook dood. Ik moet wel rigoureus zijn want anders loop ik met vier katten die overal kale plekken hebben en zich een bult krabben de hele dag. Mijn konijnen ontvlooi ik niet, die reageren vaak slecht op gifsoorten en met de katten en honden te behandelen, krijgen zij ze ook niet, vlooien hebben namelijk een voorkeur voor katten en honden.
- Xena98
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoewel die Saliborbanden volgens zeggen het beste werken tegen teken, vind ik het net zoals jij doodeng als ze loslopen of met elkaar spelen. Ik gebruik ze dus niet.Suzanne123 schreef: Ik vind banden helemaal niets; ik vind dat "eng" met aanhalen en vind het ook niet een fijn idee dat ze ermee ergens achter kunnen blijven hangen.
Maar, meest belangrijk; ze spelen (ook) door elkaar in de nek te "bijten"... en DAT moet ik al helemaal niet hebben; dat spul moeten ze niet binnenkrijgen.
Ik druppel dus; doorgaans alleen zeg maar rond deze tijd van het jaar, afhankelijk van wanneer ik die krengen vind / wanneer we naar Texel gaan.
Voor 1 teek per week wordt er niet gedruppeld, zodra er meer teken per hond per dag op komen gaat de pipet erop.
Suzanne
Bij Pipra vind ik nagenoeg geen teken maar Salina is een echte tekenmagneet! Vlooien hebben mijn honden en katten niet. Afkloppen! Ik heb ze wel een keer gehad toen ik met Salina naar een hondenshow ben geweest maar na een badje en met gebruik van een pincet waren ze zo weer verdwenen. Ik hou nl. niet zo van het gebruik van allerlei chemische middelen bij mens en dier.
Wat voor druppels gebruik jij bij je shelties tegen teken?
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik ontvlooi nooit, ze hebben nooit vlooien.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik kijk dat na want ik weet het niet uit mijn hoofd.Xena98 schreef:Hoewel die Saliborbanden volgens zeggen het beste werken tegen teken, vind ik het net zoals jij doodeng als ze loslopen of met elkaar spelen. Ik gebruik ze dus niet.Suzanne123 schreef: Ik vind banden helemaal niets; ik vind dat "eng" met aanhalen en vind het ook niet een fijn idee dat ze ermee ergens achter kunnen blijven hangen.
Maar, meest belangrijk; ze spelen (ook) door elkaar in de nek te "bijten"... en DAT moet ik al helemaal niet hebben; dat spul moeten ze niet binnenkrijgen.
Ik druppel dus; doorgaans alleen zeg maar rond deze tijd van het jaar, afhankelijk van wanneer ik die krengen vind / wanneer we naar Texel gaan.
Voor 1 teek per week wordt er niet gedruppeld, zodra er meer teken per hond per dag op komen gaat de pipet erop.
Suzanne
Bij Pipra vind ik nagenoeg geen teken maar Salina is een echte tekenmagneet! Vlooien hebben mijn honden en katten niet. Afkloppen! Ik heb ze wel een keer gehad toen ik met Salina naar een hondenshow ben geweest maar na een badje en met gebruik van een pincet waren ze zo weer verdwenen. Ik hou nl. niet zo van het gebruik van allerlei chemische middelen bij mens en dier.
Wat voor druppels gebruik jij bij je shelties tegen teken?
Frontline is veilig (zo veilig als je bij shelties kunt zijn) maar dat helpt hier niet meer.
Ik heb ook een spray, maar daar voel ik me evenmin 100% happy bij omdat ze dan toch weer kunnen bijten in elkaars vacht bij het spelen.
Ik gebruik het dus echt als het moet; als ik per dag meerdere teken per hond aan het afplukken ben!
Suzanne
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Dat lijkt mij zo'n muntje voor in de winkelwagen.Kells schreef:Nu ben ik niet zo'n voorstander van chemische bestrijdingsmiddelen dus een enkele vlo vang ik met de vlooienkam. Teken vind ik een groter probleem. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit ding? Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets werkt!
Het zal wel werken, want ik heb nog nooit een teek op een winkelwagen gezien.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
volgens mij is daar wel eens iets over geschreven hierKells schreef:Nu ben ik niet zo'n voorstander van chemische bestrijdingsmiddelen dus een enkele vlo vang ik met de vlooienkam. Teken vind ik een groter probleem. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit ding? Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets werkt!
ik ken het niet, maar ik sta nergens meer van te kijken moet ik zeggen
als mieren al buitenblijven als je de toegang afsluit met een rijtje stuivertjes, waarom zou zoiets dan niet kunnen helpen tegen vlooien

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
helemaal nietIvysToeter schreef:Gewoon eens een vraagje.
even kijken hoe de mensen van het forum het doen.
Hoe vaak ontvlooien jullie? (in zowel lente, zomer, herfst & winter)
en waarmee ontvlooien jullie?
Ook niet tegen teken...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nooit eigenlijk. Als ik vlooien zie gaat de hond in bad en gebruik ik een omgevingsspray voor het huis, zijn mand, de auto etc. Scaliborband vond ik wel erg handig tegen teken trouwens.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ook hier word er alleen zooi ( want dat vind ik het gewoon ) gebruikt als er vlooien zijn.
Niks preventiefs dus.
Een van de katten heeft een vlooienallergie, zodra die maar 1 vlo heeft krabt,likt en bijt hij zich helemaal kapot.
Daaraan kunnen we zien of er vlooien zijn.
Voor de katten gebruiken we advange , want dat is het enige waar Breezer tegen kan.
Voor de honden prac-tic want Kyto kan niet tegen de advange.
Toevallig eind vorig jaar wel vlooien gehad, die had Kyto opgelopen nadat hij bij de dierenarts was geweest.
Er was nl voor ons iemand met een kat die niet alleen lichtelijk verwaarloosd was, maar ook vol met vlooien zat.
En dan kan de dierenarts die tafel nog zo ontsmetten, maar dat helpt dan ook niet natuurlijk
Niks preventiefs dus.
Een van de katten heeft een vlooienallergie, zodra die maar 1 vlo heeft krabt,likt en bijt hij zich helemaal kapot.
Daaraan kunnen we zien of er vlooien zijn.
Voor de katten gebruiken we advange , want dat is het enige waar Breezer tegen kan.
Voor de honden prac-tic want Kyto kan niet tegen de advange.
Toevallig eind vorig jaar wel vlooien gehad, die had Kyto opgelopen nadat hij bij de dierenarts was geweest.
Er was nl voor ons iemand met een kat die niet alleen lichtelijk verwaarloosd was, maar ook vol met vlooien zat.
En dan kan de dierenarts die tafel nog zo ontsmetten, maar dat helpt dan ook niet natuurlijk
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- nikki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Heb het toevallig net gedaan, nu de temp. buiten weer zo oploopt.
Bono krijgt practic vanaf nu tot ong. oktober/november iedere vier weken.
En de katten krijgen alle vier advantage beide produkten bevallen goed.
Kan echt merken als de vier weken bijna voorbij zijn hij heeft dan gelijk meer teken.
Bono krijgt practic vanaf nu tot ong. oktober/november iedere vier weken.
En de katten krijgen alle vier advantage beide produkten bevallen goed.
Kan echt merken als de vier weken bijna voorbij zijn hij heeft dan gelijk meer teken.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Van maart tot en met oktober om de 6 of 8 weken geef ik een pipet voor vlooien en teken... in de winter niet eigenlijk..
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik behandel de honden alleen als ze echt veel teken oppikken, dus niet af en toe eens eentje. Defendog spray is ook anti-vlo, maar vlooien hebben ze (even afkloppen) nog nooit gehad. De laatste keer dat het middel is gebruikt is alweer twee jaar geleden ofzo. Afgelopen zomer konden we het hier prima af zonder.
-
Muk
Jaap* schreef:Dat lijkt mij zo'n muntje voor in de winkelwagen.Kells schreef:Nu ben ik niet zo'n voorstander van chemische bestrijdingsmiddelen dus een enkele vlo vang ik met de vlooienkam. Teken vind ik een groter probleem. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit ding? Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets werkt!
Het zal wel werken, want ik heb nog nooit een teek op een winkelwagen gezien.
Ik ontvlooi preventief een paar keer per jaar. Tegen teken kun je weinig preventief doen, dus die verwijder ik zodra ik ze zie. Er bestaat geen enkel middel dat afdoende tegen de teken werkt.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Joy heeft toch al een huid die problemen geeft, dus ik behandel wel preventief.
Elke maand een pipet in de nek, tegen vlooien en teken (Prac-Tic). In de winter alleen tegen vlooien.
Maar ik kijk ook wel af en toe naar teken uiteraard.
Elke maand een pipet in de nek, tegen vlooien en teken (Prac-Tic). In de winter alleen tegen vlooien.
Maar ik kijk ook wel af en toe naar teken uiteraard.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Ik ontvlooi alleen als ze vlooien hebben.. Geen troep of gif vooraf

-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Vanaf april tot oktober Advantix, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het weleens vergeet dus hij krijgt dan niet elke 4 weken een pipet. Nou heb ik nog nooit een vlo gezien hoor bij Hajo, òòk niet bij de kat en teken heel af en toe.
- IvysToeter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
dus eigenlijk zo'n beetje iedere maand van april t/m oktober?Annedee schreef:Vanaf april tot oktober Advantix, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het weleens vergeet dus hij krijgt dan niet elke 4 weken een pipet. Nou heb ik nog nooit een vlo gezien hoor bij Hajo, òòk niet bij de kat en teken heel af en toe.
en in de periode oktober t/m maart? hoe vaak dan?

-
Angelique.
Nooit
en nog nooit een vlo gezien 
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan trekken vlooien naar het zuiden, want dan vinden ze het hier te koudIvysToeter schreef:dus eigenlijk zo'n beetje iedere maand van april t/m oktober?Annedee schreef:Vanaf april tot oktober Advantix, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het weleens vergeet dus hij krijgt dan niet elke 4 weken een pipet. Nou heb ik nog nooit een vlo gezien hoor bij Hajo, òòk niet bij de kat en teken heel af en toe.
en in de periode oktober t/m maart? hoe vaak dan?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell