Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reverse sneezing en verkouden? 2 honden zelfde klachten.

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Cuddie_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Reverse sneezing en verkouden? 2 honden zelfde klachten.

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

Hallo allemaal,

Ik heb mij hier eerder voorgesteld (jaar geleden?) en ik zag dat mijn voorsteltopic gesloten is na 2 keer een welkom? Waarom weet ik niet, maar ik heb nu een vraag dus stel deze maar hier dan, gezien ik in de rest niet kan posten.

Ik heb een Petit Brabancon en mijn broer heeft het broertje van mijn hond. Ze zijn nu 9,5 maand oud.
Ze hebben beide last van reverse sneezing (door dierenarts geconstateerd) en ik heb nu al vanalles gedaan maar niets werkt.

Eerst hebben we van de dierenarts een soort van hoestdrankje meegekregen die hij 3 keer per dag moest hebben, om zijn keel te smeren zodat hij er niet zo'n last van had. Daarbij heeft hij een injectie gehad tegen de zwelling van zijn kliertjes.
Al met al niets geholpen uiteindelijk en weer terug. Nu heeft hij weer een injectie gehad en hij heeft ontstekingremmer meegekregen, 1 keer per dag. Dit hebben we nu zo'n 2 weken gegeven (potje moest leeg zei de DA, maar ik stop er nu maar mee) en nogsteeds geen verschil.

Het rare vind ik dat zijn broertje er ook last van heeft? Het is niet zo dat hij heel af en toe last heeft er van, maar echt 6 keer op 1 wandeling ofzo. Aan de riem of los, maakt niet uit. Vooral bij opwinding.

Weten jullie wat we hier tegen kunnen doen? Het enige wat ik nog van de DA hoor is 'even zijn neus dichthouden, dan is het zo over' maar ik wil graag dat hij er van af komt. Ik heb gehoort dat het vrij normaal is als een hond misschien 1 keer per week dat eens doet, als een hond er gevoelig voor is zou dat niet raar zijn.. maar zo vaak per dag klopt niet.

Edit; daarbij snotterden ze allebei behoorlijk voor een tijdje! Dit is al minder gelukkig.. lijkt gewoon weg te gaan.

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Zou dit naar medisch verplaatst kunnen worden?

Liefs, Manon
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: Reverse sneezing en verkouden? 2 honden zelfde klachten.

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik denk dat je onderstaande stap vergeten bent. Daardoor kun je niet posten in andere delen.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =5&t=30911
2)
Nadat je acount actief is vragen we je om je eerst voor te stellen in de rubriek 'Profiel Forumleden'. Als je jezelf hebt voorgesteld bij Profiel Forumleden, meld je dan bij de gebruikersgroep: "Vaste Gebruikers". Na het registreren bij deze groep zal de site administrator je lidmaatschap activeren. Als je bent toegelaten tot deze groep dan kan je overal schrijven.

Aanmelden bij de groep "Vaste Gebruikers" doe je via deze stappen:

Ga naar de link: "Gebruikerspaneel" rechtsboven in het beeld...
Ga via de linkerkant naar de link: Gebruikersgroepen
Klik onder "Niet-lidmaatschappen" op het rondje achter "Vaste gebruikers".
Kies voor: "Aansluiten bij geselecteerde".
En klik op "Bevestig".
Misschien als je bovenstaande stap alsnog doet en een moderator keurt het goed dat je alsnog het bericht in medisch kunt plaatsen.

Met je probleem kan ik je niet helpen. Nooit iets soortgelijks bij de hand gehad.

Succes en welkom terug.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Voor reverse sneezing heb je, volgens mij, helemaal geen middeltjes. Ik weet wel dat ze er (deels) overheen kunnen groeien. Mijn chihuahua had het ook best regelmatig, nu (ze is nu ruim 2) heeft ze er vrijwel nooit meer last van.
Cuddie_
Zeer actief

Maar hij doet het echt super vaak.. dat is niet normaal meer!
Hij heeft het vandaag tijdens de wandelingen (een dikke 2 of 2,5 uur totaal) een keer of 15 minimaal last gehad daarvan... :(:

@ lievebeest; dankje!
sam2011
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sam2011 »

oei dat is wel erg vaak, en drankjes en dergelijke voor deze kwaal ken ik niet, wel dat ze er overheen groeien. de onze deed het ook.. maar is er al een hele tijd vanaf.. wat mij wel opviel is dat hij het deed toen hij op brok stond. sinds dat hij op Kvv staat geen last meer gehad.
a dog is a dog, it isn't a child
Cuddie_
Zeer actief

Bedankt voor je reactie.
Mijn hondje krijgt alleen maar KVV (Carnibest, alle smaken), dus ik kan helaas geen overstap maken om verschil te zien.

Ik vind het erg moeilijk, want ik ben bang dat als ik wéér naar de dierenarts ga, ik weer niets nuttigs te horen krijg en we alleen maar spul in die hond blijven proppen wat geen zin heeft. Dat wil ik ook niet!
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Voor zover ik weet zijn er geen middelen voor die het voorkomen. Bij mijn hondje ging ik altijd rustig praten en wat aaien over haar keeltje. Het is een heel naar gehoor :(:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik heb laatst dit topic geopend, misschien heb je iets aan de tips die daarin staan :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Cuddie_
Zeer actief

Ja we proberen vanalles inderdaad. Dierenarts raadde aan om het neusje dicht te houden of over de keel te wrijven of om op de ribben te kloppen, tot hij slikt. Dan zou het over moeten zijn.

Maar hij doet het zó vaak. Vind het zo vervelend voor hem! Is hij lekker aan het rennen en dan staat hij daar weer 'cherm.
Voel me ook altijd zo'n slecht baasje als mijn hond daar bij staat alsof hij dood gaat en ik niets kan doen. :roll:

Het rare vond ik dat zijn broertje hetzelfde heeft. Dan lijkt het al iets besmettelijks... :scratch: Maar reverse sneezing is als het goed is helemaal niet besmettelijk.

@ Yvette; dankjewel, ik ga even kijken!
Laatst gewijzigd door Cuddie_ op 25 mar 2012 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Cuddie_
Zeer actief

Hij is het pas na een paar maanden gaan doen. Na de inenting voor kennelhoest pas?
Cuddie_
Zeer actief

Dan even nog een ander vraagje.

Ik doe in zijn volle drinkbak 2,5 ml bisolvon, 1 ml honing en 5 druppels echinacea voor de weerstand.

Is dit oké? Ik heb wel het idee dat het dan wat beter gaat.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”