Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe kom ik van de vlooien af
Moderator: moderatorteam
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: hoe kom ik van de vlooien af
Misschien je eens verdiepen in de cyclus van de vlo?
Er is zat plek in elk huis voor die beesten. Ze zijn niet altijd vlo namelijk, ze zijn ook larve en ei.
En ik heb dat gif liever in de kieren en onder de bank dan op mijn dieren, waar het hoe dan ook niet de eitjes vernietigd, want die zijn er dus allang afgevallen.
Maar goed, je merkt vanzelf wel hoelang de zaak vlovrij blijft.
Er is zat plek in elk huis voor die beesten. Ze zijn niet altijd vlo namelijk, ze zijn ook larve en ei.
En ik heb dat gif liever in de kieren en onder de bank dan op mijn dieren, waar het hoe dan ook niet de eitjes vernietigd, want die zijn er dus allang afgevallen.
Maar goed, je merkt vanzelf wel hoelang de zaak vlovrij blijft.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dus moet je het huis uit als je het spuit en je huisdieren ook.
Echt, je MOET de omgeving behandelen anders kom je er nooit vanaf. Hoe sneller je ingrijpt hoe beter het is!!!
Suzanne
Echt, je MOET de omgeving behandelen anders kom je er nooit vanaf. Hoe sneller je ingrijpt hoe beter het is!!!
Suzanne
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik dacht eerlijk gezegd dat dit bij mijn eerste reactie al duidelijk was. Vandaar dat ik verder niks wist.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ach sommige mensen dweilen graag met de kraan open 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
En ze leefden nog lang en gelukkig 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Kells heeft altijd gelijkrenee-uk schreef:ach sommige mensen dweilen graag met de kraan open
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
En natuurlijk reageer je wel goed als je die troep op je honden spuit en direkter lichamelijk contakt mee hebt dan met omgevings spray.??Kells schreef:En sommige mensen vertikken het om te lezen!Allen bedankt, wat mij betreft kan er een slot op dit topic. De genoemde middelen zijn effectief tegen vlooien. Helaas kan ik er niet tegen dus ik gebruik de omgevingssprays niet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik quote hem maar even voor TS.vosse schreef:De exil voor katten heeft een andere werkzame stof dan die pipetten van de hond.
Dat stofje wat in de hondenpipet zit is dodelijk voor katten idd.
Denk even goed na. Als 5% op je dier leeft en 95% in je omgeving? Wat zal je dan nu gaan
behandelen?
Juist je omgeving. Daar zit nu je probleem.
Knoflook werkt hier niet. Hier wordt preventief de omgeving behandeld (elke 3 tot 6 maand) en krijgen de
hond en kat preventief een pipet. Dit omdat beide meegaan naar het werk en dus een groter besmettingrisico hebben. (trimsalon en dierenspeciaalzaak).
Houdt er ook rekening mee dat vlooien dagelijk wel ± 200 eitjes. De poppen kunnen wel tot 2 jaar overleven in je huis.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja Luna, maar TS kan er niet tegen 
En dus smeert ze liever haar hond vol gif.
En dat mag, want Kells heeft altijd gelijk
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Maar... dat snap ik niet.Kells schreef:En sommige mensen vertikken het om te lezen!Allen bedankt, wat mij betreft kan er een slot op dit topic. De genoemde middelen zijn effectief tegen vlooien. Helaas kan ik er niet tegen dus ik gebruik de omgevingssprays niet.
Je wilt toch van de vlooien af? Je bent er echt niet, echt niet als je alleen je dieren behandeld.
Natuurlijk is niemand echt gelukkig van die middelen en echt goed zijn ze niet voor je. Maar echt, je moet hier aktie ondernemen om ervoor te zorgen dat dit niet uit de klauwen loopt.
De vlooien zitten voor 95% in je huis en maar voor 5% op je hond. Dood je dus die 5% blijft 95% gewoon leven.
Als je maar 1 of 2 vlooien op je hond vind is dat anders; maar als je er veel tegenkomt kun je echt niet anders dan de omgeving behandelen anders kom je er niet vanaf.
Suzanne
- Thea49
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Wetterhoun kruising
- Aantal honden: 2
Pfffffffffffff je laat een ander zo'n bus in je huis leegspuiten en zorg dat jij de eerste uren niet thuis komt. Een ander zet dan daarna ook alle ramen en deuren ff open.
Denk dat eigenlijk niemand tegen dat gif kan.
Als ik het hier moet gebruiken (tot nu toe alleen als ik op vakantie ga ter voorkoming) Dan gaan alle dieren huis uit ik spuit en loop achteruit al spuitende richting voordeur en dan ben ik 1 of 2 weken weg.
Idd 5% op je dieren 95% in je huis. DUS BEHANDEL DE OMGEVING of je houd ze gewoon als extra huisdier.
Denk dat eigenlijk niemand tegen dat gif kan.
Als ik het hier moet gebruiken (tot nu toe alleen als ik op vakantie ga ter voorkoming) Dan gaan alle dieren huis uit ik spuit en loop achteruit al spuitende richting voordeur en dan ben ik 1 of 2 weken weg.
Idd 5% op je dieren 95% in je huis. DUS BEHANDEL DE OMGEVING of je houd ze gewoon als extra huisdier.

- luna2906
- Zeer actief
Oh maar dat wil ik gewoon niet lezenMarjoleine schreef:Ja Luna, maar TS kan er niet tegen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja dat was me ook al opgevallen en ze weet ook alles, zelfs als ze eerst iets totaal anders beweertMarjoleine schreef:Kells heeft altijd gelijkrenee-uk schreef:ach sommige mensen dweilen graag met de kraan open
maar ik moet er wel om lachen, al zal dat niet de bedoeling zijn en is het voor de beesten (vlooien uitgezonderd) in dit geval een stuk minder natuurlijk

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ach ze is nu even vlo vrij. Maar straks als er weer een lading ontpopt kan ze weer opnieuw beginnen.
- kipo
- Zeer actief
Dat is natuurlijk onzin, in huis zijn de enige voedselbronnen voor de vlooien jij en je huisdieren, in de tuin en in het bos pikken jullie er hooguit een paar op. Stofzuigen en dweilen helpt overigens geen zak tegen poppen, spuiten ook niet. Als een vlooienlarve eenmaal veilig als pop in zijn coconnetje zit, is er geen mogelijkheid meer om hem kwijt te raken, behalve afwachten tot de vlo uit de cocon komt en die doden.Kells schreef:Tsja, het is natuurlijk logischer om de omgeving te ontvlooien, maar dan moet ik niet alleen mijn huis doen, maar ook de tuin en het hele bos waar ik dagelijks met haar wandel. Klinkt erg realistisch!Voor de omgeving houdt ik het op stofzuigen, dweilen (met een scheutje vlooienshampoo zoals Nawosh tipte) en het wassen van dekens en bankhoezen.
Ik had trouwens geen last van een vlooienplaag maar vond af en toe een enkele die ik met de kam ving en gewoon dood drukte.
Ik begrijp die schamperende opmerkingen aan mijn adres niet zo goed. In dit topic zijn er toch meer mensen die niet de omgeving behandelen, maar daar hoor ik niemand over!
Stofzuigen is eigenlijk alleen maar nuttig om de poppen sneller te laten uitkomen. Vlooien komen uit de cocon als er voldoende warmte, trilling en CO2 is (dat zijn nl tekenen dat er een levend wezen aanwezig is, dat als voedselbron kan dienen). Stofzuigen geeft (extra) warmte en trilling. Zolang je die poppen niet 100% kwijt bent en zolang er nog vlooien kans zien om eitjes in jouw huis af te zetten, ben jij niet van de vlooien af. Dan kun je je dieren blijven behandelen of je kiest om, toch maar, een paar keer je huis te doen.
Knoflook en kwark en weet-ik-wat nog meer helpen niet. knoflook is alleen werkzaam tegen parasieten is hoeveelheden die echt slecht zijn voor je hond en katten. Sommige honden/katten zijn gewoon veel minder gevoelig of smakelijk en die hebben zelden een vlo, net zoals er mensen zijn die nooit door muggen worden gestoken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat geldt voor jou en dat geldt voor mij.kipo schreef:Dat is natuurlijk onzin, in huis zijn de enige voedselbronnen voor de vlooien jij en je huisdieren, in de tuin en in het bos pikken jullie er hooguit een paar op.
Maar niet voor Kells.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Eerlijk gezegd heb ik ook nooit de omgeving behandeld toen wij vlooien hadden hoor, behalve dus stofzuigen/dweilen en vaker de hondendekens in de was doen. En dat werkte hier prima, zolang de dieren zelf een goed ontvlooiingsmiddel kregen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Jup, want jij hebt gelijk.Kells schreef:En zo zal ik het ook blijven doen.Nakisha schreef:Eerlijk gezegd heb ik ook nooit de omgeving behandeld toen wij vlooien hadden hoor, behalve dus stofzuigen/dweilen en vaker de hondendekens in de was doen. En dat werkte hier prima, zolang de dieren zelf een goed ontvlooiingsmiddel kregen.
Lekker doen, hoor
Waarom opende je dit topic trouwens? Je wist toch allang wat je zou gaan doen?
- luna2906
- Zeer actief
Dweilen met de kraan openKells schreef:En zo zal ik het ook blijven doen.Nakisha schreef:Eerlijk gezegd heb ik ook nooit de omgeving behandeld toen wij vlooien hadden hoor, behalve dus stofzuigen/dweilen en vaker de hondendekens in de was doen. En dat werkte hier prima, zolang de dieren zelf een goed ontvlooiingsmiddel kregen.
En vervolgens, als de poppen etc. zich ontwikkeld hebben tot volwassen vlooien, nog een keer. én nog een keer. Succes
- vosse
- Zeer actief
En die eitjes, larven en poppen houden van een warme, vochtige omgeving.
Dus dweilen vinden ze heerlijk.
Dus dweilen vinden ze heerlijk.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Het heeft hier enorm geholpen, toen hier de laatste kat stierf. Bij Astor en Lobke nog nooit een vlo gezien.
Maar om je kat nu een schop onder de kont te geven....
Maar om je kat nu een schop onder de kont te geven....
- Nakisha
- moderator
He... ben ik dan serieus de enige hier bij wie de normale huishygiene wel genoeg deed...?
Een gewone vraag hoor, ik ben gewoon verbaasd hoe stellig men hier is dat je je huis met speciale middelen moet behandelen om van vlooien af te komen...
Ik zou niet eens gif KUNNEN spuiten, mijn vader is nogal allergisch voor veel van die middelen.
Ik zou niet eens gif KUNNEN spuiten, mijn vader is nogal allergisch voor veel van die middelen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat is waarschijnlijk puur geluk en geeft meer aan dat je waarschijnlijk weinig tot geen besmettinghaarden in je omgeving hebt wat je hond of kat mee sleept aan vlooien naar huis.Nakisha schreef:He... ben ik dan serieus de enige hier bij wie de normale huishygiene wel genoeg deed...?Een gewone vraag hoor, ik ben gewoon verbaasd hoe stellig men hier is dat je je huis met speciale middelen moet behandelen om van vlooien af te komen...
Wat je zegt ben je zelfffff 

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik kan ook absoluut niet tegen omgevingsspray en dat gebruiken we dus ook niet. En ik ben een waardeloze huisvrouw dus daar moeten we het ook niet van hebben. De enkele keer dat de honden een paar vlooien opgelopen hadden, was een pipetje of spray voldoende.Nakisha schreef:He... ben ik dan serieus de enige hier bij wie de normale huishygiene wel genoeg deed...?Een gewone vraag hoor, ik ben gewoon verbaasd hoe stellig men hier is dat je je huis met speciale middelen moet behandelen om van vlooien af te komen...
- Nakisha
- moderator
Ja en we hebben nog wel honden én katten in huis en ook nog vogels buiten... en wonen in een dorp waar ook genoeg wild-met-vlooien rondwandelt. (Ratten, muizen, egels, etc etc..)
We hebben wel een kliklaminaat vloer, dat zal wel schelen ten opzichte van vloerbedekking, denk ik.
We hebben wel een kliklaminaat vloer, dat zal wel schelen ten opzichte van vloerbedekking, denk ik.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En dat is het grootste sprookje van allemaal.Kells schreef: Ik hoopte op wat nieuwe inzichten, maar er is niets veranderd. Gif lijkt de meest voor de hand liggende oplossing, maar vlooien zijn resistent geworden.
Maar als jij het wilt geloven, ga dan gerust je gang
- vosse
- Zeer actief
Marjolein zullen we een clubje oprichten 
Het-bestaat-geen-resistentie-clubje?
Zo leuk dat veel mensen in die resistentie geloven.
Ik heb enkele artikelen ontvangen ivm. resistentie. Wacht
alleen nog even op toestemming om ze te plaatsen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ha, goed idee!vosse schreef:Marjolein zullen we een clubje oprichten
Ach, de mensen die erin geloven zijn de schapen van de samenleving, he.
Daar maken de fabrikanten de meeste winst op
- vosse
- Zeer actief
Klinkt logisch toch? Of op het een zit meer marge dan op het ander.Célie schreef:Valt me altijd op, dat volgens een heleboel DA's, vlooien ineens resistent worden voor een bep. middel als dat in de vrije verkoop komt.Marjoleine schreef:Ha, goed idee!vosse schreef:Marjolein zullen we een clubje oprichten
Ach, de mensen die erin geloven zijn de schapen van de samenleving, he.
Daar maken de fabrikanten de meeste winst op