Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn twee reuen hebben gevochten.

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

superbink
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

mijn twee reuen hebben gevochten.

Ongelezen bericht door superbink »

hallo ik heb 2 amerikaanse bulldogen van 2 en 3 jaar.
ze zijn over het algemeen heel tolerant tegen over elkaar. eten naast mekaar krijgen samen een bot en spelen samen met speeltjes en stoeien ook samen.
als ik weg ben loopt de oudste los en de jongste zit in een bench, ook als we slapen.
nou is er een tijd geleden een stoeipartij uit de hand gelopen. ben even bezig geweest ze uitmekaar te krijgen maar het is me gelukt. allebei op de rug getrokken en was daarna gelijk over weer zo als eerst.
nou afgelopen week ben ik op de bank in slaap gevallen dus lag de jongste niet in de bench.
uit het niets begint te blaffen en de oudste is gelijk alert wakker. ze lopen op mekaar af het lichaam helemaal gespannen en in een seconde vliegen ze mekaar aan. kreeg ze vrij snel uit mekaar en heb ze dit keer streng toegesproken dat ik dit niet wil. nu ben ik bang dat er toch meer speelt dan afentoe een beetje mot hebben.
herkent iemand dit of heeft advies?

gr angelique en een poot van bink en mace
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: mijn twee reuen hebben gevochten.

Ongelezen bericht door Lief »

Ja dat gevaar bestaat met twee mannen van die leeftijd. De geldingsdrang wordt dan toch belangrijk en het zijn natuurlijk geen van beide doetjes.

Advies van mijn kant is scheiden op het moment dat je geen toezicht kunt houden (zoals je nu in principe ook doet) en er bij de minste geringste aanleiding bovenop zitten.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Welkom

1 van de 2 herplaatsen
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

met het risico het hele forum over me heen te krijgen: castreren
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Tank schreef:met het risico het hele forum over me heen te krijgen: castreren
Wie?

De baas, de honden, één van de honden?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

doe maar gewoon herplaatsen.
daar draait het toch op uit en dan krijgt de volgende eigenaar tenminste geen op voorhand al verminkte hond :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tank
Zeer actief

Lief schreef:
Wie?

De baas, de honden, één van de honden?
Nah laten we beginnen met de baas die het een goed idee vond om twee reuen van dit kaliber met 1 jaar verschil, aan te schaffen.

Ik denk dat het beste is om een hond te herplaatsen maar ik heb zo'n vermoeden dat TS een dergelijk advies in de wind zal slaan, vandaar dat ik castratie (en dan de meest 'onderdanige' hond castreren) opper, misschien dat het net genoeg verlichting geeft om knokpartijen te voorkomen.
superbink
Vaste gebruiker

een overplaatsen zal ik dus never en te nooit doen. het zijn me allesies en doe er ook alles voor.
ik wil er gerust om 5 uur voor op staan om ermee te trainen
of geld voor betalen als ik er een pro bij moet halen dat heb ik nog niet geprobeert vind ik ook nog niet nodig.
ik heb me redelijk verdiept in hondengedrag altans ik ken de basis maar begrijp niet waarom ze dit uit het niets doen en wel naast mekaar aan een bot kunnen kluiven. :denken:
ik dacht dat misschien iemand dit herkent en of het misschien tijdelijk is. en waar het mee te maken kan hebben.
renee-uk
Zeer actief

superbink schreef: ik dacht dat misschien iemand dit herkent en of het misschien tijdelijk is. en waar het mee te maken kan hebben.
voornamelijk aan het feit dat ze haast niks in leeftijd schelen en het ras is ook niet geheel en al onbelangrijk

*edit: hou je ook in de gaten dat het wel de bedoeling is dat je honden een fijn leven hebben?
hele of halve dagen in de bench is dat niet echt lijkt me zo :?
Laatst gewijzigd door renee-uk op 02 apr 2012 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tank
Zeer actief

Ja mensen herkennen het wel hoor. Vanaf ongeveer twee jaar wordt je hond volwassen en zullen dit soort dingen dus zichtbaar gaan worden. Dat had iedereen je kunnen vertellen als je eerder op het forum was gekomen. Daar komt ook het advies herplaatsen vandaan. Dit soort situaties zijn gewoon zeer moeilijk op te lossen, en als je niet herplaatst, dan wordt het dus permanent toezicht of de honden gescheiden houden. De vraag is of je honden (en jijzelf) er blij van worden die constante spanning in huis.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

als je niet wilt herplaatsen en ook geen dooie hond(en) wil dan scheiden. altijd en overal. er hoeft maar dít te gebeuren of de vlam slaat in de pan. met dit kaliber honden nam ik geen risico. ik vraag me ook echt af hoe je het in je hoofd haalt om 2 van zulke reuen met zo'n klein leeftijdsverschil bij elkaar te zetten. en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je verbaast bent dat het nu mis gaat :19: .
Afbeelding
superbink
Vaste gebruiker

wat een kut opmerkingen weer allemaal ik vraag toch alleen om advies herplaatsen gebeurd niet! punt.
ik ga er gewoon keihard aan werken met of zonder advies van hier. ik sta open op kritiek maar dit is een beetje raar als je me niet eens kent en weet hoe ik met me honden omgaat.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Niet willen herplaatsen betekent op den duur pertinent scheiden.
moet je zin in hebben en kunnen. Ik wens je er succes mee 2 ambull reuen in 1 huis met zo'n klein leeftijdsverschil.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Als je geen van de 2 wilt herplaatsen zou ik ze echt strikt gescheiden houden en niet per ongeluk in slaap vallen. Je hebt nou eenmaal 2 reuen en dan ook nog weinig leeftijd verschil. Ik snap het ook niet goed van zo'n fokker had er dan een teef bij gezet maar dat is weer achteraf gelul. Ik zie het niet als iets wat zo even opgelost kan worden of minder word eerder heftiger en ook niet door middel van castratie.
Afbeelding
superbink
Vaste gebruiker

omdat ik niet beter weet dan twee reuen te hebben en het vaak genoeg wel goed gaat ook met dit soort honden. ik heb het met twee teven ook wel eens flink tekeer zien gaan en ook een teef en een reu.
Tank
Zeer actief

Het zijn geen kutopmerkingen, (ok alleen van die castratie van de baas waarvoor mijn excuses) maar iedereen hier heeft het beste voor met je honden, daarom wordt ook herplaatsen genoemd, waarschijnlijk voor de honden zelf een stuk fijner leven als niet die constante dreiging van een gevecht in de lucht hangt. En ik hoef je niet uit te leggen dat als die twee echt aan de haal gaan met elkaar, een het misschien niet overleefd.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het is een soort van algemene ervaring dat honden van dergelijk kaliber, die zo weinig in leeftijd verschillen en van gelijk geslacht zijn gedonder geven.

Dat blijkt nu ook bij jou het geval.

Daar begin je niet zo veel tgen; het gebeurt gewoon. Je kunt ze dus a- geen seconde meer uit het oog verliezen maar je moet b-in de gaten houden dat ze beiden een leven hebben.
Kijk daarbij niet alleen naar hou jij daarin staat, dat je van ze houdt lijkt me duidelijk!

Je moet hierin echter kijken naar het belang van de hond; heeft die niet het recht geen gezonde gelukkige hond te zijn? Is de hond gelukkig als hij de halve dag in de bench zit of wordt JIJ gelukkig omdat dat inhoudt dat je 'm nog hebt.

De keuze om 2 dergelijke honden met een zo gering verschil in leeftijd te houden / hebben is "ongelukkig" at best.

Liefde voor je hond betekent soms loslaten.... dit kan zo'n geval zijn.

Suzanne
renee-uk
Zeer actief

je vraagt advies en dat krijg je
dat het niet is wat je wil horen daar kunnen wij niks aan doen natuurlijk :U:

en eerlijk gezegd: als je je werkelijk in hondengedrag en in je ras verdiept had zou dit echt niet als een donderslag bij heldere hemel komen
je kon er namelijk gewoon op wachten dat dit zou gebeuren.... áls je je werkelijk verdiept had in hondengedrag en je ras natuurlijk.
Afbeelding

Lief
Zeer actief
Contacteer:

superbink schreef:een overplaatsen zal ik dus never en te nooit doen. het zijn me allesies en doe er ook alles voor.
of geld voor betalen als ik er een pro bij moet halen dat heb ik nog niet geprobeert vind ik ook nog niet nodig.
ik heb me redelijk verdiept in hondengedrag altans ik ken de basis maar begrijp niet waarom ze dit uit het niets doen en wel naast mekaar aan een bot kunnen kluiven. :denken:
ik dacht dat misschien iemand dit herkent en of het misschien tijdelijk is. en waar het mee te maken kan hebben.
Amerikaanse bulldoggen zijn heel lief, maar ze met andere honden van hetzelfde geslacht en zeker ook hetzelfde basiskarakter in één huis zetten, zeker met een jaar leeftijdsverschil had iedereen je hier afgeraden om bovenstaand.

Het zijn nu gewoon allebei volwassen kerels en ze willen allebei "the man of the house" zijn. Dat gaat niet en daar zullen ze, waarschijnlijk ook steeds vaker, mot om maken. Tijdelijk is het dus niet, eruit te trainen ook niet, want het is gewoon heel normaal hondengedrag. Hoeveel geld en training je er ook tegenaan gooit, ga er maar van uit dat ze niet samen kunnen leven op een zeker moment. Dus je moet een kei zijn in scheiden in je eigen huis om ze allebei nog bij je te kunnen houden.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Hihi, welkom :ok:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

superbink schreef:wat een kut opmerkingen weer allemaal ik vraag toch alleen om advies herplaatsen gebeurd niet! punt.
ik ga er gewoon keihard aan werken met of zonder advies van hier. ik sta open op kritiek maar dit is een beetje raar als je me niet eens kent en weet hoe ik met me honden omgaat.
Hier reageren mensen met een megabak kennis van zaken, helemaal over het kaliber hond dat jij hebt, deze mensen hebben al jaren dit "soort" honden ( bah wat een nare woordkeuze, maar goed)
Ik hoop dat je er iets van aanneemt als je zo gek bent op je honden als je zegt dat je bent, moet je ook zoveel liefde voor ze hebben door ze vrij te houden van die snijdende spanningen die ze altijd zullen hebben.
superbink
Vaste gebruiker

hele halve dagen in de bench dat valt wel mee ja ik werk 30 uur in de week. maar sta wel elke dag een uur op het veld met ballen en stokken te gooien. in me pauzes ga ik naar huis om ze uit te laten en als ik thuis kom gaan we weer naar het veld. 1 keer in week training en in het weekend naar het bos of strand.en krijgen nog steeds elke dag hun bot en speeltjes en lopen gewoon los door huis. ik vond het raar dat een hond wakker schrik en dan de ander aan vliegt. dat was al.
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

superbink schreef:omdat ik niet beter weet dan twee reuen te hebben en het vaak genoeg wel goed gaat ook met dit soort honden. ik heb het met twee teven ook wel eens flink tekeer zien gaan en ook een teef en een reu.
Natuurlijk kunnen 2 reuen wel samen maar dan met meer leeftijds verschil zodat het duidelijk is wie boven wie staat en er niet om hun "plekje in huis" gevochten hoeft te worden.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

anne_lies schreef:
superbink schreef:omdat ik niet beter weet dan twee reuen te hebben en het vaak genoeg wel goed gaat ook met dit soort honden. ik heb het met twee teven ook wel eens flink tekeer zien gaan en ook een teef en een reu.
Natuurlijk kunnen 2 reuen wel samen maar dan met meer leeftijds verschil zodat het duidelijk is wie boven wie staat en er niet om hun "plekje in huis" gevochten hoeft te worden.
Of van andere rassen ;)
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:
Of van andere rassen ;)
Ja bedoelde het ook eigenlijk wel algemeen. Dank je
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Het is jammer dat je zo reageert op de reacties, want de mensen hier hebben bakken vol ervaring en hebben niet per definitie een negatieve insteek. Beter nog, de meeste mensen proberen hier alleen maar te helpen :wink:

Je hebt twee reuen van een behoorlijk kaliber bij elkaar gezet en als ze ook nog qua leeftijd dicht bij elkaar liggen is dat wel moeilijk. Dat het eerder goed is gegaan, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat nu weer zo is. Als je niet wilt herplaatsen, zal je voor de rest van hun leven moet scheiden. Gescheiden uitlaten, gescheiden slapen, gescheiden eten, etc. Dat kost dus dubbel zo veel tijd en heel veel moeite. Ik ken een geval (binnen dit ras) waar de situatie ongeveer gelijk lag, de ene reu heeft de andere reu doodgebeten :wink: Doe ermee wat je wilt.

Succes.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Kit schreef:
superbink schreef:wat een kut opmerkingen weer allemaal ik vraag toch alleen om advies herplaatsen gebeurd niet! punt.
Hier reageren mensen met een megabak kennis van zaken, helemaal over het kaliber hond dat jij hebt, deze mensen hebben al jaren dit "soort" honden ( bah wat een nare woordkeuze, maar goed)
Ik hoop dat je er iets van aanneemt als je zo gek bent op je honden als je zegt dat je bent, moet je ook zoveel liefde voor ze hebben door ze vrij te houden van die snijdende spanningen die ze altijd zullen hebben.
:ok: en geloof me, spanning in je roedel is niet leuk. Ik besef me sinds een paar weken dat
mijn honden ineens niet meer op eieren hoeven te lopen sinds de oudste reu hier overleden is.
Oh en. Om je een voorproefje te geven. Mijn oudste is gestorven door zon simpel knok partijtje.
Slagaderlijke bloeding en dan gaat het bij mij om meute honden ipv bullen en die zijn toch een stuk gemoedelijker.
Laatst gewijzigd door Suuz! op 02 apr 2012 18:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

superbink schreef:hallo ik heb 2 amerikaanse bulldogen van 2 en 3 jaar.
ze zijn over het algemeen heel tolerant tegen over elkaar. eten naast mekaar krijgen samen een bot en spelen samen met speeltjes en stoeien ook samen.
als ik weg ben loopt de oudste los en de jongste zit in een bench, ook als we slapen.
nou is er een tijd geleden een stoeipartij uit de hand gelopen. ben even bezig geweest ze uitmekaar te krijgen maar het is me gelukt. allebei op de rug getrokken en was daarna gelijk over weer zo als eerst.
nou afgelopen week ben ik op de bank in slaap gevallen dus lag de jongste niet in de bench.
uit het niets begint te blaffen en de oudste is gelijk alert wakker. ze lopen op mekaar af het lichaam helemaal gespannen en in een seconde vliegen ze mekaar aan. kreeg ze vrij snel uit mekaar en heb ze dit keer streng toegesproken dat ik dit niet wil. nu ben ik bang dat er toch meer speelt dan afentoe een beetje mot hebben.
herkent iemand dit of heeft advies?

gr angelique en een poot van bink en mace
ja, dat krijg je he. Ik zou ze apart houden of eentje herplaatsen
superbink
Vaste gebruiker

nee hoor liefde is doorzetten en niet opgeven. als je twee vechtende pubers heb stuur je er dan ook een uit huis. ja ik heb buldogen maar zijn geen monsters ik heb ze toch ook in me eentje als vrouw uit mekaar gekregen. ben ik maar lekker eigenwijs volgens jullie ik laat het wel weten hoe het over een maandje is.
ik garandeer je goed!!!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

superbink schreef:een overplaatsen zal ik dus never en te nooit doen. het zijn me allesies en doe er ook alles voor.
ik vind dat er maar weinig gequote wordt
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”