Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn twee reuen hebben gevochten.

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

superbink
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Re: mijn twee reuen hebben gevochten.

Ongelezen bericht door superbink »

Tank schreef:
superbink schreef:mijn honden komen bij een goed fokker vandaan en heb er ook goed geld voor betaald hun hebben ook alles los lopen.
er is ook wel mot je corrigeert het en laat het weer verder gaan, en dat helpt ook. tegen mij is gezegt als je gaat scheiden dat je dan twee roedels krijgt. haar advies was ook nu altijd toezicht houden. en als de spanning blijf aanhouden iemand erbij halen die kan achterhalen of het angst is of dominatie of wat dan ook. dus ik kijk het aan voor een week of twee en doe gewoon wat ik normaal ook met ze doet wandel alleen nu meer om overtollige energie eruit te krijgen en dan laat ik het wel weten.
ik wou hier graag persoonlijke ervaringen/meningen en adviezen krijgen en die heb ik gekregen.
ik vind het een leuk forum ook al plaats ik niet veel kijk ik wel regelmatig naar andermans verhalen. enige wat ik jammer vind dat sommige gelijk een vooroordeel klaar hebben en de manier waarop, niet iedereen.
Wie bedoel je dan precies, met die vooroordelen?
heb je bijvoorbeeld gezien wat ik voor hond heb lopen?
het sloeg ook niet op jou maar op een ander en met vooroordeel omdat er werd gezegd dat ik niet weet waar ik aan begint en dat ik me niet heb verdiept in het ras dat is wel zo. ik ken ook iemand die 5 rottweiler reuen had rondlopen en dat ging ook goed. dant hun mazzel hadden en ik pech misschien maar dat het onmogelijk is dat ze samen een gelukkig oud leven krijgen geloof ik niet.
superbink
Vaste gebruiker

Tulp schreef:Hoe woon je? Ongetwijfeld anders dan de fokker die een roedel heeft lopen.

Je scheidt nu toch ook door er eentje op te sluiten?

ik sluit mijn hond op in een bench van het grootste voormaat gewoon in de woonkamer waar die andere ook loopt.
ik heb een beneden huis met een ruime woonkamer en een tuin en woon in de buurt van een bos en een groot veld. net als mijn fokker.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

superbink schreef:het sloeg ook niet op jou maar op een ander en met vooroordeel omdat er werd gezegd dat ik niet weet waar ik aan begint en dat ik me niet heb verdiept in het ras dat is wel zo. ik ken ook iemand die 5 rottweiler reuen had rondlopen en dat ging ook goed. dant hun mazzel hadden en ik pech misschien maar dat het onmogelijk is dat ze samen een gelukkig oud leven krijgen geloof ik niet.
Tuurlijk is dat niet onmogelijk, maar de kans is gewoon niet groot. Dit kan een eenmalig akkefietje zijn geweest, maar de kans is groter dat dit het eerste akkefietje van een hele reeks steeds groter wordende akkefietjes is.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh dat was ik weer natuurlijk :cheer:
weet je, als ik met mijn herders al weet dat het niet zo'n strak plan is om twee ambull reuen bij elkaar te zetten zou iemand die voor dat ras gaat dat toch helemaal moeten weten?
en dat twee honden van hetzelfde geslacht die weinig in leeftijd schelen bij elkaar heel vaak niet goed gaat is gewoon algemene hondenkennis, daar heeft ras niet zo heel veel mee te maken, al zal het bij een heel relaxed ras makkelijker gaan.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef:oh dat was ik weer natuurlijk :cheer:
weet je, als ik met mijn herders al weet dat het niet zo'n strak plan is om twee ambull reuen bij elkaar te zetten zou iemand die voor dat ras gaat dat toch helemaal moeten weten?
en dat twee honden van hetzelfde geslacht die weinig in leeftijd schelen bij elkaar heel vaak niet goed gaat is gewoon algemene hondenkennis, daar heeft ras niet zo heel veel mee te maken, al zal het bij een heel relaxed ras makkelijker gaan.
Zelfs met een relaxed ras is het gewoon dom om 2 reuen (met een klein leeftijdsverschil) bij elkaar te zetten. Dit is weer typisch zo'n geval van je te weinig verdiepen voordat je ergens aan begint.
De kans dat het ooit goed komt tussen de twee is nagenoeg nihil.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Die knokpartijdjes zijn voorbode in wat je te wachten staat lieverd.
Straks dan gaat samen met een botje in de kamer ook niet meer en samen uit 1 bakkie vreten ook niet.
Dit gaat alleen maar erger worden.

Dat iemand anders een aantal reuen bij elkaar heeft lopen wat "goed "gaat ligt ook aan de honden hun karakter en de leeftijd onderling en het karakter en de kennis van de baas.
Dus totaal anders dan in jouw situatie met jouw karakter en het karakter en leeftijd verschil van jouw honden.

Ik zou het maar als een heel erg serieus probleem gaan zien wat gewoon samengaat met het ras en dat word alleen maar erger.
Want anders kom je op een punt dat je veel verdriet en ellende en kapotte honden oplevert en je ze een keer niet meer uit elkaar kan krijgen.

Zie het zoals Martijn ook al zei in 2 zilverruggen als 2 celmaatjes van hetzelfde kaliber bij elkaar zetten ,dat is wachten op problemen.

Veel succes. :ok: .

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
safari

Ongelezen bericht door safari »

Even uit nieuwschierigheid. Hoeveel leeftijds verschil zou er wel tussen twee reuen moeten zitten??
superbink
Vaste gebruiker

ik vond je opmerking gewoon niet leuk hoewel ik hem misschien wel kan begrijpen. dat er toch wel een in het asiel belandt heb zelf ook een hekel aan mensen die iets nemen voor stoer of schattig en eindstand erachter komen dat het teveel hond is en daarom in het asiel belanden. daarom wil ik er gewoon aan werken. ook al is het misschien moeilijk maar wel mogelijk.
en ik weet niet of je een amerikaanse bulldog kent buiten zijn ze actief en geven ze alles maar binnen slapen ze over het algemeen. die van mij zijn in ieder geval relax.
superbink
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Die knokpartijdjes zijn voorbode in wat je te wachten staat lieverd.
Straks dan gaat samen met een botje in de kamer ook niet meer en samen uit 1 bakkie vreten ook niet.

Dat iemand anders een aantal reuen bij elkaar heeft lopen wat "goed "gaat ligt ook aan de honden hun karakter en de leeftijd onderling en het karakter en de kennis van de baas.
Dus totaal anders dan in jouw situatie met jouw karakter en het karakter en leeftijd verschil van jouw honden.

Ik zou het maar als een heel erg serieus probleem gaan zien wat gewoon samengaat met het ras en dat word alleen maar erger.
Want anders kom je op een punt dat je veel verdriet en ellende en kapotte honden oplevert en je ze een keer niet meer uit elkaar kan krijgen.

Zie het zoals Martijn ook al zei in 2 zilverruggen als 2 celmaatjes van hetzelfde kaliber bij elkaar zetten ,dat is wachten op problemen.

.
hoe bedoel je met mijn karakter en die van me honden ben wel nieuwgierig waar je mijn karakter op bazeert dat ik eigenwijs bent dat ik niet meteen als eerste maar een hond weg doet.
maar eerst een oplossing zoekt er zijn gedragtherapeuten die zeggen dat dit nog prima op te lossen is.
renee-uk
Zeer actief

superbink schreef:
ik vond je opmerking gewoon niet leuk hoewel ik hem misschien wel kan begrijpen. dat er toch wel een in het asiel belandt heb zelf ook een hekel aan mensen die iets nemen voor stoer of schattig en eindstand erachter komen dat het teveel hond is en daarom in het asiel belanden. daarom wil ik er gewoon aan werken. ook al is het misschien moeilijk maar wel mogelijk.
en ik weet niet of je een amerikaanse bulldog kent buiten zijn ze actief en geven ze alles maar binnen slapen ze over het algemeen. die van mij zijn in ieder geval relax.
ja aan suikerkoekjes doe ik niet, denk dat niemand daar wat mee opschiet
begrijp ook best dat het niet is wat je in gedachten had, maar helaas is nou eenmaal niet alles maakbaar in het leven.

wat je nu ziet gebeuren zijn de voorboden van een probleem dat niet kleiner maar alleen maar groter zal worden.
dat kun je naast je neerleggen en denken dat jij daar wel even verandering in zult brengen, je kunt het ook accepeteren en je honden beide apart een beter leven geven dan dat ze samen bij jou zullen krijgen.
dat wil helemaal niet zeggen dat jij niet goed voor je honden bent, maar wel dat die twee honden niet samen in een huishouden kunnen leven, tenminste niet als je ze niet constant en continu gescheiden houdt.
en zeg nou zelf, dat is toch niet wat je voor een hond wil?

asiel hoeft niet, je kunt ook herplaatsen bij een hondenliefhebber en die zijn er zat.
maar dat kun je het beste wel doen voordat het helemaal uit de hand loopt.
en dat het uit de hand gaat lopen is wel zeker, jou en je goede bedoelingen - waar ik overigens helemaal niet aan twijfel- ten spijt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

superbink schreef: er zijn gedragtherapeuten die zeggen dat dit nog prima op te lossen is.
ja natuurlijk zijn die er, GT's moeten ook leven ;)
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

superbink schreef:
bouvierpoedel schreef:Die knokpartijdjes zijn voorbode in wat je te wachten staat lieverd.

.
hoe bedoel je met mijn karakter en die van me honden ben wel nieuwgierig waar je mijn karakter op bazeert dat ik eigenwijs bent dat ik niet meteen als eerste maar een hond weg doet.
maar eerst een oplossing zoekt er zijn gedragtherapeuten die zeggen dat dit nog prima op te lossen is.
Even adem halen en goed lezen. :wink: zodat je ook daadwerkelijk begrijpt wat ik schrijf. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat zegt de fokker erover dan? Heeft hij ook 2 intacte reuen met 1 jaar leeftijdsverschil rondlopen?

Ik zou een traphekje kopen zodat je de honden in huis kan scheiden zonder bench. Ze apart van elkaar eten geven, geen speeltjes laten slingeren en ze apart van elkaar de botjes geven. Dat zijn allemaal triggers. Ze mogen niet druk doen, niet blaffen, eigenlijk gewoon helemaal niets. Alles kan een trigger zijn tot een gevecht. De een blaft, veroorzaakt een opschudding en ze knallen in elkaar. Dat zal echt niet ophouden.
Als je niet een wilt herplaatsen dan zou ik ze het grootste gedeelte van de dag gescheiden houden. Eventueel wel samen uitlaten maar dan alleen aangelijnd.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

safari schreef:Even uit nieuwschierigheid. Hoeveel leeftijds verschil zou er wel tussen twee reuen moeten zitten??
Als je de gok wilt nemen dat twee reuen goed samen gaan dan in elk geval eentje volwassen laten worden voordat er één bijkomt. Bij ons is dat zeker 2,5 tot 3 jaar.
Maar de kans dat het tussen twee boerboelreuen goed gaat is ongeveer net zo groot als de staatsloterij winnen :8):

Ik heb geen ervaring met ambullen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Mijn ervaring met vechtende honden is ook niet best.
Bij mij in de roedel mochten twee teven elkaar helemaal niet. Engelse Bullen, een jaar leeftijdsverschil.
De eerste jaren niets aan de hand, ze sliepen samen op de bank, deden nooit moeilijk tegen elkaar.
Toen ze wat ouder werden en roedelleidster Raisa overleed ( zij was een Bullmastiff) ging het mis. Eerst kleine schermutselingen in huis, dat was zo over.
Maar het ging van kwaad tot erger. Overal hekken in huis en tuin en dan geen lullig traphekje, want daar vlogen ze dwars doorheen.
Herplaatsen wilde ik niet, ze waren me allebei even lief. Maar ik heb het toch moeten doen, want de spanning in huis was te snijden. Ze háátten elkaar en mochten geen seconde in elkaars buurt komen.
Toen ze elkaar toch een keer tegenkwamen heb ik ze met heel veel moeite uit elkaar getrokken, ééntje zat van onder tot boven onder het bloed.
Daarom heb ik er een toch herplaatst, en wat deed dat zeer !
Maar ik had dat maanden eerder moeten doen.
De rust was weer terug in huis en de hond die we herplaatst hebben heeft daar een heel fijn leven.

Ik denk dat jij er ook niet onderuit komt om er eentje te herplaatsten, maar dat je daar nog niet aan toe bent. Heel begrijpelijk als dat zo is.

Kijk het nog maar even aan en wees verdomd goed op je hoede, dat is wat ik je adviseer.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

superbink schreef: maar eerst een oplossing zoekt er zijn gedragtherapeuten die zeggen dat dit nog prima op te lossen is.
Dat zijn dan waardeloze gedragstherapeuten. Maar ja, iedereen kan zich dan ook gedragstherapeut noemen.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Tja, wij hebben ook twee reuen van dezelfde leeftijd, maar.....verschillende rassen. Het gaat om een Cane Corso en een Friese Stabij en zelfs zij hebben al eens gevochten. Gelukkig weet bij ons de Stabij dat hij echt geen partij is voor de CC, dus hij onderwerpt zich (hoewel ze absoluut niet samen kunnen eten of botten kluiven e.d.), maar met een ras als het jouwe.....ik weet het niet hoor.
AfbeeldingAfbeelding
superbink
Vaste gebruiker

Valerie schreef:Wat zegt de fokker erover dan? Heeft hij ook 2 intacte reuen met 1 jaar leeftijdsverschil rondlopen?

Ik zou een traphekje kopen zodat je de honden in huis kan scheiden zonder bench. Ze apart van elkaar eten geven, geen speeltjes laten slingeren en ze apart van elkaar de botjes geven. Dat zijn allemaal triggers. Ze mogen niet druk doen, niet blaffen, eigenlijk gewoon helemaal niets. Alles kan een trigger zijn tot een gevecht. De een blaft, veroorzaakt een opschudding en ze knallen in elkaar. Dat zal echt niet ophouden.
Als je niet een wilt herplaatsen dan zou ik ze het grootste gedeelte van de dag gescheiden houden. Eventueel wel samen uitlaten maar dan alleen aangelijnd.
1 reu van 7, 1 reu van 4, 1 reu van 3 en rest zijn teven
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Kijk mijn twee intacte reuen verschillen ook precies één jaar, maar ja als je dan kijkt naar de rassen. Mijn boomertje die snapt zelf ook wel dat hij weinig begint tegen tankie. En tankie voelt zich ook niet bepaald bedreigd door die kleine draak. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er een intact OEB reutje bij te zetten.

Verder is de dynamiek in een grotere roedel zoals die van jouw fokker ook weer heel anders dan een roedel bestaande uit twee honden zoals de jouwe. Eigenlijk niet te vergelijken.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

2 reuen is toch ook nog niet echt een roedel?
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

vergeet niet, dat jij de honden uit elkaar moet trekken. Dit kan behoorlijk link zijn.
superbink
Vaste gebruiker

Tank schreef:Kijk mijn twee intacte reuen verschillen ook precies één jaar, maar ja als je dan kijkt naar de rassen. Mijn boomertje die snapt zelf ook wel dat hij weinig begint tegen tankie. En tankie voelt zich ook niet bepaald bedreigd door die kleine draak. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er een intact OEB reutje bij te zetten.

Verder is de dynamiek in een grotere roedel zoals die van jouw fokker ook weer heel anders dan een roedel bestaande uit twee honden zoals de jouwe. Eigenlijk niet te vergelijken.
dat is toch veel moeilijker daar lopen allemaal loopse teven in huis gebeurd er ook nix. en hier twee reuen ab dat kan echt niet. vind het nou niet zo logisch klinken
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Machie schreef:2 reuen is toch ook nog niet echt een roedel?
nee, 2 honden zijn 2 honden, dat is geen roedel. deze honden kunnen ook alleen maar op elkaar reageren, dat scheelt ook.
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ik zal het aan de mensen die daadwerkelijk een roedel in huis hebben lopen overlaten om uit te leggen waarom dat totaal anders is als twee honden in één huis. Maar dat het anders werkt daar kan je wel vanuit gaan. Bijvoorbeeld zoals hutsje zegt dat 2 honden alleen op elkaar kunnen reageren dat is al één verschil.
Valerie
Zeer actief

superbink schreef:
Valerie schreef:Wat zegt de fokker erover dan? Heeft hij ook 2 intacte reuen met 1 jaar leeftijdsverschil rondlopen?

1 reu van 7, 1 reu van 4, 1 reu van 3 en rest zijn teven
Heb je de rest ook gelezen?
superbink
Vaste gebruiker

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding die twee onderste zijn nu net gemaakt
superbink
Vaste gebruiker

ja heb ik gelezen maar denk echt dat scheiden niet goed is.
renee-uk
Zeer actief

ik geef het op :U:
succes dan maar :ok:
Laatst gewijzigd door renee-uk op 02 apr 2012 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik kan de foto's niet zien maar ik kan je wel melden dat dit hoe dan ook het begin van het einde is en ik kan me ook voorstellen dat je daar niet aan wilt met schattige beelden. maar geloof me, neem het nou aan.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Hutsje schreef:ik kan de foto's niet zien maar ik kan je wel melden dat dit hoe dan ook het begin van het einde is en ik kan me ook voorstellen dat je daar niet aan wilt met schattige beelden. maar geloof me, neem het nou aan.
Nou de laatste 2 foto's zijn foto's waarbij ze samen kluiven en eten.
Ik geef het op, als je het zo speelt dan wil je gewoon niet.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”