Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijn twee reuen hebben gevochten.
Moderator: moderatorteam
- haddock
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer/Am. Bull
- Aantal honden: 1
Re: mijn twee reuen hebben gevochten.
Herplaatsen. Voordat er eentje 'n supertrauma oploopt of erger.
Heb rond 2005 2 boxerteven opgevangen, bijna even oud, konden ook niet zonder elkaar, werd gezegd.
Schatten van honden, maar vechten! Kon ze altijd wel snel uit elkaar krijgen, had ze ook altijd samen mee, kon toen nog op m'n werk.
Dat veranderde. En toen kwam ik 'n keertje thuis, de 2 jongens en hun vriendjes verschrikt in huis, bloed in de kamer, iedereeen incluis honden diep onder de indruk.
Maar weer laten hechten, en toen toch eentje herplaatst. Die is goed herplaatst, en nu nog steeds koningin van 'n camping.
Mijn geliefde Donna, toen al beginnend HD lijder, heb ik gehouden. De gezonde is herplaatst. Ben er een keertje met Donna wezen kijken, ze zat trillend in de auto. Geen enkele andere hond vond ze nog leuk, direkt agressief.
Donna is afgelopen zomer overleden. Heb nu 'n teef van 7,5 maand, zeer sociaal hondje, komt nooit weer 'n teef bij.
Misschien over 'n jaar of anderhalf wel 'n Wetter reu, maar m'n meisje wil daar nog niet zo goed aan.
Die is wel genezen van 2 honden.
Zo, nu eerst naar 't bos met m'n skattie, tussen de middag zijn daar meer hondjes.
Heb rond 2005 2 boxerteven opgevangen, bijna even oud, konden ook niet zonder elkaar, werd gezegd.
Schatten van honden, maar vechten! Kon ze altijd wel snel uit elkaar krijgen, had ze ook altijd samen mee, kon toen nog op m'n werk.
Dat veranderde. En toen kwam ik 'n keertje thuis, de 2 jongens en hun vriendjes verschrikt in huis, bloed in de kamer, iedereeen incluis honden diep onder de indruk.
Maar weer laten hechten, en toen toch eentje herplaatst. Die is goed herplaatst, en nu nog steeds koningin van 'n camping.
Mijn geliefde Donna, toen al beginnend HD lijder, heb ik gehouden. De gezonde is herplaatst. Ben er een keertje met Donna wezen kijken, ze zat trillend in de auto. Geen enkele andere hond vond ze nog leuk, direkt agressief.
Donna is afgelopen zomer overleden. Heb nu 'n teef van 7,5 maand, zeer sociaal hondje, komt nooit weer 'n teef bij.
Misschien over 'n jaar of anderhalf wel 'n Wetter reu, maar m'n meisje wil daar nog niet zo goed aan.
Die is wel genezen van 2 honden.
Zo, nu eerst naar 't bos met m'n skattie, tussen de middag zijn daar meer hondjes.
Groets, Haddock
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
- Aantal honden: 2
Ik zou zeggen ga een cursus ehbo voor honden volgen en honden psychologie. En voor de rest heb ik het gevoel dat alles wat hier gezegd word niks uitmaakt want U (de maker van van dit topic) doet toch wat U zelf wil.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
dat is haar ook goed recht natuurlijk. het is alleen een beetje sneu voor de honden.verkadej schreef:Ik zou zeggen ga een cursus ehbo voor honden volgen en honden psychologie. En voor de rest heb ik het gevoel dat alles wat hier gezegd word niks uitmaakt want U (de maker van van dit topic) doet toch wat U zelf wil.

-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb je een PB gestuurd
Zoals ik al zei heb ik ook 2 Amerikaanse Bulldog reuen met een leeftijdsverschil van 9 jaar ertussen en waarbij de oudste al jaren gecastreerd is. Toch is het een tijdje geleden fout gegaan, weliswaar dankzij mijn teefje maar resulteerde wel dat mijn jongste reu de kop van de oudste in zijn bek had en geen intentie had om die los te laten. En het begon enkel omdat mijn oudste reu de kamer in kwam lopen en mijn teef het nodig vond om haar plek af te vliegen en hem aan te vallen waarbij ze hulp krijg van de jongste, tot die tijd liep alles gewoon bij elkaar (onder toezicht, als we weg gingen zat de teef altijd bij de oudste reu)
Voor ik aan de jongste begon heb ik al overwogen of we het aan zouden kunnen, mocht het fout gaan wat dan, herplaatsen is geen optie dus dan scheiden we de honden, kunnen we de honden als we ze gescheiden houden voldoende ruimte, aandacht, beweging enz geven, ja dat kunnen we dus de hond kwam er. En nu houden we de 2 reuen dus idd gescheiden in huis. Als we met de 2 reuen weg gaan naar buiten hebben ze geen enkel probleem met elkaar, in huis zorgt de teef voor onrust als ze samen lopen en omdat ik het niet weer wil mee maken dat mijn oude man gegrepen wordt houden we ze gewoon gescheiden in huis dmv een simpel traphekje. De teef loopt gewoon van de één naar de ander mee wat ze wil en er is op die manier ook totaal geen spanning in huis. De honden hebben alle 3 hun eigen plek om te eten, kluiven krijgen ze ook apart.
Hou er aub rekening mee dat je honden wederom een keer om 'niets' in elkaar kunnen klappen, er hoeft er maar 1 met een scheef oog te kijken of door iets geheel anders geirriteerd te raken en het is bal en geloof me het is dan ook echt goed bal met dit soort typjes
ik was heel blij dat ik op dat moment niet alleen was want mijn jongste is geen kalf van een hond maar wel een AB en als een AB gaat dan gaat hij goed

Zoals ik al zei heb ik ook 2 Amerikaanse Bulldog reuen met een leeftijdsverschil van 9 jaar ertussen en waarbij de oudste al jaren gecastreerd is. Toch is het een tijdje geleden fout gegaan, weliswaar dankzij mijn teefje maar resulteerde wel dat mijn jongste reu de kop van de oudste in zijn bek had en geen intentie had om die los te laten. En het begon enkel omdat mijn oudste reu de kamer in kwam lopen en mijn teef het nodig vond om haar plek af te vliegen en hem aan te vallen waarbij ze hulp krijg van de jongste, tot die tijd liep alles gewoon bij elkaar (onder toezicht, als we weg gingen zat de teef altijd bij de oudste reu)
Voor ik aan de jongste begon heb ik al overwogen of we het aan zouden kunnen, mocht het fout gaan wat dan, herplaatsen is geen optie dus dan scheiden we de honden, kunnen we de honden als we ze gescheiden houden voldoende ruimte, aandacht, beweging enz geven, ja dat kunnen we dus de hond kwam er. En nu houden we de 2 reuen dus idd gescheiden in huis. Als we met de 2 reuen weg gaan naar buiten hebben ze geen enkel probleem met elkaar, in huis zorgt de teef voor onrust als ze samen lopen en omdat ik het niet weer wil mee maken dat mijn oude man gegrepen wordt houden we ze gewoon gescheiden in huis dmv een simpel traphekje. De teef loopt gewoon van de één naar de ander mee wat ze wil en er is op die manier ook totaal geen spanning in huis. De honden hebben alle 3 hun eigen plek om te eten, kluiven krijgen ze ook apart.
Hou er aub rekening mee dat je honden wederom een keer om 'niets' in elkaar kunnen klappen, er hoeft er maar 1 met een scheef oog te kijken of door iets geheel anders geirriteerd te raken en het is bal en geloof me het is dan ook echt goed bal met dit soort typjes

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En jij had er eigenlijk ook nog Buffel bij lopen. En dat was ook een volle reu en ook dat is toch een keer fout gegaan? Dus bij een Ambull-reu moet je eigenlijk gewoon geen andere reuen zetten. Zeker geen andere ambullen als je het mij vraagt. Of je moet bereid zijn ze te scheiden.
-
Brigitte
- Zeer actief
Nee, tussen Buffel en Bunker is er nooit wat gebeurd alleen is Buffel al snel naar mijn ouders gegaan en die had ik ook niet gehouden omdat ik dat in de toekomst niet zag zitten met Bunker dat gaf ik al aan toen ik hem in huis haalde. Buffel zou gewoon herplaats worden en 2 dagen later boden mijn ouders al aan hem te nemen en hij is toen al kort daarna naar hun gegaan en geniet daar nog steeds van een heerlijk verwend levenlaeken schreef:En jij had er eigenlijk ook nog Buffel bij lopen. En dat was ook een volle reu en ook dat is toch een keer fout gegaan? Dus bij een Ambull-reu moet je eigenlijk gewoon geen andere reuen zetten. Zeker geen andere ambullen als je het mij vraagt. Of je moet bereid zijn ze te scheiden.
Edit: Buffel, Tank en Elektra kunnen overigens zonder problemen bij elkaar lopen en doen dat ook iedere dag. Bunker loopt met Tank samen of met Elektra maar niet met zijn 3en en al helemaal niet meer met Buffel want Buffel moet Bunker niet meer
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
TS heeft een vraag maar trekt zich schijnbaar niets aan van alle tips en waarschuwingen, waarom dan een vraag stellen?
Ik zou nooit en te nimmer 2 reuen van dat ras samen in huis houden.
Dat gaat vroeg of laat fout en dan blijft het fout gaat en wordt steeds erger.
Ik heb 10 jaar lang 2 teven uit elkaar gehouden, door middel van een hek door de woonkamer, zou ik nu nooit meer doen, maar 1 herplaatsen was toen, om verschillende reden geen optie.
Het waren 10 lange jaren, altijd opletten, nooit relaxed met de 2 honden op pad, etc. etc. etc.
Maargoed, ik heb het idee dat alles wat hier gezegd wordt het ene oor in gaan en het andere weer uit,....
Ik heb 10 jaar lang 2 teven uit elkaar gehouden, door middel van een hek door de woonkamer, zou ik nu nooit meer doen, maar 1 herplaatsen was toen, om verschillende reden geen optie.
Het waren 10 lange jaren, altijd opletten, nooit relaxed met de 2 honden op pad, etc. etc. etc.
Maargoed, ik heb het idee dat alles wat hier gezegd wordt het ene oor in gaan en het andere weer uit,....
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
als beiden reuen gecastereerd zouden worden. zou dat wel degelijk baat kunnen hebben. zo dom is dat dus niet.Muk schreef:Dit is wel het domste advies dat je kunt geven. Castratie is niet de oplossing voor dit probleem. Sterker nog, het kan de problemen verergeren!toots schreef:als je niet wilt her plaatsen.
dan geef ik ook als tip castereren
dat kan echt wel een uitkomst zijn. maar dan ben je er nog lang niet ook gecastereerde honden kunnen elkaar in de haren vliegen.
en over dat dat verminking is dat vind ik erg overdreven is ook een vak natuurlijk . in de assiels worden ze ook gecastereerd.
echter heb ik geen vertrouwen in de ts dat ze raad op volgt . want ben wel van mening dat over plaatsing een betere oplossing is.
het zou zowieso veel meer rust geven en het blijft ook als ze gecastereerd zijn een risico het zegt dus niks.
Ik vind alleen dat als ze niks doet gaat het het zowieso een keer fout.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Beide reuen castreren is WEL het domste wat je kunt doen, je hebt dan namelijk de zelfde situatie als nu qua verschil in rang.toots schreef:als beiden reuen gecastereerd zouden worden. zou dat wel degelijk baat kunnen hebben. zo dom is dat dus niet. echter heb ik geen vertrouwen in de ts dat ze raad op volgt . want ben wel van mening dat over plaatsing een betere oplossing is.Muk schreef:Dit is wel het domste advies dat je kunt geven. Castratie is niet de oplossing voor dit probleem. Sterker nog, het kan de problemen verergeren!toots schreef:als je niet wilt her plaatsen.
dat kan echt wel een uitkomst zijn. maar dan ben je er nog lang niet ook gecastereerde honden kunnen elkaar in de haren vliegen.
en over dat dat verminking is dat vind ik erg overdreven is ook een vak natuurlijk . in de assiels worden ze ook gecastereerd.
het zou zowieso veel meer rust geven en het blijft ook als ze gecastereerd zijn een risico het zegt dus niks.
Als je de laagste castereert maak je het verschil groter, dat is dan ook de ENIGE manier waarbij castratie, eventueel zou kunnen helpen. Castreer je ze allebei, haal je dus een laatste uitweg weg

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als beide reuen gecastreerd worden blijven ze op hetzelfde rangorde niveau staan ten opzichte van elkaar en los je dus helemaal niks op.toots schreef:als beiden reuen gecastereerd zouden worden. zou dat wel degelijk baat kunnen hebben. zo dom is dat dus niet.Muk schreef:Dit is wel het domste advies dat je kunt geven. Castratie is niet de oplossing voor dit probleem. Sterker nog, het kan de problemen verergeren!toots schreef:als je niet wilt her plaatsen.
echter heb ik geen vertrouwen in de ts dat ze raad op volgt . want ben wel van mening dat over plaatsing een betere oplossing is.
mens maak je toch eerst eens wat kennis eigen voordat je je enorme bulten onzin ergens neerpleurt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Muk
Dat is helemaal dom! Als je je verdiept in de rangorde tussen honden, dan weet je ook direct waarom dit een van de domste dingen is die je in deze situatie kunt doen. Sorry, maar je advies brengt de ts niets verder.toots schreef:als beiden reuen gecastereerd zouden worden. zou dat wel degelijk baat kunnen hebben. zo dom is dat dus niet.Muk schreef: Dit is wel het domste advies dat je kunt geven. Castratie is niet de oplossing voor dit probleem. Sterker nog, het kan de problemen verergeren!
- Marianne en Tibo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Sheperd
Leerzaam topic! Ik heb altijd alleen maar teven gehad, nooit een probleem. Toen gastgezin geweest voor 2 jonge (hulphond) reuen.
Nu heb ik zelf een ongecastreerde reu van 3, opvanger. Ontzettend leerzaam deze verhalen.
Er komt weer een aankomende hulphondpup aan, goed om te lezen wat raadzaam is, en wat niet.
Alhoewel de stichting ook een constante vinger aan de pols houdt.
Nu heb ik zelf een ongecastreerde reu van 3, opvanger. Ontzettend leerzaam deze verhalen.
Er komt weer een aankomende hulphondpup aan, goed om te lezen wat raadzaam is, en wat niet.
Alhoewel de stichting ook een constante vinger aan de pols houdt.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Het enige wat er dan gebeurd is dat de reuen balloos zijn en op zelfde voet verder gaan. Beetje zondetoots schreef:als beiden reuen gecastereerd zouden worden. zou dat wel degelijk baat kunnen hebben. zo dom is dat dus niet.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Als je al een hond castreert moet je voor de hond kiezen die het laagste in rang staat.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ben niet tegen castreren. Ik doe het liever niet als het niet nodig is. Luca is gecasteer vanwege voorhuidontsteking. Met daarbij genomen dat zijn hormonen hem heel erg in de weg zaten hebben we met veel moeite de knoop doorgehakt. Ik heb inderdaad ook een heel andere hond terug. Een hond die veel socialer is, veel makkelijker te bereiken, veel beter in zijn vel zit en geen voorhuidsontsteking meer heeft.
Maar mijn andere reu castreer ik niet. Die is gewoon gewoon. Een heerlijk hondje die gewoon zijn ballen houden kan
Maar mijn andere reu castreer ik niet. Die is gewoon gewoon. Een heerlijk hondje die gewoon zijn ballen houden kan
- Jeannettebo
- Zeer actief
misschien moet je even goed lezen, er is uit gelegd waarom je niet BEIDEN moet castreren, maar hooguit 1 van de twee.Joy schreef:Waarom zijn jullie zo tegen castreren? Mijn reu ging steeds vaker vechten met andere honden , altijd mannetjes ongeveer even oud, groot en vitaal als hem. vorig jaar heb ik hem op zijn 5e laten castreren. Ik kan hem nu overal laten los lopen, honden die niet helemaal tof zijn negeert hij, ik hoef niet meer steeds allert te zijn.
Met mijn andere hond ( een teef die al gecastreerd was toen ik haar kreeg) gaat het heel leuk, ze rennen en spelen samen, hij likt haar als ze een wondje heeft, ze sjorren samen aan het zelfde dekentje.
Achteraf gezien ben ik er wel blij mee.
Als je twijfelt, kun je ze ook eerst chemisch laten castreren, dan kun je de uitwerking op het gedrag beter inschatten.
Let wel op, hoe vaker de honden samen vechten, hoe meer dat gedrag ingesleten raakt en dus moeilijker af te leren.
Ik zou ze allebei een prikje of chipje chemisch castratie spul geven
Sowieso reu-teef en reu-reu is anders, ook ivm castreren.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
lees je ook wat hierboven geschreven is?Joy schreef:Waarom zijn jullie zo tegen castreren? Mijn reu ging steeds vaker vechten met andere honden , altijd mannetjes ongeveer even oud, groot en vitaal als hem. vorig jaar heb ik hem op zijn 5e laten castreren. Ik kan hem nu overal laten los lopen, honden die niet helemaal tof zijn negeert hij, ik hoef niet meer steeds allert te zijn.
Met mijn andere hond ( een teef die al gecastreerd was toen ik haar kreeg) gaat het heel leuk, ze rennen en spelen samen, hij likt haar als ze een wondje heeft, ze sjorren samen aan het zelfde dekentje.
Achteraf gezien ben ik er wel blij mee.
Als je twijfelt, kun je ze ook eerst chemisch laten castreren, dan kun je de uitwerking op het gedrag beter inschatten.
Let wel op, hoe vaker de honden samen vechten, hoe meer dat gedrag ingesleten raakt en dus moeilijker af te leren.
Ik zou ze allebei een prikje of chipje chemisch castratie spul geven
deze honden staan ontzettend dicht bij elkaar in rang en zullen zeker onderling proberen boven de ander uit te komen
als je ze beide castreert verander je dus niks, zullen ze nog beide aan de top willen komen omdat ze op ongeveer hetzelfde niveau op de ranglijst staan.
dan hou je dezelfde gevechten, alleen zijn ze dan beide balloos
maar aangezien ze bijten met hun bek en niet met hun ballen zullen de verwondingen niet minder zijn helaas.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
chrico
- Zeer actief
Mwah, ik denk dat het even wat meer tijd nodig heeft om te verwerken wat hier geschreven word of zou jij als je een ander beeld voor ogen heb ineens besluiten je hond weg te doen omdat dit op het forum gezegd word?JYBD schreef:TS heeft een vraag maar trekt zich schijnbaar niets aan van alle tips en waarschuwingen, waarom dan een vraag stellen?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Eens. En wat ik ook steeds lees is dat mensen die twee vechtende honden hadden ze zijn gaan scheiden voor jaren. Dat zouden ze nu nooit meer doen. Maar ondertussen konden ze dus zelf ook geen hond weg doen blijkbaar. Dat begrijp ik overigens prima. Ik ben ook iemand die zou gaan scheiden. Dus een hond wegdoen ging er bij mij ook niet 123 in hoor. Als Eva en Cleo waren gaan vechten had ik ze echt wel allebei gehouden. Maar die doen dat gelukkig niet.chrico schreef: Mwah, ik denk dat het even wat meer tijd nodig heeft om te verwerken wat hier geschreven word of zou jij als je een ander beeld voor ogen heb ineens besluiten je hond weg te doen omdat dit op het forum gezegd word?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Hier ook hoor. Mochten Jigzy en Kiyoshi niet meer samen gaan gaat er geen weg. Maar ik vind het wel heerlijk dat ik gewoon niet meer op hoef te lettenlaeken schreef:Eens. En wat ik ook steeds lees is dat mensen die twee vechtende honden hadden ze zijn gaan scheiden voor jaren. Dat zouden ze nu nooit meer doen. Maar ondertussen konden ze dus zelf ook geen hond weg doen blijkbaar. Dat begrijp ik overigens prima. Ik ben ook iemand die zou gaan scheiden. Dus een hond wegdoen ging er bij mij ook niet 123 in hoor. Als Eva en Cleo waren gaan vechten had ik ze echt wel allebei gehouden. Maar die doen dat gelukkig niet.chrico schreef: Mwah, ik denk dat het even wat meer tijd nodig heeft om te verwerken wat hier geschreven word of zou jij als je een ander beeld voor ogen heb ineens besluiten je hond weg te doen omdat dit op het forum gezegd word?
- dagmar88
- Zeer actief
Valerie schreef:Hier ook hoor. Mochten Jigzy en Kiyoshi niet meer samen gaan gaat er geen weg. Maar ik vind het wel heerlijk dat ik gewoon niet meer op hoef te lettenlaeken schreef:Eens. En wat ik ook steeds lees is dat mensen die twee vechtende honden hadden ze zijn gaan scheiden voor jaren. Dat zouden ze nu nooit meer doen. Maar ondertussen konden ze dus zelf ook geen hond weg doen blijkbaar. Dat begrijp ik overigens prima. Ik ben ook iemand die zou gaan scheiden. Dus een hond wegdoen ging er bij mij ook niet 123 in hoor. Als Eva en Cleo waren gaan vechten had ik ze echt wel allebei gehouden. Maar die doen dat gelukkig niet.chrico schreef: Mwah, ik denk dat het even wat meer tijd nodig heeft om te verwerken wat hier geschreven word of zou jij als je een ander beeld voor ogen heb ineens besluiten je hond weg te doen omdat dit op het forum gezegd word?Ik zou er zeker geen staffteef bij zetten nu, omdat ik er geen zin meer in heb.
Charlie en Pluisje waren dol op elkaar, maar kon ik niet zomaar met z'n tweetjes alleen thuis laten.
Ze hadden zelden mot, maar als er mot was gaf geen van tweeën toe.
Bij Char en Niko hoef ik nooit in te grijpen, die komen er samen wel uit. En da's een heel geruststellend gevoel.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Klopt maar mevrouw vind ook niet elke akita reu leukdagmar88 schreef:Jij hebt toch ook bewust gekozen voor wat bij Jigzy past, dat is meer dan een beetje geluk
![]()
Charlie en Pluisje waren dol op elkaar, maar kon ik niet zomaar met z'n tweetjes alleen thuis laten.
Ze hadden zelden mot, maar als er mot was gaf geen van tweeën toe.
Bij Char en Niko hoef ik nooit in te grijpen, die komen er samen wel uit. En da's een heel geruststellend gevoel.
Nadat je 4 teven hebt moeten scheiden denk je wel wat beter na