Mijn naam is Stephany, 25 jaar en ik woon sinds 4 jaar in Callantsoog. Hier huur ik een deel van de stolp schuur van mijn ouders samen met mijn vriend. Ik woon dus op mijzelf, maar naast mijn ouders

Thuis staan mijn 2 shetlandponies, een fjordenpaard en een andalusier die ik in Spanje gekocht heb. Maar het draait hier natuurlijk om de andere viervoeters.
Allereerst wil ik jullie voorstellen aan Yeller. Yeller hebben we nog geen maand terug moeten laten gaan op een leeftijd van 14,5 jaar. Hij gaf aan niet meer te willen en is thuis ingeslapen en hier begraven. Yeller was een kruising labrador x golden retriever die we vanaf pup hadden. Het is ongelofelijk leeg zonder hem, ik mis hem heel erg.

In 2008 wilde ik graag een hond uit het asiel erbij. Mijn oog viel op een husky reu, alleen zat deze helemaal in Zwolle. Mijn broertje gaf aan liever een pup te willen en hier mocht ik van mijn ouders wel naar zoeken. Zo zijn we bij een " oeps" nestje wezen kijken in Krommenie. Mensen kochten een jonge, magere husky teef. Zij werd steeds dikker en pas op het laatste moment vonden ze haar toch wel erg dik worden. Een paar dagen later hadden ze acht puppies in huis. Wij waren de eerste die kwamen kijken en natuurlijk viel ik op een andere pup als mijn ouders. Ik besloot met mijn ouders mee te gaan maar kon het toch ook weer niet. Toen besloten we er 2 te nemen. Daarna van alle kanten waarschuwingen gehad dat we het alsnog moesten annuleren omdat 2 reuen van dezelfde leeftijd kunnen gaan vechten. Gelukkig is dit nog niet gebeurd, mocht het alsnog gebeuren dan hebben we hier 2 huizen, dus kunnen ze apart gehouden worden.
Dit zijn ze, Dakota (wit) en Okami (donker).

Ondertussen ruim 3 jaar oud.

Dakota is "mijn" hond/keuze

De vrolijke clown, altijd maf en vindt zichzelf nog een schoothondje

Dan Okami, de gevoelige, onzekere hond. Heel anders dan zijn broer Dakota. Ik vind hem adembenemend mooi..

Helaas weten we dus niet wat de vader is. Ik verwacht iets van een herder.. Mocht er iemand een idee hebben, ik zou het altijd leuk vinden om wat ideeën te horen.
Okami en Dakota krijgen rauw vlees en botten te eten. Elke 8 weken staan mijn moeder en ik vlees te hakken in de garage, veel werk, maar ik vind het een fijne manier van voeren.