Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
uit riem geglipt beter een tuigje kopen, graag snel advies
Moderator: moderatorteam
-
dumbledore
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mix geadopteerd uit Portugal
- Aantal honden: 1
uit riem geglipt beter een tuigje kopen, graag snel advies
Hallo lieve mensen,
We hebben onze Susie nog maar 2 dagen maar gisteren is ze los gekomen uit de riem omdat ze ergens van schrok en dus achteruit liep. Ik ben hier natuurlijk erg van geschrokken en heb het riempje wat strakker gedaan. Er kunnen nog 2 vingers tussen. Maar zou ik beter een tuigje kunnen gebruiken??
Ik ga zo de kindjes ophalen bij de opvang en daar moet ze buiten even vastgemaakt worden. Ze mag niet mee naar binnen, maar durf haar eigenlijk niet zo goed vast te binden buiten. Omdat ze zou kunnen ontsnappen. En ik wil haar ook niet thuis laten want ik ben bijna een half uur weg schat ik in. En ik denk dat ze dat te lang vind...
Geeft een tuigje minder kans op ontsnappen? Zo ja welk rangbaar merk zou ik dan moeten kopen (we hebben een dierenwinkel hier op het dorp, dus als jullie goed advies hebben hierover dan koop ik er gelijk een)
We hebben onze Susie nog maar 2 dagen maar gisteren is ze los gekomen uit de riem omdat ze ergens van schrok en dus achteruit liep. Ik ben hier natuurlijk erg van geschrokken en heb het riempje wat strakker gedaan. Er kunnen nog 2 vingers tussen. Maar zou ik beter een tuigje kunnen gebruiken??
Ik ga zo de kindjes ophalen bij de opvang en daar moet ze buiten even vastgemaakt worden. Ze mag niet mee naar binnen, maar durf haar eigenlijk niet zo goed vast te binden buiten. Omdat ze zou kunnen ontsnappen. En ik wil haar ook niet thuis laten want ik ben bijna een half uur weg schat ik in. En ik denk dat ze dat te lang vind...
Geeft een tuigje minder kans op ontsnappen? Zo ja welk rangbaar merk zou ik dan moeten kopen (we hebben een dierenwinkel hier op het dorp, dus als jullie goed advies hebben hierover dan koop ik er gelijk een)
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: uit riem geglipt beter een tuigje kopen, graag snel advi
even controleren of het nog makkelijk over haar kopje kan. Persoonlijk zou ik een hond die je nog maar 2 dagen hebt nog niet buiten vastbinden.

-
dumbledore
- Vaste gebruiker
Nee ik weet dat het ook niet ideaal is, maar wat moet ik dan? Haar een half uur alleen laten? Dat is toch geen optie.
- Zeeuws meisje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024) - Aantal honden: 1
Nu al buiten vastbinden lijkt mij inderdaad ook niet zo'n goed idee. Zeker niet als ze nogal schrikachtig is. Ook met een tuigje is het oppassen, daar kunnen ze ook uit. Zowel voor een halsbandje als een tuigje geldt dat het gewoon goed moet passen. Ik zou haar even meenemen naar de dierenwinkel op het dorp en daar advies vragen.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Je kunt haar beter veilig een half uur alleen laten, als dat ze ontsnapt en een drama mee maakt om haar terug te krijgen
- Jeannettebo
- Zeer actief
Moet je perse naar binnen? kun je mss iemand even vragen bij haar te blijven?dumbledore schreef:Nee ik weet dat het ook niet ideaal is, maar wat moet ik dan? Haar een half uur alleen laten? Dat is toch geen optie.

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Ik weet niet of ze nog veel gaat groeien maar een riempje zou prima moeten zijn, misschien voor nu een extra simpel aan/afdoen tuigje erbij?? Want het is blijkbaar een kleine Houdini. Probeer te voorkomen dat het aan/uitdoen een worsteling gaat worden.
Ik snap je afweging, vastbinden lijkt me ook niets maar alleen thuislaten ook niet.
Kun je haar voor een half uurtje stallen bij een buurman/vrouw?
Kun je haar bij het verblijf in de handen van iemand anders proppen?? (ik neem aan dat je geen uren binnen bent?)
Ik snap je afweging, vastbinden lijkt me ook niets maar alleen thuislaten ook niet.
Kun je haar voor een half uurtje stallen bij een buurman/vrouw?
Kun je haar bij het verblijf in de handen van iemand anders proppen?? (ik neem aan dat je geen uren binnen bent?)
En de groeten van de mannen 

- Sekreetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): geen
Ik zou haar dubbel zeker de eerste tijd. Dus tuig en halsband.
Hoe dat o.a. moet staat in de eerste sticky van dit deelforum geschreven: http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/ ... m.php?f=82
Hoe dat o.a. moet staat in de eerste sticky van dit deelforum geschreven: http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/ ... m.php?f=82
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
ja, een tuigje is beter, daar glippen ze niet zomaar uit als het goed is.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
dumbledore
- Vaste gebruiker
Ja bij mijn dochter wel. Die zit nog op de kinderopvang. En mijn zoon op de buitenschoolse opvang 5 min fietsen daarvandaan. Als hij buitenspeelt kan ik hem wel vragen zijn spullen te halen, maar als hij binnen speelt vind ik het nogal brutaal om zomaar tegen de leiding te zeggen stomen jullie hem even klaar dan wacht ik hier... Ben nogal een muts daarin.
- Sekreetje
- Zeer actief
Nee, dat zou ik ook niet doen hoor.
Maar ik zou een hond ook nooit vastgebonden achterlaten bij een school of KDV. Al die kinderhandjes die ongevraagd mijn hond willen aaien.
Dan liever snel gaan oefenen met alleen laten en dat half uurtje hond lekker thuis laten.
Maar ik zou een hond ook nooit vastgebonden achterlaten bij een school of KDV. Al die kinderhandjes die ongevraagd mijn hond willen aaien.
Dan liever snel gaan oefenen met alleen laten en dat half uurtje hond lekker thuis laten.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Precies! Ik snap dat het om een buitenlands hondje gaat en laat het hondje in hemelsnaam niet alleen vastgebonden achter, want dat is echt vragen om ellende. Realiseer je dat als dit hondje dan weet te ontsnappen, het de vraag is of je het hondje ooit nog terug kan vinden. Lees alle ellende maar mbt weggelopen buitenlandertjes!Sekreetje schreef:Ik zou haar dubbel zeker de eerste tijd. Dus tuig en halsband.
Je kan jezelf wel een muts vinden omdat je bang bent brutaal te zijn, maar in deze vind ik dat je de keuze moet maken voor je hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Tuigjes moeten goed zitten, zelf ben ik een voorstander van een tuigje waar een pootje doorheen gaat, zoals van Furka. Wat betreft alleen laten, ik zou dat half uurtje snel aan gaan leren en zoals anderen ook al aangegeven, niet alleen buiten laten.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Heb je geen enkele tip meegekregen voor passend tuig en-of halsband? Dat is toch wel een must voor een buitenlandertje. Buiten vastbinden is echt nog niet een optie, dan beter thuislaten. Misschien kan er even een buurvrouw/-man bij gaan zitten? Ik heb in de eerste periode dat ze nog aan je moeten wennen liever een halsbandje dat bijna te strak zit, om te voorkomen dat ze eruit schieten. Of dubbel zekeren, dus een halsband EN een tuig.
Had je hier van tevoren niet een plan voor? Alleen laten thuis of mee met ophalen?
Had je hier van tevoren niet een plan voor? Alleen laten thuis of mee met ophalen?
-
dumbledore
- Vaste gebruiker
ik ga nu even een kort rondje met haar doen. Om 11 uur naar het strand geweest en ze is er nog lui van. En als ik terug kom krijgt ze een varkensoor... En dan tegen de kindjes zeggen dat ze snel moeten zijn wat Susie is alleen. (zij zijn heel dol op Susie)
ik ga straks even de andere tips lezen voor dubbel aanlijnen en voor de weglopertjes...
Dankjulliewel!!!
ik ga straks even de andere tips lezen voor dubbel aanlijnen en voor de weglopertjes...
Dankjulliewel!!!
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Goede beslissing, er zijn heel veel tips hierover te vinden. Kijken ook eens op het buitenlandsehonden forum als je daar nog niet bekend mee bent. Daar staan veel tips en ervaringen op!dumbledore schreef:ik ga nu even een kort rondje met haar doen. Om 11 uur naar het strand geweest en ze is er nog lui van. En als ik terug kom krijgt ze een varkensoor... En dan tegen de kindjes zeggen dat ze snel moeten zijn wat Susie is alleen. (zij zijn heel dol op Susie)
Dankjulliewel!!!
-
dumbledore
- Vaste gebruiker
Tja ik heb me voor dat forum aangemeld een week geleden al. Je krijgt toegang na activatie maar ik ben nog niet toegelaten.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een handige hond komt ook uit de meeste tuigen. Isa heeft zichzelf ook geleerd dat ze door achteruit stappen uit haar tuig kan. Ze doet het niet als ik haar vast heb, maar wel als ik haar ergens aan vast maak. Ik zou het in ieder geval nooit erop wagen als ik niet zelf in de buurt ben.tekkel schreef:ja, een tuigje is beter, daar glippen ze niet zomaar uit als het goed is.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Sekreetje
- Zeer actief
dumbledore schreef:Tja ik heb me voor dat forum aangemeld een week geleden al. Je krijgt toegang na activatie maar ik ben nog niet toegelaten.
O jawel hoor! Je bent direct toegelaten. Je "moet" je nu alleen nog even voorstellen in het "wie is wie" topic voordat je toegang krijgt tot de rest van het forum.
(ik ben daar admin/modje)
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Sem is ook 2 keer ontglipt uit de lijn. Heb het halsbanden iets strakker gedaan en nu heeft hij het nooit meer gedaan.
Ik vind het voor Sem niet echt lekker om met een tuigje te lopen. Vind het ook niet mooi
Ik vind het voor Sem niet echt lekker om met een tuigje te lopen. Vind het ook niet mooi
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Als je hond uitsnapt uit een gewone halsband, is een halfcheck ook aan te raden. Op óntspannen' stand is die gewoon losjes, zodra de hond (voor of achteruit) gaat trekken gaat de halsband strak, waardoor de kans van eruit schieten een stuk kleiner is.Als je een halfcheck op deze manier gebruikt, zet je hem zo strak dat de ringetjes waar het slip-gedeelte doorheen gaat, elkaar net aan kunnen raken als hij strak zit. Geen vingers ertussen dus. Zo lang de hond niet trekt heeft die daar ook geen last van.

You'll be in my heart... Always...
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Een tuigje kunne ze ook uit ontsnappen, Famke is al uit haar tuig en haar halsband ontglipt. Ik heb haar halsband een gaatje strakker gezet, en nu is het goed. een tuig vindt ze niet prettig.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
dumbledore
- Vaste gebruiker
Ik las dit in de mail die ik kreeg:Sekreetje schreef:dumbledore schreef:Tja ik heb me voor dat forum aangemeld een week geleden al. Je krijgt toegang na activatie maar ik ben nog niet toegelaten.
O jawel hoor! Je bent direct toegelaten. Je "moet" je nu alleen nog even voorstellen in het "wie is wie" topic voordat je toegang krijgt tot de rest van het forum.
(ik ben daar admin/modje)
"Op dit moment is je account inactief, de beheerder van het forum moet hem
activeren voor je kunt inloggen. Je zult nog een e-mail ontvangen als dat
gebeurd is."
Een 2e mailtje heb ik niet gehad. Maar ik heb net wel ingelogd.. Dus ik snap het nu ook even niet hoor.. Maar het is nu opgelost. Thanks
-
dumbledore
- Vaste gebruiker
Jawel... nou ja plan... Ze heeft ongeveer een maand vermoed ik bij een Nederlans opvang gezin gezeten. En die vertelde me dat ze alleen kon blijven. Echter gisteren en vandaag merkte ik op dat ze blaft als ik aan kom fietsen. Ik was dan ongeveer ook een klein half uurtje weg om mijn zoon naar school te brengen. Dus ik vond het zo sneu om haar alleen te laten. Vandaar mij plan om haar mee te nemen. Ik snap nu ook wel dat het niet zo slim was.DebbieZ schreef:
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
een goed tuigje is een tuig met een y sluiting voor, dit geeft de minste kans op ontsnapping. Om een beeld te scheppen
http://www.dierenpalet.nl/index.php?ite ... 95&lang=NL
of van k-9
en dan deze erbij kopen
http://www.beestenspul.nl/product/tuige ... els-x11885
of deze

die laatste is hier te koop
http://www.beestenspul.nl/product/tuige ... -chest-pad
er hangt wel een prijskaartje aan
http://www.dierenpalet.nl/index.php?ite ... 95&lang=NL
of van k-9
en dan deze erbij kopen
http://www.beestenspul.nl/product/tuige ... els-x11885
of deze

die laatste is hier te koop
http://www.beestenspul.nl/product/tuige ... -chest-pad
er hangt wel een prijskaartje aan

-
dumbledore
- Vaste gebruiker
Ze trekt soms maar ik ben druk bezig om dat af te leren en dat gaat best goed.Jacksel schreef:Als je hond uitsnapt uit een gewone halsband, is een halfcheck ook aan te raden. Op óntspannen' stand is die gewoon losjes, zodra de hond (voor of achteruit) gaat trekken gaat de halsband strak, waardoor de kans van eruit schieten een stuk kleiner is.Als je een halfcheck op deze manier gebruikt, zet je hem zo strak dat de ringetjes waar het slip-gedeelte doorheen gaat, elkaar net aan kunnen raken als hij strak zit. Geen vingers ertussen dus. Zo lang de hond niet trekt heeft die daar ook geen last van.
Ze kent heel goed het commando naast. Zou zo'n riem wat voor ons zijn denk je? En kun je die ook zelf op maat maken?
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Dit is een voorbeeld van zo'n haldcheck:

You'll be in my heart... Always...
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Uit zo halfcheck konden mijn honden ook ontsnappen, niet als ze naar voren trekken maar wel als ze naar achter trekken, maar goed uit een halsband en tuig kunnen die houdini's van mij ook ontsnappen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
Ik had Canna uit Spanje in het begin ook dubbel gezekerd ( halsband en tuigje ). Ik heb nu een tuig en halfcheck van Ezydog en gebruik een van beiden :
http://www.dursydog.nl/product/552/561/ ... ig/284002/
http://www.dursydog.nl/product/552/571/ ... nd/280003/
http://www.dursydog.nl/product/552/561/ ... ig/284002/
http://www.dursydog.nl/product/552/571/ ... nd/280003/
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
of je hond in een rugzak of buggy als hij niet te groot is.

[/url]