Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenluier

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Hondenluier

Ongelezen bericht door Mit »

Ja het woord is echt vreselijk en ik vraag me ook af of het wel hondwaardig is. Maar dat komt omdat ik een tutmamma ben.
N.a.v. dit topic viewtopic.php?f=16&t=241355 overweeg ik een hondenluier voor de nachten of als we overdag eens langer weg moeten.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het wat of is het eigenlijk gewoon zielig? En als het wat is, welke zijn aanraders? Wegwerpdingen of van die wasbare?
Dit is namelijk echt de enige oplossing die ik nog zie om zelf niet in een zwijnenstal te leven :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Hondenluier

Ongelezen bericht door renee-uk »

ze is ook zo vreselijk klein natuurlijk, maar kun je niet de kleinste babymaat gebruiken?
ik weet niet of het waar is maar het lijkt me dat je dan een stuk goedkoper uit bent dan met speciale hondenluiers?

pb lieke anders even, die heeft immers jaren met haar incontinente gina geleefd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

In vind het té ver gaan, een hond met een luier :ugh: .Maar goed, makkelijk kletsen want het is mijn hond niet. Ik denk niet dat ik het zelf zou doen :19: .
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik kan het me wel voorstellen dat je het doet hoor. En wat Renee zegt, ik zou eens kijken naar een kleinste babyluier. Daar een gaatj inknippen voor dr staartje en je bent volgens mij een stuk goedkoper uit.
Afbeelding
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Youra heeft het laatste jaar ook met een luier rondgelopen, omdat ze het 's nachts vaak niet op kon houden, voor haar geen probleem! We hadden deze luiers voor haar: http://www.snuggease.nl/ Kun je heel gemakkelijk in de was doen en hoeft verder ook niks in, wat eruit gehaald kan worden of kan worden verscheuren.
Groetjes Eva
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

voor het geval dat niet duidelijk was: als mijn hondje verder vrolijk was, plezier in het leven had en een hondwaardig leven heeft zou ik het ook doen hoor, dan was ik maar wat vaker.
ik geef niet voor niks ook propalin aan mijn gina en gebruik puppymatjes voor de plekken waar ze slaapt.
for better and for worse, dat is de afspraak die ik met mijn honden heb.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

*Eva* schreef:Youra heeft het laatste jaar ook met een luier rondgelopen, omdat ze het 's nachts vaak niet op kon houden, voor haar geen probleem! We hadden deze luiers voor haar: http://www.snuggease.nl/ Kun je heel gemakkelijk in de was doen en hoeft verder ook niks in, wat eruit gehaald kan worden of kan worden verscheuren.
Ik gebruikte deze ook voor mijn DD maar ik moest vanwege die sloten aan vocht wel een wegwerpluier erin doen.
Werkte verder heel lekker.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik heb hier eventueel nog een aantal maten babyluiers liggen die ik je zo kan opsturen, dan kun je dat proberen.

Ik zou het trouwens ook doen hoor, ik zou het wel erg rigoreus vinden om een hond hierom te laten inslapen.
Groetjes,
Wendy
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Ik zou het ook gewoon doen hoor, je wilt toch je huis ook een beetje netjes houden. Het scheelt jou veel stress, en als jij gestrest bent heeft dat ook weer zijn weerslag op je hondje. Ik zou gewoon wat verschillende dingen uittesten totdat je iets vindt wat voor haar comfortabel is en toch goed werkt.

Ik heb hier nog luiers liggen, kleinste maatje hondenluiers. Ik kan je er anders wel eentje opsturen? Dan kun je het even uittesten?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Wanneer Charlie loops is draagt ze een pamper.
Het ziet er belachelijk uit, maar zelf heeft ze er absoluut geen last van.
:tongue: Uit zichzelf is ze begonnen met d'r kont naar me toe draaien en pootjes aan geven.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik ben er geen voorstander van, maar je moet toch wat.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind het absoluut hondwaardig. Een luier hebben ze echt geen ladt van, in tegenstelling tot een ondergeplaste vacht en een huid die geirriteerd is door urinezuur. Om over de stank maar te zwijgen. Een van nature zindelijk wezen als een hond vind dat ook niet leuk.

Wat betreft een weggooiluier of wasbare luiers: ik gebruikte een wasbare broek en daarin 1 of 2 dubbel gevouwen pampers. Maar dat was omdat Gina volslagen onzindelijk was en ook geen blaas - of darmprikkel had. En ook omdat zij zo groot was dat zelfs de grootste maat weggooiluierbroek te klein was.
Nadeel van pampers is wel dat de anatomie van een hond anders is waardoor de luier soms kan verschuiven en er wat kan naast lekken.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Jip schreef:Ik weet niet of ze veel plast maar er zijn ook van die loopsheidsbroekjes waar je een maandverbandje in kan doen...... :wink:
Heb ik geprobeerd maar die loopsheidbroekjes verschuiven heel gauw en maandverband absorbeert niet meer urine dan een paar druppels en zeker geen hele plas urine.
Afbeelding
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel

Ongelezen bericht door tootjeko »

Afbeelding
mim
Zeer actief

lieke schreef:Ik vind het absoluut hondwaardig. Een luier hebben ze echt geen ladt van, in tegenstelling tot een ondergeplaste vacht en een huid die geirriteerd is door urinezuur. Om over de stank maar te zwijgen. Een van nature zindelijk wezen als een hond vind dat ook niet leuk.
Geen last?? Je kan mij niet vertellen dat je iedere hond een luier om kan doen zonder protest. Zelfs zo'n loopheidsbroek probeerde ze er hier af te halen! En denk je dat met luier de huid van een hond niet geirriteerd raakt..... En de stank..... Baby billen raken ook geirriteerd met luier, vandaar al die zalfjes tegen open baby billen :ugh:

Ik vind het dus niet hondwaardig, maar nogmaals, het is niet mijn hond! Het lijkt me een lastige beslissing.....
Afbeelding

Mit
Zeer actief

Wauw, hoop reacties al! Mim, ik moet iets en ik ga geen redelijk gezonde en supervrolijke hond hierom inslapen. Beestje is nog maar 6 en al vanaf jongs af aan onzindelijk. Ik leef nu al 4 jaar in een kapotgepist huis en er moet gewoon iets gebeuren. Maar dan wel zonder Tsuki in te laten slapen. Maar ik snap je idee heel goed, ik vind het ook een flinke grens.

Ik zou heel heel graag van het aanbod van maitestar en jessica gebruik maken. Dan kan ik eerst even testen want ik sta er zelf nog niet 100% achter. Ik moet het eerst meemaken voor ik er zelf van overtuigd ben dat het niet zielig is, denk ik. Maar ik ben ook een stomme zeikmuts :mrgreen:
Als jullie het goedvinden dan stuur ik een pb, ik vind het superlief!
En iedereen; bedankt voor de reacties. Doet me goed want het gaat me toch niet in de koude kleren zitten allemaal :wink:
Afbeelding
Jessica3787
Zeer actief

Mit schreef:Wauw, hoop reacties al! Mim, ik moet iets en ik ga geen redelijk gezonde en supervrolijke hond hierom inslapen. Beestje is nog maar 6 en al vanaf jongs af aan onzindelijk. Ik leef nu al 4 jaar in een kapotgepist huis en er moet gewoon iets gebeuren. Maar dan wel zonder Tsuki in te laten slapen. Maar ik snap je idee heel goed, ik vind het ook een flinke grens.

Ik zou heel heel graag van het aanbod van maitestar en jessica gebruik maken. Dan kan ik eerst even testen want ik sta er zelf nog niet 100% achter. Ik moet het eerst meemaken voor ik er zelf van overtuigd ben dat het niet zielig is, denk ik. Maar ik ben ook een stomme zeikmuts :mrgreen:
Als jullie het goedvinden dan stuur ik een pb, ik vind het superlief!
En iedereen; bedankt voor de reacties. Doet me goed want het gaat me toch niet in de koude kleren zitten allemaal :wink:
Ik zie je PB wel tegemoet, geen probleem hoor!
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Bij correct gebruik heeft een hond hier absoluut geen last van, en bij het juiste materiaal is er ook absoluut geen sprake van broeien of wat dan ook. (ook geen geur problemen trouwens)

Een loopsheidbroekje zit vreselijk vervelend en vaak heel strak met elastieken bandjes in de lies, met sluiting op een vervelende plek.. (tenminste de kleinere maten die mijn hondje passen wel)
Een luier zit gewoon goed, vind ze geen enkel probleem om te dragen en is een heel stuk comfortabeler voor de hond dan die rare krappe loopsheidbroekjes.
Aismee draagt bij loopsheden een SnuggEase hondenluier (met maandverbandje) en dat bevalt ons beiden uitstekend.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik zou het ook zo doen met een luier...kan je niet een halve luier gebruiken met een soort constructietje.
Dan krijgt ze geen last van urine dat om haar hele achterste gaat. Zou wel haar buikje kort knippen en de edele delen :wink: voor het minder smetten en olie ofzo iets gebruiken bij het wisselen :ok:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

mim schreef:
lieke schreef:Ik vind het absoluut hondwaardig. Een luier hebben ze echt geen ladt van, in tegenstelling tot een ondergeplaste vacht en een huid die geirriteerd is door urinezuur. Om over de stank maar te zwijgen. Een van nature zindelijk wezen als een hond vind dat ook niet leuk.
Geen last?? Je kan mij niet vertellen dat je iedere hond een luier om kan doen zonder protest. Zelfs zo'n loopheidsbroek probeerde ze er hier af te halen! En denk je dat met luier de huid van een hond niet geirriteerd raakt..... En de stank..... Baby billen raken ook geirriteerd met luier, vandaar al die zalfjes tegen open baby billen :ugh:

Ik vind het dus niet hondwaardig, maar nogmaals, het is niet mijn hond! Het lijkt me een lastige beslissing.....
Jij weet niet waar je het over hebt.
Afbeelding
Jessica3787
Zeer actief

lieke schreef:
mim schreef:

Amen. :roll:
Mit
Zeer actief

Tsuki haar buikje is gelukkig van nature kaal, maar ik zal inderdaad haar kontje kort knippen. En laat er geen misverstand over ontstaan: als ik zie dat die hond echt diep ongelukkig wordt van een luier dan houdt ook dat op :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Mit schreef:Tsuki haar buikje is gelukkig van nature kaal, maar ik zal inderdaad haar kontje kort knippen. En laat er geen misverstand over ontstaan: als ik zie dat die hond echt diep ongelukkig wordt van een luier dan houdt ook dat op :wink:
Mijn Gina is geen moment ongelukkig geweest van haar luier. Noch van het tigvkeer per dag afsoppen omdat de boel constant eruit liep, ook over haar staart omdat die ook verlamd was.
integendeel, ik heb nog nooit zo 'n blije gup gehad. Ondanks haar luier.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Dat geeft de burger moed! En voor Tsuk is het sowieso alleen voor de nachten of als we langer dan een uurtje weg zijn.
Het is in elk geval beter dan de andere 3 opties die me werden aangedragen. Buiten houden, herplaatsen of inslapen.
We komen er wel, met de smurf :pffff:
Afbeelding
Jessica3787
Zeer actief

Mocht het nou niets worden met die luiers, is het dan niet een idee om een soort puppieren neer te zetten met een speciale ondergrond voor de nachten? Dan hoeft ze niet in haar eigen vuil te liggen zoals in een bench, maar kan ze ook niet overal zomaar plassen...
mim
Zeer actief

lieke schreef:
mim schreef:

Jij wel dan?
Afbeelding

Asta

Ongelezen bericht door Asta »

je laat zo'n beestje toch niet inslapen als je het met een luier kan oplossen? :ugh: succes Mit, zelf geen ervaring ermee.
Mit
Zeer actief

Ja Lieke weet dat prima, lijkt me.

Jessica, dat is nog een optie ja. Hier hebben we die ruimte niet maar in het nieuwe huis zou het eventueel wel kunnen. Sowieso gaan we daar de hal (die heel ruim is) inrichten voor de honden, voor de nachten en als we weg zijn. Dat scheelt al ietsjes.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Asta schreef:je laat zo'n beestje toch niet inslapen als je het met een luier kan oplossen? :ugh: succes Mit, zelf geen ervaring ermee.
Zelfs Lars, die veel minder heeft met die hond dan ik, vindt dat te ver gaan gelukkig. We hebben echt grenzen met zo'n hondje, als ze veel last krijgt van haar epilepsie dan houdt het wel op en gaan we niet doktoren en modderen. Maar hiervoor, terwijl ze op wandelingen nog raust en speelt en zo zichtbaar geniet? Nee dat kan ik echt niet.
Afbeelding
mim
Zeer actief

Lieke zal het gerust weten hoor!! Wat ik al zei, het is niet mijn hond dus makkelijk oordelen! Het druist alleen tegen mijn gevoel in, zo'n luier.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”