Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenluier

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Hondenluier

Ongelezen bericht door Hutsje »

mim schreef:Lieke zal het gerust weten hoor!! Wat ik al zei, het is niet mijn hond dus makkelijk oordelen! Het druist alleen tegen mijn gevoel in, zo'n luier.
nee, je kan een verder gezonde en blije hond veel beter laten inslapen :roll:
Afbeelding
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Hier wel ervaring dus. Youra had er in ieder geval totaal geen last van, ze heeft geen een keer tegen gestribbeld of eraan gezeten om hem eraf te halen, dus waarom dan niet gewoon dat doen, ipv je huis laten onderpissen? Die luier zit ook vrij slap erom heen en er zit natuurlijk haar tussen, dat is heel anders dan een babyhuidje, dus een geirriteerde huid had zij niet. Stank.....ook nooit wat geroken, we hadden meerdere luiers, zat er een plasje in, ging ie in de was. :wink:

Bij Youra moesten ook af en toe bloedvat gezwellen laten weghalen en liep ze rond met een rompertje of een kindervestje. :engel:
Groetjes Eva
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

lieke schreef:
Mit schreef:Tsuki haar buikje is gelukkig van nature kaal, maar ik zal inderdaad haar kontje kort knippen. En laat er geen misverstand over ontstaan: als ik zie dat die hond echt diep ongelukkig wordt van een luier dan houdt ook dat op :wink:
Mijn Gina is geen moment ongelukkig geweest van haar luier. Noch van het tigvkeer per dag afsoppen omdat de boel constant eruit liep, ook over haar staart omdat die ook verlamd was.
integendeel, ik heb nog nooit zo 'n blije gup gehad. Ondanks haar luier.
En mijn Lot vond de luier (haar broekje) een zegen, ze voelde zich zo doodongelukkig onder al die plassen urine waar ze eerst in wakker werd.
Ik maakte twee maal daags haar achterkant schoon met een vochtig washandje en verschoonde de luier een keer of vijf per dag (en het broekje dagelijks)
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik hoop van harte dat het de oplossing blijkt hier. Hondwaardig is wel belangrijk maar aan de andere kant is menswaardig ook wel fijn. En een ondergezeken huis is dat niet. Dus dan die luier maar hoor, we maken het verder meer dan goed met alle aandacht, knuffels, lekkere hapjes en beweging. Vind het erg fijn hier toch diverse positieve ervaringen te lezen, super :ok:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Zelfs maar overwegen om een hond in te laten slapen omdat ze niet zindelijk is is wat mij betreft echt :piew:
Een luier lijkt mij een prima oplossing, en Tsuk gaat gewoon nog wat jaren mee :pffff:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Mit schreef:Dat geeft de burger moed! En voor Tsuk is het sowieso alleen voor de nachten of als we langer dan een uurtje weg zijn.
Het is in elk geval beter dan de andere 3 opties die me werden aangedragen. Buiten houden, herplaatsen of inslapen.
We komen er wel, met de smurf :pffff:
:neenee:
kleine Japanse prinses
En de groeten van de mannen :zwaai
Mit
Zeer actief

Reny schreef:
Mit schreef:Dat geeft de burger moed! En voor Tsuk is het sowieso alleen voor de nachten of als we langer dan een uurtje weg zijn.
Het is in elk geval beter dan de andere 3 opties die me werden aangedragen. Buiten houden, herplaatsen of inslapen.
kleine Japanse prinses
Het is gewoon een lekke Josti :mrgreen:
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Mit schreef:
Reny schreef:
kleine Japanse prinses
Het is gewoon een lekke Josti :mrgreen:
:F:
En de groeten van de mannen :zwaai
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Mit schreef:Zelfs Lars, die veel minder heeft met die hond dan ik, vindt dat te ver gaan gelukkig.
Ik denk dat iedereen wel weet dat we duidelijke grenzen hebben en daar niet overheen gaan. :wink:
Als Tsuki een normaal hondje was geweest had ik het ook anders gevonden maar ze is te dom om er uberhaubt iets van te vinden denk ik.
We zien het wel, we laten geen hond doorlopen voor onszelf terwijl ze er zelf geen zin meer in heeft.
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik vind het wel een hele grote grens en ik geloof niet dat iedere hond er gelukkig van word.

Daarom vind ik de uitspraken hier nogal straf. Een luier al dan niet goed verdragen lijkt me net een ervaring die je moet hond tot hond bekijken.

Wat Mit zelf ook zegt gelukkig.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn Thelma kon het laatste jaar van haar leven haar plas ook heel slecht ophouden. Ze liet het niet lopen maar moest bijna elk uur. Ik woonde toen 2 hoog en werk dus dat was niet doen. Ik had wel het geluk dat ze zichzelf aan had geleerd op het badmatje te plassen. Ik heb dat matje toen vervangen voor kranten en toen werd het een stuk makkelijker. 2x per dag kranten vervangen en douche erover. Soms was de weg naar de badkamer te ver en ging het mis, maar de meeste plasjes kwamen in de badkamer terecht.

Maar goed, mijn tip: Babydoekjes maken ook hondenvachten snel en goed schoon. Ik gebruik een parfumvrije omdat ik een 'zwitsallucht' bij een hond weer wat raar vindt :mrgreen: Maar zowel Thelma waar toch wat plas in de broek kwam als Diem met z'n chronische diarree die in zijn flinke broek blijft plakken, hield/houd ik fris zonder ze elke dag te moeten douchen.
Afbeelding
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Nou ik lees hier voornamelijk positieve dingen, en ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het zeker proberen. Ik kan me zèker voorstellen dat je iets gaat doen en ik hoop van harte dat het werkt.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Denise. schreef:Zelfs maar overwegen om een hond in te laten slapen omdat ze niet zindelijk is is wat mij betreft echt :piew:
Een luier lijkt mij een prima oplossing, en Tsuk gaat gewoon nog wat jaren mee :pffff:
Nou ja, dit dus!!
Hoop dat ze t geen probleem vindt :ok:
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

mim schreef:
Geen last?? Je kan mij niet vertellen dat je iedere hond een luier om kan doen zonder protest. Zelfs zo'n loopheidsbroek probeerde ze er hier af te halen! En denk je dat met luier de huid van een hond niet geirriteerd raakt..... En de stank..... Baby billen raken ook geirriteerd met luier, vandaar al die zalfjes tegen open baby billen :ugh:

Ik vind het dus niet hondwaardig, maar nogmaals, het is niet mijn hond! Het lijkt me een lastige beslissing.....
Hier 3 baby's gehad maar geen 1 met open billen hoor :19: Tja tegen sommige merken kunnen ze niet en dan kan het iets geïrriteerd raken, maar dat is zo over bij de overstap naar een ander merk. En welke stank? Wil een luier met urine stinken dan zit hij echt overvol en ben je veel te laat met verschonen en dat is bijv. bij een baby van +/- 4 maanden meer dan 8 uur.
Groetjes,
Wendy
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever

Ongelezen bericht door verkadej »

Uit huis zetten bij een vreemde nee dat is een oplossing. Of dat kleine ukkie buiten neerzetten. Verdient ook niet echt de schoonheidsprijs.

Dan altijd nog liever iets proberen wat zou kunnen helpen zodat dingen houdbaar zijn :)
en als 'maatje' van je hond weet je echt wel waar dingen ophouden.
Mit
Zeer actief

Ik wil nogmaals even bedanken voor de hulp en de luiers die ik heb gehad, echt super!
Ik heb het geprobeerd maar Tsuki blijkt toch slimmer dan we dachten hahaha. Ze trekt ze uit en pist ernaast... :roll:
Afbeelding
Anne-Puck
Zeer actief
Mijn ras(sen): ruwharige dwergteckel

Ongelezen bericht door Anne-Puck »

Mit schreef:Ik wil nogmaals even bedanken voor de hulp en de luiers die ik heb gehad, echt super!
Ik heb het geprobeerd maar Tsuki blijkt toch slimmer dan we dachten hahaha. Ze trekt ze uit en pist ernaast... :roll:
Slimmerd, wel jammer natuurlijk dat het niet werkt.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik schrijf dit met een lach, maar meen het serieus; als ik mijn kinderen alleen een luier aantrek hebben ze ze ook zo uit. Vandaar de romper eroverheen. Is dat een optie voor onze kleine prinses?
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Hoi,
Tommie heeft ook een hele tijd met een luier om gelopen.
Ik had een klein T-shirt omgekeerd aangetrokken en daarin deed ik een maandverbandje.
Aan het T-shirt had ik een kinder bretels vast gebonden.
Zo kon de boel niet af.
Ik heb ook luiers geprobeerd en dan een gat erin voor de staart, maar dat werkte bij Tommie niet.
Hij was er niets ongelukkiger om.
Wat lachen was, dat als je het T-shirt niet op tijd af deed en hij naar buiten ging, dan plaste hij gewoon door het T-shirt heen.
Gekke hond.
Zo zag het er dus uit:
Afbeelding
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Mit
Zeer actief

Ik heb besloten dat we elke avond een Bifi worstje gaan maken van haar. Inrollen in huishuidfolie, alleen het kopje nog vrij en dan leggen we haar in een hoekje in een mandje.

Nou dat dus niet. Maar die rompertjes had ik nog niet aan gedacht, ik ga maar eens naar de Zeeman :ok:
Afbeelding
Pat75

Ongelezen bericht door Pat75 »

maitestar schreef:
mim schreef:
Geen last?? Je kan mij niet vertellen dat je iedere hond een luier om kan doen zonder protest. Zelfs zo'n loopheidsbroek probeerde ze er hier af te halen! En denk je dat met luier de huid van een hond niet geirriteerd raakt..... En de stank..... Baby billen raken ook geirriteerd met luier, vandaar al die zalfjes tegen open baby billen :ugh:

Ik vind het dus niet hondwaardig, maar nogmaals, het is niet mijn hond! Het lijkt me een lastige beslissing.....
Hier 3 baby's gehad maar geen 1 met open billen hoor :19: Tja tegen sommige merken kunnen ze niet en dan kan het iets geïrriteerd raken, maar dat is zo over bij de overstap naar een ander merk. En welke stank? Wil een luier met urine stinken dan zit hij echt overvol en ben je veel te laat met verschonen en dat is bijv. bij een baby van +/- 4 maanden meer dan 8 uur.

Idd en hier de eerste en AH heeft hij gehad en nu pampers (pampers omdat ik dat zelf fijne luiers vind en niet om dat de AH luiers niet goed zouden zijn.)
Ian is nu 10 en een halve week en heeft geen irritatie of rode billen gehad tot nu toe.
En stank??? voor of na elke fles krijgt hij een schone luier. S'nachts wil i kwel eens overslaan maar de luiers kunne tot 12 uur aan.
Vlak voor dat ik weg ga krijgt hij ook een nieuwe luier en als ik merk dat hij gepoept heeft en meestal doet hij dat tot nu toe als ik luier wissel haha.

Hoop voor Tusk dat het helpt.
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Meissie van mij ( ze leeft helaas niet meer) had snacht een baby luier om gehad, ze had een giga blaas steen maar ze mocht nog niet geopereerd worden omdat ze zwaar onder gewicht had en een narcose niet zou overleven. Ik heb haar dus voor de nacht een luier om gedaan omdat ze om de zoveel tijd uiteraard moest plassen en dat niet aangaf....de eerste keer vond ze het helemaal niets maar daarna geen probleem meer...ik had het kleinste maatje voor haar en ik knipte een gat voor haar staartje... Ze werd niet vies niets ervan daar de luiers van tegenwoordig zo droog blijven...

Ik zou het zeer zeker aanraden!
Paddy
Actief
Mijn ras(sen): labrador/herder-mix

Ongelezen bericht door Paddy »

Hier ook ervaring met een hondenluier. Mijn demente Bons plaste uit stress. Als ik bijvoorbeeld even weg was of veel heen en weer liep met huishouden doen bijvoorbeeld, dan ging hij plassen. Hij was wel gewoon elke nacht droog.
Ik heb de gewone pampers geprobeerd, maar deze kreeg hij af. De luiers van snuggease werkten bij hem perfect. Als ik dus even bezig was ging de luier om en hij had er geen last van. Het hield bij hem ook een vrij forse plas, en het heeft nooit gelekt.
Mocht het dus niet lukken met de pampers/babyluiers etc. kan je altijd de echte hondenluier nog proberen ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”