Over 2 weken hebben wij een labrador pup en ik ben aan het rondkijken naar een fijne mand of iets, maar welke maat moet ik hebben voor een labrador? Nu is ze natuurlijk nog klein, maar ik wil een mand waar ze ook in kan als ze volwassen is.
Ik zie bij de grote maten 100 en 120 cm als buitenmaat, binnenmaat is al snel 20 cm kleiner. Ik las ergens 100 cm, maar 100cm binnenmaat of buitenmaat? Wat hebben jullie?
En wat voor materiaal raden jullie aan? Ik denk aan kunstleer na wat bekeken te hebben. Deze lijkt me wel wat: http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... den/197638
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke maat mand?
Moderator: moderatorteam
- Saar2012
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
- Aantal honden: 1
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Welke maat mand?
Ik heb er een van 120cm bij 100cm.
Dit is de buitenmaat.
Maar die is wel ruim hoor, maar Babs ligt er graag bij en zo hebben ze lekker de ruimte.
Een maatje kleiner zou dus ook passen.
Dit is de buitenmaat.
Maar die is wel ruim hoor, maar Babs ligt er graag bij en zo hebben ze lekker de ruimte.
Een maatje kleiner zou dus ook passen.
- Manon.
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik heb voor mijn Border Collie dames deze mand:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... set/260769
En dan in maat 8. (82 x B 59,5 x H 25 cm) Denk dat je voor een Labrador toch wel maat 10 nodig hebt.
Ik ben heel erg tevreden over de mand!
Vroeger had ik altijd van die manden van schuim, met een opstaande rand. Maar daar gingen ze elke keer overheen liggen met hun hele lichaam, dus was de mand al gauw helemaal uit vorm
Heb deze mand nu een jaar, en vind ze super! Over de gehele mand hebben ze een lekker zacht kussen, en de mand kan ook niet uit vorm raken!
En dan in maat 8. (82 x B 59,5 x H 25 cm) Denk dat je voor een Labrador toch wel maat 10 nodig hebt.
Vroeger had ik altijd van die manden van schuim, met een opstaande rand. Maar daar gingen ze elke keer overheen liggen met hun hele lichaam, dus was de mand al gauw helemaal uit vorm
Heb deze mand nu een jaar, en vind ze super! Over de gehele mand hebben ze een lekker zacht kussen, en de mand kan ook niet uit vorm raken!
- Saar2012
- Zeer actief
Is dat een beetje makkelijk schoonhouden, zo'n stoffen mand? Zo'n leren mand leek me namelijk handiger qua schoonmaken. En ik weet niet of de L-mand wel groot genoeg is? Lig-vlakte is maar 80x50 namelijk. Hij is wel leuk hoor, maar wil liever een ander kleurtje, Saar is tenslotte een meisje haha. Rood lijkt me wel leuk, ze is zelf zwart, dus dat is een leuke combi. Zwarte mand lijkt me weer niet praktisch, ben je dr elke keer kwijt 

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik heb rieten bankjes maar een pup wil daar nog wel eens aan knagen. Voor pups begon ik meestal met een klein kunststof formaat.Pups liggen niet graag te ruim.
- Saar2012
- Zeer actief
Ik heb deze in maat 10 besteldManon. schreef:Ik heb voor mijn Border Collie dames deze mand: