Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vuil tussen de tandjes
Moderator: moderatorteam
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vuil tussen de tandjes
Pasha heeft voor haar twaalf jaar nog prima tanden.
Ushi's heeft snel last van tandplak, maar kauwt dat er wel weer snel af. Nou viel het me van de week op dat in de (diepe) groeven van haar kiezen dus tandsteen zit. Ben al met een haakje bezig geweest, maar dat is nogal een karwei. Ze vind het helemaal niks natuurlijk.
Iemand andere tips? Ze kauwt haar botwerk goed..
Ushi's heeft snel last van tandplak, maar kauwt dat er wel weer snel af. Nou viel het me van de week op dat in de (diepe) groeven van haar kiezen dus tandsteen zit. Ben al met een haakje bezig geweest, maar dat is nogal een karwei. Ze vind het helemaal niks natuurlijk.
Iemand andere tips? Ze kauwt haar botwerk goed..
Laatst gewijzigd door nathalie op 05 mei 2012 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Vuil tussen ee tandjes
Niemand een tip?

-
Lillith
- Zeer actief
Een lap pens laten eten...als ze het kwijt kan?
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat voor botwerk geef je?
Ik heb hier vorige keer wat eend en konijn karkassen gegeven en het is weer zo goed als nieuw
Ik herken het wel hoor, het zijn waarschijnlijk de groeven van haar knipkiezen of niet? Pens of wat hardere botten, misschien runderknars of geitenribben erbij geven?
Bullenpeesjes werken hier ook wel goed of plat nekspier
Eventueel kun je ook wierpoeder toevoegen aan het eten, werkt ook prima
Ik heb hier vorige keer wat eend en konijn karkassen gegeven en het is weer zo goed als nieuw
Ik herken het wel hoor, het zijn waarschijnlijk de groeven van haar knipkiezen of niet? Pens of wat hardere botten, misschien runderknars of geitenribben erbij geven?
Bullenpeesjes werken hier ook wel goed of plat nekspier
Eventueel kun je ook wierpoeder toevoegen aan het eten, werkt ook prima

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Pens krijgt ze regelmatig. Verder eet ze vanalles wel wat, maar het vaakst: eenden/kippen/kalkoen nekken, kippenkarkas, runderknars enz.. Bullepezen krijgt ze ook regelmatig. Inderdaad haar knipkiezen ja.. Ze is nog zo jong, ik wil niet dat er nu onder narcose al schoongemaakt moet gaan worden.

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
voor alleen een stukje bruin tussen de knipkiezen zou ik zeker het gebit niet laten saneren!
Probeer anders eens dit middeltje': http://www.de-dierendrogist.nl/index.ph ... 24&lang=NL
Probeer anders eens dit middeltje': http://www.de-dierendrogist.nl/index.ph ... 24&lang=NL

- kipo
- Zeer actief
Alleen in de groefjes is helemaal geen punt. Tandsteen wordt een probleem als het tegen het tandvlees drukt, dan kan het ontstoken, terugtrekkend tandvlees veroorzaken, waardoor de tandhalzen en wortels kwetsbaar worden en door de sterkere doorbloeding van het ontstoken tandvlees kunnen er bacterieen uit het tandsteen in de bloedbaan terecht komen en voor schade aan met name nieren en hartkleppen zorgen.
Zolang er nog geen tandsteen het tandvlees raakt, hoef je dus nergens op te letten en als je nu geregeld oefent, mag je straks, met je haakje, vast ook wel een randje tandsteen weghalen, als het wel richting tandvlees kruipt.
Zolang er nog geen tandsteen het tandvlees raakt, hoef je dus nergens op te letten en als je nu geregeld oefent, mag je straks, met je haakje, vast ook wel een randje tandsteen weghalen, als het wel richting tandvlees kruipt.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
krijgt ze ook penslappen die ze moet scheuren???? dus een hele pens die ze met der kaken moet verscheuren??? prima tandenborsteltje.nathalie schreef:Pens krijgt ze regelmatig. Verder eet ze vanalles wel wat, maar het vaakst: eenden/kippen/kalkoen nekken, kippenkarkas, runderknars enz.. Bullepezen krijgt ze ook regelmatig. Inderdaad haar knipkiezen ja.. Ze is nog zo jong, ik wil niet dat er nu onder narcose al schoongemaakt moet gaan worden.

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn da heeft het altijd over tandenpoetsen... Nou houd ik dat dus nooit vol om consequent te blijven doen maar als ik het doe dan zie ik na een paar keer echt verschil!
Ik heb gewoon een peutertandenborstel en water.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Jasaskia en sjaak schreef:krijgt ze ook penslappen die ze moet scheuren???? dus een hele pens die ze met der kaken moet verscheuren??? prima tandenborsteltje.nathalie schreef:Pens krijgt ze regelmatig. Verder eet ze vanalles wel wat, maar het vaakst: eenden/kippen/kalkoen nekken, kippenkarkas, runderknars enz.. Bullepezen krijgt ze ook regelmatig. Inderdaad haar knipkiezen ja.. Ze is nog zo jong, ik wil niet dat er nu onder narcose al schoongemaakt moet gaan worden.

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik mag wel gewoon haar zijkanten schoonmaken met het haakje, dat is geen enkel probleemkipo schreef:Alleen in de groefjes is helemaal geen punt. Tandsteen wordt een probleem als het tegen het tandvlees drukt, dan kan het ontstoken, terugtrekkend tandvlees veroorzaken, waardoor de tandhalzen en wortels kwetsbaar worden en door de sterkere doorbloeding van het ontstoken tandvlees kunnen er bacterieen uit het tandsteen in de bloedbaan terecht komen en voor schade aan met name nieren en hartkleppen zorgen.

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb ik ook al aan gedacht. Misschien dan toch maar eens een keertje gaan doen...YvetteJ schreef:Mijn da heeft het altijd over tandenpoetsen... Nou houd ik dat dus nooit vol om consequent te blijven doen maar als ik het doe dan zie ik na een paar keer echt verschil!